Ostřikovače - ostřikování čelního okna - všeobecná rozprava

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Jirka
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 549
Registrován: 14 srp 2005
Bydliště: Luhačovice/Zlín

Vytékající voda z ostřikovače

Příspěvekod Jirka » 19 lis 2005

Mám malý problémek. Nedávno jsem napojil ostřikovač (normálně nádržku s vodou na rezervu) a dneska, když jsem něco opravoval na broučkovi, mi začalo kapat ta voda z ostřikovače hádejte kde? Prostě z pod volantu :shock: . Tak jsem musel tu hadičku z rezervy odpojit. Nevíte někdo, čím to je? Že by moc velkým tlakem v rezervě?

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 19 lis 2005

Asi ti moc konkrétně neporadim, já to mam přebastlený na motorek, ale asi bych prošel celou trasu vody od nádobky až po ostřikovač a zjistil bych kde a proč. Dále popřípadně vyměnil vadnou tekoucí hadici, nebo jestli to teče z nějakýho spoje hadice, tak tam prdnout takovej ten stahovací prsten na hadice. Co víc k tomu říct...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 19 lis 2005

no môže to byť aj cez spínač na stierače ktorý je združený z mechanickým ovládaním ostrekovača. Skontroluj...
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

baczmaga
Příspěvky: 72
Registrován: 25 led 2005
Bydliště: Vychodne slovensko. Michalovce

Příspěvekod baczmaga » 19 lis 2005

Zahady x. Proste oddeklovat a sledovat kde je problem. Slus. :lol: :lol: Hm. Som mudry, lebo mam brnky.
No a spal som asi v kniznici.
SLAVO

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 20 lis 2005

Pokial je to model ,ktory ma spinac ostrekovaca intergrovany s ovladacou packou stieracov,mozu to byt rozpraskane gumove hadicky / lepsi pripad /,alebo nalomena plastikova trubicka v spinaci. / horsi pripad /.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12840
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 20 lis 2005

no pokud to tece, tak proste najdi kde :)

praskla hadicka, poskozenej vypinac s prepoustecim ventilem, netesnost , nebo jen vypadla hadicka
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 20 lis 2005

Trochu od tématu. V pátek jsem si jako správnej pražák vyrazil luftovat na chajdu, v Humpolci sjíždím z dálnice a najednou vidím v pankejtech bílé fleky sněhu (první sníh letos). V Ústí mi to nedalo a začal jsem za houstnoucího sněhu pumpovat ven celou nádržku letní kapaliny do ostřikovačů, která mi na střeše okamžitě začala zamrzat a tvořit solidní sněhový čepec. Ve Zbilidech kapalina došla, ale její zbytky zamrzly v trysce a čerpadle. Zde upozorňuji: pokud se toto stane,
NIKDY SE NEPOKOUŠEJTE SYSTÉM ROZBÉHNOUT SPUŠTĚNÍM ČERPADLA, nebo dojde ke spálení jeho motorku. Já jsem u nejbližší pumpy zakoupil kapalinu do -30, ale zamrzlý vnitřek povolil stejně až dnes, při návratu před Prahou.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8710
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 21 lis 2005

Poslední příspěvek vůbec není od tématu:

Pozor, pokud v nádržce zůstane obyčejná voda místo nemrznoucí náplně do ostřikovačů a bude festovně mrznout, tak může dojít vlivem zamrznutí a rozpínaní k poškození spínače stěračů - resp. toho přepouštěcího ventilu!

Takže nezanedbat ani při zazimování brouka - buď dolít nemrzku, nebo celý systém vypustit.

Jinak běžné příčiny úniku jsou:
-zteřelá hadička
-hadička se svlékla z ventilu=nebyla zajištěna
-nadměrný tlak v rezervě-----pozor ráno za chladna nafoukláte rezervu na předepsaný tlak, auto stojí celý den na slunci a to stačí k navýšení tlaku více než je zdrávo...podle zákona schválnosti praskne hadička vždy až na konci - t.j. u spínače, což je zvlášť u starších modelů průšvih, protože celý obsah nádobky nateče kam? No do autorádia :cry:

No a správný tlak v rezervě je maximálně 3,0 atü:
Obrázek

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvekod Krystof » 22 lis 2005

...alebo ako sa to stalo mne - hadička ktorá sa postupne rozodierala o páku mechanizmu stieračov, a potom to autorádio tak krásne dymilo :evil:
Našťastie to bola modernina, a teraz je tam Munster 1973.
Neviem ako je to v origináli, ale ja som pri zakladaní autorádia musel dávať veľký pozor práve na umiestnenie hadičiek, pretože tá páka sa pohybuje cca 0,5 cm od vrchu rádia. A je dosť ostrá.

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2529
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod threeseven » 22 lis 2005

Taky jsem si takhle vytopil autorádio. V druhe instalacni variante jsem radijko prekryl U obalem A4 a zajistil sportpáskou.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8710
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 22 lis 2005

threeseven píše: V druhe instalacni variante jsem radijko prekryl U obalem A4 a zajistil sportpáskou.


a nebude se to rádio malinko přehřívat?

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bugz » 22 lis 2005

yahoďák píše:
threeseven píše: V druhe instalacni variante jsem radijko prekryl U obalem A4 a zajistil sportpáskou.


a nebude se to rádio malinko přehřívat?


Teď už ne, když je vodou chlazený. :twisted:
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Ostřikovače - ostřikování čelního okna - všeobecná rozprava

Příspěvekod Pětišroub » 31 pro 2005

Tak by mě zajímalo, jak měy jednotlivý modely řešené ostřikování předího okna. Taková Silvestrovská otázečka hehe.

na ´61 mám: nádržku za rezervou a na palubní desce tahací čudlík s gumovým měchýřkem, jeho otočením se aktivují stěrače -jednorychlostní

na ´66 mám: nádržku za rezervou a na palubní desce čudlík s plastovým manuálním čerpadýlkem, jeho otočením se aktivují stěrače - jednorychlostní

na mexiku mám nádržku v rezervě a elektrické čerpadlo ovládané pravou páčkou na volantu, jejím posunutím se ovládají stěrače - dvourychlostní

jak to měli němci? jak to měly superky?


..and happy new year... [smilie=hippy.gif]
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 31 pro 2005, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 31 pro 2005

S a L Bug maju nadrzku na pravom / lavom podbehu,tlakovanu z rezervy a packa stieracov ovlada ventil.

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 772
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Jozef » 31 pro 2005

- na ´66 v čudlíku na stierače tlačítko, nádržka je za rezervou napojená na pretlak rezervy.
- na 74 socke je ten istý systém

Uživatelský avatar
psycho
pro známé: psyxo
Příspěvky: 480
Registrován: 26 zář 2005
Bydliště: Prešporok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod psycho » 31 pro 2005

ja mam 72ku(socku),stierace sa ovladaju packou na volante-2rychlosti a nadrzka je v rezerve za prednym celom a je napojena na ventil rezervy..

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12840
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: ostřikování čelního okna

Příspěvekod Herbie » 01 led 2006

Pětišroub píše:na ´66 mám: nádržku za rezervou a na palubní desce čudlík s plastovým manuálním čerpadýlkem, jeho otočením se aktivují stěrače - jednorychlostní


spis bych myslel ze tam mas dvoupolohovy vypinac kombinovany s prepoustecim ventilem
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 01 led 2006

je to fakt jednorychlostí. Dvourychlostní stěrače začly až v roce 67 na 12V autech. A přepouštěcí ventil je opravdu lepší název.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12840
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 01 led 2006

jo pravda, on je to 6-ti volt vlastne
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 02 led 2006

nemohl byste mi někdo nafotit, jak vypadají jednotlivé složky sestavy, ve které je nádržka tlakovaná z ventilku rezervy? :wink: díííííky - asi mi v ní něco chybí
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host