Vzduchový filtr = olej versus papír

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!

Jakej filtr na vzduch?

Olejovej
25
61%
Papírovej
12
29%
Molitanovej
4
10%
 
Celkem hlasů: 41

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 04 kvě 2004

mno...já si sice pana Šindeláře vážím za to co pro nás všechny dělá, ale v tomhle se s ním neshodnu. Nevím, kdy se do Volkswagenů přestaly dávat olejový filtry, ale bylo to cca. na začátku 70. let v době, kdy začla jít celej automobilovej průmysl do kytek díky snaze o minimalizaci nákladů na výrobu, zjednodušení atp.

Co olejáku nemůžu upřít je, že je na celej život. Prostě, jak jsem popsal, olej vyměníš, filtr vyčistíš a jede se dál, zatímco papírovou vložku musíš vzít a vyhodit. V obou plastových filtrech co jsem měl byly vložky tak zanesený špínou že věřím, že se jednalo o originál vložky ještě z fabriky a a? mi nikdo netrvrdí, že to motoru prospívalo. Oleják se na rozdíl od papíráku neucpe a vyžaduje tedy menší pozornost. Co se filtrovacích schopností týče, tak to si tady nelajsnu porovnávat, fakt asi je, že ultrajemné nanočástečky pylu se do motoru dostanou, ale who cares, motor to semele ani o tom neví.

Jo a oba ty papíráky jsem vyhodil do popelnice jak jen to šlo:D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 04 kvě 2004

1961bluebug píše:
Jo a oba ty papíráky jsem vyhodil do popelnice jak jen to šlo:D


To před Šindelářem ani nevyslovuj! :-)

No já si to netroufám rozlousknout.... Náš bus je z 79 takže tam asi byl origo ten papírák... pak tedy lze aplikovat zásadu originálních, fabrikou dodávaných dílů. :-)

Je zřejmý, že když na to někdo kašle, ubližuje tomu. Zkus 30 let nevyměnit ten olej v olejáku a nevyprat drátěnku... Faktem je, že i tak jakž takž filtruje, zatímco papírák bez papíru moc ne...
Tyhle auta tak jako tak "Needs to be kept alive - even you are complete idiot"

Každopádně ten oleják vede co se estetiky týče, plech versus plast.

Ještě to promyslim, zatim jsem s tim nic nedělal. Prej jsi našel tu druhou hadici, cos posledně nemohl najít, tak já si jí klidně nasyslim a budu "možná-sysel skoro-začátečník" :-)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 04 kvě 2004

Abych to uzavřel, každej filtr v dobrém stavu a dobře utěsněný ke karburátoru splní funkci, některý lépe, jiný hůře. Jezdíme po silnicích, které jsou sice děravé, ale relativně čisté a bezprašné.

Představte si, že ve 20 létech se filtry nepoužívaly a karburátory sály přímo svinstvo z tehdejších zhutněných polňaček. A světe div se, ty motory se dožily dneška a i když s náročnými opravami, stále slouží. Máme doma několik živoucích příkladů.

Takže co se týče filtrů, každému dle jeho gusta, co člověk, to názor (a je to koneckonců jeho názorrr a rrozhodnutí).



Jo a ty ošklivý papíráky, ty šly do kontejneru jak po másle... :P Olejáky rulezz
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 04 kvě 2004

Kvak píše:Bluebug tvrdí, že originál filtry jsou olejáky, pan Šindelář, že na kula?áky se už dávali papíráky a že oleják je blbost.


Ten filtr co jsem ti prodal je originál z kula?áka a to asi poměrně novýho. Z ničeho jiného není, do bžouka by se nevešel. A vypadal tam vkusně, dokonce kolem něj bylo i místo k manipulaci:D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 04 kvě 2004

Budu syslit názory na vzduchový filtry.... a pak si hodim korunou :-)

Myslim, žes to rozsek dobře. Sám jsi živoucím důkazem :-) Olejáky rulezz, ale na tvym autě neni ani jedinej... :-)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 04 kvě 2004

Jako kdybych moh, tak si je tam šoupnu:D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 54
Registrován: 25 kvě 2004

Filtr

Příspěvekod Libor » 24 srp 2004

Prostě každá doba má své řešení. Takže, pokud ctíte původní provedení, tak kdo tam má papírák, měl by to ctít, stejně jako ten, kdo má olejový filtr, a neměl by tam dávat to, co tam být nemá.
Pokud někdo motor upravuje směrem k vyššímu výkonu nebo "lepšímu vzhledu, tak proti gustu žádný dišputát.

Uživatelský avatar
flatino
Příspěvky: 38
Registrován: 31 srp 2004
Bydliště: Bratislava-Ružinov
Kontaktovat uživatele:

sport sanie

Příspěvekod flatino » 31 bře 2005

bude to dobre ked na maminho chrobaka dam sportovy filter?(tzv šisku?)
lebo ten seriovy je taky spinavy ze to nechodi

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 31 bře 2005

co tam máš za karburaci? Sériovou?

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=339
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
flatino
Příspěvky: 38
Registrován: 31 srp 2004
Bydliště: Bratislava-Ružinov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod flatino » 31 bře 2005

ano je tam solex 34 mam taky pocit

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 31 bře 2005

Je to zbytočný rachot v sérii a nič viac ale každý podľa svojho gusta.

Uživatelský avatar
flatino
Příspěvky: 38
Registrován: 31 srp 2004
Bydliště: Bratislava-Ružinov
Kontaktovat uživatele:

to SO

Příspěvekod flatino » 31 bře 2005

sak ale naco vyhadzovat prachy za vlozku do serinoveho filtra ked mam sisku ktora tam bude sediet.. :)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 31 bře 2005

Každý znás ma šišku ktorá mu sedí aspoň si myslím :lol: .
Hoď tam oleják a máš po starosti.Alebo našetry peniaze a kúp si filter.
Načo je dobrý rachot v klasike ešte aj od filtra. :roll:
Míňaj na správnych miestach a nie v Auparku :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 01 dub 2005

Uz som to niekde inde spominal.
Vzduchovy filter s olejovou naplnou je daleko viac ucinny ako akykolvek
iny filter.Preco je pouzity na VW motoroch ? Pretoze je tam podstandardna filtracia oleja.Pokial pouzivate plnoprietokovy olejovy filter,papierovy vzduch.filter je OK.Vsetko co prelezie cez papierovy filter skonci v oleji a cirkuluje tam az do dalsej vymeny oleja.To je nieco,comu sa chceme vyhnut.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 01 dub 2005

john píše:Uz som to niekde inde spominal.
Vzduchovy filter s olejovou naplnou je daleko viac ucinny ako akykolvek
iny filter.Preco je pouzity na VW motoroch ? Pretoze je tam podstandardna filtracia oleja.Pokial pouzivate plnoprietokovy olejovy filter,papierovy vzduch.filter je OK.Vsetko co prelezie cez papierovy filter skonci v oleji a cirkuluje tam az do dalsej vymeny oleja.To je nieco,comu sa chceme vyhnut.

Souhlasim, i když já si nedovolím nic víc než citovat pána - VELKÝHO fachmana, co mi zrepasoval už tři karburátory: Jednou povidá: "Měl jste zase zanesenou trysku, tak jsem jí jenom protáh a frčelo to jedna báseň." -Já na to: "Ale jak se tam ten bordel moh dostat, mistře, dyg mam na palivový hadičce průtokovej filtr." -Fachman povídá: "No tak to nejspíš prolítlo vzduchovym filtrem. Jakej tam máte filtr." -"Takovejten starej, klasickej, co se do něj leje volej." -V tom pán začal vehementně vrtět hlavou ze strany na stranu a v několika modifikacích opakovat větu: "Tak to ne pane, to hledejte příčinu jinde. Timdle filtrem nemohlo projít nic takovýho, co jsem vyš?ouch z tý trysky."

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 07 dub 2005

Upravujem novy pieskovaci kabinet a jedna z uprav bola namontovat automobilovy vzduchovy / papierovy / filter na uvolnenie pretlaku v kabinete.To by ste neverili,co cez ten filter prejde.Prach,ktory po usadeni sa skoro rovna piesku.Odteraz tieto filtre na mojich motoroch nebudu.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 07 dub 2005

john píše:Upravujem novy pieskovaci kabinet a jedna z uprav bola namontovat automobilovy vzduchovy / papierovy / filter na uvolnenie pretlaku v kabinete.To by ste neverili,co cez ten filter prejde.Prach,ktory po usadeni sa skoro rovna piesku.Odteraz tieto filtre na mojich motoroch nebudu.


tak zkus jen tak namontovat olejový filtr, ale přetlak z kabiny musíš tím pádem přivést na sací otvor, takže to bude vypadat jako hybrid:)

Tyhle olejový filtry se používaly i v saharský poušti, tak myslím že fakt nebudou tak zlý. Princip je ten, že vzduch před vstupem do difuzoru karburátoru musí udělat ostrou zatáčku o 180 stupňů nad hladinou oleje a odstředivá síla všechny částečky odmrší do oleje, kterej je v sobě zafixuje. Ve velmi prašných prostředích VW doporučoval čistit filtr a měnit olej velmi často, po pár dnech..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 07 dub 2005

Som si naprosto isty,ze cez olejovy neprelezie ani hovno / obrazne /

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 07 dub 2005

pokud je ve filtru zachována "hladinka" oleje taková, že proudící vzduch neztratí v zatáčce rychlost, tak určitě 8)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1804
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvekod Kvak » 07 dub 2005

Tak jsme opět popolezli v diskusi koukám....

Můj filtr se vesele houpe dál na drátu, busík jezdí jak drak a na dvoulitr přijde papírák - paač tam byl zřejmě už z fabriky a paač nemam olejovej filtr na dvoukarbec.

Chytrá kníga tvrdí, že od roku 1972 - tedy od změny knírače v klasickýho kula?áka - se používá výhradně plastovej filtr s papírovou vložkou. Do té doby se používal plechovej olejáček - i na motory 1700 a 1800 s dvojkarbecem. Nic se nepíše o tom, zda olejové filtry měnit za papíráky nebo ne, ani nic o tom, co je lepší. Pouze že filtr máš kontrolovat často a často měnit olej nebo papír - v závislosti na prostředí, ve kterém jezdíš. Nejprve po týdnu, pak po měsíci a pak odhadem podle množství prachu v oleji/papíru rozhodnout, co jest správně.

Ad Pětišroubovo "Olejovej filtr je na celý život" - ten plastovej víceméně taky. Měníš akorát papír - stejně jako olej v olejáku.

Výborně, mam velkou radost, že toto dilema odpadlo samospádem.
Eine Kleine Schwartze Katze


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti