Zajíždění broučího motoru

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Doldy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 717
Registrován: 16 kvě 2004
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Doldy » 31 bře 2005

axoun píše:
Herbie píše:a neni to jedno pani teoretici ?
motor jezdi, doldy neni blbej a vi na co ma dat bacha
a budik na kontrolu teploty tam ma
tak prestante blabolit a padejte do garaze neco delat :-)


myslim, že to neni jedno. pokud má někdo tendence zajíždět motor podobně jako třeba Doldy a někdo, třeba John má k tomu co podotknout podnětnýho a přínosnýho, tak to může dotyčnýmu udělat velkou službu, popřípadě ho ušetřit od zbytečných ztrát. (já osobně jdu nastartovat svoji dvandu a na kilometru ji rozhučim určitě aspoň na 60-sát)


...stále nevidím v mým zajíždění žádnej problém.... :wink: ...teď proběhne výměna oleje a seřízení ventilů a 9.4. hurá na sprinty do Brna na autodrom... :shock:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 31 bře 2005

To Ax
no me jde spis o to automaticky povazovani lidi za blbce

Proti Johnovi ani slovo, tenle pan tady toho z nas vi o motorech nejvic
:prayer:

ale kdyz nekdo rekne"jo teplota oleje je 90-100, a vidim to na teplomeru kterej mam na palubce"
tak nevim proc se tu zas resej veci (probrany uz 1000x) tohle musis, tamhle to musis, jinak to upeces

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 31 bře 2005

ono aby zas nevznikl dojem, že to třeba Doldymu závidíme:) Není to považování lidí za blbce, ale normální diskuse. Když něco nevím nebo mám pochyby, tak se zeptám. Když si myslím, že někdo nedělá něco správně, tak to taky řeknu, páč lidi jsou schopný dělat různý věci (třeba ten typ před časem, jak jel na servis bez větráku). :roll:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 31 bře 2005

To Herbie :
Dakujem za ocenenie,zas az tak moc o motoroch neviem.Co vsak viem,snazim sa podat dalej,aby chyby a problemy,ktore som spachal nevedomostou sa nestavali nadalej u inych.
Nikoho nepokladam za blbce,no vidim par veci tu a tam,ktore smeruju k takemu konaniu.
Co sa deje vo vnutri VW motora pri 8000 ot.,o tom sa nebudem rozpisovat.
Vacsina z Vas udrzuje brouka na tesny rozpocet,pri akejkolvek debate prva otazka je KOLKO?.Ked chcete tocit motor 8000,musite na to slovo zabudnut,pretoze odpoved je len jedna HODNE
Ak som sa niekoho dotkol,prosim o prepacenie.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 31 bře 2005

Mě by jen tak mimo diskuzi zajímalo jestli má Doldy tyčky zdvihátek hliníkový nebo chrommolybden - to je pro vysoký otáčky dost podstatná věc, protože hliník je na točky nad 6000 a na tvrdší pružiny údajně moc měkej a pružnej - tak jsem se chtěl zeptat jaképak že tyčky to asi bez problémů snesly i těch 7000ot/min
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod htd » 31 bře 2005

john píše:To ma prekvapuje.Na drzaku vrtule na vrchu by malo byt cislo zacinajuce 901,911 alebo 930.Taktiez ma 12 lopatiek,porsche ma 5 alebo 11 a trochu ineho tvaru.
Porsche nevyraba altiky,pouziva Bosch ,Lucas .Rhone a boh vie co este.
Obrázek


ja tam ma 901 :lol:
a co se tyce vrtul tak jich je v nabidce vic... vyvoj jde dal a dela se vic lopatek s jinym smerem a tvarem.
ja mam 11lopatek :roll:

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 31 bře 2005

htd píše:
john píše:.Na drzaku vrtule na vrchu by malo byt cislo zacinajuce 901,911 alebo 930.,porsche ma 5 alebo 11


ja tam ma 901 :lol:
a co se tyce vrtul tak jich je v nabidce vic... vyvoj jde dal a dela se vic lopatek s jinym smerem a tvarem.
ja mam 11lopatek :roll:
No comment - Tome čti to pořádně :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod axoun » 31 bře 2005

Tak to teda néé, klokani sou totiž moji néjlepčí kamárádi!
Mě šlo jenom o jediný a to nezastrašit Johna v jeho ochotě přispívat a obohacovat nás o svý nezaplatitelný zkušenosti. A že se tady na podobný témata jako je "Doldyho zajíždění motoru" zase až tak moc nemluvilo je nasnadě. Doldy určitě ví co dělá a nepochybuju o tom, že je taky připravenej nést za případný maglajz následky, což by mu určitě tady nikdo nepřál. Jinak já jsem ten poslední, kdo by tu chtěl dělat z někoho blbce. Zatímco vy řešíte "kroucení" motorů, já jsem zrovna dneska u Mělníka ukroutil závit na dveřním zrcátku. To jsou starosti, který mě trápěj, dál jsem se zatim nedostal... 8-[

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod htd » 31 bře 2005

Žanek píše:
htd píše:
john píše:.Na drzaku vrtule na vrchu by malo byt cislo zacinajuce 901,911 alebo 930.,porsche ma 5 alebo 11


ja tam ma 901 :lol:
a co se tyce vrtul tak jich je v nabidce vic... vyvoj jde dal a dela se vic lopatek s jinym smerem a tvarem.
ja mam 11lopatek :roll:
No comment - Tome čti to pořádně :wink:


copak nectu? :lol: tim jsem chtel poukazat na to, ze mam z porsche, co se tyce lopatek, ze nemam 5 nebo jako special 12 :wink:

Obrázek

ale ten smailik se da pochopit vselijak, ze :roll:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 31 bře 2005

john píše:To Herbie :
Dakujem za ocenenie,zas az tak moc o motoroch neviem.Co vsak viem,snazim sa podat dalej,aby chyby a problemy,ktore som spachal nevedomostou sa nestavali nadalej u inych.
Nikoho nepokladam za blbce,no vidim par veci tu a tam,ktore smeruju k takemu konaniu.
Co sa deje vo vnutri VW motora pri 8000 ot.,o tom sa nebudem rozpisovat.
Vacsina z Vas udrzuje brouka na tesny rozpocet,pri akejkolvek debate prva otazka je KOLKO?.Ked chcete tocit motor 8000,musite na to slovo zabudnut,pretoze odpoved je len jedna HODNE
Ak som sa niekoho dotkol,prosim o prepacenie.


amen
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Owen
Příspěvky: 145
Registrován: 05 pro 2004
Bydliště: Slovensko, Bratislava

Příspěvekod Owen » 31 bře 2005

A to co je vsetko prerobene na tychto motoroch s porche chladenim? A chcem sa opytat k tej maximalke ked som mal 1,2 tak mi to islo 140 a teraz s 1,6 nechce ist viac ako 120.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 31 bře 2005

Owen píše:A to co je vsetko prerobene na tychto motoroch s porche chladenim? A chcem sa opytat k tej maximalke ked som mal 1,2 tak mi to islo 140 a teraz s 1,6 nechce ist viac ako 120.


tak to asi je neco spatne :-)

kazdopadne maximalmi rychlost na stavajici prevodovce se standartni 1,6 zas o tolik nezvysis

co ja vim tak 1200 lze roztocit do 4000 a kousek
coz me na tachometru odpovida 130 km/h na klasicky kratky prevodovce
1600 pocitam roztocis tak na 5000 takze rekneme 150 ?

Zanku spocitej mu to

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 31 bře 2005

1200 mexiko mi "dá" 125 podle tachometru na rovině, dvoukarburátorová 1600 na krátký převodovce z dědka dala celkem bez problému ručičku na doraz (140 při cca 4700/min) a ještě by vesele táhla, ale nechci zemřít tak mladej.

Obojí na sériových pneu 155R15


Záleží to na gumách, neměnils gumy?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 31 bře 2005

blbě seřízená 16ka (stačí disfunkční podtlakový regulátor na rozdělovači) nemá vyšší maximálku než 12ka - to je daný počtem max. otáček.
Jinak na standardní krátké převodovce s gumama 155/75 R15 to je 115Km/h při 4000ot/min a 142km/h při 5000ot/min - bez ohledu na to co ukazuje tachometr.

Popravdě bych se dost divil kdyby jednokanálová 12ka bez dalších úprav točila přes 4500ot/min - té mé se do vyšších otáček teda už moc nechtělo a ani bych ji netrápil přes 4000
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 31 bře 2005

no prosím. Prostě gumy na to mají velkej vliv..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Žanek » 31 bře 2005

Pětišroub píše:no prosím. Prostě gumy na to mají velkej vliv..
to jo - Hektor má na léto obutý škodovácký kola (byly zadara - tak je dojezdím) a s nima a s gumama 175/70 R13 jede při 4000ot/min jen asi 106Km/h :oops:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 31 bře 2005

to je frustrující:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
krizmen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1672
Registrován: 15 led 2004
Bydliště: Schakalovw

Příspěvekod krizmen » 31 bře 2005

Žanek píše: s gumama 175/70 R13 jede při 4000ot/min jen asi 106Km/h :oops:

nechtěls napsat - o 106?
Obrázek

Uživatelský avatar
Pavel Kubín
Pan Vierloch
Příspěvky: 129
Registrován: 29 srp 2003

Příspěvekod Pavel Kubín » 31 bře 2005

Achtung, fertig, los!
... aneb pokyny ohledně zajíždění oválka přímo z hlavního stanu. (germánsky)
http://www.oval56.de/Literatur/einfahrvorschrift.JPG

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8714
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 31 bře 2005

a to prosím je potřeba si uvědomit, že jiný profil, něřku-li průměr pneu má vliv nejen na skutečně dosaženou rychlost (změna celkového převodu), ale i na tu prezentovanou tachometrem, který je poháněn od předního kola...menší kolo na stejné vzdálenosti udělá více otáček, než série, na kterou je převod v tachometru spočítaný, takže ten ukazuje větší rychlost.
když už je Žanek přes to počítání, mohl by jako diplomovou práci sestavit tabulku typu
rozměr pneu rychlost udávaná na tachometru
155 SR15 50/100/150
a např. při
185/55/15 ??/???/???
190/50/15 ??/???/???
205/60/15 ??/???/???
190/55/14 ??/???/???

prostě porovnat o kolik to proměřuje při několika základních typech nestandartního obutí..... :wink:


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host