Stránka 3 z 3

Napsal: 17 kvě 2007
od pajas
Ten přípravek mám hotovej, nicméně jsem ho nepoužil, protože nebylo potřeba. Je to učebnicový příklad vyhodnocování napětí. Je tam 2x LM3914, to dělá bargraf s 20 LED a LM324 dva operační zesilovače.

Na autě s ECU to musí lítat nahorů a dolů, protože tam probíhá ta regulace a pořád se to tam mění. U motoru s karburátorem by to tolik lítat nemělo.
Já jsem to stavěl proto, abych netočil slepě šroubem na karburátoru, který má 20 a víc let za sebou a doporučené nastavování se asi bude od nového a neopotřebovaného lišit. Chtěl jsem rovnou vidět, jestli je směs bohatá a nebo chudá.

Napsal: 17 kvě 2007
od Šíša
S tim litanim kvuli RJ jsem si to myslel, ale nebyl si jist :oops:

Jedno ukazovatko odjelo s fiestou, na druhe tu mam jeste "sadu soucastek". Akorat tu mam jen jednovyvodovou lambdu z nejakeho opla a ta nevypada nejlepe. Chtelo by to vyhrivanou ctyrdrat :?

Napsal: 17 kvě 2007
od Herbie
tak si rikam kdeze to vlastne sem :)
husty panove husty

me zatim mi nastesti staci sroubovak a klic na svicky abych zjistil zda mam smes chudou nebo bohatou :)

Napsal: 17 kvě 2007
od Šíša
... kdyz ja mam pri sroubovani sviek vzdycky strach, ze strhnu zavit. Viz zkusenosti s Javou 350 dvouvalec, pri prvnich zkusenostech jsem strhnul na obou hlavach zavit behem dvou dnu a od te doby se to se mnou vlece ... a u brouka mam tuplem strach ...

Napsal: 17 kvě 2007
od Lugen
Herbie píše:tak si rikam kdeze to vlastne sem :)
husty panove husty

me zatim mi nastesti staci sroubovak a klic na svicky abych zjistil zda mam smes chudou nebo bohatou :)

jenže to je tim, že ty všeobecně nedůvěřuješ přístrojům :D

já osobně si myslim, že je to dost mazácký a užitežný, natož kdyby se z toho dala odčíst hodnota stylem "a teď tam mam 3% CO"

Napsal: 17 kvě 2007
od Pětišroub
kdo chce měřit CO2, nechť si koupí Fábii

:twisted:

Napsal: 17 kvě 2007
od Lugen
no neřikej že by se ti nelibilo, si hezky v klidu seřídit motor podle otáček a (výrobcem) předepsaného obsahu CO a z něho vycházet, popřípadně vědět, teď jsem v předepsané toleranci a jezdí se mi s tim tak a tak, než neustále aplikovat metodu medvídek Pů - pokus, omyl

Napsal: 17 kvě 2007
od Šíša
... merit CO2 nehodlam, ale pohrat si se vstrikovani jo ... a fabii jsem si uzil jako firemaka dost ... :x

Napsal: 17 kvě 2007
od Pětišroub
mě všechny auta až doposud jezdily docela dobře. VW se nešteluje podle obsahu CO2, ale podle předepsaných hodnot ventilů, karburace a zapalování.

Napsal: 17 kvě 2007
od sSATYRr
modri vedi,
maji motor stelovany i podle CO 8)

Napsal: 17 kvě 2007
od Šíša
nikdo netvrdi opak 8) ale holt nekdo chodi na ryby, nekdo vymysli ... ptakoviny ... nepopiram ze mezi ne patrim, ale udelat si to vstrikovani me laka dost... nemuze to byt o moc slozitejsi nez ridici system sklarske vany nebo treba cisticky odpadnich vod...

Napsal: 17 kvě 2007
od Lugen
né jasně že ne, pětišroubův otec a ani pětišroub nikdy neseřizovali motor podle obsahu CO, takže se to prostě nedělá a nikdy nedělalo, a VW jež tvrdí, že máš mít při dalších nastavenejch parametrech obsah CO 3% +-1% prostě kecá :lol:

Napsal: 17 kvě 2007
od Herbie
Lugen píše:no neřikej že by se ti nelibilo, si hezky v klidu seřídit motor podle otáček a (výrobcem) předepsaného obsahu CO a z něho vycházet, popřípadně vědět, teď jsem v předepsané toleranci a jezdí se mi s tim tak a tak, než neustále aplikovat metodu medvídek Pů - pokus, omyl
nelibilo, protoze by to nejelo tak pekne :)

.

Napsal: 17 kvě 2007
od Pětišroub
:roll: mno já jenom vim, že když se ve starejch autech hrabali technici na emisích a seřídili ti karburaci tak aby to prošlo na CO2, jelo to spíš hůř než líp, případně vůbec. Tak zkus příště seřídit motor podle manuálu a ne podle CO2, ať to neděláš zmiňovanou metodou pokus-omyl :twisted:

Napsal: 17 kvě 2007
od Lugen
to je hodnota z official service manualu. Samozřejmě že ti to nenapíšou do kde jaký workshop publikace, proč taky, kolik lidí má doma měřák na CO. To že jejich seřizování je na hovno bych viděl ve třech věcech

nastaví tam hodnotu jakou mají předepsanou oni, padni komu padni, další parametry nezájem

je to jako kdybys nastavil výchozí hodnotu jehel na karburátoru a hotovo šmidli

a za další, já mam v osvědčení o měření emisí docela vtipný hodnoty...

Napsal: 17 kvě 2007
od pajas
Lambda sonda měří O2, to jen aby jste nežili v omylu :wink:

Napsal: 17 kvě 2007
od Lugen
no dobrý, a je po žížalkách

škoda žes to neřek dřív :lol:

Napsal: 17 kvě 2007
od pajas
Lambda sonda měří koncentraci kyslíku ve výfukové potrubí a získaná hodnota (napětí) na jejím výstupu informuje o poměru paliva a vzduchu v sání nebo ve válci. Na základě výstupní hodnoty je potřeba nastavit optimální směs. Za tu se považuje tzv. stechiometrický poměr pro spalování. Ten je označován hodnotou λ = 1 a fakticky mu odpovídá poměr zhruba 14.7 kg vzduchu na 1 kg paliva (benzínu).

Napsal: 17 kvě 2007
od Šíša
Jasna, pri jakem cisle lambda to nejlepe jezdi s ohledem na konstrukci motoru tu uz nekde psal john, jinak 14.7 je idealni nej hodnota.

A jestli se nepletu, tak aktivni cast lambdy by nemela byti na normalnim vzduchu moc dlouho, vadi ji to. Proto by po vybaleni z obalu mela byt co nejdriv namontovana do potrubi. Takze takove ty bazarove, co ji maj v regalu a jeste na ni matlaj rukama asi nejsou to prave orechove

Nekde jsem mel skvela scripta o teoriich motoru, "od A do Z" a v te dobe jsem je nejak moc nepotreboval. A ted, kdybych si je s chuti precetl, tak je nemohu najit :cry: