Ostřikovače - ostřikování čelního okna - všeobecná rozprava
Vytékající voda z ostřikovače
Mám malý problémek. Nedávno jsem napojil ostřikovač (normálně nádržku s vodou na rezervu) a dneska, když jsem něco opravoval na broučkovi, mi začalo kapat ta voda z ostřikovače hádejte kde? Prostě z pod volantu . Tak jsem musel tu hadičku z rezervy odpojit. Nevíte někdo, čím to je? Že by moc velkým tlakem v rezervě?
Asi ti moc konkrétně neporadim, já to mam přebastlený na motorek, ale asi bych prošel celou trasu vody od nádobky až po ostřikovač a zjistil bych kde a proč. Dále popřípadně vyměnil vadnou tekoucí hadici, nebo jestli to teče z nějakýho spoje hadice, tak tam prdnout takovej ten stahovací prsten na hadice. Co víc k tomu říct...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
no môže to byť aj cez spínač na stierače ktorý je združený z mechanickým ovládaním ostrekovača. Skontroluj...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Trochu od tématu. V pátek jsem si jako správnej pražák vyrazil luftovat na chajdu, v Humpolci sjíždím z dálnice a najednou vidím v pankejtech bílé fleky sněhu (první sníh letos). V Ústí mi to nedalo a začal jsem za houstnoucího sněhu pumpovat ven celou nádržku letní kapaliny do ostřikovačů, která mi na střeše okamžitě začala zamrzat a tvořit solidní sněhový čepec. Ve Zbilidech kapalina došla, ale její zbytky zamrzly v trysce a čerpadle. Zde upozorňuji: pokud se toto stane,
NIKDY SE NEPOKOUŠEJTE SYSTÉM ROZBÉHNOUT SPUŠTĚNÍM ČERPADLA, nebo dojde ke spálení jeho motorku. Já jsem u nejbližší pumpy zakoupil kapalinu do -30, ale zamrzlý vnitřek povolil stejně až dnes, při návratu před Prahou.
NIKDY SE NEPOKOUŠEJTE SYSTÉM ROZBÉHNOUT SPUŠTĚNÍM ČERPADLA, nebo dojde ke spálení jeho motorku. Já jsem u nejbližší pumpy zakoupil kapalinu do -30, ale zamrzlý vnitřek povolil stejně až dnes, při návratu před Prahou.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Poslední příspěvek vůbec není od tématu:
Pozor, pokud v nádržce zůstane obyčejná voda místo nemrznoucí náplně do ostřikovačů a bude festovně mrznout, tak může dojít vlivem zamrznutí a rozpínaní k poškození spínače stěračů - resp. toho přepouštěcího ventilu!
Takže nezanedbat ani při zazimování brouka - buď dolít nemrzku, nebo celý systém vypustit.
Jinak běžné příčiny úniku jsou:
-zteřelá hadička
-hadička se svlékla z ventilu=nebyla zajištěna
-nadměrný tlak v rezervě-----pozor ráno za chladna nafoukláte rezervu na předepsaný tlak, auto stojí celý den na slunci a to stačí k navýšení tlaku více než je zdrávo...podle zákona schválnosti praskne hadička vždy až na konci - t.j. u spínače, což je zvlášť u starších modelů průšvih, protože celý obsah nádobky nateče kam? No do autorádia
No a správný tlak v rezervě je maximálně 3,0 atü:
Pozor, pokud v nádržce zůstane obyčejná voda místo nemrznoucí náplně do ostřikovačů a bude festovně mrznout, tak může dojít vlivem zamrznutí a rozpínaní k poškození spínače stěračů - resp. toho přepouštěcího ventilu!
Takže nezanedbat ani při zazimování brouka - buď dolít nemrzku, nebo celý systém vypustit.
Jinak běžné příčiny úniku jsou:
-zteřelá hadička
-hadička se svlékla z ventilu=nebyla zajištěna
-nadměrný tlak v rezervě-----pozor ráno za chladna nafoukláte rezervu na předepsaný tlak, auto stojí celý den na slunci a to stačí k navýšení tlaku více než je zdrávo...podle zákona schválnosti praskne hadička vždy až na konci - t.j. u spínače, což je zvlášť u starších modelů průšvih, protože celý obsah nádobky nateče kam? No do autorádia
No a správný tlak v rezervě je maximálně 3,0 atü:
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
...alebo ako sa to stalo mne - hadička ktorá sa postupne rozodierala o páku mechanizmu stieračov, a potom to autorádio tak krásne dymilo
Našťastie to bola modernina, a teraz je tam Munster 1973.
Neviem ako je to v origináli, ale ja som pri zakladaní autorádia musel dávať veľký pozor práve na umiestnenie hadičiek, pretože tá páka sa pohybuje cca 0,5 cm od vrchu rádia. A je dosť ostrá.
Našťastie to bola modernina, a teraz je tam Munster 1973.
Neviem ako je to v origináli, ale ja som pri zakladaní autorádia musel dávať veľký pozor práve na umiestnenie hadičiek, pretože tá páka sa pohybuje cca 0,5 cm od vrchu rádia. A je dosť ostrá.
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Ostřikovače - ostřikování čelního okna - všeobecná rozprava
Tak by mě zajímalo, jak měy jednotlivý modely řešené ostřikování předího okna. Taková Silvestrovská otázečka hehe.
na ´61 mám: nádržku za rezervou a na palubní desce tahací čudlík s gumovým měchýřkem, jeho otočením se aktivují stěrače -jednorychlostní
na ´66 mám: nádržku za rezervou a na palubní desce čudlík s plastovým manuálním čerpadýlkem, jeho otočením se aktivují stěrače - jednorychlostní
na mexiku mám nádržku v rezervě a elektrické čerpadlo ovládané pravou páčkou na volantu, jejím posunutím se ovládají stěrače - dvourychlostní
jak to měli němci? jak to měly superky?
..and happy new year... [smilie=hippy.gif]
na ´61 mám: nádržku za rezervou a na palubní desce tahací čudlík s gumovým měchýřkem, jeho otočením se aktivují stěrače -jednorychlostní
na ´66 mám: nádržku za rezervou a na palubní desce čudlík s plastovým manuálním čerpadýlkem, jeho otočením se aktivují stěrače - jednorychlostní
na mexiku mám nádržku v rezervě a elektrické čerpadlo ovládané pravou páčkou na volantu, jejím posunutím se ovládají stěrače - dvourychlostní
jak to měli němci? jak to měly superky?
..and happy new year... [smilie=hippy.gif]
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 31 pro 2005, celkem upraveno 1 x.
Re: ostřikování čelního okna
spis bych myslel ze tam mas dvoupolohovy vypinac kombinovany s prepoustecim ventilemPětišroub píše: na ´66 mám: nádržku za rezervou a na palubní desce čudlík s plastovým manuálním čerpadýlkem, jeho otočením se aktivují stěrače - jednorychlostní
... a vůbec !