Olejový chladic

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
martin 1303
Příspěvky: 7
Registrován: 06 črc 2008

Olejový chladic

Příspěvek od martin 1303 »

Máte někdo zkušenost jestli jde vyměnit jednokanálový olejový chladič za dvoukanálový?
IMG_20220727_163933092.jpg
. Mám tento motor, který je z rogala a dal jsem tam chladič z původního motoru. Ale musel jsem předělat 1 steft že 6 na8
IMG-20220719-WA0005.jpg
. Jinak mi tam rozměrově pasuje. Diky

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Olejový chladic

Příspěvek od Pětišroub »

Široký chladič tam jde. Musíš vyměnit ten svorník, myslim převrtat dva otvory pro svorníky ze 6 na 8mm a použít přechodová těsnění. Mají kuželovou díru pro přechod z 8 na 10 mm. Nainstaluj je správně.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Olejový chladic

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Pětišroub píše:
27 črc 2022
Široký chladič tam jde. Musíš vyměnit ten svorník, myslim převrtat dva otvory pro svorníky ze 6 na 8mm a použít přechodová těsnění. Mají kuželovou díru pro přechod z 8 na 10 mm. Nainstaluj je správně.
Myslím, že vrtat nemusí, že už tam osmičky diry má. (Originálně v novějších motorech byvá jen plechový váleček, který se při zmeně z 6 na 8 vyklepne ven) Taky tam musíš dát osmičku šteft. U novejších motorů stačí vyšroubovat šestku, která je v bloku uz osmička. Tady se mi zdá, že to je v bloku šestka, tak ideálně dát takovej, co má naopak nahoře tu osmičku

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Olejový chladic

Příspěvek od Herbie »

ano jde
potvrzuju to co píší Pekař a Pětišroub

jedná-li se o novější blok (tedy vroubkovaný pod nohou dynama, stačí vyklepnout válečky a vyměnit šteft)
jedná-li se o starší typ bloku, pak převrtat díry, osadit odpovídající přechodový šteft 6/8 a pozor na výběr správného "přechodového těsnění"

absolvoval jsem obě varianty
v obou autech mám původně industrie motory (s malým chlazením), jeden novější a jeden starší blok
a na obou mám nyní "velké" chlazení s doghouse
... a vůbec !

martin 1303
Příspěvky: 7
Registrován: 06 črc 2008

Re: Olejový chladic

Příspěvek od martin 1303 »

Super díky moc za potvrzení že je možné to takto upravit

Odpovědět