Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
UPDATE 30.10.2018
Chtěli bychom tímto poděkovat všem, kteří nás do teď podpořili na Kickstarteru!
Dnes brzy ráno jsme překonali 100% a v tuto chvíli jsme na 113%
To znmená pár věcí:
- všechny objednávky, které od teď obdržíme odbavujeme ASAP
- už máme jen zhruba 200-250 knížek
Pro anglicky mluvící nám vyšel včera nový článek na Jalopniku od Jasona Torchinského, který miluje brouky stejně jako my
https://jalopnik.com/read-about-restori ... 1830075532
Tady je wallpaper pokud si knížku nemůžete dovolit nebo ji nechcete, tak abyste měli alespoň vzpomínku: https://goo.gl/CtQtpc
Jestli máte jakékoli dotazy ohlendě objenváky nebo potřebujete s čímkoli pomoci, dejte vědět přímo mě nebo napište na náš Facebook!
Ještě jednou za celý KdF41 team děkujeme!
Ben
------------------------------------------------------
UPDATE 20.10.2018
Tento víkend bude od pátku do něděle knížka k vidění na ALL RIDE SHOW v Praze v "garáži" NeverEnough.
Budete si ji moci objednat pomocí QR kodu přes Kickstarter.
https://www.facebook.com/kdf41/videos/364831930982397/
------------------------------------------------------
Chtěl bych s vámi dneska sdílet jeden unikátní příběh z Čech, který možná někteří z vás již znáte.
Možná jste ale nevěděli, že vychází i unikátní knížka - dvojjazyčná (CZ/ENG). Mohla by pomoct komunikoli s renovací nebo identifikací Brouka.
(Nabízíme ji přes Kickstarter, protože si tam můžeme dovolit nižší cenu a větší zásah broukařů po celém světě: http://bit.ly/KdF41_flat4)
Světový unikát, KdF Beetle z roku 1941, parkuje v garáži českého milovníka veteránů Ondřeje Broma. Tomu se před dvaceti lety podařilo získat vrak vůbec nejstaršího dochovaného sériově vyrobeného Volkswagen brouka na světě. Nyní legendární vůz představuje v renovované podobě. Perla mezi veterány, která byla vyrobena za druhé světové války v Německu, opět míří na silnice.
Volkswagen Brouk není jen obyčejný vůz, je to ikona. Od zahájení výroby ve 40. letech minulého století do jejího ukončení v roce 2003 se prodalo více než 21 milionů těchto aut. Stal se tak vůbec nejvyráběnějším vozem bez výrazné změny designu v historii. Češi se přitom mohou pyšnit nejstarším dochovaným seriovým broukem. Ten parkuje v garáži milovníka veteránů Ondřeje Broma, který před časem dokončil několikaletou náročnou renovaci vozu.
„Poprvé jsem se s vozem setkal v roce 1988. V té době jsem ještě studoval a vozu jsem si poprvé všiml u bratrova známého Ladislava Rojky. Stál pod obrovským stromem, do poloviny kol zapadaný v hlíně. Byl to nedůstojný a smutný pohled,“ vzpomíná Brom.
Když se o devět let později dozvěděl, že je vrak na prodej, okamžitě se na místo vypravil. V peněžence měl pouhé čtyři tisíce korun.
„Cena vozu přitom byla 60 tisíc korun. A tak jsem prosil majitele, zda by mohl počkat, než dojedu do banky. Díky bohu souhlasil,“ popisuje Brom.
Až práce policejního technika rozluštila historii vozu
Když brouka koupil, vůbec ještě netušil, jaký skvost získal. Věděl sice, že se stal majitelem originálního válečného typu KdF, ale další informace o vozu mu zůstávaly záhadou. Na vozu se nedochoval výrobní štítek, natož číslo karoserie, které by mohlo prozradit více.
Aby Ondřej Brom zjistil, jaká historie se s broukem pojí, musel se pustit doslova do detektivní práce. Pátral po způsobech, jak by mohl z karoserie, která byla pokryta vrstvy laku, vyčíst sériové číslo vozu. Radil se s odborníky, zkoušel speciální rentgeny, dokonce telefonoval na ministerstvo vnitra. Nakonec si vzpomněl na známého z kriminálky, který pro policii pracoval jako technik.
„Dorazil ke mně do dílny s řadou věcí – s nejrůznějšími zkumavkami a nádobkami plnými tekutin, s kapátky, štětečky – to vše mi připadalo jako malá chemická laboratoř. Postupně na kapotu nanášel jednotlivé chemikálie a já a moje manželka jsme dokola zkoumali a prohlíželi místo, kde se výrobní číslo mělo nacházet,“ vzpomíná Brom.
Nakonec se pod nánosy laku a barev objevilo číslo 20. Po následném pátrání v archivech bylo jasno: prvním majitelem lidového automobilu KdF byl významný berlínský hudební skladatel Paul Lincke, který od roku 1943 žil v Mariánských lázních. Odtamtud byl však po válce spolu se sudetskými Němci odsunut. Vůz však zůstal v Československu a převzal jej úředník státních lázní Zdeněk Krásný. Po něm ho vlastnila rodina Tesařových.
„Osud Linckeho vozu mezi roky 1958 a 1997 není možné doložit žádnými dokumenty. Co vím ze vzpomínek Antonína Tesaře mladšího, je jen to, že k prodeji vozu došlo někdy v roce 1958. Kdo vozidlo koupil, se mi však nepodařilo zjistit. Vše překryl čas a nánosy podivné totalitní doby,“ říká k historii vozu Brom.
Brouk jezdí stejně rychle jako za války
Současný majitel se po investigativním pátrání po historii vozu pustil do skutečně poctivé renovace, která mu zabrala několik let. Práci mu mimo jiné komplikoval i fakt, že dobových fotografií a dalších materiálů o vozech KdF z roku 1941 se dochovalo jen velmi málo. Přesto se Brom i ty nejmenší maličkosti snažil dotáhnout do podoby, která co nejpřesněji odpovídala realitě z roku 1941. Vyzkoušel několik druhů laků, vlastnoručně skicoval písmena a číslice pro poznávací značku podle předpisu platného od listopadu 1940 a mezi zahraničními prodejci sháněl originální díly. Ne vždy se to však podařilo. Ondřej Brom například na serveru ebay vydražil válečný tachometr KdF brouka. „Z fotografií nebylo zřejmé, zda jde o originální součástku nebo o repliku, ale neměl jsem tehdy na výběr a tachometr zakoupil,“ vzpomíná Brom. Sotva rozbalil balíček od pošty, ve kterém se tachometr nacházel, bylo jasné, že jde o podvod.
Nakonec se mu i přes všechny překážky podařilo práci úspěšně dokončit a válečný brouk KdF tak dnes jezdí opět po silnicích takřka ve stejné podobě jako před téměř sedmdesáti lety.
„Jízda s vozem není možná srovnávat se současnými auty. Přesto je řízení velmi příjemné, zejména, když vše funguje tak, jak má. Motor o obsahu 958 ccm byl pro mě velkým překvapením. Motor je velmi pružný a dokáže vůz rozjet na 100 kilometrů v hodině, přesně jak to mělo být v době vzniku vozu,“ popisuje Brom.
Velkoformátová kniha vychází v českém a anglickém jazyce. Zájemci ji mohou pořídit na Kickstarteru, kde v těchto dnech startuje kampaň. Pro nadšence, kteří se rozhodnou projekt podpořit, je na zmíněném portálu připravena řada odměn v podobě velkoformátových fotografií, plakátů a kalendářů s legendárním broukem KdF. Na sociální síti facebook.com/KdF41 je možné sledovat video rozhovory s týmem podílejícím se na renovaci vozu a také dalšími významnými sběrateli automobilů KdF. Nadšenci do veteránů tam najdou i další odkazy na akce či publikace související s tématem, které je zajímá.
Podpořit nás můžete tady: http://bit.ly/KdF41_flat4
(V případě problém nebo jakýchkoli dotazů mě kontaktujte!)
Chtěli bychom tímto poděkovat všem, kteří nás do teď podpořili na Kickstarteru!
Dnes brzy ráno jsme překonali 100% a v tuto chvíli jsme na 113%
To znmená pár věcí:
- všechny objednávky, které od teď obdržíme odbavujeme ASAP
- už máme jen zhruba 200-250 knížek
Pro anglicky mluvící nám vyšel včera nový článek na Jalopniku od Jasona Torchinského, který miluje brouky stejně jako my
https://jalopnik.com/read-about-restori ... 1830075532
Tady je wallpaper pokud si knížku nemůžete dovolit nebo ji nechcete, tak abyste měli alespoň vzpomínku: https://goo.gl/CtQtpc
Jestli máte jakékoli dotazy ohlendě objenváky nebo potřebujete s čímkoli pomoci, dejte vědět přímo mě nebo napište na náš Facebook!
Ještě jednou za celý KdF41 team děkujeme!
Ben
------------------------------------------------------
UPDATE 20.10.2018
Tento víkend bude od pátku do něděle knížka k vidění na ALL RIDE SHOW v Praze v "garáži" NeverEnough.
Budete si ji moci objednat pomocí QR kodu přes Kickstarter.
https://www.facebook.com/kdf41/videos/364831930982397/
------------------------------------------------------
Chtěl bych s vámi dneska sdílet jeden unikátní příběh z Čech, který možná někteří z vás již znáte.
Možná jste ale nevěděli, že vychází i unikátní knížka - dvojjazyčná (CZ/ENG). Mohla by pomoct komunikoli s renovací nebo identifikací Brouka.
(Nabízíme ji přes Kickstarter, protože si tam můžeme dovolit nižší cenu a větší zásah broukařů po celém světě: http://bit.ly/KdF41_flat4)
Světový unikát, KdF Beetle z roku 1941, parkuje v garáži českého milovníka veteránů Ondřeje Broma. Tomu se před dvaceti lety podařilo získat vrak vůbec nejstaršího dochovaného sériově vyrobeného Volkswagen brouka na světě. Nyní legendární vůz představuje v renovované podobě. Perla mezi veterány, která byla vyrobena za druhé světové války v Německu, opět míří na silnice.
Volkswagen Brouk není jen obyčejný vůz, je to ikona. Od zahájení výroby ve 40. letech minulého století do jejího ukončení v roce 2003 se prodalo více než 21 milionů těchto aut. Stal se tak vůbec nejvyráběnějším vozem bez výrazné změny designu v historii. Češi se přitom mohou pyšnit nejstarším dochovaným seriovým broukem. Ten parkuje v garáži milovníka veteránů Ondřeje Broma, který před časem dokončil několikaletou náročnou renovaci vozu.
„Poprvé jsem se s vozem setkal v roce 1988. V té době jsem ještě studoval a vozu jsem si poprvé všiml u bratrova známého Ladislava Rojky. Stál pod obrovským stromem, do poloviny kol zapadaný v hlíně. Byl to nedůstojný a smutný pohled,“ vzpomíná Brom.
Když se o devět let později dozvěděl, že je vrak na prodej, okamžitě se na místo vypravil. V peněžence měl pouhé čtyři tisíce korun.
„Cena vozu přitom byla 60 tisíc korun. A tak jsem prosil majitele, zda by mohl počkat, než dojedu do banky. Díky bohu souhlasil,“ popisuje Brom.
Až práce policejního technika rozluštila historii vozu
Když brouka koupil, vůbec ještě netušil, jaký skvost získal. Věděl sice, že se stal majitelem originálního válečného typu KdF, ale další informace o vozu mu zůstávaly záhadou. Na vozu se nedochoval výrobní štítek, natož číslo karoserie, které by mohlo prozradit více.
Aby Ondřej Brom zjistil, jaká historie se s broukem pojí, musel se pustit doslova do detektivní práce. Pátral po způsobech, jak by mohl z karoserie, která byla pokryta vrstvy laku, vyčíst sériové číslo vozu. Radil se s odborníky, zkoušel speciální rentgeny, dokonce telefonoval na ministerstvo vnitra. Nakonec si vzpomněl na známého z kriminálky, který pro policii pracoval jako technik.
„Dorazil ke mně do dílny s řadou věcí – s nejrůznějšími zkumavkami a nádobkami plnými tekutin, s kapátky, štětečky – to vše mi připadalo jako malá chemická laboratoř. Postupně na kapotu nanášel jednotlivé chemikálie a já a moje manželka jsme dokola zkoumali a prohlíželi místo, kde se výrobní číslo mělo nacházet,“ vzpomíná Brom.
Nakonec se pod nánosy laku a barev objevilo číslo 20. Po následném pátrání v archivech bylo jasno: prvním majitelem lidového automobilu KdF byl významný berlínský hudební skladatel Paul Lincke, který od roku 1943 žil v Mariánských lázních. Odtamtud byl však po válce spolu se sudetskými Němci odsunut. Vůz však zůstal v Československu a převzal jej úředník státních lázní Zdeněk Krásný. Po něm ho vlastnila rodina Tesařových.
„Osud Linckeho vozu mezi roky 1958 a 1997 není možné doložit žádnými dokumenty. Co vím ze vzpomínek Antonína Tesaře mladšího, je jen to, že k prodeji vozu došlo někdy v roce 1958. Kdo vozidlo koupil, se mi však nepodařilo zjistit. Vše překryl čas a nánosy podivné totalitní doby,“ říká k historii vozu Brom.
Brouk jezdí stejně rychle jako za války
Současný majitel se po investigativním pátrání po historii vozu pustil do skutečně poctivé renovace, která mu zabrala několik let. Práci mu mimo jiné komplikoval i fakt, že dobových fotografií a dalších materiálů o vozech KdF z roku 1941 se dochovalo jen velmi málo. Přesto se Brom i ty nejmenší maličkosti snažil dotáhnout do podoby, která co nejpřesněji odpovídala realitě z roku 1941. Vyzkoušel několik druhů laků, vlastnoručně skicoval písmena a číslice pro poznávací značku podle předpisu platného od listopadu 1940 a mezi zahraničními prodejci sháněl originální díly. Ne vždy se to však podařilo. Ondřej Brom například na serveru ebay vydražil válečný tachometr KdF brouka. „Z fotografií nebylo zřejmé, zda jde o originální součástku nebo o repliku, ale neměl jsem tehdy na výběr a tachometr zakoupil,“ vzpomíná Brom. Sotva rozbalil balíček od pošty, ve kterém se tachometr nacházel, bylo jasné, že jde o podvod.
Nakonec se mu i přes všechny překážky podařilo práci úspěšně dokončit a válečný brouk KdF tak dnes jezdí opět po silnicích takřka ve stejné podobě jako před téměř sedmdesáti lety.
„Jízda s vozem není možná srovnávat se současnými auty. Přesto je řízení velmi příjemné, zejména, když vše funguje tak, jak má. Motor o obsahu 958 ccm byl pro mě velkým překvapením. Motor je velmi pružný a dokáže vůz rozjet na 100 kilometrů v hodině, přesně jak to mělo být v době vzniku vozu,“ popisuje Brom.
Velkoformátová kniha vychází v českém a anglickém jazyce. Zájemci ji mohou pořídit na Kickstarteru, kde v těchto dnech startuje kampaň. Pro nadšence, kteří se rozhodnou projekt podpořit, je na zmíněném portálu připravena řada odměn v podobě velkoformátových fotografií, plakátů a kalendářů s legendárním broukem KdF. Na sociální síti facebook.com/KdF41 je možné sledovat video rozhovory s týmem podílejícím se na renovaci vozu a také dalšími významnými sběrateli automobilů KdF. Nadšenci do veteránů tam najdou i další odkazy na akce či publikace související s tématem, které je zajímá.
Podpořit nás můžete tady: http://bit.ly/KdF41_flat4
(V případě problém nebo jakýchkoli dotazů mě kontaktujte!)
Naposledy upravil(a) KdF41 dne 30 říj 2018, celkem upraveno 6 x.
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Epesní. Objednáno
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
MOC děkujeme za podporu!!Pětišroub píše:Epesní. Objednáno
Doufáme, že kniha pomůže komunite a samozřejmě je v tom hodně srdíčka!
Renovoval Ondřej Brom starší, knihu vytvoříl Ondřej Brom mladší, takže rodinná záležitos.
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Nádhera-Objednáno
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Díky za podporu, nebudete litovat!!cabrio54 píše:Nádhera-Objednáno
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Hele já sem na tuty věci hloupej a ještě neumím anglicky ani koukat....
Byl by tu nějakej dobrej duš co by mi s tím poradil?
Byl by tu nějakej dobrej duš co by mi s tím poradil?
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Udělali jsme video návod!martin_100 píše:Hele já sem na tuty věci hloupej a ještě neumím anglicky ani koukat....
Byl by tu nějakej dobrej duš co by mi s tím poradil?
https://www.facebook.com/kdf41/videos/564613870633967/
Jsou tam CZ titulky, kdyby obraz nestačíl!
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Paráda děkuju.
Akorát ta platba nejde převodem? Kdykoliv sem zkoušel opisovat čísla z karty tak to nikdy nikde nic neudělalo
Akorát ta platba nejde převodem? Kdykoliv sem zkoušel opisovat čísla z karty tak to nikdy nikde nic neudělalo
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
On ten Kickstarter funguje tak, že vlastně "přislibujete", že to koupíte. A až dosáhneme cíle, tak se vám to teprve strhne.martin_100 píše:Paráda děkuju.
Akorát ta platba nejde převodem? Kdykoliv sem zkoušel opisovat čísla z karty tak to nikdy nikde nic neudělalo
Není to klasický obchod, v pravém slova smyslu, nicméně nejlevnější řešení jak knihu dostat mezi co nejvíce lidí.
U pladby kartou online to musíte mít povoleno v bance, že s ní můžete platit online (jde to povolit v internetovém bankovnictví).
Ale 99% karet to má v základu povoleno, takže by to mělo jít bež problémů. Dejte vědět, kdybyste potřeboval pomoct
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Aha. No to je fuk, drahá polovička to s tou kartou nějak umí tak jí kdyžtak přepošlu dukáty a zaplatí to ona. Pro mě jsou tuty věci španělská vesnice.
Předpokládám tedy že to funguje jako českej Startovač
Předpokládám tedy že to funguje jako českej Startovač
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Přesně takmartin_100 píše:Aha. No to je fuk, drahá polovička to s tou kartou nějak umí tak jí kdyžtak přepošlu dukáty a zaplatí to ona. Pro mě jsou tuty věci španělská vesnice.
Předpokládám tedy že to funguje jako českej Startovač
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
vzal bych v angličtině. Jak si ji objednat do US? Kickstarter jde přes Facebook. Jde objednat nějak přímo?
Vwase nocni sichta...
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Čekám na výplatu a hned budu taky objednávat, už se na tuhle knihu těšíme doma strašně dlouho.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Zdravím,udeeska píše: vzal bych v angličtině. Jak si ji objednat do US? Kickstarter jde přes Facebook. Jde objednat nějak přímo?
přes Kickstarter jde obědnat bez registrace
Udělali jsme video návod, jak obejdnat tady: https://www.facebook.com/kdf41/videos/564613870633967/
V tuhle chvíli přímo objednat nejde, ale můžeme si uložit vás email a kontaktovat vás, až bude knížka v projedi přes naše kanály, ale jen upozorňujeme, že bude o něco dražší, protože přes Kickstarter nám odpodá spousta práce, tak ji zde nabízíme levněji.
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Super!!Skid píše:Čekám na výplatu a hned budu taky objednávat, už se na tuhle knihu těšíme doma strašně dlouho.
Uznáváme, trvalo nám to dlouho!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Musite se priste vice snazit, pane spravce
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Ono nám to už víc nešlo [-XSam píše:Musite se priste vice snazit, pane spravce
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
KdF41 píše:On ten Kickstarter funguje tak, že vlastně "přislibujete", že to koupíte. A až dosáhneme cíle, tak se vám to teprve strhne.martin_100 píše:Paráda děkuju.
Akorát ta platba nejde převodem? Kdykoliv sem zkoušel opisovat čísla z karty tak to nikdy nikde nic neudělalo
Není to klasický obchod, v pravém slova smyslu, nicméně nejlevnější řešení jak knihu dostat mezi co nejvíce lidí.
U pladby kartou online to musíte mít povoleno v bance, že s ní můžete platit online (jde to povolit v internetovém bankovnictví).
Ale 99% karet to má v základu povoleno, takže by to mělo jít bež problémů. Dejte vědět, kdybyste potřeboval pomoct
Jsem "přislíbil" tak rychle jak to šlo, s vidinou koupě 20. ks první edice ...
ale asi to neklaplo....jako ten 20. kousek...na "přislíbení" už mám na mejlu echo!
jedním slovem: PARÁDA
Holandan
Vaše jistota je ve zgarbech.
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Možná knížka bude aspoň podepsaná, když už není číslo 20Holandan píše:KdF41 píše:On ten Kickstarter funguje tak, že vlastně "přislibujete", že to koupíte. A až dosáhneme cíle, tak se vám to teprve strhne.martin_100 píše:Paráda děkuju.
Akorát ta platba nejde převodem? Kdykoliv sem zkoušel opisovat čísla z karty tak to nikdy nikde nic neudělalo
Není to klasický obchod, v pravém slova smyslu, nicméně nejlevnější řešení jak knihu dostat mezi co nejvíce lidí.
U pladby kartou online to musíte mít povoleno v bance, že s ní můžete platit online (jde to povolit v internetovém bankovnictví).
Ale 99% karet to má v základu povoleno, takže by to mělo jít bež problémů. Dejte vědět, kdybyste potřeboval pomoct
Jsem "přislíbil" tak rychle jak to šlo, s vidinou koupě 20. ks první edice ...
ale asi to neklaplo....jako ten 20. kousek...na "přislíbení" už mám na mejlu echo!
jedním slovem: PARÁDA
Holandan
Re: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
To video, kde mluví přímo Ondra je neskutečně skvěle zpracované.
Je nutno říci, že i jemu samotnému to tam sekne.
Vlastně jako celek je vše jednoduše perfektní.
Na konci jsem měl husinu a zmocnil se mě pocit velké hrdosti.
Asi proto, že je auto v Čechách a českých rukou, možná proto,
že mám tu čest Ondru znát. Ale možná i kvůli tomu, že s renovací
pomohli kluci z dalšího negermánského národa.
Nemusíme být hrdí už jenom na naše hokejisty a další skvělé sportovce,
když už tak nemůžeme činit v případě našich politiků.
Jsem si téměř jist, že i tento počin nám jako národu může zvednout
sebevědomí a pocit hrdosti. Máme být stále na co hrdí.
Stále jsou zde lidé, díky kterým to tak může být.
Ondro, děkujeme.
elvis
Je nutno říci, že i jemu samotnému to tam sekne.
Vlastně jako celek je vše jednoduše perfektní.
Na konci jsem měl husinu a zmocnil se mě pocit velké hrdosti.
Asi proto, že je auto v Čechách a českých rukou, možná proto,
že mám tu čest Ondru znát. Ale možná i kvůli tomu, že s renovací
pomohli kluci z dalšího negermánského národa.
Nemusíme být hrdí už jenom na naše hokejisty a další skvělé sportovce,
když už tak nemůžeme činit v případě našich politiků.
Jsem si téměř jist, že i tento počin nám jako národu může zvednout
sebevědomí a pocit hrdosti. Máme být stále na co hrdí.
Stále jsou zde lidé, díky kterým to tak může být.
Ondro, děkujeme.
elvis
... do killa !