Princip karburacie

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pajas » 17 kvě 2007

Ten přípravek mám hotovej, nicméně jsem ho nepoužil, protože nebylo potřeba. Je to učebnicový příklad vyhodnocování napětí. Je tam 2x LM3914, to dělá bargraf s 20 LED a LM324 dva operační zesilovače.

Na autě s ECU to musí lítat nahorů a dolů, protože tam probíhá ta regulace a pořád se to tam mění. U motoru s karburátorem by to tolik lítat nemělo.
Já jsem to stavěl proto, abych netočil slepě šroubem na karburátoru, který má 20 a víc let za sebou a doporučené nastavování se asi bude od nového a neopotřebovaného lišit. Chtěl jsem rovnou vidět, jestli je směs bohatá a nebo chudá.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 17 kvě 2007

S tim litanim kvuli RJ jsem si to myslel, ale nebyl si jist :oops:

Jedno ukazovatko odjelo s fiestou, na druhe tu mam jeste "sadu soucastek". Akorat tu mam jen jednovyvodovou lambdu z nejakeho opla a ta nevypada nejlepe. Chtelo by to vyhrivanou ctyrdrat :?

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12875
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 17 kvě 2007

tak si rikam kdeze to vlastne sem :)
husty panove husty

me zatim mi nastesti staci sroubovak a klic na svicky abych zjistil zda mam smes chudou nebo bohatou :)
... a vůbec !

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 17 kvě 2007

... kdyz ja mam pri sroubovani sviek vzdycky strach, ze strhnu zavit. Viz zkusenosti s Javou 350 dvouvalec, pri prvnich zkusenostech jsem strhnul na obou hlavach zavit behem dvou dnu a od te doby se to se mnou vlece ... a u brouka mam tuplem strach ...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 17 kvě 2007

Herbie píše:tak si rikam kdeze to vlastne sem :)
husty panove husty

me zatim mi nastesti staci sroubovak a klic na svicky abych zjistil zda mam smes chudou nebo bohatou :)



jenže to je tim, že ty všeobecně nedůvěřuješ přístrojům :D

já osobně si myslim, že je to dost mazácký a užitežný, natož kdyby se z toho dala odčíst hodnota stylem "a teď tam mam 3% CO"
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19270
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 17 kvě 2007

kdo chce měřit CO2, nechť si koupí Fábii

:twisted:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 17 kvě 2007

no neřikej že by se ti nelibilo, si hezky v klidu seřídit motor podle otáček a (výrobcem) předepsaného obsahu CO a z něho vycházet, popřípadně vědět, teď jsem v předepsané toleranci a jezdí se mi s tim tak a tak, než neustále aplikovat metodu medvídek Pů - pokus, omyl
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 17 kvě 2007

... merit CO2 nehodlam, ale pohrat si se vstrikovani jo ... a fabii jsem si uzil jako firemaka dost ... :x

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19270
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 17 kvě 2007

mě všechny auta až doposud jezdily docela dobře. VW se nešteluje podle obsahu CO2, ale podle předepsaných hodnot ventilů, karburace a zapalování.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvekod sSATYRr » 17 kvě 2007

modri vedi,
maji motor stelovany i podle CO 8)
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 17 kvě 2007

nikdo netvrdi opak 8) ale holt nekdo chodi na ryby, nekdo vymysli ... ptakoviny ... nepopiram ze mezi ne patrim, ale udelat si to vstrikovani me laka dost... nemuze to byt o moc slozitejsi nez ridici system sklarske vany nebo treba cisticky odpadnich vod...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 17 kvě 2007

né jasně že ne, pětišroubův otec a ani pětišroub nikdy neseřizovali motor podle obsahu CO, takže se to prostě nedělá a nikdy nedělalo, a VW jež tvrdí, že máš mít při dalších nastavenejch parametrech obsah CO 3% +-1% prostě kecá :lol:
Naposledy upravil(a) Lugen dne 17 kvě 2007, celkem upraveno 1 x.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12875
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 17 kvě 2007

Lugen píše:no neřikej že by se ti nelibilo, si hezky v klidu seřídit motor podle otáček a (výrobcem) předepsaného obsahu CO a z něho vycházet, popřípadně vědět, teď jsem v předepsané toleranci a jezdí se mi s tim tak a tak, než neustále aplikovat metodu medvídek Pů - pokus, omyl


nelibilo, protoze by to nejelo tak pekne :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19270
Registrován: 02 led 2003

.

Příspěvekod Pětišroub » 17 kvě 2007

:roll: mno já jenom vim, že když se ve starejch autech hrabali technici na emisích a seřídili ti karburaci tak aby to prošlo na CO2, jelo to spíš hůř než líp, případně vůbec. Tak zkus příště seřídit motor podle manuálu a ne podle CO2, ať to neděláš zmiňovanou metodou pokus-omyl :twisted:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 17 kvě 2007

to je hodnota z official service manualu. Samozřejmě že ti to nenapíšou do kde jaký workshop publikace, proč taky, kolik lidí má doma měřák na CO. To že jejich seřizování je na hovno bych viděl ve třech věcech

nastaví tam hodnotu jakou mají předepsanou oni, padni komu padni, další parametry nezájem

je to jako kdybys nastavil výchozí hodnotu jehel na karburátoru a hotovo šmidli

a za další, já mam v osvědčení o měření emisí docela vtipný hodnoty...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pajas » 17 kvě 2007

Lambda sonda měří O2, to jen aby jste nežili v omylu :wink:

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 17 kvě 2007

no dobrý, a je po žížalkách

škoda žes to neřek dřív :lol:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pajas » 17 kvě 2007

Lambda sonda měří koncentraci kyslíku ve výfukové potrubí a získaná hodnota (napětí) na jejím výstupu informuje o poměru paliva a vzduchu v sání nebo ve válci. Na základě výstupní hodnoty je potřeba nastavit optimální směs. Za tu se považuje tzv. stechiometrický poměr pro spalování. Ten je označován hodnotou λ = 1 a fakticky mu odpovídá poměr zhruba 14.7 kg vzduchu na 1 kg paliva (benzínu).

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvekod Šíša » 17 kvě 2007

Jasna, pri jakem cisle lambda to nejlepe jezdi s ohledem na konstrukci motoru tu uz nekde psal john, jinak 14.7 je idealni nej hodnota.

A jestli se nepletu, tak aktivni cast lambdy by nemela byti na normalnim vzduchu moc dlouho, vadi ji to. Proto by po vybaleni z obalu mela byt co nejdriv namontovana do potrubi. Takze takove ty bazarove, co ji maj v regalu a jeste na ni matlaj rukama asi nejsou to prave orechove

Nekde jsem mel skvela scripta o teoriich motoru, "od A do Z" a v te dobe jsem je nejak moc nepotreboval. A ted, kdybych si je s chuti precetl, tak je nemohu najit :cry:


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti