Vrtání motoru
Vrtání motoru
Zdravím,
měl bych dotaz ohledně jednoho velkého zásahu do motoru a to o vrtání z 1.2 na 1.6, jak moc to ovlivní originalitu a také cenu vozu ?
Děkuji
BouCZa
měl bych dotaz ohledně jednoho velkého zásahu do motoru a to o vrtání z 1.2 na 1.6, jak moc to ovlivní originalitu a také cenu vozu ?
Děkuji
BouCZa
Re: Vrtání motoru
Orgináí motor vyndej a schovej, vrtej se v jiném motoru který můžeš vždy přehodit. Mám zrovna doma jeden 1200, za 5000 Ti ho nechám, překáží mi.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtání motoru
No, hlavě pokud se bude používat 12ka blok, tak se bude muset skutečně vrtat Doporučuji sehnat správný blok 1600 nebo 1300 a vyhnout se tak velkému obrábění. Tedy pokud právě tohle není cílem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Vrtání motoru
no to je na delší povídání
-je otázkou čeho chceš dosáhnout a podle toho zvolit tu správnou cestu.
-taky dost záleží na tom do jakýho modelu auta to chceš použít co si představuješ pod pojmem originalita
-taky si trochu nastuduj jaký motory se do brouka dávaly seriově (nejběžnější motory typ 1 mají kubatury 1200,1300,1500 a 1600)
už v roce 2004 tady vzniklo podobné vlákno tak si ho pročti, třeba se tam dočteš to co potřebuješ
Yahodákuv příspěvek je celkem jasně pochopitelnej
viewtopic.php?f=14&t=1382&start=35
- obecně platí, že motor 1200 je dost jinej než ty zbývající 1300,1500 a 1600
- obecně platí, že klasický Typ1 motor lze upravit až na cca 2,5 litru
- obecně platí, že nestačí jen vyměnit válce za větší (tedy kromě jedné konkrétní úpravy motoru 1200 na cca 1400)
-je otázkou čeho chceš dosáhnout a podle toho zvolit tu správnou cestu.
-taky dost záleží na tom do jakýho modelu auta to chceš použít co si představuješ pod pojmem originalita
-taky si trochu nastuduj jaký motory se do brouka dávaly seriově (nejběžnější motory typ 1 mají kubatury 1200,1300,1500 a 1600)
už v roce 2004 tady vzniklo podobné vlákno tak si ho pročti, třeba se tam dočteš to co potřebuješ
Yahodákuv příspěvek je celkem jasně pochopitelnej
viewtopic.php?f=14&t=1382&start=35
- obecně platí, že motor 1200 je dost jinej než ty zbývající 1300,1500 a 1600
- obecně platí, že klasický Typ1 motor lze upravit až na cca 2,5 litru
- obecně platí, že nestačí jen vyměnit válce za větší (tedy kromě jedné konkrétní úpravy motoru 1200 na cca 1400)
... a vůbec !
Re: Vrtání motoru
1300+ (1.5,1.6)majú rovnaké vŕtanie len sa mení veľkosť piestov/valcov a hláv na ktoré dosadaju. Tu originál 1.2ku by som si odložil.
Re: Vrtání motoru
bych si nejdřív zjistil, jestli ta dvanáctka je tzv. matching numbers, tedy jestli to auto vyjelo z fabriky přesně s tímto konkrétním motorem. V takové kombinaci má to auto největší cenu. Podle mě i když do té úpravy vrazíš 40t Kč, tak to auto nebude hodnotnější, spíše naopak.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Vrtání motoru
Záleží co je to za rok.1,3-1,6 motor je i širší. a i když budeš mít novější provedení bloku,kde se vrtat nemusí,tak potřebuješ mimo toho bloku prakticky všechno od kliky po plechy. Může zůstat generátor,pumpa,topníky,vahadla a možná rozdělovač a pár dalších drobností.I štefty a tyčky zdvihátek jsou delší.Tak že vyzobni někde celou 1,6 a dej jí do kupy.A pokud máš 6V tak máš další práci
Re: Vrtání motoru
Mám podobný /stejný názor jako výše.
- dělat to z 1200 je moc práce a nákladů
- pokud investovat , tak zrepasovat 1600 ev. 1300 s úpravou hlav na 1600
- pokud levné řešení, tak nové válce 1400
- dělat to z 1200 je moc práce a nákladů
- pokud investovat , tak zrepasovat 1600 ev. 1300 s úpravou hlav na 1600
- pokud levné řešení, tak nové válce 1400
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtání motoru
Tak tady máme spoustu vyčerpávajících reakcí na dotaz, ale jediné co mě chybí je jakákoliv zpětná vazba toho co se na to ptal.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Vrtání motoru
Nenapsal co to je za auto.nic. Třeba je to Mexico. A jestli je to oválek,tak je to hodně debilní otázka.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtání motoru
Ta dnesni mladez.....
Pockame tyden a pak to tu uklidime.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtání motoru
To chce:
Originalitu...zasadne.
Cenu asi najskor nie.
Cest.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Vrtání motoru
Můžu poprosit o upřesnění? když mam 1200 němce, tak ta lze předělat na 1400 pouze výměnou pístů a válců?
Jiné úpravy nejsou potřeba?
Díky za info
Jiné úpravy nejsou potřeba?
Díky za info
VW r.v.74 1200
Re: Vrtání motoru
jde, nejsou. Sada pístů, válců, a ev. o chlup větší hlavní tryska.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtání motoru
Tunit dvanáctku je super. Má velké rezervy, stěna std válců je opravu silná. Jsem rád, že se to pomalu ujímá a není to tu jen samá 13 nebo 16ka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Vrtání motoru
Tak to rád slyším, myslel jsem že bude spíš negativní reakce Snad nebudou nějaké problémy... Uvidíme
VW r.v.74 1200
Re: Vrtání motoru
Zase ale větší vrtání víc zatěžuje hlavu popř. závity šteftů v bloku a motor bude ještě víc krátkozdvihový (do otáček). Hlavy jsou prý lepší ty robustnější z konce 60. let a dál. Prý je ale zlepšení znát. O kolik stoupne spotřeba těžko říct.
Re: Vrtání motoru
V minulém roce jsem tuto přestavbu z 1200 na 1400ccm dělal. Bylo nutné upravit trysky. Motor funguje skvěle, neváhám říci, že ma akceleraci jako 1600ccm. Rozdíl je v maximální rychlosti. Spotřeba je jen o malinko větší.
Co přijde dál???