Informace o motoru 1.2

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 29 lis 2014

Dobrý večer,
mám kombajna Massey Fergusona 630S s benzinovým motorem z brouka 1.2. Nikde nemůžu najít pořádné informace k tomuto motoru. Zajímalo by mě, kolik má kW nebo koňů, sice na něm je štítek, ale je špatně čitelný... A kdyby někdo mohl poskytnout křivku výkonu, kroutícího momentu a otáček byl bych moc rád :)
Motor má na řemenici na klice přidělaný regulátor otáček spojený s klapkou karburátoru a plyn se přidává odblokováváním toho regulátoru a až se odblokuje úplně drží motoru stejné otáčky při různé zátěži, tento regulátor se u aut používá také nebo ne?
Nevím, jestli někdo z členů fóra se už setkal s tímto kombajnem, ale pro upřesnění motor tam stále točí kolem 4000 otáček za minutu, po 50 letech už je dost vymlácené a výkon je nic moc... Plánuju provést GO, vím že bez rozebrání toho motoru to je věštění z křišťálové koule, ale zeptám se, co se tam nejvíc sype? Na cca kolik peněz GO takového motoru vyjde?Předpokládám že šálky na klice se budou měnit + kroužky + ventyly (ty zůstávaly vyset, na jednom válci sací a to už s kombajnem nešlo dělat...) takže bych chtěl udělat i ty + další co bude nutné.
A ještě jeden dotaz, prosím jak se zdělává z klikovky setrvák? je tam velká matka (velikost klíče sem už zapomněl...) a ta nešla povolit tak sem to vzdal, pokud někdo poradí budu rád :)
Díky moc za poradění ;)
S pozdravem M.T.

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 542
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Rychnak » 29 lis 2014

Nejlevnější a myslím si, že i nejkvalitnější možnost "repase" je zakoupení sobě zachovalého industry motoru z hasičské přenosné stříkačky (magirus, rosenbach, deutz TS8/8) někde bud v ČR (viz inzerce) nebo v zahraničí a jeho výměna za motor stávající. V kombajnu motor dostává celkem solidní nářez, vzhledem k tomu že žebra na hlavách se rychle ucpávají částmi žatého obilí, a dochází k jejich značnému přehřívání - je nutné často čistit

finančně by tě repas původního motoru asi vyšel dráž...a kvalita nových dílů s ?

Nevím jaký je to rok výroby, ale pokud má šroubovanou nohu pod dynamem, tak je to asi verze motoru 1.2 34PS. Setrvák se sundává povolením té centrální matky ořechem 36 nasazeným na ideálně 2 metrovou tyč, při zaaretovaném setrvačníku druhou 2 metrovou tyčí našroubovanou na 2 šrouby M8 na setrvačníku. O postupném repasování motoru (a mnoho dalšího) najdeš snad vše v topicu Evžen.

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=12672

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1938
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod VW181 » 29 lis 2014

Jestli chceš opravdu radu, tak napiš lokalitu a někdo se určitě ozve.....!
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12848
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Herbie » 30 lis 2014

není to tak dlouho co jsem repas motoru do kombajnu řešil

ptal ses na kolik to vyjde
tak věz že poctivá GO nelze udělat pod 25.000 Kč

zakoupení motoru ze stříkačky na Ebayi, jak píše Rychnak, se podaří levněji.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
čáryfuk
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1436
Registrován: 15 srp 2006

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod čáryfuk » 30 lis 2014

.... mám na prodej hasičské čerpadlo s 1,2 i 1,6 motorem , kdyby byl zájem .

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 30 lis 2014

Dobrý večer,
díky všem za odpověďi :)
Momentálně do kombajna napasovávám motor 1.9D z peugeot 306, plánuju potom změnit průměr řemenice na mlátičce, aby měla svoje otáčky a jezdit s tím na 2. Ten motor má cca jednou takový výkon a větší kroutící moment, ale nevím co vydrží na kombajnu...
Ten VW motor je už značně vyběhané a už by nevydržel další žně, plánuju ho udělat aby byl záložní kdyby klekl ten peugeot. Při cenách náhradních dílů nebo nového motoru se mě na ten hektar co máme pozvat někoho jiného a zaplatit za vymlácení, bylo by to bez starosti že se něco vysype,neseděl bych 2 dny vedle naplno vytočenyho motoru ve vedře, prachu a hlavně kraválu a za tu cenu by bylo mlácení na 10 let. (né že bych nechtěl koupit motor od některého z Vás, ale zkuste pochopit moji situaci :) ) Vím, že za 5000 neudělám generálku, to vím moc dobře. Ptal sem se tak informativně. A když se ještě zeptám, kvalita dnešních náhradních dílů je jaká? Cena je relativně vysoká a výrobce spíš neznámý...
A křivku průběhu momentu, výkonu a otáček nikdo nemá? Zajímalo by mě porovnání té křivky s křivkou peugeota. :)
Díky za odpovědi a za nabídky ;)
S pozdravem M.T.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12262
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Sam » 30 lis 2014

Zdravím.

Konečně jasné zadání:
Nový motor - příliš drahý
Industrie motor - příliš drahý
Repase stávajícího motoru - příliš drahá


V tomto případě bych šel cestou dojet motor než prolítne ojnice blokem. V rezervě mít jiný vydechlý motor z brouka a provést s ním totéž.

Jinak tvůj motor má v broukovi 34PS, na kombajnu bude mít o pár koňů míň (31PS), Kroutící moment je nejvyšší v cca 1800-2000rpm (7mkg) 4000 rpm je dle mého nesmysl a pochubuji, že váš industrie je toho vůbec schopen. Regulátor otáček(Drehzahlregler) je věc čiste vw industrie nasazení, na vozech nikdy nebyl.

Pokud by Vás zajímalo něco dalšího z VW industrie, klidně se ptejte. s Peugeotem na mne ale nechoďte. Díky
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12848
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Herbie » 30 lis 2014

miroslav96 píše: kvalita dnešních náhradních dílů je jaká? Cena je relativně vysoká a výrobce spíš neznámý...


díly lze koupit v ruzných kvalitách od různých výrobců
vše je pouze otázka ceny :)
... a vůbec !

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 947
Registrován: 08 zář 2009

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod lope » 02 pro 2014

Pro tenhle účel bude nejlepší koupit použitý funkční motor resp. jenom polomotor z brouka. 1200 se objevují, když někdo upgraduje na 1600 apod. Tenhle inzerát by asi stál za pozornost: viewtopic.php?f=10&t=18334&start=

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 02 pro 2014

Díky za odpověďi,
zatím se mě nechce moc investovat do novyho benzinovyho motoru. Popravdě on ten benzin je dost hořlavé, na polu ve vedře s motorem z brouka to neni nic moc, ono všecky součásti motoru maji na muj vkus moc vysokou teplotu a všude kolem je hořlavé obilí, prach. Myslím si že v dnešní době by se ten motor mohl dát nahradit tím peugeotem, přece jen v roce 1960 (rok výroby kombajnu) nic moc na výběr nebylo.
Ještě se zeptám, se zůstáváním ventilů v jedné poloze se už někdo setkal? Případně jak lze tuto vadu odstranit?
Díky :)

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4678
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Samba » 03 pro 2014

nehoří péťo, nehoří.. (benzinem se nemá hasit ohniště, teď.............................)
kdo maže, ten nezadrhává (tolik)
pokup sobě levnu zdechlinu , investuj čas a hezky si hraj..

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod venca101 » 03 pro 2014

miroslav96 píše:...zatím se mě nechce moc investovat do novyho benzinovyho motoru... motor mohl dát nahradit tím peugeotem...

Nic ve zlém, ale zajímalo by mě, co od zdejších očekáváš... Radí ti zde koupit buď novej nebo jetej jezdivej motor v závislosti na tvých finančních možnostech, GO v tvým případě je finanční sebevražda... K tomuto názoru se přidávám i já.
Nezlob se, ale pokud čekáš, že ti zde na fóru fanoušků vzduchem chlazených VWček někdo řekne: "Nabastlení diesel motoru z peugeotu do kombajnu za původní vzducháč VW je tou nejlepší volbou" , tak si myslím, že jsi na omylu...
Pokud hledáš informace na zabudování Peugeot motoru, navštiv stránku: http://www.bastlimehezkycesky.cz

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 972
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Ales-X » 03 pro 2014

já bych spíše Miroslava poprosil jestli by sem neumístil fotky dotyčného kombajnu, třeba sem viewtopic.php?f=2&t=1190 děkuji

a k věci: jak je vyřešena regulace otáček u pegeot motoru?

a můj názor: za levno koupit polomotor a přestrojit na něj to co on má a jezdit dál a poslochat vytočený boxer :-D

Každopádně co jsme viděl motory z kombajnů .. hlavní je nezanedbat údržbu a neustále čistit od prachu a slámy motor se pak nebude přehřívat a z oleje nebude kaše která nemaže a pak se přidírají ventily ve vodítkách.

K prvnímu dotazu, nemám přímo na 122 motory, ale cca podobné křivky pro motor co má nohu dynama v kuse s blokem
Obrázek
a pro motor co má nohu dynama šroubovací
Obrázek
Naposledy upravil(a) Ales-X dne 03 pro 2014, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Pětišroub » 03 pro 2014

určitě tam musí být motor, který výkonovou křivkou a křivkou kroutícího momentu musí odpovídat původnímu motoru. Pokud to Fergusón řešen pohon jako Claas soustavou řemenových převodů, případně variátorem, nebude se jim to líbit. Původně se používal výměnou motor Perkins, tak mě napadá spíš malý nafťák 1.4, 1.5D od VW, k těm bude určitě ke koupi i redukce, Peugeot neznám.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

miroslav96
Příspěvky: 13
Registrován: 29 lis 2014

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod miroslav96 » 04 pro 2014

Dobrý večer,
Nechcu rady jak nabastlit Peugeot misto boxeru. Toto provádím sám. Jen mě zajímala cenová relace oprav, nových nebo použitých motorů a pod. Ty křivky sem chtěl ze zvědavosti, porovnat si původní údaj a ten co bude s dieselem.
Co se týká řemenů a variátoru, jiný moment a výkon nemůže zničit víc než co už zničeno bylo, když sme kombajn dovezli, spojka (vlastně otevření horního variátoru a dosednutí řemenu na "plošku" která se netočí) nešlo... takže každý si už představí jak vypadalo řazení, jak vypadá převodovka sem se radši neodvážil podívat. Startovalo se roztahováním na zpátečku, potom se nesmělo zdechnout. Všechno dostalo za ty roky zabrat, ještě garážování bylo pod plachtou nebo bez ní na dešti :( Kolem motoru je originálně plechová bedna, zepředu a zezadu jsou síťky a tama motor nasává vzduch pro chlazení, jedna bohužel chybí, ale čistil sem vždy co se dalo, ale při provozu se nasávají plevy a končí na válcích a hlavách...
Ještě doplním jeden důvod, proč dávám diesela, plánuju si vyrobit drtič slámy, a myslím že boxer z brouka by měl asi s ním problémy.
Fotky přidám, je to pěkný kousek historie :) a chtěl bych ho pospravovat, aby trošku vypadal
Díky

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4678
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Samba » 04 pro 2014

známej kosek od naší vísky má novější obiložrout a i s drtičkou poháněnej průmyslovou jednokanálovou 16tkou..
vivat boxer..

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4990
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod maxmax » 05 pro 2014

Určitě bych takový kousek historie nekazil ropákem, uvědom si, co všechno už ten motor vydržel, to Ty s tím nenadrandíš do konce života, a navíc budeš mít čím se vytahovat před sousedama :lol:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 947
Registrován: 08 zář 2009

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod lope » 05 pro 2014

Navíc dýzl smrdí, je hořlavější (i když studenější). Pak starosti s vodou, gumovýma hadicema, filtrováním nafty, startování bude těžší... Boxer potřebuje jenom po sezóně vyměnit olej v sobě a vzduch. filtru a asi i vyčistit žebra (ta síťka kolem je důležitá, i když ani ta v tak drastických podmínkách nestačí). Jednou za 50 hodin zkontrolovat ventily a zapalování.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Pětišroub » 05 pro 2014

Známý má tuším Fendta a po sezoně vždy motor odplechuje a preventivně vyčistí hlavy a žebra a větrák...nevím ale kolik toho s tím sklízí. Je s tím sraní ale motor je původní.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12262
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace o motoru 1.2

Příspěvekod Sam » 05 pro 2014

Jsem velkým milovníkem a sběratelem VW industrie motorů a řádky výše jsou přesně tím důvodem, proč se motorům pocházející ze služeb zemědělské produkce vyhýbám oklikou. V zemědělství těžká práce je.

Abych nemlžil, jeden KDF motor z kombajnu mám, ale prošla mu ojnice blokem na světlo bóží :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti