Dynamo nebo Alternator

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Zebroo
Příspěvky: 4
Registrován: 19 bře 2019

Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Zebroo »

Ahoj Chlapi mám dotaz kolega koupil brouka 1200 rv 72 , předchozí majitel tam do ... bal celou elektriku , tak to pomalu dáváme dohromady , otázka je toto dynamo nebo alternátor je tam dané i jiné relé , org by mělo pod sedačkou samozřejmě není ani zapojené tak jestlinby někdo vědel jak toto zapojit děkuji
Přílohy
45C2452F-9970-4A6A-B11C-0A6DBD0E92D6.jpeg
C2F78D8E-6C8B-498C-950B-0C22AC7BEA15.jpeg
C2F78D8E-6C8B-498C-950B-0C22AC7BEA15.jpeg (531.96 KiB) Zobrazeno 7116 x
9C4C469B-B2C2-4975-8DF6-39F8E2184CB8.jpeg

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Ales-X »

Altik s regulatorem.

Zebroo
Příspěvky: 4
Registrován: 19 bře 2019

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Zebroo »

Ok děkuji takže klasickej Alternátor , teť stím zapojením pod sedačkou samozřejmě vše přestřižené , nemáš náhodou schéma zapojení ? Relé má 3 konektory
Přílohy
6B0B23C6-30A1-4E9A-ADF2-2081FDB4C789.jpeg
6B0B23C6-30A1-4E9A-ADF2-2081FDB4C789.jpeg (24.99 KiB) Zobrazeno 7084 x

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od evinsen »

tohle je alternátor s vestavěnou regulací, ten už dává proud hotovej rovnou na baterii. Relé pod sedačkou je na altík s regulací mimo tělo a má na sobě vývody do relé. A podle páčky na karburátorem která je pro dynamo ti dává všechny tři možnosti. Zjisti barvy a průměry kabelů mezi motorem a relátkem a doufejme že kutil nebyl moc důsledný .

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Ales-X »

Obrázek

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od evinsen »

Je to popsaný na relé i na altíku( ne na tom tvém),jenom modrá 61 jde na rozdvojený DF. Na Sambě je zřetelnější schéma

Zebroo
Příspěvky: 4
Registrován: 19 bře 2019

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Zebroo »

No kabel hnědý s Bílým pruhem vede z altiku přímo na baterku + , druhý kabel z altiku byl zapojenej na relé D- a zbylé kabely byly z relé DF a D + ty končí ustřižené pod sedačkou , takže ani do budíku nic nevede , a to relé co je na fotce je přiděláno v motorovém prostoru

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od evinsen »

Tuším že tam bylo dynamo. Tohle relé patří pod sedák a dynamové taky. Hnědéj nikdy na baterii + nejde. Ale z těhle fotek to nepoznám. Altík s tímto relé měl zásuvky. Dynamo dvě oka a konektor pod sedákem

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Herbie »

přesně jak píše Evinsen

Alternátor který máš (55A) je jiz s integrovaným relé uvnitř těla alternátoru

Relé které máš patří k jinému typu alternátoru
Nezapojovat dohromady
... a vůbec !

Zebroo
Příspěvky: 4
Registrován: 19 bře 2019

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Zebroo »

Jj děkuji chlapi uvidíme tedy zítra , zapojíme a uvidíme jestli už není altik KO po tom marakeši co tam je v té el

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od liba »

V případě spálení altíku teda dyod dej vědět

Jovex
Příspěvky: 2
Registrován: 13 kvě 2019

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Jovex »

Ahoj měl bych dotaz na zkušené mechaniky :D dá se na broučím motoru r.v. 70-73 vyměnit dynamo za alternátor ? má s tím někdo zkušenost.
případně jaký typ alternátoru by tam pasoval ? děkuji za rady.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od rochuss »

Určitě dá. Já to ale dělal vždycky obráceně, alternátor ať už relátkový či bezrelátkový jsem vždycky vyhodil a dal jednoduché a spolehlivé 12V dynamo.A velké 12V relátko jsem vždycky přidělal na vítrplech nad dynamo podobnė jako to bylo u starého dynama 6 V. Výkonu bylo vždy dost 12V x 30A = 360 Wattů

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od liba »

Musíš vyměnit i nohu pod altíkem a jde to

Jovex
Příspěvky: 2
Registrován: 13 kvě 2019

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Jovex »

děkuju za informace, altík jsem chtěl dát právě z důvodu vyššího výkonu. jelikož se mi zdálo že dynamo nestíhá.
když změřím baterku má 12,5V nastartuji bez problémů a při vyšších otáčkách naměřím 14,5V, ale když rozsvítím světla tak mám jen 10,5V.
ještě nechám proměřit relátko a dynamo možná bude problém v tom.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od rochuss »

Dynamo zvyšuje napětí i dává víc proudu až při vyšších otáčkách(při volnoběhu nebo nižších jde proud z baterky) kdežto alternátor dává proud už při nižších otáčkách-je konstantnější.Bohužel při dnešním dlouhodobém povinném svícení je altík lepší.Když jsem na silnici ve dne sám, přepínám na parkovačky.Dobré je vřadit + - autový ampérmetr mezi baterku a dynamo a člověk pak vidí kam a kolik jde proudu .

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Milan NM »

Priklanam sa k tvojmu nazoru.Alternator sa preto ujal,ze je lepsi ako zastarane zmurkajuce podla otacok dynamo

Miroslav Machacek
Příspěvky: 198
Registrován: 20 čer 2016

Re: Dynamo nebo Alternator

Příspěvek od Miroslav Machacek »

rochuss píše:Dynamo zvyšuje napětí i dává víc proudu až při vyšších otáčkách(při volnoběhu nebo nižších jde proud z baterky) kdežto alternátor dává proud už při nižších otáčkách-je konstantnější.Bohužel při dnešním dlouhodobém povinném svícení je altík lepší.Když jsem na silnici ve dne sám, přepínám na parkovačky.Dobré je vřadit + - autový ampérmetr mezi baterku a dynamo a člověk pak vidí kam a kolik jde proudu .
Já používám na kontrolu voltmetr do zapalovače.... Stojí to stopade, ukazuje to volty, nabijí to telefon a ještě ukazuje teplotu v kabině....super vychytávka od Číňanů...

Odpovědět