a jaká že je optimální hladinka? k tomu zúžení průměru filtru? (sorry jestli to tu už bylo, ale nikde jsem to nenašel)Pětišroub píše:pokud je ve filtru zachována "hladinka" oleje taková, že proudící vzduch neztratí v zatáčce rychlost, tak určitě 8)
Vzduchový filtr = olej versus papír
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
v busíkové knížce píšou "etwa 0,45 l",
samo že na velký busíkový filtr
samo že na velký busíkový filtr
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
vas ist das bavlnenej? Mám doma navíc jeden chromovej hříbek.Sameleon píše:Kdyz uz se zase nakously ty filtry. Kde by se dal splasit nejakej peknej bavlnenej na Solex 34 ? Plug-in pro odvetrani required.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
No, Sam hleda filtr, ktery by mel vetsi ucinnost nez ten jeho molitanovej, kde krz vrstvicku molitanu projde bordel, ktery ma rozmery takove, ze uvizne v sitku na "filtraci" olejeprak píše:vas ist das bavlnenej? Mám doma navíc jeden chromovej hříbek.Sameleon píše:Kdyz uz se zase nakously ty filtry. Kde by se dal splasit nejakej peknej bavlnenej na Solex 34 ? Plug-in pro odvetrani required.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
olej vs. papír
mohu dodat jak plechové-olejové, tak plastové-papírové filtry na brouka tel. 724 607 969
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tak po dlouhe odmlce Sam preci jen zacal resit, ze by na zimu vymenil za olejovy filtr s predehrevem.
Problem ale nastava s tim, jak na seriovy 16ce ovladat klapku predehrevu. Na stary sahare jsem mel vepredu vyvedenou packu spojenou s klapkama shahary ovladanyma termostatem. Jak toto resit na sahare bez teto vyfikundace ?
PS : zaroven by potesilo, kdyby nejaka dobra duse vystrachala kolinko, ktere privadi teply vzduch ke tretimu chobotu. (To, co je pridelany na spodni casti plechu remenice)
Problem ale nastava s tim, jak na seriovy 16ce ovladat klapku predehrevu. Na stary sahare jsem mel vepredu vyvedenou packu spojenou s klapkama shahary ovladanyma termostatem. Jak toto resit na sahare bez teto vyfikundace ?
PS : zaroven by potesilo, kdyby nejaka dobra duse vystrachala kolinko, ktere privadi teply vzduch ke tretimu chobotu. (To, co je pridelany na spodni casti plechu remenice)
Naposledy upravil(a) Sam dne 22 lis 2005, celkem upraveno 1 x.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
na olejových filtrech bez tohoto zařízení byla klapka ovládaná podtlakem motoru=na klapce bylo protizávažíčko, které ji drželo v nízkých a volnoběžných otáčkách v zavřené poloze a motor tedy nabíral teplý vzduch. Po zvýšení otáček se klapka otevřela a motor sál vzduch z motorového prostoru. V manuálu je ale zmínka o tom, že, klesne-li teplota pod tuším 10°C, má se klapka zafixovat v zavřené poloze aby motor sál teplý vzduch stále.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
cena papírové vložky do plastového filtru je cca. 200,-Kč a proto vybízím k zakoupení ty, jejichž filtr vypadá již poněkud zahnědle, je plný mastnoty a prachu, případně nebyl měněn v době kterou si lidský mozek dokáže zapamatovat a tedy dávno neplní svou funkci filtrace + ucpanými póry tvoří významnou restrikci v sacím traktu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
z toho vyrastieš ....
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
...já si tady taky trochu zaplkám...
Za prvý se naprosto ztotožňuju s názorem Pětišrouba- a sice každej filtr,kterej dělá,co dělat má a je správně osazenej je dobrej...
Za druhý bych se přikláněl k olejový formě,protože mi to připadá spolehlivější než papír a zároveň proto,že za nejlepší filtry považuju filtry:
sportovní-kónický,který se olejem napouští.Je to ta nejpřímnější(direkt)cesta,jak dostat vzduch do karburátoru,respektive sání,protože odpadaj všechny ty ohyby,zúžení,rozšíření,klapky,ko....tiny apod.Další výhodou je,že si ho koupíš jednou a pak ho jen pucuješ a napouštíš olejem(životnost je kolem 150-200000 km).Dalším plusem je to,že dá motoru,to co motor chce-nelimituje průchod vzduchu. Nevýhodou je:
že k němu musíte dostat co nejstudenější vzduch(to platí pro veškerý sání),což je problém,protože pokud ho fláknete přímo do motorovýho prostoru,tak si vesele saje ten hic a má efekt takovej,že je to horší než série.
S tím nasávaným vzduchem,je to totiž z pohledu fyziky tak že:
způsob,jak zvednout výkon(respektive ho neubrat)veskrze sání je takovej,že čím je nasávaný směsi víc,tím líp.A tady je ta fyzika:
Pokud je nasávanej vzduch studenej,tak je jeho objemový množství jaký?Tak je jeho objemový množství nižší než u teplýho vole...Tudíž je možný zvýšit výkon tím,že dopravíme studenej vzduch,kterej se po smíchání s benzínem a vstupem do spalovacího prostoru rozpíná a množství nasátý směsi je větší než kdyby ten vzduch byl teplej(to má naprosto opačnej efekt).Z praxe se to dá vypozorovat zcela jednoduše.Proč myslíte,že turbodieselový motory maj větší výkon s meziCHLADIČEMA vzduchu?Nitro je úplně stejnej princip,akorát že je to na kvadrát.Vstřikování rajskýho plynu způsobí brutální přesycení palivovou směsí,která pak v případě nitra ty motory doslova trhá...Dalším krásným příkladem je vstřikování studený vody(chápejte jako mlhu)do sání,který vymyslel kdo?No kterej vymyslel Messerschmit u modelu 109 a kterej byl hojně využívanej v F-1 v éře 80 let-éra turbomotorů u tréninkovejch motorů(v kombinaci s proměnným tlakem turba).Tam se ty cvoci-to nastavení mělo vydržet zhruba tři vostrý kola,kdy byl zajetej nejrychlejší čas-dostávali na hodnoty kolem 1300-1400 HP z motoru,kterej je regulema FIA omezenej pro turbo na 1500 ccm-došlo to tak daleko,že ty motory,se kterejma jezdili lidi,jako Senna,Mansell,Prost a samozřejmě Nelson Piquet(měl je hrozně rád),byly takřka sebedestruktivní a FIA turba zakázala definitivně.
Za prvý se naprosto ztotožňuju s názorem Pětišrouba- a sice každej filtr,kterej dělá,co dělat má a je správně osazenej je dobrej...
Za druhý bych se přikláněl k olejový formě,protože mi to připadá spolehlivější než papír a zároveň proto,že za nejlepší filtry považuju filtry:
sportovní-kónický,který se olejem napouští.Je to ta nejpřímnější(direkt)cesta,jak dostat vzduch do karburátoru,respektive sání,protože odpadaj všechny ty ohyby,zúžení,rozšíření,klapky,ko....tiny apod.Další výhodou je,že si ho koupíš jednou a pak ho jen pucuješ a napouštíš olejem(životnost je kolem 150-200000 km).Dalším plusem je to,že dá motoru,to co motor chce-nelimituje průchod vzduchu. Nevýhodou je:
že k němu musíte dostat co nejstudenější vzduch(to platí pro veškerý sání),což je problém,protože pokud ho fláknete přímo do motorovýho prostoru,tak si vesele saje ten hic a má efekt takovej,že je to horší než série.
S tím nasávaným vzduchem,je to totiž z pohledu fyziky tak že:
způsob,jak zvednout výkon(respektive ho neubrat)veskrze sání je takovej,že čím je nasávaný směsi víc,tím líp.A tady je ta fyzika:
Pokud je nasávanej vzduch studenej,tak je jeho objemový množství jaký?Tak je jeho objemový množství nižší než u teplýho vole...Tudíž je možný zvýšit výkon tím,že dopravíme studenej vzduch,kterej se po smíchání s benzínem a vstupem do spalovacího prostoru rozpíná a množství nasátý směsi je větší než kdyby ten vzduch byl teplej(to má naprosto opačnej efekt).Z praxe se to dá vypozorovat zcela jednoduše.Proč myslíte,že turbodieselový motory maj větší výkon s meziCHLADIČEMA vzduchu?Nitro je úplně stejnej princip,akorát že je to na kvadrát.Vstřikování rajskýho plynu způsobí brutální přesycení palivovou směsí,která pak v případě nitra ty motory doslova trhá...Dalším krásným příkladem je vstřikování studený vody(chápejte jako mlhu)do sání,který vymyslel kdo?No kterej vymyslel Messerschmit u modelu 109 a kterej byl hojně využívanej v F-1 v éře 80 let-éra turbomotorů u tréninkovejch motorů(v kombinaci s proměnným tlakem turba).Tam se ty cvoci-to nastavení mělo vydržet zhruba tři vostrý kola,kdy byl zajetej nejrychlejší čas-dostávali na hodnoty kolem 1300-1400 HP z motoru,kterej je regulema FIA omezenej pro turbo na 1500 ccm-došlo to tak daleko,že ty motory,se kterejma jezdili lidi,jako Senna,Mansell,Prost a samozřejmě Nelson Piquet(měl je hrozně rád),byly takřka sebedestruktivní a FIA turba zakázala definitivně.
You can't win 'em all...