Princip karburacie
Princip karburacie
Hlavna uloha karburatora je dodat motoru zmes benzinu a vduchu vo forme,ktora umozni rychle a kompletne spalenie zmesi.
Druha uloha karburatora je umoznenie atomizacie benzinu a zmiesania ho zo vzduchom
Tretia uloha karburatora je schopnost menit mnozstvo zmesi v sulade s potrebou ako akceleracia,alebo deceleracia.
Teoreticky pomer vzduchu a benzinu je 15 : 1 ( vahovych jednotiek )
To sa nazyva STOICHIOMETRICKY pomer.
Motor bude tolerovat pomer od 8:1 az do 22:1, ale najvacsi vykon a najmensia spotreba spada do rozmedzia 12.5:1 - 16:1.
Ak je pomer mimo tejto hranice,negativne javy ako prehrievanie,palenie ventilov a sediel a koruny piesta pri chudobnej zmesi,kdezto pri bohatej zmesi nastava rapidne usadzovanie karbonu v spalovacej komore,znizena funkcia sviecok a kontaminacia oleja benzinovymi vyparmi.
Jedina cesta ako nastavit spravny pomer zmesi je analyzer vyfukovych plynov.
V samotnom karburatore je zabudovanych niekolko systemov,ktore spolupracuju,alebo sa za urcitych okolnosti vzajomne vylucuju.To je nutne kvoli roznym pracovnym a teplotnym podmienkam ako studeny start,akceleracia,volnobeh,plny plyn atd.
Vyrobca karburatorov tieto vsetky poziadavky zohladnil a vysledok je to,co mate v aute.Samozrejme,ze ziadny karburator ,ANI WEBER nepracuje idealne,vzhladom na stale meniace sa poziadavky,je to kompromis,ako dostat najviac vykonu pri najnizsej spotrebe.
Kazda zmena barometrickeho tlaku rozhodi pomer vzduch a benzinu,no v
prijatelnom ramci.Relativna vlhkost vzduchu ma tiez ucinok a preto napr.pred zavodami sa urobi meranie tlaku,teploty a vlhkosti vzduchu a karburator sa otryskuje podla potreby na mieste.
Toto su len zakladne principy funkcie karburatora,je toho hodne viac,ale zatial to staci.
Tymto chcem podotknut,ze laborovanie s karburatormi ako jeden,dva,jednoduchy,dvojity atd.je cista kravina,pretoze to jednoducho nemoze byt lepsie ako stock a to z dovodov vyse spomenutych,schopnosti motora nasat iba urcity objem a bez preplnovania nie je sanca tam dodat viac zmesi.
Preto 45 Webers su vhodne iba na sutaze,kde zivotnost,spotreba a ine ekonomicke ukazovatele su nepodstatne.
Druha uloha karburatora je umoznenie atomizacie benzinu a zmiesania ho zo vzduchom
Tretia uloha karburatora je schopnost menit mnozstvo zmesi v sulade s potrebou ako akceleracia,alebo deceleracia.
Teoreticky pomer vzduchu a benzinu je 15 : 1 ( vahovych jednotiek )
To sa nazyva STOICHIOMETRICKY pomer.
Motor bude tolerovat pomer od 8:1 az do 22:1, ale najvacsi vykon a najmensia spotreba spada do rozmedzia 12.5:1 - 16:1.
Ak je pomer mimo tejto hranice,negativne javy ako prehrievanie,palenie ventilov a sediel a koruny piesta pri chudobnej zmesi,kdezto pri bohatej zmesi nastava rapidne usadzovanie karbonu v spalovacej komore,znizena funkcia sviecok a kontaminacia oleja benzinovymi vyparmi.
Jedina cesta ako nastavit spravny pomer zmesi je analyzer vyfukovych plynov.
V samotnom karburatore je zabudovanych niekolko systemov,ktore spolupracuju,alebo sa za urcitych okolnosti vzajomne vylucuju.To je nutne kvoli roznym pracovnym a teplotnym podmienkam ako studeny start,akceleracia,volnobeh,plny plyn atd.
Vyrobca karburatorov tieto vsetky poziadavky zohladnil a vysledok je to,co mate v aute.Samozrejme,ze ziadny karburator ,ANI WEBER nepracuje idealne,vzhladom na stale meniace sa poziadavky,je to kompromis,ako dostat najviac vykonu pri najnizsej spotrebe.
Kazda zmena barometrickeho tlaku rozhodi pomer vzduch a benzinu,no v
prijatelnom ramci.Relativna vlhkost vzduchu ma tiez ucinok a preto napr.pred zavodami sa urobi meranie tlaku,teploty a vlhkosti vzduchu a karburator sa otryskuje podla potreby na mieste.
Toto su len zakladne principy funkcie karburatora,je toho hodne viac,ale zatial to staci.
Tymto chcem podotknut,ze laborovanie s karburatormi ako jeden,dva,jednoduchy,dvojity atd.je cista kravina,pretoze to jednoducho nemoze byt lepsie ako stock a to z dovodov vyse spomenutych,schopnosti motora nasat iba urcity objem a bez preplnovania nie je sanca tam dodat viac zmesi.
Preto 45 Webers su vhodne iba na sutaze,kde zivotnost,spotreba a ine ekonomicke ukazovatele su nepodstatne.
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Hezky napsáno
Ale, pokud by to někomu nestačilo, tak tady je moc hezký čtení o karburátorech: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394
Je toho na 17 stránek
Ale, pokud by to někomu nestačilo, tak tady je moc hezký čtení o karburátorech: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394
Je toho na 17 stránek
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Jo, je to dobré!
John totiž netuše dělá všechno pro to, abych pochopil jak ten krbec funguje. Doufám, že se někdy sejdeme a tomu chlapíkovi osobně potřesu pravačkou.
John totiž netuše dělá všechno pro to, abych pochopil jak ten krbec funguje. Doufám, že se někdy sejdeme a tomu chlapíkovi osobně potřesu pravačkou.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
až bude Bob příště plivat oheň, tak se Kubo dívej. Místo huby má v tu chvíli karburátor.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Bolo by to velmi obsazne kvotovat a komentovat na vsetko.
Jednokomorove karburatory sa pouzivaju u malychn motorov asi do objemu 1100 ccm,- to nie je celkom pravda.
Poloha plavakovej komory vzhladom k predku auta, to iste.
Funkcia elektromagnetickeho ventilu nie je logicky objasnena vzhladom k nastaveniu zmesi volnobehu.
Taktiez mam vyhrady k urcitym komentom pri predhrievani sania,tuningu a sacich hrdiel.
Neber ma zle,je to vyborny popis karburacneho procesu.
Jednokomorove karburatory sa pouzivaju u malychn motorov asi do objemu 1100 ccm,- to nie je celkom pravda.
Poloha plavakovej komory vzhladom k predku auta, to iste.
Funkcia elektromagnetickeho ventilu nie je logicky objasnena vzhladom k nastaveniu zmesi volnobehu.
Taktiez mam vyhrady k urcitym komentom pri predhrievani sania,tuningu a sacich hrdiel.
Neber ma zle,je to vyborny popis karburacneho procesu.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Berme to tak že tento článok už má nejaký ten piatok.
Čo sa týka popisu o jednokomorových karburátoroch asi
mali namysli klasiku Jikov zastavanú do škodoviek 1000,100,110 a
potom sa prešlo na dvojkomoráky.Také slávne až strach.
Kto mal 105-120 tak vie. Najlepšie ten karburátor ide na LPG
Môj byvalí šéf má ukončené štúdium stavbu motorov.
Používal vetu ktorú som nemal rád. Vtedy
Najlepší karburátor je vstrekovanie.
Čo sa týka popisu o jednokomorových karburátoroch asi
mali namysli klasiku Jikov zastavanú do škodoviek 1000,100,110 a
potom sa prešlo na dvojkomoráky.Také slávne až strach.
Kto mal 105-120 tak vie. Najlepšie ten karburátor ide na LPG
Môj byvalí šéf má ukončené štúdium stavbu motorov.
Používal vetu ktorú som nemal rád. Vtedy
Najlepší karburátor je vstrekovanie.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Tak to máš pravdu ako si tu písal karburátor je o kompromisoch.
Každý si môže vybra?. Vstrekovanie z dobrým softom a pár čidiel
je už dos? nekompromisné.Akurát potrebuješ vedie? vyplni? tú
zázračnú tabuľku pre počítač
Každý si môže vybra?. Vstrekovanie z dobrým softom a pár čidiel
je už dos? nekompromisné.Akurát potrebuješ vedie? vyplni? tú
zázračnú tabuľku pre počítač
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Veď práve Základné nastavenie je zase nejaké univerzumjohn píše:Tie udaje Ti pridu s pocitacom,ale su len ramcove,doladenie si musis vymakat sam.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Tak to sa mi páči: The Technical Manual for the Non-Technical Users.
V čom to máš v Porsche albo vo VW
V čom to máš v Porsche albo vo VW
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Tvoja T4 nebude ma? problém s karburáciou. 8) Aké k tomu použiješ hlavné čerpadlo.Niečo z vrakoviska alebo nové?Aký tlak a prietok ?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Stříkačka je pěkná věc. Už pár let sleduju tenhle projekt: http://www.msefi.com/
Teď jsem se na to znovu podíval a našel jsem to použité i na Brouka.
http://www.vwds.co.uk/2276/
http://www.vvwc.ca/modules.php?set_albu ... php&page=1
Teď jsem se na to znovu podíval a našel jsem to použité i na Brouka.
http://www.vwds.co.uk/2276/
http://www.vvwc.ca/modules.php?set_albu ... php&page=1