Princip karburacie
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Ten přípravek mám hotovej, nicméně jsem ho nepoužil, protože nebylo potřeba. Je to učebnicový příklad vyhodnocování napětí. Je tam 2x LM3914, to dělá bargraf s 20 LED a LM324 dva operační zesilovače.
Na autě s ECU to musí lítat nahorů a dolů, protože tam probíhá ta regulace a pořád se to tam mění. U motoru s karburátorem by to tolik lítat nemělo.
Já jsem to stavěl proto, abych netočil slepě šroubem na karburátoru, který má 20 a víc let za sebou a doporučené nastavování se asi bude od nového a neopotřebovaného lišit. Chtěl jsem rovnou vidět, jestli je směs bohatá a nebo chudá.
Na autě s ECU to musí lítat nahorů a dolů, protože tam probíhá ta regulace a pořád se to tam mění. U motoru s karburátorem by to tolik lítat nemělo.
Já jsem to stavěl proto, abych netočil slepě šroubem na karburátoru, který má 20 a víc let za sebou a doporučené nastavování se asi bude od nového a neopotřebovaného lišit. Chtěl jsem rovnou vidět, jestli je směs bohatá a nebo chudá.
Herbie píše:tak si rikam kdeze to vlastne sem
husty panove husty
me zatim mi nastesti staci sroubovak a klic na svicky abych zjistil zda mam smes chudou nebo bohatou
jenže to je tim, že ty všeobecně nedůvěřuješ přístrojům
já osobně si myslim, že je to dost mazácký a užitežný, natož kdyby se z toho dala odčíst hodnota stylem "a teď tam mam 3% CO"
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
no neřikej že by se ti nelibilo, si hezky v klidu seřídit motor podle otáček a (výrobcem) předepsaného obsahu CO a z něho vycházet, popřípadně vědět, teď jsem v předepsané toleranci a jezdí se mi s tim tak a tak, než neustále aplikovat metodu medvídek Pů - pokus, omyl
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
né jasně že ne, pětišroubův otec a ani pětišroub nikdy neseřizovali motor podle obsahu CO, takže se to prostě nedělá a nikdy nedělalo, a VW jež tvrdí, že máš mít při dalších nastavenejch parametrech obsah CO 3% +-1% prostě kecá
Naposledy upravil(a) Lugen dne 17 kvě 2007, celkem upraveno 1 x.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
nelibilo, protoze by to nejelo tak pekneLugen píše:no neřikej že by se ti nelibilo, si hezky v klidu seřídit motor podle otáček a (výrobcem) předepsaného obsahu CO a z něho vycházet, popřípadně vědět, teď jsem v předepsané toleranci a jezdí se mi s tim tak a tak, než neustále aplikovat metodu medvídek Pů - pokus, omyl
... a vůbec !
.
mno já jenom vim, že když se ve starejch autech hrabali technici na emisích a seřídili ti karburaci tak aby to prošlo na CO2, jelo to spíš hůř než líp, případně vůbec. Tak zkus příště seřídit motor podle manuálu a ne podle CO2, ať to neděláš zmiňovanou metodou pokus-omyl
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
to je hodnota z official service manualu. Samozřejmě že ti to nenapíšou do kde jaký workshop publikace, proč taky, kolik lidí má doma měřák na CO. To že jejich seřizování je na hovno bych viděl ve třech věcech
nastaví tam hodnotu jakou mají předepsanou oni, padni komu padni, další parametry nezájem
je to jako kdybys nastavil výchozí hodnotu jehel na karburátoru a hotovo šmidli
a za další, já mam v osvědčení o měření emisí docela vtipný hodnoty...
nastaví tam hodnotu jakou mají předepsanou oni, padni komu padni, další parametry nezájem
je to jako kdybys nastavil výchozí hodnotu jehel na karburátoru a hotovo šmidli
a za další, já mam v osvědčení o měření emisí docela vtipný hodnoty...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Lambda sonda měří koncentraci kyslíku ve výfukové potrubí a získaná hodnota (napětí) na jejím výstupu informuje o poměru paliva a vzduchu v sání nebo ve válci. Na základě výstupní hodnoty je potřeba nastavit optimální směs. Za tu se považuje tzv. stechiometrický poměr pro spalování. Ten je označován hodnotou λ = 1 a fakticky mu odpovídá poměr zhruba 14.7 kg vzduchu na 1 kg paliva (benzínu).
Jasna, pri jakem cisle lambda to nejlepe jezdi s ohledem na konstrukci motoru tu uz nekde psal john, jinak 14.7 je idealni nej hodnota.
A jestli se nepletu, tak aktivni cast lambdy by nemela byti na normalnim vzduchu moc dlouho, vadi ji to. Proto by po vybaleni z obalu mela byt co nejdriv namontovana do potrubi. Takze takove ty bazarove, co ji maj v regalu a jeste na ni matlaj rukama asi nejsou to prave orechove
Nekde jsem mel skvela scripta o teoriich motoru, "od A do Z" a v te dobe jsem je nejak moc nepotreboval. A ted, kdybych si je s chuti precetl, tak je nemohu najit
A jestli se nepletu, tak aktivni cast lambdy by nemela byti na normalnim vzduchu moc dlouho, vadi ji to. Proto by po vybaleni z obalu mela byt co nejdriv namontovana do potrubi. Takze takove ty bazarove, co ji maj v regalu a jeste na ni matlaj rukama asi nejsou to prave orechove
Nekde jsem mel skvela scripta o teoriich motoru, "od A do Z" a v te dobe jsem je nejak moc nepotreboval. A ted, kdybych si je s chuti precetl, tak je nemohu najit