vývoj podvozku
vývoj podvozku
Mám dotaz
Jak probíhal vývoj broučího spodku?
Do roku 65 ve předu ? zadek výkyvná ramena
66+ předek torzní tyče zadek výkyvná ramena
69+ předek torzní tyče zadek nezávislé zavěšení
1302|3 mě nezajímá jinak předek Mc Perhson zadek nezávislé zavěšení.
Je to tak nebo jinak????
Dodávalo se nezávislé zavěšení vzadu pouze do USA nebo i do Evropy???
Dík za pomoc
Jak probíhal vývoj broučího spodku?
Do roku 65 ve předu ? zadek výkyvná ramena
66+ předek torzní tyče zadek výkyvná ramena
69+ předek torzní tyče zadek nezávislé zavěšení
1302|3 mě nezajímá jinak předek Mc Perhson zadek nezávislé zavěšení.
Je to tak nebo jinak????
Dodávalo se nezávislé zavěšení vzadu pouze do USA nebo i do Evropy???
Dík za pomoc
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
torzky byly vepředu i před rokem 65 jen náprava je měla blíž sobě a celkově byla užší díky subtilnějšímu uložení předního tlumiče a výkyvná ramena se montovaly průběžně na levnějších modelech až do ukončení výroby - IRS zadní byla v roce 69 tuším jen na modelu 1500automatic
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
má pravděpodobně na mysli stabilizátor.
popsat změny ve vývoji je tak jednoduchý, páč jich zas tolik není a my tady plácáme takový chujoviny. Škoda že jsem tolik línej
popsat změny ve vývoji je tak jednoduchý, páč jich zas tolik není a my tady plácáme takový chujoviny. Škoda že jsem tolik línej
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Ta vec o ktorej je rec nie je stabilizator,ale "camber compensator",co je vec kontrolujuca priklon.Montovali sa vo fabrike od 67 pod menom Z-bar.
Naposledy upravil(a) john dne 24 srp 2005, celkem upraveno 1 x.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
je to zkrutná tyč uchycená do podběhů přes silentbloky. Zkrutná tyč má na obou stranách páky zakončené tyčí s dorazy vzdálenými odhadem 150 mm od sebe. Mezi dorazy jsou tyče prostrčené oky připevněnými na poloosách (tzn. na každou stanu má vůli cca 75 mm). Při běžném klidném provozu není v činnosti (v rámci vůle). Teprve při větším náklonu je v činnosti.
Je to ale tak tenká tyčka, že mi tam přijde dost na hovno.
jak by to kontrolovalo příkon mi není moc jasné, když příklon je dán propružením
Je to ale tak tenká tyčka, že mi tam přijde dost na hovno.
jak by to kontrolovalo příkon mi není moc jasné, když příklon je dán propružením
Naposledy upravil(a) prak dne 24 srp 2005, celkem upraveno 1 x.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Výhody IRS jsou jednoznačné a už se to tu mockrát probíralo (talčítko Hledat), včetně varianty předělání "normální" podlahy na IRS zadní nápravu.
Pokud chceš brouka s nápravou IRS, tak jí mají 1302, 1303, jestli chceš cokoliv vývojově staršího, máš tři možnosti - sehnat 68+ exportní verzi do USA s IRS, nebo brouka s poloautomatickou převodovkou Saxomat (cca od roku 65)ten měl taky IRS a vpředu torzky...což se taky blbě shání, stejně jako samostatná podlaha z tohoto a pak třetí možnost je zmíněná přestavba....
Pokud chceš brouka s nápravou IRS, tak jí mají 1302, 1303, jestli chceš cokoliv vývojově staršího, máš tři možnosti - sehnat 68+ exportní verzi do USA s IRS, nebo brouka s poloautomatickou převodovkou Saxomat (cca od roku 65)ten měl taky IRS a vpředu torzky...což se taky blbě shání, stejně jako samostatná podlaha z tohoto a pak třetí možnost je zmíněná přestavba....
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
možná jen stejnému pojmu přiřazujeme jiný význam. "příklon" je výraz používaný v souvislosti s čepem předního kola.
pokud se na stranách připojí bez vůle, pak bude fungovat přesně opačně než přední stabilizátor a jako "přídavná" pružina.
pořád nevím co teda kompenzuje
pokud se na stranách připojí bez vůle, pak bude fungovat přesně opačně než přední stabilizátor a jako "přídavná" pružina.
pořád nevím co teda kompenzuje
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Ano,pracuje to presne opacne ako stabilizator.
Priklon kolies zadnej napravy je doporucene udrziavat medzi 2 - 5 stupnov.
To nedosiahnes pomocou Z-bar,musi sa pouzit aftermarket kompenzator.
/ Empi patent / ,no robi to viac firiem.
Z bar nie je tak efektivny.To kontrolovanie priklonu je v zmysle ,ze sa snazi zabranit kolesu zdvihnut sa od vozovky.
Priklon kolies zadnej napravy je doporucene udrziavat medzi 2 - 5 stupnov.
To nedosiahnes pomocou Z-bar,musi sa pouzit aftermarket kompenzator.
/ Empi patent / ,no robi to viac firiem.
Z bar nie je tak efektivny.To kontrolovanie priklonu je v zmysle ,ze sa snazi zabranit kolesu zdvihnut sa od vozovky.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
dělá to jen to, že když se nadzvedne levé kolo, tak zatlačí na pravé, čímž levé zvedne ještě výš, protože zvedá celé auto. Divnýjohn píše:To kontrolovanie priklonu je v zmysle ,ze sa snazi zabranit kolesu zdvihnut sa od vozovky.
Samozřejmě při tom tlačí i na to zvedlé, ale to už přece dělá normální odpružení.
Takže je to jen další péro, které funguje až když se auto víc zatíží.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.