Vozíte v brouku hasící přístroj?
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Vozíte v brouku hasící přístroj?
Na uchu za sedačkou řidiče kilovej a pod zadní lavicí dvoukilovej.
OndraS
Re: Vozíte v brouku hasící přístroj?
Tak asi tak ... 2kg prasku v busu ... 300,- Kc u hasicu, s tlakomerem, jeste 20 mesicu zaruka...
Hasící koule
Co se týká umístění nějakého hasícího zařízení do motorovýho prostoru, líbilo se mně řešení, který má ve svým busovi místní uživatel Mahoni. Doufám, že se Mahoni nebude zlobit, když to tu uveřejním, okukoval jsem to na podzimním Podmitrově a asi půjdu stejnou cestou.
Jde o hasící kouli Elide fire, která se v takovým košíku uchytí někam do motorovýho prostoru a v případě styku s plamenem exploduje a oheň uhasí. Exploze nemá destruktivní účinky, doporučuji shlédnout video...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gU-oAftX ... r_embedded[/youtube]
Jde o hasící kouli Elide fire, která se v takovým košíku uchytí někam do motorovýho prostoru a v případě styku s plamenem exploduje a oheň uhasí. Exploze nemá destruktivní účinky, doporučuji shlédnout video...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gU-oAftX ... r_embedded[/youtube]
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Protipožární prevence zdarma
No, a není lepší řešit příčinu, než hasit důsledky ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Protipožární prevence zdarma
nedokazu si predstavit, co udela exploze dimenzovana na 35m3 v prostoru cca 1m3, chtelo by to spalitelnou haubnu, obdobne jako se instaluji dvere do kotelen.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Protipožární prevence zdarma
Přesně tak. Motorový prostor starých VW je z hlediska prudké změny tlaku prakticky vzduchotěsný, a navíc je v něm jen menší půlka motoru. Spodek by to to těžko uhasilo.sSATYRr píše:nedokazu si predstavit, co udela exploze dimenzovana na 35m3 v prostoru cca 1m3, chtelo by to spalitelnou haubnu, obdobne jako se instaluji dvere do kotelen.
Re: Protipožární prevence zdarma
řešení je to hezký a jednoduchý. Nicméně souhlasím s tím, že je to příliš předimenzované pro naše účely. Víme co dokážou výbuchy v malých uzavřených prostorech:-) Hasící systémy do automobilů určitě mají svůj účel, speciální motory s nesériovými dílly, leckdy na hraně možností, s nitrem, přeplňované, s velkým množstvím hadicových spojů, je tam mnoho rizik a příležitostí k zahoření a je lepší minimalizovat škodu. Nakonec od motoru shoří celej auťák na webu je příkladů je dost a dost a nejjednoduší je si říkat že mě se to stát nemůže:-) U sériovky stačí omrknout hadičku, vyhnout se opletenkám, doplnit hadicové sponky a zasichrovat v případě problému v prvním příspěvku k jeho tělu. Taky se vyhnout filtru v motorovém prostoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Protipožární prevence zdarma
No nestačím se divit nad těmato názorama. Ta koule není trhavina, ale hasící zařízení proboha, který obsahuje malou roznětku na rozprášení prášku. Evokuje to i video, kde hasič odpaluje kouli v ruce. Kdyby to byla tlaková záležitost, urazilo by mu to pracku i s lebeňou nebo v nejmenším případě shodilo helmu
Dveře u kotelen budou asi dimenzovaný na explozi kotle, nikoli na explozi hasícího zařízení jako je tato kulička s práškem, takže nechápu, proč by mně to mělo urvat haubnu
Kdyby to mělo destruktivní účinky, vůbec bych sem to tady neuváděl, nemám zájem si zničit auto. Ale ať si každej dá do auta co uzná za vhodný. Já si nechám poradit od Sama a upravím motorovej prostor tak, aby k požáru nedošlo a pro sichr si koupím tuto kouli pod sedačku. V případě zahoření otevřu dekl a nalifruju tam kouli.
Lepší jednou vidět než tisíckrát obhajovat, níže uvádím 2 videa. V prvním je názorně vidět rozsah použití a to i do uzavřených elektrorozvaděčů včetně slaboproudých s mikročipama
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... P1qjNQH6Og#![/youtube]
http://youtu.be/eP1qjNQH6Og" onclick="window.open(this.href);return false;
V druhým videu v druhé ukázce lze vidět hašení uzavřenýho malýho prostoru a ejhle, žádný utržení deklu se nekoná, on se téměř ani nepohne...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... umJ-Cog-KA[/youtube]
http://youtu.be/ZumJ-Cog-KA" onclick="window.open(this.href);return false;
Dveře u kotelen budou asi dimenzovaný na explozi kotle, nikoli na explozi hasícího zařízení jako je tato kulička s práškem, takže nechápu, proč by mně to mělo urvat haubnu
Kdyby to mělo destruktivní účinky, vůbec bych sem to tady neuváděl, nemám zájem si zničit auto. Ale ať si každej dá do auta co uzná za vhodný. Já si nechám poradit od Sama a upravím motorovej prostor tak, aby k požáru nedošlo a pro sichr si koupím tuto kouli pod sedačku. V případě zahoření otevřu dekl a nalifruju tam kouli.
Lepší jednou vidět než tisíckrát obhajovat, níže uvádím 2 videa. V prvním je názorně vidět rozsah použití a to i do uzavřených elektrorozvaděčů včetně slaboproudých s mikročipama
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... P1qjNQH6Og#![/youtube]
http://youtu.be/eP1qjNQH6Og" onclick="window.open(this.href);return false;
V druhým videu v druhé ukázce lze vidět hašení uzavřenýho malýho prostoru a ejhle, žádný utržení deklu se nekoná, on se téměř ani nepohne...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... umJ-Cog-KA[/youtube]
http://youtu.be/ZumJ-Cog-KA" onclick="window.open(this.href);return false;
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Protipožární prevence zdarma
pokud to chceš mít po sicnou a házet to po zahoření tak je to k ničemu a stačí ti hasičák
tuta koule je k tomu aby si krovky nemusel zvedat a tím ohýnku dodávat potřebnou dávku kyslíku k pořádnýmu rozhoření
tuta koule je k tomu aby si krovky nemusel zvedat a tím ohýnku dodávat potřebnou dávku kyslíku k pořádnýmu rozhoření
Re: Protipožární prevence zdarma
Je pravda že u toho rozvaděče je to vidět.Tam se ty přivřený dvířka skoro ani nehnou.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: Protipožární prevence zdarma
od toho jsme tady abychom si předávali nové informace. A protože tomu rozumíš víc než já, rád si to nechám vysvětlit.venca101 píše:No nestačím se divit nad těmato názorama. Ta koule není trhavina, ale hasící zařízení proboha, který obsahuje malou roznětku na rozprášení prášku. Evokuje to i video, kde hasič odpaluje kouli v ruce. Kdyby to byla tlaková záležitost, urazilo by mu to pracku i s lebeňou nebo v nejmenším případě shodilo helmu
Dveře u kotelen budou asi dimenzovaný na explozi kotle, nikoli na explozi hasícího zařízení jako je tato kulička s práškem, takže nechápu, proč by mně to mělo urvat haubnu
Kdyby to mělo destruktivní účinky, vůbec bych sem to tady neuváděl, nemám zájem si zničit auto. Ale ať si každej dá do auta co uzná za vhodný. Já si nechám poradit od Sama a upravím motorovej prostor tak, aby k požáru nedošlo a pro sichr si koupím tuto kouli pod sedačku. V případě zahoření otevřu dekl a nalifruju tam kouli.
Lepší jednou vidět než tisíckrát obhajovat, níže uvádím 2 videa. V prvním je názorně vidět rozsah použití a to i do uzavřených elektrorozvaděčů včetně slaboproudých s mikročipama
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... P1qjNQH6Og#![/youtube]
http://youtu.be/eP1qjNQH6Og" onclick="window.open(this.href);return false;
V druhým videu v druhé ukázce lze vidět hašení uzavřenýho malýho prostoru a ejhle, žádný utržení deklu se nekoná, on se téměř ani nepohne...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... umJ-Cog-KA[/youtube]
http://youtu.be/ZumJ-Cog-KA" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Protipožární prevence zdarma
selsky rozum a zkusenost s hazenim upravenych poplasnaku a petard do popelnic mi rikaji, ze pri obycejnem zakonu o zachovani energie se energie rozbusky, zajistujici rozptyl na 8-10m2 musi nekde projevit. Pokud by hasic drzel kouli v ruce s prevlecenou zavarenou ocelovou trubkou, uz by si moc nezamaval.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Protipožární prevence zdarma
To nemyslíš vážně cos napsal, že ne???? Tu kouli nekonstruoval 12ti letej kluk z megáča a izolepy, testy rozhodně neprobýhaly na ulici u popelnic a certifikáty na tohle hasící zařízení nejsou orazítkovaný štemplem vyřezaným z brambory nebo myslíš že ano??????sSATYRr píše:selsky rozum a zkusenost s hazenim upravenych poplasnaku a petard do popelnic mi rikaji, ze pri obycejnem zakonu o zachovani energie se energie rozbusky, zajistujici rozptyl na 8-10m2 musi nekde projevit. Pokud by hasic drzel kouli v ruce s prevlecenou zavarenou ocelovou trubkou, uz by si moc nezamaval
Navíc zábavní pyrotechnika má za úkol udělat co největší kravál a bordel a požáry spíš zakládá než likviduje, tak si to uvědom a něco si nastuduj než plácneš takovou hovadinu.
Dál se k tomu už nebudu vyjadřovat...
Re: Protipožární prevence zdarma
2.4 VÝBUCHY V (ČÁSTEČNĚ) UZAVŘENÉM PROSTORU
2.4.1 Výbuch kondenzované výbušiny ve vnitřním prostoru objektů
2.4.1.1 Popis děje
Při detonaci kondenzovaných výbušin (a do jisté míry i při rychlé deflagraci hnacích hmot či pyrotechnických složí) uvnitř stavebních objektů či různých konstrukcí je celkový průběh tlakového zatěžování vnitřních stěn objektu složitější, než při vnějším zatěžování vzdušnou rázovou vlnou. Zatížení objektu detonací nálože trhaviny uvnitř se skládá ze dvou téměř oddělených fází.
a) Detonace nálože vyvolá vprvní fázi šíření vzdušné rázové vlny ve vnitřním vzdušném prostoru. Po dopadu na vnitřní stěny dochází k jejich odrazu a v navazující části k jejich interferenci. Výsledkem je časově složitý p(t)-průběh celkové křivky zatěžování, sestávající jak z primární vlny, tak ze série vln druhotných.
Vzhledem ke zcela obvyklé obecně asymetrické konfiguraci systému nálož- objekt odpovídá konkrétní časový průběh p(t) vzdušné rázové vlně složeného tvaru (obr. 2-10), která v každém praktickém uspořádání je zcela unikátní funkcí polohy na vnitřním povrchu objektu. Na každém místě vnitřního povrchu je proto časový průběh tlakového zatěžování rozdílný a vyjma zcela symetrických případů (v praxi ovšem zcela výjimečných) je s výjimkou možnosti poměrně přesné predikce první (primární) odražené vzdušné rázové vlny jinak v detailech těžko předvídatelný.
b) Komplex primárních a následných vzdušných rázových vln ve vnitřním prostoru postupně slábne, povýbuchové zplodiny detonace však vedou k vytvoření tzv. kvazistatického (komorového) tlaku pk, resp. přetlaku ∆pk. k úrovni komorového přetlaku přispívají i následné reakce mezi zplodinami detonace a vnitřní atmosférou objektu (v případě detonace trhaviny s negativní kyslíkovou bilancí).
Pokud je vnitřní prostor zcela uzavřen, je hodnota komorového přetlaku ∆pk dlouhodobá a v časovém průběhu dochází k jeho pozvolnému poklesu pouze výměnou tepla mezi zplodinami výbuchu a stěnami objektu.
Je-li vnitřní prostor opatřen otvory, umožňujícími expanzi přetlaku do vnějšího vzdušného prostoru, hovoří se o tzv. ventilaci objektu. Objekt je označován jako polo-uzavřený a jeho základní charakteristikou je tzv. ventilační neboli výfukový poměr Av/As (tj. poměr volné plochy výfukového otvoru, resp. všech otvorů k celkovému vnitřnímu povrchu objektu), alternativně Av/V (m-1). Reálný a teoretický p(t)-průběh tlaku ve ventilovaných komorách je na obr. 2-11. Průběh postupné expanze komorového přetlaku je závislý především na výfukovém poměru, a pouze v menší míře i na hodnotě pk, resp. přetlaku ∆pk.
Ke vzniku a změně profilu expanzních otvorů však dochází často až v průběhu zatížení objektu komplexem primárních a následných vzdušných rázových vln. Funkci výbuchových otvorů vtomto případě přejímají tzv. výfukové nebo fragmentující stěny.
Následkem souběhů těchto dějů je však celkové impulsní zatížení objektu vnitřní detonací vždy výrazně vyšší, než při zatížení dopadem vnější vlny.
http://www.makovicka.cz/down.php?18" onclick="window.open(this.href);return false;
2.4.1 Výbuch kondenzované výbušiny ve vnitřním prostoru objektů
2.4.1.1 Popis děje
Při detonaci kondenzovaných výbušin (a do jisté míry i při rychlé deflagraci hnacích hmot či pyrotechnických složí) uvnitř stavebních objektů či různých konstrukcí je celkový průběh tlakového zatěžování vnitřních stěn objektu složitější, než při vnějším zatěžování vzdušnou rázovou vlnou. Zatížení objektu detonací nálože trhaviny uvnitř se skládá ze dvou téměř oddělených fází.
a) Detonace nálože vyvolá vprvní fázi šíření vzdušné rázové vlny ve vnitřním vzdušném prostoru. Po dopadu na vnitřní stěny dochází k jejich odrazu a v navazující části k jejich interferenci. Výsledkem je časově složitý p(t)-průběh celkové křivky zatěžování, sestávající jak z primární vlny, tak ze série vln druhotných.
Vzhledem ke zcela obvyklé obecně asymetrické konfiguraci systému nálož- objekt odpovídá konkrétní časový průběh p(t) vzdušné rázové vlně složeného tvaru (obr. 2-10), která v každém praktickém uspořádání je zcela unikátní funkcí polohy na vnitřním povrchu objektu. Na každém místě vnitřního povrchu je proto časový průběh tlakového zatěžování rozdílný a vyjma zcela symetrických případů (v praxi ovšem zcela výjimečných) je s výjimkou možnosti poměrně přesné predikce první (primární) odražené vzdušné rázové vlny jinak v detailech těžko předvídatelný.
b) Komplex primárních a následných vzdušných rázových vln ve vnitřním prostoru postupně slábne, povýbuchové zplodiny detonace však vedou k vytvoření tzv. kvazistatického (komorového) tlaku pk, resp. přetlaku ∆pk. k úrovni komorového přetlaku přispívají i následné reakce mezi zplodinami detonace a vnitřní atmosférou objektu (v případě detonace trhaviny s negativní kyslíkovou bilancí).
Pokud je vnitřní prostor zcela uzavřen, je hodnota komorového přetlaku ∆pk dlouhodobá a v časovém průběhu dochází k jeho pozvolnému poklesu pouze výměnou tepla mezi zplodinami výbuchu a stěnami objektu.
Je-li vnitřní prostor opatřen otvory, umožňujícími expanzi přetlaku do vnějšího vzdušného prostoru, hovoří se o tzv. ventilaci objektu. Objekt je označován jako polo-uzavřený a jeho základní charakteristikou je tzv. ventilační neboli výfukový poměr Av/As (tj. poměr volné plochy výfukového otvoru, resp. všech otvorů k celkovému vnitřnímu povrchu objektu), alternativně Av/V (m-1). Reálný a teoretický p(t)-průběh tlaku ve ventilovaných komorách je na obr. 2-11. Průběh postupné expanze komorového přetlaku je závislý především na výfukovém poměru, a pouze v menší míře i na hodnotě pk, resp. přetlaku ∆pk.
Ke vzniku a změně profilu expanzních otvorů však dochází často až v průběhu zatížení objektu komplexem primárních a následných vzdušných rázových vln. Funkci výbuchových otvorů vtomto případě přejímají tzv. výfukové nebo fragmentující stěny.
Následkem souběhů těchto dějů je však celkové impulsní zatížení objektu vnitřní detonací vždy výrazně vyšší, než při zatížení dopadem vnější vlny.
http://www.makovicka.cz/down.php?18" onclick="window.open(this.href);return false;
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Protipožární prevence zdarma
děkuji Satyrovi za rozbor
necht si kazdy dela sam co uzna za vhodne
Vime že Satyr si to auta neda ale Venca to tam klidne nainstaluje.
Ja za sebe muzu říct že bych radsi obětoval vytrženej zámek zadni haubny, nebo bouli v kapotě než shořelý auto
Ale video s rozvadecem je myslím dostatecne vymluvne.
Řešení, kdy tuhle guli budu mit na dosah někde v autě společně s hasičákem se mi líbí dostatečně.
necht si kazdy dela sam co uzna za vhodne
Vime že Satyr si to auta neda ale Venca to tam klidne nainstaluje.
Ja za sebe muzu říct že bych radsi obětoval vytrženej zámek zadni haubny, nebo bouli v kapotě než shořelý auto
Ale video s rozvadecem je myslím dostatecne vymluvne.
Řešení, kdy tuhle guli budu mit na dosah někde v autě společně s hasičákem se mi líbí dostatečně.
... a vůbec !
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Protipožární prevence zdarma
A T2kaři maj výhodu v odvětrání motorového prostoru horem
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi: