elektronické zapaľovanie

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

elektronické zapaľovanie

Příspěvek od Krystof »

Tak teraz naozaj jedna technická otázka. V mojom Kryštofovi mám 1300 jednokanál + Sloex 30 PICT 2. Predchádzajúci majiteľ však urobil zmenu v zapaľovaní. Dal tam komlet bezkontaktné z Favorita :shock: . Ono to nemá nejaký výrazný problém, ale mám dilemu.
Pretože:
a) on tvrdil, že je to spoľahlivejšie
b) nejak sa to prieči mojim zásadám o originálnosti
c) vôbec netuším, či tam môže sedie? priebeh podtlakovej regulácie predzápalu
a možno je aj nejaké d) o ktorom neviem...

Môj názor je, da? to do pôvodného stavu. Tak, prosím, poraďte, či rozmýšľam správne a keď , tak by som mal záujem aj o nejaké tie zachovalé komponenty (rozdeľovač, cievka...)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

a jak ti to jezdí? Favo zapalování měl v autě myslím Pavel Kubín, tak se ho zeptej jak to fungovalo...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

rada číslo 1 - pokud to šlape jak hodinky, tak to takhle klidně ještě provozuj
rada číslo 2 - pokud chceš měnit rozdělovač - kup radši nový :wink:




ale důrazně upozorňuji na "soukromost" mých názorů
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Doldy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 717
Registrován: 16 kvě 2004
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doldy »

...bezkontakt z Favorita tam jde v pohodě a nebudeš s tím mít žádný problém..je lepší než klasická 009. Ale vyměnit klidně můžeš... dáš jen klasickej rozdělovač a jinou cívku a je to... :wink:

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

No teraz to jazdí tak 50:50. Diera pri začiatku akcelerácie, zhasínanie nezohriateho motora - ale to je skôr vina karbecu. treba ho komplet pretesni? a vymedzi? vôľu tiahla akceleračnej pumpy. Už mám objednané tesnenia. Potom uvidíme.
Inač v podstate bez problémov Akurát, že v inej 1300 som nesedel, takže by som to musel porovna?.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Krystof píše:, takže by som to musel porovna?.
to rozhodně udělej - než se do něčeho pustíš :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Tak snáď na nejakom zraze. V Prešove je 5 chrobákov + 2 v bazároch, ale len jeden komunikatívny majiteľ. :( Ostatní sú typu vašich vytunených DJov :roll:

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

nech to tam, je to lepší. Obě regulace pokud fungují, tak samo ovlivňují funkci zapalování stejně jako kdybys provozoval klasický rozdělovač.
A pro znalé - zapalování z favorita používá klasický přerušovač, nebo je tam fotodioda jak u motoru typ T4?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

prak píše:A pro znalé - zapalování z favorita používá klasický přerušovač, nebo je tam fotodioda jak u motoru typ T4?
Tak neviem, ale je možné, že by to bolo elektromagneticky? Je tam totiž cievka navinutá okolo rotora (estli se nepletu, hihi)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

Neznám. Ale teoretickou úvahou mi to přijde nepřesné. Někdo další?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Tak som cez vikend komplet pretesnil karburator, problemy sa zmiernili, viacmenej vsak stale pretrvavaju, navyse pri jazde z kopca strielam do vyfuku. Takze na rade je zrejme zapalovanie.
Je vsak postup nastavenia predzapalu pri tomto druhu zapalovania rovnaky ako pri klasickom?
A podotazka, ake kable k svieckam pouzivate?

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Krystof píše:, navyse pri jazde z kopca strielam do vyfuku. Takze na rade je zrejme zapalovanie.
střílení způsobují často také ventily resp. jejich vůle
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ak pri brzdenim motorom striela do vyfuku,mimo toho co hovori Zanek je to chudobna zmes pri volnobehu.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Pokiaľ viem, tak karburátor môžem nastavi? až keď budú ventily a predzápal. To prvé už je (5Š-vďaka za perfektný návod) a preto sa teraz pýtam na ten predzápal. Teóriu ovládam, pýtam sa však, či je to pri tomto fáčkovom zapaľovaní to isté...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tu je to trochu komplikovane tym,ze bezkontaktove zapalovania pracuju na 90 stupnovon deleni.VW ma treti valec opozdeny,kvoli chladeniu.To znamena,ze pri pravidelnom zapalovani moze nastat nesumerne ohrievanie,to moze navodit znamky eratickeho chodu .Ked mas saharu s dog house,nie je to markantne,ak nie,je to poznat.Ked mas istotu,ze ventily su OK / tlakovy test /,tak orig.rozdelovac by bola lepsia moznost.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Vďaka John, som si to aj myslel, ale keď si prečítaš celý tento topic pochopíš, že som bol z toho trochu zmätený. Rady boli skôr opačné.
Takže predbežne by som sa opýtal, či voľakto nemá na predaj... (cievka+rozdeľovač-slušný stav)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Kup novy

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Je aj Šalamunska možnos? použi? originálny rozdelovač a cez neho prepojené el.zapalovanie. Uhol je v poriadku a kontakt zapalovania dáva už len impulz čiže jeho opotrebenie nahorením je nulové.

Takto to mal poriešené kamarát a bol spokojný nad mieru.
Myslím že to tak používa aj terajší majiteľ. :wink:

Najlepšie na tom je že sa môžeš bez náročnej úpravy vráti? ku klasike
za okamih.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

To je dobra variacia,no musis mat tyristorove / alebo podobne / zapalovanie.Compufire nahradi len kladivko,nic ine nepridavas.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

To SO: môj problém je však v tom, že ak sa nemýlim, tak aj celý rozdelovač je favo. A rozdelovač nie je tá najlacnejšia čas? zapaľovania. Tak neviem. Skúsim nafoti? a budeme múdrejší.

Odpovědět