Horká cívka
Horká cívka
Mam takovej dotázeček, cívka by asi něměla bejt teplá že ne?
Jaká by mohla bejt příčina, malej zkrat, nějakej vzniklej odpor, ale kde?
Pochlapte se elektrikáři, já z toho sice maturoval, ale všichni víme co nám dala střední škola...
Dík
Jaká by mohla bejt příčina, malej zkrat, nějakej vzniklej odpor, ale kde?
Pochlapte se elektrikáři, já z toho sice maturoval, ale všichni víme co nám dala střední škola...
Dík
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Cievka je v podstate transformator.Pri pouzivani sa hreje.Mimo toho je vnutorne chladena olejom,ktory sa samozrejme nahreje.Pokial nie je cievka vylozene horuca,tak by som si s tym hlavu nelamal.
Taktiez pri zapnutom zapalovani a motore v klude sa cievka zohreje daleko viac,ako pri jazde,pretoze primarna cievka je konstantne pod napatim,kdezto pri jazde sa napatie prerusuje a samozrejme sa chladi aj prudenim vzduchu v motorovom priestore.
Taktiez pri zapnutom zapalovani a motore v klude sa cievka zohreje daleko viac,ako pri jazde,pretoze primarna cievka je konstantne pod napatim,kdezto pri jazde sa napatie prerusuje a samozrejme sa chladi aj prudenim vzduchu v motorovom priestore.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Pravdu má.john píše: Taktiez pri zapnutom zapalovani a motore v klude sa cievka zohreje daleko viac,ako pri jazde,pretoze primarna cievka je konstantne pod napatim,kdezto pri jazde sa napatie prerusuje a samozrejme sa chladi aj prudenim vzduchu v motorovom priestore.
Pri zapnutých kľučoch s motorom v kľude je to bežné akurát ti môže po dlhošom čase vytiec? alebo streli?. Nechci to umýva?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Možná proto se tam před cívku zapojoval ten odpor. Nebo to je pro větší jiskru zastudena?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
To je právě to co nechápu Jak může "vstoupit do hry" ?? Odpor rezistoru je snad jednou pevně danej a jeho hodnata by se teoreticky měnit neměla. A kde zhruba se ten rezistor (ta konkrétní součástka) v obvodu nachází, přímo u cívky? , nebo někde jinde?john píše:potom vstupi do hry odpor
Dík
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Tuto zalezitost by sme mohli diskutovat 14 dni,takze v kratkosti:
1. kategoria aut s tovarensky dodavanym odporom
2.kategoria aut s dodatocne nainstalovanym odporom.
Prva kategoria pracuje tak,ze pri startovani / pokial je pruzina spinacej skrinky pod tlakom,napatie ide rovno na + kolik cievky.Akonahle motor chyti,uvolni sa tlak na kluc a napatie sa odpoji od + kolika cievky a prechadza cez rezistor.Cievky su vo vacsine pripadov postavene na nizsiu voltaz.Pri startovani vznikne ubytok napatia a cievka namiesto 12V dostane iba 8 -10 V,co znacne znizi silu iskry.Po nastartovani napatie prechadza odporom,ktory zrazi voltaz asi na 6-8 V.
Druha kategoria ma viac moznosti zapojenia s pouzitim diod,rele atd,bez zavislosti na spinacej skrinke.
1. kategoria aut s tovarensky dodavanym odporom
2.kategoria aut s dodatocne nainstalovanym odporom.
Prva kategoria pracuje tak,ze pri startovani / pokial je pruzina spinacej skrinky pod tlakom,napatie ide rovno na + kolik cievky.Akonahle motor chyti,uvolni sa tlak na kluc a napatie sa odpoji od + kolika cievky a prechadza cez rezistor.Cievky su vo vacsine pripadov postavene na nizsiu voltaz.Pri startovani vznikne ubytok napatia a cievka namiesto 12V dostane iba 8 -10 V,co znacne znizi silu iskry.Po nastartovani napatie prechadza odporom,ktory zrazi voltaz asi na 6-8 V.
Druha kategoria ma viac moznosti zapojenia s pouzitim diod,rele atd,bez zavislosti na spinacej skrinke.
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby to chtěl někdo ještě podrobněji (aby si john zbytečně netřepil pusu), tak tady je to na několik stránek: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384
O tom rezistoru je psáno v kapitole Činnost zapalovací soustavy ve třetím odstavci.
"Při vývoji kontaktních zapalování se začala používat jedna finta. Cívka se spočítala na napětí o něco nižší, asi na 7 V (maximální proud vychází asi na 5,5 A) a do série se přidal předřadný..." zbytek viz odkaz
O tom rezistoru je psáno v kapitole Činnost zapalovací soustavy ve třetím odstavci.
"Při vývoji kontaktních zapalování se začala používat jedna finta. Cívka se spočítala na napětí o něco nižší, asi na 7 V (maximální proud vychází asi na 5,5 A) a do série se přidal předřadný..." zbytek viz odkaz
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
no asi na výměnu..páč to časem vykape vše a cívka pude do hajzluCapario píše:Měl bych dotázek, ohledně cívky..Z kontaktu - čas od času ukápne v závislosti na době jízdy (možná i teplotě okolí) černá tekutina, která po vychladnutí motoru ztuhne... Je to normální či na výměnu cívky?
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny