Dynamo nebo Alternator
Dynamo nebo Alternator
Ahoj Chlapi mám dotaz kolega koupil brouka 1200 rv 72 , předchozí majitel tam do ... bal celou elektriku , tak to pomalu dáváme dohromady , otázka je toto dynamo nebo alternátor je tam dané i jiné relé , org by mělo pod sedačkou samozřejmě není ani zapojené tak jestlinby někdo vědel jak toto zapojit děkuji
Re: Dynamo nebo Alternator
Ok děkuji takže klasickej Alternátor , teť stím zapojením pod sedačkou samozřejmě vše přestřižené , nemáš náhodou schéma zapojení ? Relé má 3 konektory
- Přílohy
-
- 6B0B23C6-30A1-4E9A-ADF2-2081FDB4C789.jpeg (24.99 KiB) Zobrazeno 7206 x
Re: Dynamo nebo Alternator
tohle je alternátor s vestavěnou regulací, ten už dává proud hotovej rovnou na baterii. Relé pod sedačkou je na altík s regulací mimo tělo a má na sobě vývody do relé. A podle páčky na karburátorem která je pro dynamo ti dává všechny tři možnosti. Zjisti barvy a průměry kabelů mezi motorem a relátkem a doufejme že kutil nebyl moc důsledný .
Re: Dynamo nebo Alternator
Je to popsaný na relé i na altíku( ne na tom tvém),jenom modrá 61 jde na rozdvojený DF. Na Sambě je zřetelnější schéma
Re: Dynamo nebo Alternator
No kabel hnědý s Bílým pruhem vede z altiku přímo na baterku + , druhý kabel z altiku byl zapojenej na relé D- a zbylé kabely byly z relé DF a D + ty končí ustřižené pod sedačkou , takže ani do budíku nic nevede , a to relé co je na fotce je přiděláno v motorovém prostoru
Re: Dynamo nebo Alternator
Tuším že tam bylo dynamo. Tohle relé patří pod sedák a dynamové taky. Hnědéj nikdy na baterii + nejde. Ale z těhle fotek to nepoznám. Altík s tímto relé měl zásuvky. Dynamo dvě oka a konektor pod sedákem
Re: Dynamo nebo Alternator
přesně jak píše Evinsen
Alternátor který máš (55A) je jiz s integrovaným relé uvnitř těla alternátoru
Relé které máš patří k jinému typu alternátoru
Nezapojovat dohromady
Alternátor který máš (55A) je jiz s integrovaným relé uvnitř těla alternátoru
Relé které máš patří k jinému typu alternátoru
Nezapojovat dohromady
... a vůbec !
Re: Dynamo nebo Alternator
Jj děkuji chlapi uvidíme tedy zítra , zapojíme a uvidíme jestli už není altik KO po tom marakeši co tam je v té el
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Dynamo nebo Alternator
V případě spálení altíku teda dyod dej vědět
Re: Dynamo nebo Alternator
Ahoj měl bych dotaz na zkušené mechaniky dá se na broučím motoru r.v. 70-73 vyměnit dynamo za alternátor ? má s tím někdo zkušenost.
případně jaký typ alternátoru by tam pasoval ? děkuji za rady.
případně jaký typ alternátoru by tam pasoval ? děkuji za rady.
Re: Dynamo nebo Alternator
Určitě dá. Já to ale dělal vždycky obráceně, alternátor ať už relátkový či bezrelátkový jsem vždycky vyhodil a dal jednoduché a spolehlivé 12V dynamo.A velké 12V relátko jsem vždycky přidělal na vítrplech nad dynamo podobnė jako to bylo u starého dynama 6 V. Výkonu bylo vždy dost 12V x 30A = 360 Wattů
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Dynamo nebo Alternator
Musíš vyměnit i nohu pod altíkem a jde to
Re: Dynamo nebo Alternator
děkuju za informace, altík jsem chtěl dát právě z důvodu vyššího výkonu. jelikož se mi zdálo že dynamo nestíhá.
když změřím baterku má 12,5V nastartuji bez problémů a při vyšších otáčkách naměřím 14,5V, ale když rozsvítím světla tak mám jen 10,5V.
ještě nechám proměřit relátko a dynamo možná bude problém v tom.
když změřím baterku má 12,5V nastartuji bez problémů a při vyšších otáčkách naměřím 14,5V, ale když rozsvítím světla tak mám jen 10,5V.
ještě nechám proměřit relátko a dynamo možná bude problém v tom.
Re: Dynamo nebo Alternator
Dynamo zvyšuje napětí i dává víc proudu až při vyšších otáčkách(při volnoběhu nebo nižších jde proud z baterky) kdežto alternátor dává proud už při nižších otáčkách-je konstantnější.Bohužel při dnešním dlouhodobém povinném svícení je altík lepší.Když jsem na silnici ve dne sám, přepínám na parkovačky.Dobré je vřadit + - autový ampérmetr mezi baterku a dynamo a člověk pak vidí kam a kolik jde proudu .
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Dynamo nebo Alternator
Priklanam sa k tvojmu nazoru.Alternator sa preto ujal,ze je lepsi ako zastarane zmurkajuce podla otacok dynamo
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: 20 čer 2016
Re: Dynamo nebo Alternator
Já používám na kontrolu voltmetr do zapalovače.... Stojí to stopade, ukazuje to volty, nabijí to telefon a ještě ukazuje teplotu v kabině....super vychytávka od Číňanů...rochuss píše:Dynamo zvyšuje napětí i dává víc proudu až při vyšších otáčkách(při volnoběhu nebo nižších jde proud z baterky) kdežto alternátor dává proud už při nižších otáčkách-je konstantnější.Bohužel při dnešním dlouhodobém povinném svícení je altík lepší.Když jsem na silnici ve dne sám, přepínám na parkovačky.Dobré je vřadit + - autový ampérmetr mezi baterku a dynamo a člověk pak vidí kam a kolik jde proudu .