Princip karburacie

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Princip karburacie

Příspěvekod john » 27 črc 2005

Hlavna uloha karburatora je dodat motoru zmes benzinu a vduchu vo forme,ktora umozni rychle a kompletne spalenie zmesi.
Druha uloha karburatora je umoznenie atomizacie benzinu a zmiesania ho zo vzduchom
Tretia uloha karburatora je schopnost menit mnozstvo zmesi v sulade s potrebou ako akceleracia,alebo deceleracia.
Teoreticky pomer vzduchu a benzinu je 15 : 1 ( vahovych jednotiek )
To sa nazyva STOICHIOMETRICKY pomer.
Motor bude tolerovat pomer od 8:1 az do 22:1, ale najvacsi vykon a najmensia spotreba spada do rozmedzia 12.5:1 - 16:1.
Ak je pomer mimo tejto hranice,negativne javy ako prehrievanie,palenie ventilov a sediel a koruny piesta pri chudobnej zmesi,kdezto pri bohatej zmesi nastava rapidne usadzovanie karbonu v spalovacej komore,znizena funkcia sviecok a kontaminacia oleja benzinovymi vyparmi.
Jedina cesta ako nastavit spravny pomer zmesi je analyzer vyfukovych plynov.
V samotnom karburatore je zabudovanych niekolko systemov,ktore spolupracuju,alebo sa za urcitych okolnosti vzajomne vylucuju.To je nutne kvoli roznym pracovnym a teplotnym podmienkam ako studeny start,akceleracia,volnobeh,plny plyn atd.
Vyrobca karburatorov tieto vsetky poziadavky zohladnil a vysledok je to,co mate v aute.Samozrejme,ze ziadny karburator ,ANI WEBER nepracuje idealne,vzhladom na stale meniace sa poziadavky,je to kompromis,ako dostat najviac vykonu pri najnizsej spotrebe.
Kazda zmena barometrickeho tlaku rozhodi pomer vzduch a benzinu,no v
prijatelnom ramci.Relativna vlhkost vzduchu ma tiez ucinok a preto napr.pred zavodami sa urobi meranie tlaku,teploty a vlhkosti vzduchu a karburator sa otryskuje podla potreby na mieste.
Toto su len zakladne principy funkcie karburatora,je toho hodne viac,ale zatial to staci.
Tymto chcem podotknut,ze laborovanie s karburatormi ako jeden,dva,jednoduchy,dvojity atd.je cista kravina,pretoze to jednoducho nemoze byt lepsie ako stock a to z dovodov vyse spomenutych,schopnosti motora nasat iba urcity objem a bez preplnovania nie je sanca tam dodat viac zmesi.
Preto 45 Webers su vhodne iba na sutaze,kde zivotnost,spotreba a ine ekonomicke ukazovatele su nepodstatne.

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pajas » 27 črc 2005

Hezky napsáno =D>

Ale, pokud by to někomu nestačilo, tak tady je moc hezký čtení o karburátorech: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394

Je toho na 17 stránek :wink:

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2529
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod threeseven » 27 črc 2005

Jo, je to dobré!

John totiž netuše dělá všechno pro to, abych pochopil jak ten krbec funguje. Doufám, že se někdy sejdeme a tomu chlapíkovi osobně potřesu pravačkou.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod prak » 27 črc 2005

až bude Bob příště plivat oheň, tak se Kubo dívej. Místo huby má v tu chvíli karburátor. :twisted:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 27 črc 2005

Pajas :
Je to velmi poucny clanok ,aj ked s niektorymi malymi detailami nesuhlasim.

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pajas » 27 črc 2005

john píše:Pajas :
Je to velmi poucny clanok ,aj ked s niektorymi malymi detailami nesuhlasim.


se kterými? To mě zajímá, já se podle něj před pár lety učil... :shock:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 28 črc 2005

Bolo by to velmi obsazne kvotovat a komentovat na vsetko.
Jednokomorove karburatory sa pouzivaju u malychn motorov asi do objemu 1100 ccm,- to nie je celkom pravda.
Poloha plavakovej komory vzhladom k predku auta, to iste.
Funkcia elektromagnetickeho ventilu nie je logicky objasnena vzhladom k nastaveniu zmesi volnobehu.
Taktiez mam vyhrady k urcitym komentom pri predhrievani sania,tuningu a sacich hrdiel.
Neber ma zle,je to vyborny popis karburacneho procesu.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 28 črc 2005

Berme to tak že tento článok už má nejaký ten piatok.
Čo sa týka popisu o jednokomorových karburátoroch asi
mali namysli klasiku Jikov zastavanú do škodoviek 1000,100,110 a
potom sa prešlo na dvojkomoráky.Také slávne až strach.
Kto mal 105-120 tak vie. Najlepšie ten karburátor ide na LPG :lol:

Môj byvalí šéf má ukončené štúdium stavbu motorov.
Používal vetu ktorú som nemal rád. Vtedy :roll:
Najlepší karburátor je vstrekovanie.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 28 črc 2005

Samozrejme mal svatu pravdu.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 28 črc 2005

Tak to máš pravdu ako si tu písal karburátor je o kompromisoch.

Každý si môže vybra?. Vstrekovanie z dobrým softom a pár čidiel
je už dos? nekompromisné.Akurát potrebuješ vedie? vyplni? tú
zázračnú tabuľku pre počítač :wink:
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 28 črc 2005

Tie udaje Ti pridu s pocitacom,ale su len ramcove,doladenie si musis vymakat sam.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 28 črc 2005

john píše:Tie udaje Ti pridu s pocitacom,ale su len ramcove,doladenie si musis vymakat sam.


Veď práve :? Základné nastavenie je zase nejaké univerzum :wink:
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 28 črc 2005

Pride to v takejto forme a zo vsetkymi tabulkami,z ktorych pouzijes len to,co potrebujes vzhladom k poctu a typu pouzitych senzorov .

Obrázek

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 28 črc 2005

Tak to sa mi páči: The Technical Manual for the Non-Technical Users. :D

V čom to máš v Porsche albo vo VW :?:
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 28 črc 2005

To ide na T4 do orange bug.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 28 črc 2005

john píše:To ide na T4 do orange bug.
a co mechanické součástky?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 28 črc 2005

Tu je rovod sania,skrtiaca klapka a sacie hrdla s injektorom v procese vyroby.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 28 črc 2005

Tvoja T4 nebude ma? problém s karburáciou. 8) Aké k tomu použiješ hlavné čerpadlo.Niečo z vrakoviska alebo nové?Aký tlak a prietok ?
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 28 črc 2005

Privod a navrat do nadrze 3/8",co je asi 10.0mm,cerpadiel je plno roznych typov,ja pouzivam Porsche 911 unit a samozrejme nove.Da to tlak okolo 35-40 psi a 3.6l/min.

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pajas » 28 črc 2005

Stříkačka je pěkná věc. Už pár let sleduju tenhle projekt: http://www.msefi.com/

Teď jsem se na to znovu podíval a našel jsem to použité i na Brouka.

http://www.vwds.co.uk/2276/

http://www.vvwc.ca/modules.php?set_albumName=album23&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php&page=1


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host