Brzdova kvapalina
Marty píše:S tím bych tak nesouhlasil.Lugen píše:Blbost, jsou pouze dvě (běžně používané) specifikace brzdových kapalin DOT3 a DOT4, ty se mohou libovolně míchat, teda v případě brouka. Kde neni bezpodmínečně nutné mít DOT4.
Samozřejmě teda výměnou nic nezkazíš...
...ono když už vyměníš jen ty spínače tak toho na tebe plno vyteče, možná taky zjistíš že jsou vadný prasátka, trubky, hadice nebo válec a budeš toho měnit víc...
Sám mám ve svém Broukovi brzdovku červené barvy co smrdí jako po lihu. Je to starej Sintol (či jak se to píše, pixlu mám ještě doma).
Ale chystám se na generálku brzd, takže stejně půjde do pekla...
Každopádně doporučuju brzdovkou nešetřit a raději 2x propláchnout.
Předtím vyčistit válečky, zkontrolovat hadičky a tak podobně.
Myslím, že stačí DOT3.
Říkam běžně používané, červená se dělala kdysi, tu používal ještě starej Žižka když měl vobě voči.
Dneska standartní 3ky 4ky jsou žlutý - téměř bez smradu, trpký jako kráva a ve vočích pálí dost dlouho. To co ted dodává herbie je voňavá kvalitka za rozumnou cenu. Co se týče 5ky, tak o tý nevim takřka nic ale o tom už tu nějakej topic bude.
Jinak k tomu odvzdušnování... je dobrý to udělat na několikrát - víckrát oběhnout auto
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
mno, nicmene tu Lugenovu radu, ze je mozne michat brzdovky dle libosti bych bral s rezervnou. Neni tomu tak. Tedy pokud se neomezime jen na Dot3/4
A vubec, brzdovky se tu uz detailne probiraly, kdo chce vedet vic, at si dloubne na tlacitko hledat.
A vubec, brzdovky se tu uz detailne probiraly, kdo chce vedet vic, at si dloubne na tlacitko hledat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
...a přesně proto jsem pro držkouny napsal běžně používanéSameleon píše:mno, nicmene tu Lugenovu radu, ze je mozne michat brzdovky dle libosti bych bral s rezervnou. Neni tomu tak. Tedy pokud se neomezime jen na Dot3/4
A vubec, brzdovky se tu uz detailne probiraly, kdo chce vedet vic, at si dloubne na tlacitko hledat.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
...a presne si dokazu vybavit situaci, kdy nestastnik neznaly problemu s brzdovkou se pokusi necemu priucit, otevre si FAQ, najde si tvuj prispevek a do brzdovky DOT5 prileje DOT3.Lugen píše:...a přesně proto jsem pro držkouny napsal běžně používanéSameleon píše:mno, nicmene tu Lugenovu radu, ze je mozne michat brzdovky dle libosti bych bral s rezervnou. Neni tomu tak. Tedy pokud se neomezime jen na Dot3/4
A vubec, brzdovky se tu uz detailne probiraly, kdo chce vedet vic, at si dloubne na tlacitko hledat.
Proto si myslim, ze kdyz uz nekdo pise neco do FAQ, ze by to melo byt presne, blbovzdorne a nemelo by to ctenare svadet k falesnym zaverum.
Dekuji za pozornost....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Sameleon píše:...a presne si dokazu vybavit situaci, kdy nestastnik neznaly problemu s brzdovkou se pokusi necemu priucit, otevre si FAQ, najde si tvuj prispevek a do brzdovky DOT5 prileje DOT3.Lugen píše:...a přesně proto jsem pro držkouny napsal běžně používanéSameleon píše:mno, nicmene tu Lugenovu radu, ze je mozne michat brzdovky dle libosti bych bral s rezervnou. Neni tomu tak. Tedy pokud se neomezime jen na Dot3/4
A vubec, brzdovky se tu uz detailne probiraly, kdo chce vedet vic, at si dloubne na tlacitko hledat.
Proto si myslim, ze kdyz uz nekdo pise neco do FAQ, ze by to melo byt presne, blbovzdorne a nemelo by to ctenare svadet k falesnym zaverum.
Dekuji za pozornost....
nemáš za co, páč uživatel problému neznalý ani dot5ku dle mě nesežene, v žvotě jsem jí na benzínce nebo v obchodáku neviděl, tzn. jedině speciálka a tam jantar nezavítá nebo se ho prodavaž zeptá jestli to má opravdu do náklaďáku, navíc si takový člověk o ní ani neřekne, navíc jak už bylo několikrát řečeno, topic o brzdovkách už tu je tak je zbytečný to tady pitvat ze všech stran
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
ano topic o brzdovkách, kde se dá dozvědět o vlastnostech, značení a míchtelnosti tu je:Lugen píše:.... jak už bylo několikrát řečeno, topic o brzdovkách už tu je tak je zbytečný to tady pitvat ze všech stran
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... hlight=dot
Takhle si představuju odkaz, když už o tom píšu ne?
souhlas se Samem, když už přispívat do FAQ, tak buď formou dotazu, nebo přesné, něčím podložené odpovědi, aby to někoho neznalého nesvádělo k experimentům....třeba s chutí brzdovky ...Lugene, žes jí ochutnával mě moc nepřekvapuuje, ale jak se ti dostala do očí
Ochutnávání proběhlo tak, když jsem chtěl zjistit která trubka od dělený nádobky kam vede, abych tu z přední komory napojil na přední okruh...
Natáhl jsem si kapalinu do hadice pusou, abych jí následně pustil jenom do jedný s těch komor. No a jednou jsem prostě natáhl moc no...
A do očí, než jsem repasoval třmeny, tak se mi zakousávali a rychloopravu jsem řešil klasickym způsobem. Natáhl jsem brzdovku do stříkačky, nasadil jehlu a napíchnul gumovou manžetku brzdovýho válečku. Tlačil, tlačil až přetlačil - jehla se odpojila od stříkačky, stříkačka vychrstla proudem, odrazila se a byla ve vočích.
Natáhl jsem si kapalinu do hadice pusou, abych jí následně pustil jenom do jedný s těch komor. No a jednou jsem prostě natáhl moc no...
A do očí, než jsem repasoval třmeny, tak se mi zakousávali a rychloopravu jsem řešil klasickym způsobem. Natáhl jsem brzdovku do stříkačky, nasadil jehlu a napíchnul gumovou manžetku brzdovýho válečku. Tlačil, tlačil až přetlačil - jehla se odpojila od stříkačky, stříkačka vychrstla proudem, odrazila se a byla ve vočích.
shrneme, zamkneme: postup odvzdušnění je výše, používá se kapalina DOT3 nebo DOT4. Pokud máte další dotazy, zakložte nový topic, já to pak sloučím.
FAQ se stává nepřehledným z důvodu zpochybňování základních faktů a ověřených, doporučených, nebo dokonce předepsaných postupů!!!
FAQ se stává nepřehledným z důvodu zpochybňování základních faktů a ověřených, doporučených, nebo dokonce předepsaných postupů!!!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
aké hadičky používate od nádržky k brzd.válcu ??? cez tie moje presakuje brzdovka . To sa mi ešte nestalo a zohnať adekvátnu hadičku je problém aspoň u nás každý má len 6mm
5skrutka prepáč ale nemám silu ani chuť zakladať niečo nové.
Pre ostatných k veci OK.
5skrutka prepáč ale nemám silu ani chuť zakladať niečo nové.
Pre ostatných k veci OK.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Originál jsem tam měl pancéřovku, modře opletenou. Teď jsem tam dal tu co se nyní prodává do škodovek, černě opletená. Po té mi ale kámoš, škodovkář řek, že jsou uplně na hovno, že barví že u nich si každej śyslí ty původný zeleně opletený (teda pochopitelně zdravý pružný, nepoužitý - pro rejpaly). A taky že měl recht, když jsem to zalil a odvzdušnoval, tak z t oho tekla ta brzdovka obarvená černym bordelem.
Takže nyní až budu posílat nějakou obědnávku do exAdipu, tak si tam obědnam tu jejich modře oplejtanou. Sice je kurevksy drahá, tušim že 150 za půl metru (oproti 40ti kč za metr škodovácký). Ale ten půlmetry na spojky bohatě stačí a je to jednorázová investice...
http://www.admiscz.net/eshops/vwbrouk/c ... s_id=12183
Takže nyní až budu posílat nějakou obědnávku do exAdipu, tak si tam obědnam tu jejich modře oplejtanou. Sice je kurevksy drahá, tušim že 150 za půl metru (oproti 40ti kč za metr škodovácký). Ale ten půlmetry na spojky bohatě stačí a je to jednorázová investice...
http://www.admiscz.net/eshops/vwbrouk/c ... s_id=12183
Naposledy upravil(a) Lugen dne 30 kvě 2006, celkem upraveno 1 x.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
150czk za pol metra je dobrá cena keď je to kvalita.Vďaka za typ.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
ja používam brzd.kvapalinu Shell YB dot3 a 4 a presiaklo to cez hadičku. Teraz som zohnal hadičku 8mm na montáž klimatizácie... na brzdy sa asi prepadla 8mm do zeme tak skúsim Thermo King 2000.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Brzdova kvapalina
jak do čeho. DOT 5 není mísitelná s DOT 3 a DOT 4 a není doporučené ji použít do starých a opotřebených brzdových systémů, které jsou zaběhnuté na DOT 3 a DOT 4. DOT 3 a DOT 4 jsou vzájemně záměnné a mísitelné. V případě zájmu o další informace doporučuju projít si tento topic od začátku, zejména o nutnosti přesných odpovědí ve FAQ a pokud vyvstanou další dotazy, založte nový topic.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdova kvapalina
Mate nekdo tip na dot5 brzdovou kapalinu? Vsude se prodava jen dot 4 nebo dot5.1. Ja bych ale rad zkusil ciste silikonovou dot5. Prijde mi to na auto ktere vetsinu casu stoji jako idealni reseni.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912