vývoj podvozku

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
vik
Příspěvky: 13
Registrován: 31 črc 2005
Bydliště: Prágl

vývoj podvozku

Příspěvek od vik »

Mám dotaz
Jak probíhal vývoj broučího spodku?
Do roku 65 ve předu ? zadek výkyvná ramena
66+ předek torzní tyče zadek výkyvná ramena
69+ předek torzní tyče zadek nezávislé zavěšení

1302|3 mě nezajímá jinak předek Mc Perhson zadek nezávislé zavěšení.
Je to tak nebo jinak????
Dodávalo se nezávislé zavěšení vzadu pouze do USA nebo i do Evropy???
Dík za pomoc

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

torzky byly vepředu i před rokem 65 jen náprava je měla blíž sobě a celkově byla užší díky subtilnějšímu uložení předního tlumiče :wink: a výkyvná ramena se montovaly průběžně na levnějších modelech až do ukončení výroby - IRS zadní byla v roce 69 tuším jen na modelu 1500automatic
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Kombinace předek torzky/zadek IRS nastala už dříve než 69 a to u brouků s poloautomatickou převodovkou.

vik
Příspěvky: 13
Registrován: 31 črc 2005
Bydliště: Prágl

Příspěvek od vik »

Dobře
A jak je to u aut vyrobených v Mexiku?

A od kdy se nevyráběli v Německu?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

vik píše:Dobře
A jak je to u aut vyrobených v Mexiku?

A od kdy se nevyráběli v Německu?
mexiko odpovídá zhruba standadnímu brouku z roku 1971 +- tozky vepředu a výkyvný ramena vzaadu.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

A ještě má mexiko na zadních ramenech ty pomocný tlumiče - jako měla poprvé 1500 v roce 1967 ale které standartní němečtí brouci neměli.
Poslední brouk byl vyroben v Emdenu 1978

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

yahoďák píše:A ještě má mexiko na zadních ramenech ty pomocný tlumiče - jako měla poprvé 1500 v roce 1967 ale které standartní němečtí brouci neměli.
Poslední brouk byl vyroben v Emdenu 1978
pomocny tlumice ?
što eto takoje ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

má pravděpodobně na mysli stabilizátor.
popsat změny ve vývoji je tak jednoduchý, páč jich zas tolik není a my tady plácáme takový chujoviny. Škoda že jsem tolik línej #-o
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

jo aha, uz vim
... a vůbec !

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Jo, myslím tu věc, kterou jsem n asvém broukovi nikdy neměl a stabilizátorem mě to nazvat nenapadlo, pod tím si představím ten zkrutný.
Nemůžu nikde najít fotku, je to přišroubovaný na podběhu (na obou stranách auta) za tlumičem směrem k zádi auta a přes přepákování spojeno s ramenem.

vik
Příspěvky: 13
Registrován: 31 črc 2005
Bydliště: Prágl

Příspěvek od vik »

já vím o co jde
fotku mám doma kde budu snad v pátek tak jí pověsím

jinak to mě napadá další otázka :?:

co je výhodnější? - aneb jak dojít ke vzhedu -66
Starší brouk s IRS vzadu nebo starý brouk a sehnat podvoze a namontovat na něj starou kastli?
Vím že je potřeba upravit úchyty

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ta vec o ktorej je rec nie je stabilizator,ale "camber compensator",co je vec kontrolujuca priklon.Montovali sa vo fabrike od 67 pod menom Z-bar.
Obrázek
Naposledy upravil(a) john dne 24 srp 2005, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

je to zkrutná tyč uchycená do podběhů přes silentbloky. Zkrutná tyč má na obou stranách páky zakončené tyčí s dorazy vzdálenými odhadem 150 mm od sebe. Mezi dorazy jsou tyče prostrčené oky připevněnými na poloosách (tzn. na každou stanu má vůli cca 75 mm). Při běžném klidném provozu není v činnosti (v rámci vůle). Teprve při větším náklonu je v činnosti.
Je to ale tak tenká tyčka, že mi tam přijde dost na hovno.
jak by to kontrolovalo příkon mi není moc jasné, když příklon je dán propružením
Naposledy upravil(a) prak dne 24 srp 2005, celkem upraveno 1 x.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Výhody IRS jsou jednoznačné a už se to tu mockrát probíralo (talčítko Hledat), včetně varianty předělání "normální" podlahy na IRS zadní nápravu.
Pokud chceš brouka s nápravou IRS, tak jí mají 1302, 1303, jestli chceš cokoliv vývojově staršího, máš tři možnosti - sehnat 68+ exportní verzi do USA s IRS, nebo brouka s poloautomatickou převodovkou Saxomat (cca od roku 65)ten měl taky IRS a vpředu torzky...což se taky blbě shání, stejně jako samostatná podlaha z tohoto a pak třetí možnost je zmíněná přestavba....

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tento obrazok je mizerny,no dufam ze to objasni camber compensation.
Prak spravne hovori,ze system zacne pracovat az pri silnejsom nakloneni.To sa upravi vsadenim medzikusu a kompenzator pracuje stale.
Stvrdi to sice trochu napravu,ale efekt je hned poznat.
Obrázek

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

možná jen stejnému pojmu přiřazujeme jiný význam. "příklon" je výraz používaný v souvislosti s čepem předního kola.
pokud se na stranách připojí bez vůle, pak bude fungovat přesně opačně než přední stabilizátor a jako "přídavná" pružina.
pořád nevím co teda kompenzuje
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

vik
Příspěvky: 13
Registrován: 31 črc 2005
Bydliště: Prágl

Příspěvek od vik »

jo dík za pomoc
už vím co přesně hledat nebo aspoň co mě čeká udělat

vik
Příspěvky: 13
Registrován: 31 črc 2005
Bydliště: Prágl

Příspěvek od vik »

já zapoměl
převodovka se dá upravit nebo musí jít nová třeba z 1302/3?

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ano,pracuje to presne opacne ako stabilizator.
Priklon kolies zadnej napravy je doporucene udrziavat medzi 2 - 5 stupnov.
To nedosiahnes pomocou Z-bar,musi sa pouzit aftermarket kompenzator.
/ Empi patent / ,no robi to viac firiem.
Z bar nie je tak efektivny.To kontrolovanie priklonu je v zmysle ,ze sa snazi zabranit kolesu zdvihnut sa od vozovky.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

john píše:To kontrolovanie priklonu je v zmysle ,ze sa snazi zabranit kolesu zdvihnut sa od vozovky.
dělá to jen to, že když se nadzvedne levé kolo, tak zatlačí na pravé, čímž levé zvedne ještě výš, protože zvedá celé auto. Divný
Samozřejmě při tom tlačí i na to zvedlé, ale to už přece dělá normální odpružení.
Takže je to jen další péro, které funguje až když se auto víc zatíží.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Odpovědět