Bezpečnost aneb víte vůbec jaké čelní sklo má váš brouk?
Bezpečnost aneb víte vůbec jaké čelní sklo má váš brouk?
Tímto bych rád začal diskuzi na téma brouk a bezpečnost z pohledu ne pouhého přežití v případě vážnější nehody (kdy by mnozí mohli oprávněně namítnout, že osud má řidič i případný pasažér v případě těžší nehody v brouku spočítaný), ale z pohledu, kdy dojde ka tak banální věci jako je například rozbití čelního skla od kamenu odlétlého od kola přrdjíždějícího nebo před vámi jedoucího auta.
Přesně tohle se mi totiž stalo a až v tu chvíli jsem si uvědomil, že můj brouk měl to staré obyčejné sklo, které se v situaci, kdy se na sklech moderních aut udělá maximálně pavouk, rozletí na malé kousíčky, je ve vteřině zcela neprůhledné a je veliká pravděpodobnost, že se střepy vysypou do kabiny vozidla. Já mám teno zážitek z dálnice, kdy jsem jel rychlostí okolo 100 km/h, byl jsem předjížděn a právě od kola předjíždějící dodávky kamen odlétl.
Upozorňuji všechny, že to byl takový mžik, že v případě kdyby se sklo okamžitě vysypalo, nestačil by řidič ani spolucestující zabránit jistě závažnému poranění očí atd., o nebezpečí ztráty kontroly nad vozidelm ze kterého řidič okamžitě ztrácí výhled ani nemluvě. Mě se sklo (díky bohu) do očí nevysypalo, k tomuto ale došlo následně po pouhém - opatrném - zabouchnutí dveří (!).
Já mám teď auto u pana Šindeláře, kde dostane úplně nové, už moderní technologií vyrobené sklo, u kterého toto nehrozí.
Má prosba na všechny, kdo můžou takovou informaci poskytnout by byla, zda sem nemůžou uvést případná označení skel (např. dle výrobců nebo dle rozkódovaného roku výroby skla, což má ale opět každý výrobce jinak), podle kterého by bylo možné určit, jaké sklo m kdo na svém autě.
Já doporučuji po vlastní zkušenosti, kdy jsem nemohl celou noc spát když jsem pomyslel na to co se mohlo stát, že už jsem třeba kvůli hloupýmu sklu nemusel nikdy vidět (když jsem předtím dával sklo nové, znamenalo použití starého "jakonového" skla úsporu pár stokorun), podívejte se na to, co máte na autě. NESTOJÍ TO ZA TO TAKHLE RISKOVAT.
Aby i ti kdo takhle rozbité sklo nikdy neviděli zjistitli, jak něco takového vypadá prosím vaahu o vložení příslušných fotek, které mu posílám e-mailem. Díky vaaho...
Přesně tohle se mi totiž stalo a až v tu chvíli jsem si uvědomil, že můj brouk měl to staré obyčejné sklo, které se v situaci, kdy se na sklech moderních aut udělá maximálně pavouk, rozletí na malé kousíčky, je ve vteřině zcela neprůhledné a je veliká pravděpodobnost, že se střepy vysypou do kabiny vozidla. Já mám teno zážitek z dálnice, kdy jsem jel rychlostí okolo 100 km/h, byl jsem předjížděn a právě od kola předjíždějící dodávky kamen odlétl.
Upozorňuji všechny, že to byl takový mžik, že v případě kdyby se sklo okamžitě vysypalo, nestačil by řidič ani spolucestující zabránit jistě závažnému poranění očí atd., o nebezpečí ztráty kontroly nad vozidelm ze kterého řidič okamžitě ztrácí výhled ani nemluvě. Mě se sklo (díky bohu) do očí nevysypalo, k tomuto ale došlo následně po pouhém - opatrném - zabouchnutí dveří (!).
Já mám teď auto u pana Šindeláře, kde dostane úplně nové, už moderní technologií vyrobené sklo, u kterého toto nehrozí.
Má prosba na všechny, kdo můžou takovou informaci poskytnout by byla, zda sem nemůžou uvést případná označení skel (např. dle výrobců nebo dle rozkódovaného roku výroby skla, což má ale opět každý výrobce jinak), podle kterého by bylo možné určit, jaké sklo m kdo na svém autě.
Já doporučuji po vlastní zkušenosti, kdy jsem nemohl celou noc spát když jsem pomyslel na to co se mohlo stát, že už jsem třeba kvůli hloupýmu sklu nemusel nikdy vidět (když jsem předtím dával sklo nové, znamenalo použití starého "jakonového" skla úsporu pár stokorun), podívejte se na to, co máte na autě. NESTOJÍ TO ZA TO TAKHLE RISKOVAT.
Aby i ti kdo takhle rozbité sklo nikdy neviděli zjistitli, jak něco takového vypadá prosím vaahu o vložení příslušných fotek, které mu posílám e-mailem. Díky vaaho...
Oranžovou Tatrou to začalo...
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
pozná se jednoduše z boku (ještě před nasazením). To, které měl Vašek je kalené. To vytvoří právě takové střípky. Stejné jsou i boční okna.
To co uvádíte jako moderní jsou skla lepená. Z boku jsou vidět dva díly skla uprostřed s fólií. Stejně tak jsou dělaná i skla tzv. neprůstřelná, kde je vrstev skel a fólií různě silných víc.
To co uvádíte jako moderní jsou skla lepená. Z boku jsou vidět dva díly skla uprostřed s fólií. Stejně tak jsou dělaná i skla tzv. neprůstřelná, kde je vrstev skel a fólií různě silných víc.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
no ale jak to poznat kdyz mate sklo na aute ze
vyndavat ho kvuli tomu teda fakt nebudu
co takhle ty vyrobni znacky co kazde sklo ma, nebylo by mozno tudy hledat cestu k rozliseni ?
vyndavat ho kvuli tomu teda fakt nebudu
co takhle ty vyrobni znacky co kazde sklo ma, nebylo by mozno tudy hledat cestu k rozliseni ?
Naposledy upravil(a) Herbie dne 27 dub 2005, celkem upraveno 1 x.
... a vůbec !
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
ja mam doma peknou dlazebni kostku.....poznate to hned
ja vim balast
ja vim balast
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tohle se nam stalo ve stary mazde v docela velkym kalupu v levym pruhu na dalnici. Spolujezdec duchapritomne popad mikinu co mu lezela na kline, zabalil si do ni ruku a celni okno promachl smerem ven, takze udelal dostatečnej pruzor pro ridice. Pak to bylo jak jizda va spideru:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Mam na 99% stejne sklo jako Vasek, pri jedne neprijemne situaci se mi ho podarilo hlavou prorazit. Rozsypalo se na milion kousku, ktery se vysypaly vsude kolem. Takze pruzor ven byl dobry, ale ... [smilie=wheelchair.gif] [smilie=grimreaper.gif] [smilie=kruecken.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tebe jsem viděl na BVP, ale co brouk, přežil bez následků?Sameleon píše:Mam na 99% stejne sklo jako Vasek, pri jedne neprijemne situaci se mi ho podarilo hlavou prorazit. Rozsypalo se na milion kousku, ktery se vysypaly vsude kolem. Takze pruzor ven byl dobry, ale ... [smilie=wheelchair.gif] [smilie=grimreaper.gif] [smilie=kruecken.gif]
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Auto má v pohodě, akorát se mu z toho splašila ručka a zůstala v křečiŽanek píše:tebe jsem viděl na BVP, ale co brouk, přežil bez následků?Sameleon píše:Mam na 99% stejne sklo jako Vasek, pri jedne neprijemne situaci se mi ho podarilo hlavou prorazit. Rozsypalo se na milion kousku, ktery se vysypaly vsude kolem. Takze pruzor ven byl dobry, ale ... [smilie=wheelchair.gif] [smilie=grimreaper.gif] [smilie=kruecken.gif]
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
zatažená i při sprintukoutsky.jakub píše:Auto má v pohodě, akorát se mu z toho splašila ručka a zůstala v křečiŽanek píše:tebe jsem viděl na BVP, ale co brouk, přežil bez následků?Sameleon píše:Mam na 99% stejne sklo jako Vasek, pri jedne neprijemne situaci se mi ho podarilo hlavou prorazit. Rozsypalo se na milion kousku, ktery se vysypaly vsude kolem. Takze pruzor ven byl dobry, ale ... [smilie=wheelchair.gif] [smilie=grimreaper.gif] [smilie=kruecken.gif]
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
To Zanek: jsou to tak 2 roky zpet, takze nasledky jsou jiz malo patrne. Me si odvezli pitvari s nositkama, broucina s pomackanym kufrem odtahli certi.
Od te doby se v aute poutam i kdyz jen popojizdim na dvorku
To Jakub: Ja vedel ze ti tim trikem udelam radost
Sem nechtel ztrapnit ostatni zavodniky v me kategorii. 8)
Od te doby se v aute poutam i kdyz jen popojizdim na dvorku
To Jakub: Ja vedel ze ti tim trikem udelam radost
Sem nechtel ztrapnit ostatni zavodniky v me kategorii. 8)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
právě, dy? by je pozávodil...od Sama férovej hendikep.
Co se týče bezpečnosti v brouku, tak jako vrchol bych viděl sedačky s opěrkami hlavy, tříbodové pásy vepředu a "skládací" sloupek řízení. Nic moc jiného se pro pasivní bezpečnost auta udělat nedá. Co brouku úplně chybí je bezpečnost při bočním nárazu takže děcka, všude čelem!
Co se týče bezpečnosti v brouku, tak jako vrchol bych viděl sedačky s opěrkami hlavy, tříbodové pásy vepředu a "skládací" sloupek řízení. Nic moc jiného se pro pasivní bezpečnost auta udělat nedá. Co brouku úplně chybí je bezpečnost při bočním nárazu takže děcka, všude čelem!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
tak zpátky k tématu.
Vašku nehysterči.
Okno se občas vysype. Mě to potkalo za 90.000km s červeným jednou a v klidu jsem s ním dojel 15km do práce a tam ho teprve přelepil lepicí páskou a vyndal.
Pravděpodobnost, že kousek skla vlétne do oka je dost mizivá.
Dále je potřeba si uvědomit, že technologie lepených skel je starší, troufal bych si to odhadnout, že cca do poloviny šedesátých let se používala lepená skla běžně....a pozor - tato stará lepená skla jsou mnohem nebezpečnější než novější tvrzená.
Pokud do starého lepeného okna vlítnete xichtem při čelním nárazu, tak vás čeká několik plastik - sklo sice drží pohromadě, ale na lomu vznikají ostré hrany. Takže lepené okno na broukovi ještě není žádná výhra
Oproti tomu sklo tvrzené (tepelně upravené) se rozpadne na přiměřeně malé kousky ve tvaru kvádru, které mají hrany o úhlu 90°, takže se nazabodávají a nemohou vážně pořezat.
Jestliže moderní čelní skla jsou lepná a ještě tvrzená, je to k dobru, ale dost bych se divil, kdyby je na brouka někdo vyráběl.
A pokud jde o označení, tak na tvrzených sklech je obvykle napsáno:
DUROGLAS - SEKURIT
nebo
TEMPERED
Tak nechte okna na autech a buďte v klidu
Vašku nehysterči.
Okno se občas vysype. Mě to potkalo za 90.000km s červeným jednou a v klidu jsem s ním dojel 15km do práce a tam ho teprve přelepil lepicí páskou a vyndal.
Pravděpodobnost, že kousek skla vlétne do oka je dost mizivá.
Dále je potřeba si uvědomit, že technologie lepených skel je starší, troufal bych si to odhadnout, že cca do poloviny šedesátých let se používala lepená skla běžně....a pozor - tato stará lepená skla jsou mnohem nebezpečnější než novější tvrzená.
Pokud do starého lepeného okna vlítnete xichtem při čelním nárazu, tak vás čeká několik plastik - sklo sice drží pohromadě, ale na lomu vznikají ostré hrany. Takže lepené okno na broukovi ještě není žádná výhra
Oproti tomu sklo tvrzené (tepelně upravené) se rozpadne na přiměřeně malé kousky ve tvaru kvádru, které mají hrany o úhlu 90°, takže se nazabodávají a nemohou vážně pořezat.
Jestliže moderní čelní skla jsou lepná a ještě tvrzená, je to k dobru, ale dost bych se divil, kdyby je na brouka někdo vyráběl.
A pokud jde o označení, tak na tvrzených sklech je obvykle napsáno:
DUROGLAS - SEKURIT
nebo
TEMPERED
Tak nechte okna na autech a buďte v klidu
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
No to je taky možnost, pokud se jedná o atyp, třeba snížená střecha.Petarda píše:a já myslela, že ty skla prostě řežou ve skloservisu z velkejch na rozměry co potřebuješ no nic
Ale je potřeba jim říct, že to je sklo na auto a podle toho volí patřičný materiál.
Nechávat řezat skla na běžnýho brouka je zbytečný, dostupnost použitých i nových je dobrá.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
kyž už o tom mluvíš myslíš že jsou schopni n amíru udělat i čelní (vypouklý) okno - dělá to někdo v ČR?yahoďák píše:No to je taky možnost, pokud se jedná o atyp, třeba snížená střecha.Petarda píše:a já myslela, že ty skla prostě řežou ve skloservisu z velkejch na rozměry co potřebuješ no nic
Ale je potřeba jim říct, že to je sklo na auto a podle toho volí patřičný materiál.
Nechávat řezat skla na běžnýho brouka je zbytečný, dostupnost použitých i nových je dobrá.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM