Informace o motoru 1.2

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 955
Registrován: 08 zář 2009

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod lope » 05 pro 2014

Další věc je chlazení. Myslet si, že to uchladím elektrickým větráčkem, co bývá pomocný v autech, ale který by na kombajnu běžel nepřetržitě, je naivní. Nehledě na nutnost přidat baterku (jestli ten VW má magneto). Nebo někam bastlit vrtuli s mechanickým náhonem... A agresivní tvrdý zvuk malého dýzlu mi taky nepřipadá jako výhra nad hlučným VW. Dále zmínil vedro. Záleží, na jakou stranu by šel výfuk, ale obecně z vodníka bude sálat na všechny strany vedro odpovídající teplotě vody (cca 100 stupňů), což mi připadá horší než usměrněný proud vzduchu z VW.

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 05 pro 2014

Můžu se zeptat kolegu Sama, když má motor s ojnicí venku, jestli neví jak ten motor k tomu přišel? A jak se to okamžitě projevilo na poli nebo kde ten kombajn pracoval. Viděl sem fofr na 512ce když proletěla ojnice blokem, tak tak že to uhasili... Bylo to kvůli prodřené hadici co vede od tlakoměru oleje mazání k motoru když praskla a vytekl z motoru olej.
Já se nechci hádat že motor diesel je lepči než boxer, ale myslím si že Vy všichni máte auta jako z fabriky :) kdežto na poli a celkově v zemědělství to je jinak. Zatím jsem se setkal s diesely u kterých nikdy nebyl problém, i přes horší start to vždycky šlo (musí být čistá nafta,...) ale benzinový motor je citlivější na zacházení. U kombajnu mě vadilo že nende zařadit za jízdy (z 2 na 3) musí se rozjet na tu 3 a to už musel motor točit otáčky na mlácení, proto mě napadnul diesl s větším kroutícím momentem. Prosím nekamenujte mě za to že sem proti boxer motoru z brouka! to vůbec nejsem je to dobrý motor léty prověřený. Jen v době po 50 letech hledám určitou náhradu do zemědělství. Kdybych měl brouka auto taky bych tam nerval motor z peugeota ;)
A chlazení nebude větřáček z auta, bude jich víc a velkej chladič z diesel agregátu co má i velkou průchodnost mezi žebry. Jinak známej co má stejne kombajn tam měl 15 let motor ze škody 1000 MB. Fungovalo mu to dobře do doby než motor vyběhal.

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 351
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod VWenca » 06 pro 2014

Motor k ojnici z bloku ven přijde nejčastěji tak, že v něm není olej. Kdopak by to na starším vykloktaným motoru v kombajnu, co jede pár desítek hodin ročně kontroloval, že?
Celková náplň oleje v broučím motoru je 2,5 litru maximum a asi 1,3 litru při minimu na měrce.
K tomu si přidej teplotu motoru ucpaného bordelem z pole. A to je celej zázrak.

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 06 pro 2014

Dobrý večer,
procházel sem si ještě fórum a narazil sem na pojem industrie motor a někdo mi to tu i psal. Můžu se zeptat, co je za rozdíl mezi motorem v autě Brouku a tomu motoru industrie?
Díky :)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Šíša » 07 pro 2014

Presne to nikdo nerekne, nicmene industrie uz z fabriky sla jako industrie pro pohon neceho, kombajn/vlek/strikacka a pod. Muzou byt rozdily v pouzitem bloku, ruzna reseni na stabilni otacky (treba loziska na ventilech a pod), jina karburace, stabilizator otacek, magneto misto baterioveho zapalovani, jine chlazeni apod.

Nikdo to presne nerekne, ale je spousta lidi, co vyskubli industrii od nekud, nastrojili na to standardni sani, karburaci, zapalovani, chlazeni a vesele s tim bez dalsi prace jezdi tisice kilometru, vcetne mne :-D

www.thesamba.com a studovat/hledat :D

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 07 pro 2014

Mě se ještě zdá, že industrie motor má větší spodní řemenici na klice přes kterou se pohání dynamo a ventilátor (asi kvůli lepšímu chlazení?) Zdá se mě to když vidím motor z auta a ten ze stroje, pokud to je jinak, opravte mě ;)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12869
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Herbie » 07 pro 2014

ono i v autech je několik druhů a průměru řemenic

navíc ta na industrie má navíc ten neoddělitelnej kus pro drážkovanej řemen
takže bys to stejně musel přehodit
... a vůbec !

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 07 pro 2014

Já mám velkou řemenici a mám na ní jenom kroužek a po něm jede gumové kolečko od regulátoru, slyšel sem od známého že tam měl drážkované řemeň, ale je buď víc typů pohonu, nebo už to mám nějak upravené.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Šíša » 07 pro 2014

... pripada mi, ze se z toho zacina delat velka detektivka a ono jde jen mezitim o "obycejny" VW motor, ktery je defacto stejny jiz od nejakych 50tych let :-) Kdyz tam bezela 12tka, pobezi tam treba i 16tka :-)

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 07 pro 2014

No na pořádné informace sem přišel ohledně tohoto motoru až tu na fóru :) jinak když se ptám někoho tak nikdo nic neví... :D
Každopádně děkuju všem co mě odpověděli ;)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12350
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Sam » 07 pro 2014

miroslav96 píše:Můžu se zeptat kolegu Sama, když má motor s ojnicí venku, jestli neví jak ten motor k tomu přišel?
A jak se to okamžitě projevilo na poli nebo kde ten kombajn pracoval.

Krásné fotky ze:
https://plus.google.com/photos/10193274 ... banner=pwa
Mysím, že si toho musel všimnout i hluchej :D Všiměte si naprosto zničených hlav, vymačkaných děr po kolíčcích na klice a blátu místo oleje a všudepřítomné slámy.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4570
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod lišák » 07 pro 2014

miroslav96 píše:No na pořádné informace sem přišel ohledně tohoto motoru až tu na fóru.....

No jistěěě . A když vydržíš a budeš číst dál, tak si ke kombajnu za nějaký čas pořídíš i nějakého brouka nebo nedej bóže busa :mrgreen: .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4990
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod maxmax » 07 pro 2014

Důležitý je, že všechno co potřebuješ na idustrie, máš na starým motoru, jen to přehodit na pěknej kousek (nevím,jestli by to pasovalo na 16ctku) a na příštích žních jsi za KINGA [-X
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 08 pro 2014

No jen tak mimo téma, někde na fb byl test, jaké auto by se ke mě hodilo, ano byl to VW Bus =D Ale nevím co by mě na to řekli doma, asi bych letěl se všema strojama... =D

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4990
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod maxmax » 08 pro 2014

:lol: Všechny moje auta jsou VW, jen traktor mám francouzkej :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12350
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Sam » 08 pro 2014

maxmax píše::lol: Všechny moje auta jsou VW, jen traktor mám francouzkej :roll:

Musíte se příště více snažit, pane správce!

Kdyby neexistovala alternativa, tak neřeknu ani popel...
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 08 pro 2014

Toto vozítko má v sobě taky motor z brouka? :)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12350
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Sam » 08 pro 2014

miroslav96 píše:Toto vozítko má v sobě taky motor z brouka? :)

Ne z brouka ale z KDF. Vozítko je hádankou pro dnešní večer. Kdo uhodne, může si přes zimu pořídit a na jaře mne v tom svézt :D

Doporučuji pročíst tento topik, VW motor měl velké využití... Pomalý rozjezd, ale poslední stránky jsou plné informací.
viewtopic.php?f=2&t=1190&hilit=kde+v%C5%A1ude+brouka&start=20
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4990
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod maxmax » 08 pro 2014

Sam píše:
maxmax píše::lol: Všechny moje auta jsou VW, jen traktor mám francouzkej :roll:

Musíte se příště více snažit, pane správce!

Kdyby neexistovala alternativa, tak neřeknu ani popel...
Obrázek


Jo, to by mi slušelo!!!!! :D Teda blbě by se s tím vláčela jízrárna [-X , teď jsem měl problém i se Syncrem, mám vyndanej předek, a jen uzávěrka byla málo :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12350
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Sam » 08 pro 2014

Nevím co je jizrarna, ale vláčeli tím i střely V-1, tedy bratru přes dvě tuny a taky se dalo :D Jasně, nedá se tím jet kilo po D1, ale sílu to nějakou má.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host