Horká cívka

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Horká cívka

Příspěvekod Lugen » 21 zář 2005

Mam takovej dotázeček, cívka by asi něměla bejt teplá že ne?
Jaká by mohla bejt příčina, malej zkrat, nějakej vzniklej odpor, ale kde?
Pochlapte se elektrikáři, já z toho sice maturoval, ale všichni víme co nám dala střední škola...
Dík
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 21 zář 2005

sex drogy a rock´n´roll

:finga:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 21 zář 2005

může být teplá
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 22 zář 2005

Špatně jsem se vyjádřil, neni teplá, jedóóóst horká!!!
Může to bejt přechodovym odporem na kontaktech, ja fakt že ty fastony asi pamatujou Wolfsburg 1971
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 22 zář 2005

uhm to se mi nezdá. Spíš se možná pokazilo něco vevnitř. Zkus jinou cívku. Nikdy jsem to nezkoušel, ale myslím že cívka by neměla být o moc teplejší než třeba sahara chladicího větráku...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 22 zář 2005

Původně jsem si myslel že je to od tý sahary, ale omyl. Dneska jsem měl jen pootočenej klíček, ale motor jsem nestartoval a hle, za 30 minut horká.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 22 zář 2005

nevím, může bejt poškozený vnitřní izolace nebo vinutí. Schválně se na to zaměřím a zkusím to na svým bugovi, jak moc je horká cívka. A ta tvoje, udrží se na ní ruka? Smrdí spálenou izolací nebo něco? A..pálí dobře?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 22 zář 2005

Cievka je v podstate transformator.Pri pouzivani sa hreje.Mimo toho je vnutorne chladena olejom,ktory sa samozrejme nahreje.Pokial nie je cievka vylozene horuca,tak by som si s tym hlavu nelamal.
Taktiez pri zapnutom zapalovani a motore v klude sa cievka zohreje daleko viac,ako pri jazde,pretoze primarna cievka je konstantne pod napatim,kdezto pri jazde sa napatie prerusuje a samozrejme sa chladi aj prudenim vzduchu v motorovom priestore.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 22 zář 2005

john píše:Taktiez pri zapnutom zapalovani a motore v klude sa cievka zohreje daleko viac,ako pri jazde,pretoze primarna cievka je konstantne pod napatim,kdezto pri jazde sa napatie prerusuje a samozrejme sa chladi aj prudenim vzduchu v motorovom priestore.


Pravdu má.

Pri zapnutých kľučoch s motorom v kľude je to bežné akurát ti môže po dlhošom čase vytiec? alebo streli?. Nechci to umýva? :twisted:
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8715
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 22 zář 2005

Delší dobu zapnuté zapalování bez chodu motoru je zakázaná operace právě s ohledem na možné poškození cívky!

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1938
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod VW181 » 22 zář 2005

Možná proto se tam před cívku zapojoval ten odpor. Nebo to je pro větší jiskru zastudena?
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 22 zář 2005

Presne tak,kvoli silnejsej iskre.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 22 zář 2005

Tak teď jsem z toho uplně mimo, několik dalších věcí co nechápu.
Odpor? Kde? Proč by měl pomoci startování za studena?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 22 zář 2005

Pretoze pri starte ide do cievky 12 V,potom vstupi do hry odpor,ktory zrazi napajacie napatie cievky.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 22 zář 2005

john píše:potom vstupi do hry odpor

To je právě to co nechápu Jak může "vstoupit do hry" ?? Odpor rezistoru je snad jednou pevně danej a jeho hodnata by se teoreticky měnit neměla. A kde zhruba se ten rezistor (ta konkrétní součástka) v obvodu nachází, přímo u cívky? , nebo někde jinde?
Dík
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 22 zář 2005

Tuto zalezitost by sme mohli diskutovat 14 dni,takze v kratkosti:
1. kategoria aut s tovarensky dodavanym odporom
2.kategoria aut s dodatocne nainstalovanym odporom.
Prva kategoria pracuje tak,ze pri startovani / pokial je pruzina spinacej skrinky pod tlakom,napatie ide rovno na + kolik cievky.Akonahle motor chyti,uvolni sa tlak na kluc a napatie sa odpoji od + kolika cievky a prechadza cez rezistor.Cievky su vo vacsine pripadov postavene na nizsiu voltaz.Pri startovani vznikne ubytok napatia a cievka namiesto 12V dostane iba 8 -10 V,co znacne znizi silu iskry.Po nastartovani napatie prechadza odporom,ktory zrazi voltaz asi na 6-8 V.
Druha kategoria ma viac moznosti zapojenia s pouzitim diod,rele atd,bez zavislosti na spinacej skrinke.

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pajas » 22 zář 2005

Kdyby to chtěl někdo ještě podrobněji (aby si john zbytečně netřepil pusu), tak tady je to na několik stránek: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384

O tom rezistoru je psáno v kapitole Činnost zapalovací soustavy ve třetím odstavci.

"Při vývoji kontaktních zapalování se začala používat jedna finta. Cívka se spočítala na napětí o něco nižší, asi na 7 V (maximální proud vychází asi na 5,5 A) a do série se přidal předřadný..." zbytek viz odkaz

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 22 zář 2005

Díky johne, přesně to mě zajímalo!
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 628
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Capario » 13 čer 2007

Měl bych dotázek, ohledně cívky..Z kontaktu - čas od času ukápne v závislosti na době jízdy (možná i teplotě okolí) černá tekutina, která po vychladnutí motoru ztuhne... Je to normální či na výměnu cívky?
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod soe2 » 13 čer 2007

Capario píše:Měl bych dotázek, ohledně cívky..Z kontaktu - čas od času ukápne v závislosti na době jízdy (možná i teplotě okolí) černá tekutina, která po vychladnutí motoru ztuhne... Je to normální či na výměnu cívky?

no asi na výměnu..páč to časem vykape vše a cívka pude do hajzlu
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti