Hele chlapi, když mě na mým brouku (1200 r.81) klepe řízení (volant) kolem 80km rychlosti na rovině, před touto rychlostí nic a po cca 85km/h taky nic bude to nevyvážením kol, že jo?! A ještě se to rozklepe na nerovný silnici, musím zpomalit a pak je vše OK. Poraďte prosím nebo sdělte zkušenosti. Děkuji
nejspíš je prvotní příčina nevyvážení kol, protože se to děje jenom v určitých - kritických otáčkách.
Pokud je ale v háji tlumič řízení a čepy na nápravě, tak to tomu nepřidá...potřeba zkontrolovat
Rarach píše:Hele chlapi, když mě na mým brouku (1200 r.81) klepe řízení (volant) kolem 80km rychlosti na rovině, před touto rychlostí nic a po cca 85km/h taky nic bude to nevyvážením kol, že jo?! A ještě se to rozklepe na nerovný silnici, musím zpomalit a pak je vše OK. Poraďte prosím nebo sdělte zkušenosti. Děkuji
dělá nám to taky ale vlivů je víc - u Hektora jsem pozoroval všechny - nevyvážený kola to dělají
Nám to navíc dělá pomalu odhnívají kladivo - když jsem ho vyztužil bylo po třepání
Vyběhaný tlumič řízení má malý vliv ale může to zhoršovat
A v neposlední řadě mají velký vliv svislý čepy co jsou zalisovaný v koncích ramen přední nápravy - jak jsou vychozený tak to třepe
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
sakra a Yahoďák mě předběhl - jinak vzhledem k tomu že máš mexiko tak si radši proklepni i to kladivo - nepřál bych ti to, ale Hektor "byl" taky mexiko (už dlouho nebude - bude z něj skoroněmec )
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
Děkuju všem, za rady. Prověřím jedno po druhém. Případně kdybych to vyfotil zevnitř (myslim kola zevnitr, uchyceni a tak) poznáte to? Já s tím bohužel nemám zkušenosti ...
nepoznáme, tohle opravdu nejde identifikovat podle fotek. Kola ti vyváží v pneuservisu, ale diagnostiku si nech udělat u nějakého broučího opraváře, když brouka teprve poznáváš..
no, můžeš zkusit chytit za vršek předního kola a zalomcovat s tím a potom totéž, jako bys chtěl kolo natočit do rejdu. Pokud bude moc velká vůle na ložiskách, nebo čepech tak to možná poznáš - v porovnání se "zdravým" autem.
Ale doporučení odborné diagnózy je lepší.
Tak gumy ty jsou OK, vyvážení pneu provedeno, s kolama jsem "cloumal" různě do stran a nic jsem nezaznamenal. Vysledek je, že se to řízení klepe stále! Všiml jsem si celkem velký vůle řízení. Kola se ani nehnou, ale já pootočim volantem tak cca do 10cm. To je celkem dost ne? Jo a když zatáhnu volantem do strany při jízdě tak se to uklidní. Může to být tou vůlí řízení a jak to případně dotáhnu? Jo a ten tlumič řízení je v ceníku servisu JMK, který zveřejněn na webu? Já ho tam nenašel. Fakty moc děkuju za pomoc ...
Ahoj dela mi to taky, geometrii jsem nechal udelat na laseru, nezlepsilo se to , u Prochazku me rekli ze se musi upravit cepy a ze na to ma vliv i to ze pouzivam sirsi gumy - 195ky.
Pokial su vsetky casti riadenia v poriadku,mozes tam mat 250 a bude to OK.
Prevodka riadenia sa najviac opotrebuje v prostriedku,tam,kde najviac pracuje.natocenim kolies na stranu zistis,ze je vola o vela mensia.Do urcitej miery sa tomu da pomoct vymedzenim vole v prostriedku,no pri natacani na strany to pojde tazsie,taktiez samocentrovanie riadenia moze byt obtiazne,ked to utiahnes vela.Ak je vola tak velka ako pise Rarach,vymena prevodky ja na mieste.Opravit sa neda.