Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
po delší době opráším jeden z mých oblíbených topiků, a bude to něčím zcela mimořádným.
Představte si, že jste broukař a chcete trochu na úrovni kempovat ve dvou. Přívěs se vám tahat nechce, dodávku nechcete, zdá se to jako neřešitelná situace.
Ale řešení existovalo alespoň v USA roku 1963. Údajně bylo možno ho pořídit u VW dealerů (!), nebo u výrobce S & H Cab. and Mfg. Co., Califnia a to za 295 USD.
Kit sestával z jiné zadní sedačky, která se dala (po demontáži předních sedaček) rozložit jako postel, dále byla vestavěna skříň na šaty, jejíž dvířka sloužila jako skládací stolek a konečně v kufru byl skládací stolek, který bylo možno nasadit na nárazník.
Snímky řeknou více:
Představte si, že jste broukař a chcete trochu na úrovni kempovat ve dvou. Přívěs se vám tahat nechce, dodávku nechcete, zdá se to jako neřešitelná situace.
Ale řešení existovalo alespoň v USA roku 1963. Údajně bylo možno ho pořídit u VW dealerů (!), nebo u výrobce S & H Cab. and Mfg. Co., Califnia a to za 295 USD.
Kit sestával z jiné zadní sedačky, která se dala (po demontáži předních sedaček) rozložit jako postel, dále byla vestavěna skříň na šaty, jejíž dvířka sloužila jako skládací stolek a konečně v kufru byl skládací stolek, který bylo možno nasadit na nárazník.
Snímky řeknou více:
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
No, jenom nechápu proč jsi to dal do nepovolených úprav,a dobového prznění, když je to konečně smysluplné využití brouka
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Yahoďáku, to je moc pěkný, hlavně ten stolek na posledním obrázku.
Jen jsem nepochopil, co se udělá s těmi demontovanými sedačkami..................................asi se dají do přívěsu
Jen jsem nepochopil, co se udělá s těmi demontovanými sedačkami..................................asi se dají do přívěsu
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Mě se na tom líbí jak kapota slouží jako poklička, která brání tomu, aby přepálený tuk prskal kuchaři do obličeje .Michal píše:Yahoďáku, to je moc pěkný, hlavně ten stolek na posledním obrázku.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
zoufalství kempingu v celé své nahotě:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
..ale že zrovna pre americký trh?
Chcem vidieť ako sa tam také vyžraté svine ukladajú k spánku...
Alebo v 63-ťom boli ešte normálni?
Chcem vidieť ako sa tam také vyžraté svine ukladajú k spánku...
Alebo v 63-ťom boli ešte normálni?
- Přílohy
-
- 2.jpg (19.27 KiB) Zobrazeno 8918 x
carpe diem
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
[smilie=rofl5.gif]firestorm69 píše:Chcem vidieť ako sa tam také vyžraté svine ukladajú k spánku...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Pro skrmený jedince byl již tehdy v nabídce VW busfirestorm69 píše:..ale že zrovna pre americký trh?
Chcem vidieť ako sa tam také vyžraté svine ukladajú k spánku...
Alebo v 63-ťom boli ešte normálni?
Popojedem a dáme si další dobovou úpravu z USA, tentokrát amatérskou i s návodem, můžete následovat.
Motivací pro tuto úpravu byla situace: máte malé auto= brouk, máte malé děti a ty se na dlouhých cestách nudí a nemají si kde hrát?
No problem:
zahodíte zadní sedačku, místo ní vyrobíte malou, která se posune dozadu až pod okno a podlahu zarovnáte dřevěnou deskou s kobercem:
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Je zajimavy videt jak se v te dobe skoro vubec neresila bezpecnost. Napriklad pasy se zacali montovat jako doplnek na objednani az od roku 62 (rok kdy se zacali objevovat instalacni body v tunelu a sloupku), seriove se zacali montovat az od roku 67. A bezpecnost deti co by tam litali jak nudle v bandasce? Detail
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1605
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Taková poznámka...
... v roce '79 a '80 jsme s našima a segrou jeli 2x do jugošky Trabantem kombi v podobné úpravě...
... a žijem.
Nicméně je fakt, že svou v pondělí půlroční dcerku takto vozit nebudu...
... v roce '79 a '80 jsme s našima a segrou jeli 2x do jugošky Trabantem kombi v podobné úpravě...
... a žijem.
Nicméně je fakt, že svou v pondělí půlroční dcerku takto vozit nebudu...
OndraS
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
no protože tehdy ještě nebyli všichni tak hysterický
... a vůbec !
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
dnes si neprdneme ked nam to niekto nedovoli...
a vseobecna hysteria na vsetko je zivena skoro s kazdej strany.
co tak rozum ... gazdovsky rozum
a vseobecna hysteria na vsetko je zivena skoro s kazdej strany.
co tak rozum ... gazdovsky rozum
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Bola iná doba (menej hektická?), iný ľudia (menej besní? a osobne si myslím, že menej TUPÝ!) a iné autá (bubnové brzdy bez posilovača a ABS, riadenie šnekom žiadne servo, jedny gumy na celý rok, motor o obsahu 1500 už bol považovaný za raketu...) a čo si pamätám (prvé spomienky na jazdu autom začínajú niekde v roku 1975-6) tak sa jazdilo určite pomalšie a kludnejšie ako teraz.
Prepravná rýchlosť po okreskách bola max. 80 km/h a to frčali iba žiguláky a "západniarske káry". Taká škodovienka (tých bolo na cestách drvivá väčšina, sem tam Dakota, Warťas, alebo Traboš) pri 70 a vyššie začínala vybrovať, prestávala chladiť a kto mal nebodaj autorádio mohol ho pre zvýšený rachot rovno vypnúť.
Pospať si na zadnom sedadle patrilo k samozrejmostiam rovnako ako zbalené lepeňáky a termoska s čajíkom od mamči...
Prepravná rýchlosť po okreskách bola max. 80 km/h a to frčali iba žiguláky a "západniarske káry". Taká škodovienka (tých bolo na cestách drvivá väčšina, sem tam Dakota, Warťas, alebo Traboš) pri 70 a vyššie začínala vybrovať, prestávala chladiť a kto mal nebodaj autorádio mohol ho pre zvýšený rachot rovno vypnúť.
Pospať si na zadnom sedadle patrilo k samozrejmostiam rovnako ako zbalené lepeňáky a termoska s čajíkom od mamči...
carpe diem
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Firestorme, ve tvem podani to zni az romanticky
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Pánové, nezapomeňte také, že tehdá bylo o řad nebo dva méně vozů na silnici a srážka byla tedy mnohem méně pravděpodobnější. Stačí se podívat na dobové fotografie prázdných ulic.
Ale je fakt, že lidé pernamentně hloupnou a lenivějí To co bylo před 40ti lety běžné, na to to dnes koukáme jako na zjevení a polobožství.
Ale je fakt, že lidé pernamentně hloupnou a lenivějí To co bylo před 40ti lety běžné, na to to dnes koukáme jako na zjevení a polobožství.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
za první republiky byl taky alkohol za volantem brán jako polehčující okolnost..... dneska to zní jako rouhání!
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
Ano, dokonce i par let po valce, muj deda toho byl primym svedkem, policie mu jen domluvilaevinsen píše:za první republiky byl taky alkohol za volantem brán jako polehčující okolnost..... dneska to zní jako rouhání!
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Nepovolené úpravy - dobové prznění VW
hezky jste se rozpovídali, že by nám tu zase fungovalo diskuzní forum, jako za starých dobrých časů?
Souvisí to s tím jen okrajově, ale je to takový hezky nostalgický, nedávno jsem to dostal emailem:
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých, 70-tých nebo 80-tých letech? Jak jsi to vůbec přežil ?
Auta neměla bezpečnostní pásy, opěrky hlavy a žádný airbag, na zadním sedadle bylo veselo a ne nebezpečno.
Dětské postýlky a hračky byly barevné a natřené jedovatými nebo přinejmenším pochybnými laky.
Neexistovaly žádné dětské pojistky na zásuvkách, dveřích aut, dózách s léky a chemických čistících prostředcích.
Na kole se jezdilo bez helmy.
Pili jsme vodu ze zahradních hadic a jiných pochybných zdrojů a ne minerálku ze sterilních lahví.
Stavěli jsme motokáry. A ti z nás, kteří měli to štěstí, že měli u domu asfaltovou silnici, zkoušeli lámat rychlostní rekordy... aby potom eventuálně v polovině zjistili, že zapomněli na brzdu. Po několika nehodách byl i tento problém většinou vyřešen.
Směli jsme ven jen s jednou podmínkou - že budeme do tmy zase doma. Neexistovaly mobilní telefony, nikdo nevěděl kde jsme a co děláme. Neuvěřitelné.
Školní vyučování bylo pouze dopoledne a na oběd jsme byli doma.
Měli jsme modřiny a odřená kolena, zlámané kosti a někdy i také vyražené zuby, ale nikdy, nikdy nebyl kvůli tomu někdo obviněn - i když došlo k neshodám a rvačkám. Nikdo nebyl vinen, jen my sami.
Jedli jsme sladkosti, chleby s máslem, pili jsme nápoje se skutečným cukrem a nikdy jsme neměli problémy s nadváhou, protože jsme byli pořád venku, v pohybu a aktivní.
Dělilo se nás pět nebo šest o jednu limonádu, pili jsme ze stejné sklenice a nikdo z nás neonemocněl nebo nezemřel.
Neměli jsme Playstations, Nintendo, videohry, 99 televizních kanálů, videa, dolby surround, počítače, mobilní telefony nebo internet ... měli jsme kamarády.
Směli jsme ven, pěšky nebo na kole, navštívit kamarády, i když bydleli několik kilometrů daleko, zaklepat na dveře a nebo i jednoduše bez zaklepání vejít do domu a hrát si s nimi.
Ano. Venku, v tom nebezpečném světě. A docela sami. Jak jen to bylo možné? Hráli jsme fotbal na jednu bránu a když někdo nevyhrál, neměl z toho psychické trauma a nezbořil se proto svět.
Někteří žáci nebyli možná tak dobří jako jiní, a když zůstali sedět, tak prostě opakovali jeden rok. Nikdo nebyl proto poslán k psychiatrům nebo psychologům. Nikdo neměl dislexii, problémy s koncentrací, nikdo nebyl hyperaktivní. Prostě si jenom zopakoval jeden rok. Každý dostal svoji šanci.
Měli jsme volnost a čas na hraní, úspěchy, neúspěchy, úkoly ... a učili jsme se s tím žít.
Zůstává nezodpovězena otázka, jak jsme tohle všechno mohli přežít ?
A především, jak jsme při tom mohli rozvíjet naši osobnost ?
Souvisí to s tím jen okrajově, ale je to takový hezky nostalgický, nedávno jsem to dostal emailem:
Vyrůstal jsi v 50-tých, 60-tých, 70-tých nebo 80-tých letech? Jak jsi to vůbec přežil ?
Auta neměla bezpečnostní pásy, opěrky hlavy a žádný airbag, na zadním sedadle bylo veselo a ne nebezpečno.
Dětské postýlky a hračky byly barevné a natřené jedovatými nebo přinejmenším pochybnými laky.
Neexistovaly žádné dětské pojistky na zásuvkách, dveřích aut, dózách s léky a chemických čistících prostředcích.
Na kole se jezdilo bez helmy.
Pili jsme vodu ze zahradních hadic a jiných pochybných zdrojů a ne minerálku ze sterilních lahví.
Stavěli jsme motokáry. A ti z nás, kteří měli to štěstí, že měli u domu asfaltovou silnici, zkoušeli lámat rychlostní rekordy... aby potom eventuálně v polovině zjistili, že zapomněli na brzdu. Po několika nehodách byl i tento problém většinou vyřešen.
Směli jsme ven jen s jednou podmínkou - že budeme do tmy zase doma. Neexistovaly mobilní telefony, nikdo nevěděl kde jsme a co děláme. Neuvěřitelné.
Školní vyučování bylo pouze dopoledne a na oběd jsme byli doma.
Měli jsme modřiny a odřená kolena, zlámané kosti a někdy i také vyražené zuby, ale nikdy, nikdy nebyl kvůli tomu někdo obviněn - i když došlo k neshodám a rvačkám. Nikdo nebyl vinen, jen my sami.
Jedli jsme sladkosti, chleby s máslem, pili jsme nápoje se skutečným cukrem a nikdy jsme neměli problémy s nadváhou, protože jsme byli pořád venku, v pohybu a aktivní.
Dělilo se nás pět nebo šest o jednu limonádu, pili jsme ze stejné sklenice a nikdo z nás neonemocněl nebo nezemřel.
Neměli jsme Playstations, Nintendo, videohry, 99 televizních kanálů, videa, dolby surround, počítače, mobilní telefony nebo internet ... měli jsme kamarády.
Směli jsme ven, pěšky nebo na kole, navštívit kamarády, i když bydleli několik kilometrů daleko, zaklepat na dveře a nebo i jednoduše bez zaklepání vejít do domu a hrát si s nimi.
Ano. Venku, v tom nebezpečném světě. A docela sami. Jak jen to bylo možné? Hráli jsme fotbal na jednu bránu a když někdo nevyhrál, neměl z toho psychické trauma a nezbořil se proto svět.
Někteří žáci nebyli možná tak dobří jako jiní, a když zůstali sedět, tak prostě opakovali jeden rok. Nikdo nebyl proto poslán k psychiatrům nebo psychologům. Nikdo neměl dislexii, problémy s koncentrací, nikdo nebyl hyperaktivní. Prostě si jenom zopakoval jeden rok. Každý dostal svoji šanci.
Měli jsme volnost a čas na hraní, úspěchy, neúspěchy, úkoly ... a učili jsme se s tím žít.
Zůstává nezodpovězena otázka, jak jsme tohle všechno mohli přežít ?
A především, jak jsme při tom mohli rozvíjet naši osobnost ?