Vrtání motoru

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
BouCZa
Příspěvky: 1
Registrován: 26 dub 2021

Vrtání motoru

Příspěvek od BouCZa »

Zdravím,

měl bych dotaz ohledně jednoho velkého zásahu do motoru a to o vrtání z 1.2 na 1.6, jak moc to ovlivní originalitu a také cenu vozu ?

Děkuji
BouCZa

Curious
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 271
Registrován: 07 čer 2015

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Curious »

Orgináí motor vyndej a schovej, vrtej se v jiném motoru který můžeš vždy přehodit. Mám zrovna doma jeden 1200, za 5000 Ti ho nechám, překáží mi.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Sam »

No, hlavě pokud se bude používat 12ka blok, tak se bude muset skutečně vrtat :D Doporučuji sehnat správný blok 1600 nebo 1300 a vyhnout se tak velkému obrábění. Tedy pokud právě tohle není cílem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Herbie »

no to je na delší povídání :)
-je otázkou čeho chceš dosáhnout a podle toho zvolit tu správnou cestu.
-taky dost záleží na tom do jakýho modelu auta to chceš použít co si představuješ pod pojmem originalita
-taky si trochu nastuduj jaký motory se do brouka dávaly seriově (nejběžnější motory typ 1 mají kubatury 1200,1300,1500 a 1600)


už v roce 2004 tady vzniklo podobné vlákno tak si ho pročti, třeba se tam dočteš to co potřebuješ
Yahodákuv příspěvek je celkem jasně pochopitelnej
viewtopic.php?f=14&t=1382&start=35

- obecně platí, že motor 1200 je dost jinej než ty zbývající 1300,1500 a 1600
- obecně platí, že klasický Typ1 motor lze upravit až na cca 2,5 litru
- obecně platí, že nestačí jen vyměnit válce za větší (tedy kromě jedné konkrétní úpravy motoru 1200 na cca 1400)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od kubi »

1300+ (1.5,1.6)majú rovnaké vŕtanie len sa mení veľkosť piestov/valcov a hláv na ktoré dosadaju. Tu originál 1.2ku by som si odložil.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od eLzyx »

bych si nejdřív zjistil, jestli ta dvanáctka je tzv. matching numbers, tedy jestli to auto vyjelo z fabriky přesně s tímto konkrétním motorem. V takové kombinaci má to auto největší cenu. Podle mě i když do té úpravy vrazíš 40t Kč, tak to auto nebude hodnotnější, spíše naopak.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od evinsen »

Záleží co je to za rok.1,3-1,6 motor je i širší. a i když budeš mít novější provedení bloku,kde se vrtat nemusí,tak potřebuješ mimo toho bloku prakticky všechno od kliky po plechy. Může zůstat generátor,pumpa,topníky,vahadla a možná rozdělovač a pár dalších drobností.I štefty a tyčky zdvihátek jsou delší.Tak že vyzobni někde celou 1,6 a dej jí do kupy.A pokud máš 6V tak máš další práci

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od boldor »

Mám podobný /stejný názor jako výše.
- dělat to z 1200 je moc práce a nákladů
- pokud investovat , tak zrepasovat 1600 ev. 1300 s úpravou hlav na 1600
- pokud levné řešení, tak nové válce 1400
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
Vw 181
Příspěvky: 201
Registrován: 09 zář 2019
Bydliště: Český Šterndberk

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Vw 181 »

boldor píše:
26 dub 2021
Mám podobný /stejný názor jako výše.
- dělat to z 1200 je moc práce a nákladů
- pokud investovat , tak zrepasovat 1600 ev. 1300 s úpravou hlav na 1600
- pokud levné řešení, tak nové válce 1400
Souhlasím s tebou

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od lišák »

Tak tady máme spoustu vyčerpávajících reakcí na dotaz, ale jediné co mě chybí je jakákoliv zpětná vazba toho co se na to ptal.
Každý celek se skládá z detailů.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od evinsen »

Nenapsal co to je za auto.nic. Třeba je to Mexico. A jestli je to oválek,tak je to hodně debilní otázka.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Sam »

lišák píše:
27 dub 2021
Tak tady máme spoustu vyčerpávajících reakcí na dotaz, ale jediné co mě chybí je jakákoliv zpětná vazba toho co se na to ptal.
Ta dnesni mladez..... :lol:
Pockame tyden a pak to tu uklidime.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od SO 545 »

BouCZa píše:
26 dub 2021
Zdravím,

měl bych dotaz ohledně jednoho velkého zásahu do motoru a to o vrtání z 1.2 na 1.6, jak moc to ovlivní originalitu a také cenu vozu ?

Děkuji
BouCZa
To chce:

Originalitu...zasadne.
Cenu asi najskor nie.

Cest.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Aleshak
Příspěvky: 64
Registrován: 14 čer 2022

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Aleshak »

Můžu poprosit o upřesnění? když mam 1200 němce, tak ta lze předělat na 1400 pouze výměnou pístů a válců?
Jiné úpravy nejsou potřeba?
Díky za info :)
VW r.v.74 1200

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Pětišroub »

jde, nejsou. Sada pístů, válců, a ev. o chlup větší hlavní tryska.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Aleshak
Příspěvky: 64
Registrován: 14 čer 2022

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Aleshak »

Díky =D>
VW r.v.74 1200

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Sam »

Tunit dvanáctku je super. Má velké rezervy, stěna std válců je opravu silná. Jsem rád, že se to pomalu ujímá a není to tu jen samá 13 nebo 16ka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Aleshak
Příspěvky: 64
Registrován: 14 čer 2022

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od Aleshak »

Tak to rád slyším, myslel jsem že bude spíš negativní reakce 😃 Snad nebudou nějaké problémy... Uvidíme 👍
VW r.v.74 1200

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od lope »

Zase ale větší vrtání víc zatěžuje hlavu popř. závity šteftů v bloku a motor bude ještě víc krátkozdvihový (do otáček). Hlavy jsou prý lepší ty robustnější z konce 60. let a dál. Prý je ale zlepšení znát. O kolik stoupne spotřeba těžko říct.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Vrtání motoru

Příspěvek od OB »

V minulém roce jsem tuto přestavbu z 1200 na 1400ccm dělal. Bylo nutné upravit trysky. Motor funguje skvěle, neváhám říci, že ma akceleraci jako 1600ccm. Rozdíl je v maximální rychlosti. Spotřeba je jen o malinko větší.
A859FC91-34AD-4753-B10B-DF58DD972F65.jpeg
Co přijde dál???

Odpovědět