Výměna pružiny v kapotě
- petr heger
- Příspěvky: 48
- Registrován: 26 kvě 2004
- Bydliště: Mohelnice-Müglitz
- Kontaktovat uživatele:
Výměna pružiny v kapotě
Zdar
Můžete mi prosím někdo poradit jak se vymění nová pružina pod kapotou nad motorem.Neb mě už trefí šlak z toho
Kdysi jsem měl kapotu dole ale už si to fakt nepamatuji jak jsem ji tam dostal zpět
Díííky
Můžete mi prosím někdo poradit jak se vymění nová pružina pod kapotou nad motorem.Neb mě už trefí šlak z toho
Kdysi jsem měl kapotu dole ale už si to fakt nepamatuji jak jsem ji tam dostal zpět
Díííky
Petr 1965 orig.
Re: Výměna pružiny v kapotě
já to dělám tak, že zaháknu oko do karoserie, pak nasadim jednu "nožičku" do kapoty no a pak druhou
jestli se nepletu, tak je potřeba si tu kapotu trochu přivřít aby se to dělalo líp
žádná věda
jestli se nepletu, tak je potřeba si tu kapotu trochu přivřít aby se to dělalo líp
žádná věda
... a vůbec !
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
Když natočíme nejdelší osten ježka tak, aby vyčníval z klece nejširším jejím otvorem, posuneme ježka do poloviny výšky klece. Pak točíme za vyčnívající osten ježkem, až na jeho protilehlé straně dostaneme do kolmé polohy nad sebou dva jiné ostny, nejdelší po tom, který už vyčnívá vpředu.....
- petr heger
- Příspěvky: 48
- Registrován: 26 kvě 2004
- Bydliště: Mohelnice-Müglitz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
A tak jsem to tam zase nedostal ruky,prsty zničený můžete mi to prosím někdo vyfotit jak to tam přesně je .Na chasi je totiž ten zobáček ale pružina se tam dá zavěsit buď u prostřed do zářezu a nebo zavěsit ještě víše do zářezu.na kapotě to samé jsou tam dva otvory v tom účku jak dole tak nahoře.
Když už sem to tam dnes nějak dostal tak to zas nepasovalo nezavíralo a zase to dávat dolů a teď to vystřelí a člověk se i trochu bojí o prsty a teď ještě kapotu zapřenou o hlavu.No to je arbeit asi tam dám gumu z pavouka a budu kapotu zahačovat za střešní zahrádku
Když už sem to tam dnes nějak dostal tak to zas nepasovalo nezavíralo a zase to dávat dolů a teď to vystřelí a člověk se i trochu bojí o prsty a teď ještě kapotu zapřenou o hlavu.No to je arbeit asi tam dám gumu z pavouka a budu kapotu zahačovat za střešní zahrádku
Petr 1965 orig.
- petr heger
- Příspěvky: 48
- Registrován: 26 kvě 2004
- Bydliště: Mohelnice-Müglitz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
tož čapneš kapotu do teplejch a docupitáš s ní ku káře, pružinu už máš v ní zaháklou do direk nasáklou.. přiblížíš se ještě blíž, nasuneš pružinu druhym koncem do zářezu kisny, pak kapotu čapneš po boku a přemužeš pružinu a připlácneš jí na svý místo..zůstane už držet v otevřeným stavu i bez přišroubování, pak ji vklidu připevníš nejlíp se správným pořadím podložek a výběrem fešného původního spojovacího matroša.. doladíš polohu a tradáááá..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
Nedělejte z toho kovbojku. Já tedy osazuji kapotu bez pružiny, důkladně si ji napasuji tak aby se dobře zavírala a pěkně lícovala. Pružinu osazuji až na konec a to podle Herbieho návodu, nezabere to víc než pár sekund.
A protože bez fotek je topik co ...? Tak jsem cestou do práce pořidil toto video, je to opravdu na pár sekund. Abych přdešel dotazům, kapotu si přidržuji hlavou a pružinu osazuji na spodní výřez. Pokud to mají moderní nebo jiní brouci na horním, nedokáži říci.
A protože bez fotek je topik co ...? Tak jsem cestou do práce pořidil toto video, je to opravdu na pár sekund. Abych přdešel dotazům, kapotu si přidržuji hlavou a pružinu osazuji na spodní výřez. Pokud to mají moderní nebo jiní brouci na horním, nedokáži říci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- petr heger
- Příspěvky: 48
- Registrován: 26 kvě 2004
- Bydliště: Mohelnice-Müglitz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
Hele to má ale teda hodně měkou tu pružinu na tom videu.fungl nová pružina je tvrdá jako prase nejsem schopen ji rukama tak ohnout a vtlačit do otvorů na kapotě.sundat kapotu už mě taky napadlo ale na to lepší dva nerad aby se mi někam zesmeknula a podřela mi někde orig lak ale děkuji všem za radu budu to zkoušet dál
Petr 1965 orig.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
Když není síla, použiju kleště.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Výměna pružiny v kapotě
Já to dělám velkejma sikama a jde to
Re: Výměna pružiny v kapotě
To je docela průlomová poznámka o fungl nový pružině,málokdo má představu jakých zvěrstev je aftemarket schopen. Samovo video ukazuje starou jednoduchou pružinu,novější s převlečným okem se dají nacpat i obráceně jak jsem už mockrát viděl,ale na ně je lepší Herbieho rada a dá se to i bez kleští.Samozřejmě filtr dolů. Fotek otevřených kapot je všude dostpetr heger píše: ↑29 lis 2021Hele to má ale teda hodně měkou tu pružinu na tom videu.fungl nová pružina je tvrdá jako prase nejsem schopen ji rukama tak ohnout a vtlačit do otvorů na kapotě.sundat kapotu už mě taky napadlo ale na to lepší dva nerad aby se mi někam zesmeknula a podřela mi někde orig lak ale děkuji všem za radu budu to zkoušet dál
Re: Výměna pružiny v kapotě
potvrzuju že to uplně stejně dělám i na novějších typech rouků (rovnosvětlo) které mají pružinu trochu jinou
jen je potřeba si tu kapotu víc přivřít
první nožka lze vzdy nasadit rukou, druhou nožku pak někdy nasazuji sikovkami
P.S. novou pružinu jsem tedy nikdy nekupoval, nebyl důvod, tak pokud je fakt tak tvrdá, bude platit staré dobré "když to nejde silou, jde to větší silou"
jen je potřeba si tu kapotu víc přivřít
první nožka lze vzdy nasadit rukou, druhou nožku pak někdy nasazuji sikovkami
P.S. novou pružinu jsem tedy nikdy nekupoval, nebyl důvod, tak pokud je fakt tak tvrdá, bude platit staré dobré "když to nejde silou, jde to větší silou"
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
A nebo novou pružinu mrsknout po prodejci a sehnat si originál. Pokud Není na kapotě křídlo jako vozíval kdysi v dřevních dobách Želvák Bob, je silnější pružina vyloženě na škodu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Výměna pružiny v kapotě
kleště škrábou barvu, ale zas mý auto to nejni.. pružin mam kdyžtak po..... (mnoho)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
Doba pokročila, jsou i takové které nepoškodí.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Výměna pružiny v kapotě
sem nevěřící tomáš.. žádný kleště lepší o něco ještě, nežli tuti čuprsuprmegagiga ..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
To by bylo, abychom se nepřehoupli na druhou stránku
Kdo se o svou barvu na péru bojí, může použít svých rukou ku štěstí. Vždyť je to psáno hned na začátku. Pro všechny ostatní tu jsou kleště nebo jiné babské rady.
Kdo se o svou barvu na péru bojí, může použít svých rukou ku štěstí. Vždyť je to psáno hned na začátku. Pro všechny ostatní tu jsou kleště nebo jiné babské rady.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- petr heger
- Příspěvky: 48
- Registrován: 26 kvě 2004
- Bydliště: Mohelnice-Müglitz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna pružiny v kapotě
Jasně že jsem sundal filtr jako první
pružinu jsem kupil tuto od nás v OL u Dudíka Brouk servis
pružina je v chromu a tak si jí nechci sikovkama poškrábat kecám
https://www.beetle.cz/obchod/nahradni-d ... ni-kapoty/
původní pružina ještě po tátovi tam tedy vydržela 54let
před měsícem jedu a rána jak z děla zastavím obhlížím auto střechu myslel jsem že spadl meteorit a trefil mě říkám si zmatený no nic asi jedu dál.
dojedu ke kámoš na chatu chci omrknout motor jen tak jako vždy visuelně jestli je vše ok a jak zdvihám kapotu tak ejhle vyletěl meteorit z motoru asi 20m kolem mě 100km/h a ona pružina rupla jedna ta nožička co drží v kapotě v otvoru.
Jinak je mi kluci už 51let a já nemám už takovou sílu jak mladí kluci a když k tomu ještě připočteš nervy s dnešních baba tak jsem vlastně vůbec rád že zdvihnu ještě tu kapotu
pružinu jsem kupil tuto od nás v OL u Dudíka Brouk servis
pružina je v chromu a tak si jí nechci sikovkama poškrábat kecám
https://www.beetle.cz/obchod/nahradni-d ... ni-kapoty/
původní pružina ještě po tátovi tam tedy vydržela 54let
před měsícem jedu a rána jak z děla zastavím obhlížím auto střechu myslel jsem že spadl meteorit a trefil mě říkám si zmatený no nic asi jedu dál.
dojedu ke kámoš na chatu chci omrknout motor jen tak jako vždy visuelně jestli je vše ok a jak zdvihám kapotu tak ejhle vyletěl meteorit z motoru asi 20m kolem mě 100km/h a ona pružina rupla jedna ta nožička co drží v kapotě v otvoru.
Jinak je mi kluci už 51let a já nemám už takovou sílu jak mladí kluci a když k tomu ještě připočteš nervy s dnešních baba tak jsem vlastně vůbec rád že zdvihnu ještě tu kapotu
Petr 1965 orig.