Topeni

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Topeni

Příspěvek od john »

Naposled Vasek a predtym mnoho inych si stazovalo na nedostatocne topenie.U nas teploty neklesnu tak nizko,ale vlhkost vzduchu je vysoka,takze v zimnom obdobi mimo klepani kosy este nevidis von.
Je vela ciest,ako to zlepsit.Najjednoduchsie / a ucinne / je prepojit choboty a vylucit saharu z obvodu. Do spojky medzi prahom a vymennikom vpasovat axialny el.ventilator a dosiahnes tym
recirkulaciu vzduchu,cez lavy otvor na doske vzduch je sany cez system a hnany von cez pravy vydych.Zabudol som,u Vas je to naopak,cize zmenit strany.To zaroven vyluci vtahovanie spalin a prachu.
To Vasek : preco je vsadenie filtra nemozne ?
Iny sposob je : Vylucit saharu,zostrojit topnu komoru / nieco ako orig./zo vstupom a vystupom vzduchu vzadu / v smere jazdy/ a dopravit do do kabiny.Axialny ventilator je nutny.Pokial tesnost prahovych kanalov nie je dobra,da sa tam vsukat 11/2" elektoinstalacna trubka,ktora mimo lepsich,tepelnych vlastnosti oddeli kondenzaciu od prahov a tym padom hrdza ma mensiu sancu.
Uzavrety system / recirkulacia /je vyhoda taktiez v lete,pretoze sahara tlaci viac vzduchu na chladenie.
Ak niekto z Vas uz nieco podobne skusil,daje prosim vediet.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

to zni zajimave, mozna by to stalo za zkousku

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Čo tak nejaké foto john.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Tak co se topení týče, myslím že není nutné do základu měnit princip broučího chlazení. Je nutné mít celý systém kompletní, řádně utěsněný a zaizolovaný. Jediné vylepšení, které by myslím snesl, je zařazení malých větráků do hadice před ofuky předního okna, protože ventilátor který je na motoru tam ten vzduch přes tu spoustu zatáček nedofoukne. Dávat ventilátor přímo za motor je myslím nebezpečné, protože jednak je v těch místech vlhko od podvozku a jednak má vzduch od výměníků poměrně vysokou teplotu, kterou by větráčky nemusely snést (všichni známe syndrom "pečené boty" žejo Murphy).
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Naprosto suhlasim,vsak ruku na srdce:kto ma topeni v naprostom poriadku?Asi nikto,pretoze staznosti su neustale.Fakt je ten,ze VW so 100% topenim je vyhna a jazdis vacsinou s otvorenymi vetrackami.
Umiestnenie ventilatorov je v rozvodke vedla baterie alebo regulatoru pod zadnou sedackou a je to vcelku daleko od motora,pricom smer prudenia vzduchu je k motoru.
Samozrejme ,davam prednost originalu,pokial funguje.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

john píše:Naprosto suhlasim,vsak ruku na srdce:kto ma topeni v naprostom poriadku?Asi nikto,pretoze staznosti su neustale.Fakt je ten,ze VW so 100% topenim je vyhna a jazdis vacsinou s otvorenymi vetrackami.
Umiestnenie ventilatorov je v rozvodke vedla baterie alebo regulatoru pod zadnou sedackou a je to vcelku daleko od motora,pricom smer prudenia vzduchu je k motoru.
Samozrejme ,davam prednost originalu,pokial funguje.
Já mám. Letos jsem ho testoval při noční (nebo spíš raně ranní) jízdě při -15°C a jel jsem v mikině. Když je na nule, jezdím i v tričku, když je roztopíno. Větračku je nutný pootevřit vždy na začátku jízdy, aby se interiér nemlžil a taky aby v kabině nevznikal přetlak - interiér se s pootevřenou větračkou vytopí mnohem rychleji.

S topníky u motoru bych nelaboroval. Je nutný stálý průtok chladného vzduchu topníky (výměníky), protože jinak dochází ke kumulaci tepla a zvyšování teploty hlav. Já sám jsem zaznamenal POKLES TEPLOTY OLEJE na 1600 motoru, když jsem zapojil choboty od sahary do topníků. Tento průtok zajistíš nsnadno mechanickým větrákem se stálým převodem 1,5:1 (?) od motoru, než jakýmkoliv elektrickým zařízením.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Pětišroub píše:
john píše:Naprosto suhlasim,vsak ruku na srdce:kto ma topeni v naprostom poriadku?Asi nikto,pretoze staznosti su neustale.Fakt je ten,ze VW so 100% topenim je vyhna a jazdis vacsinou s otvorenymi vetrackami.
Umiestnenie ventilatorov je v rozvodke vedla baterie alebo regulatoru pod zadnou sedackou a je to vcelku daleko od motora,pricom smer prudenia vzduchu je k motoru.
Samozrejme ,davam prednost originalu,pokial funguje.
Já mám. Letos jsem ho testoval při noční (nebo spíš raně ranní) jízdě při -15°C a jel jsem v mikině. Když je na nule, jezdím i v tričku, když je roztopíno. A to jsem "zmrzlík" kdo mě zná tak ví že na teplo nedám dopustit. Větračku je nutný pootevřit vždy na začátku jízdy, aby se interiér nemlžil a taky aby v kabině nevznikal přetlak - interiér se s pootevřenou větračkou vytopí mnohem rychleji.

S topníky u motoru bych nelaboroval. Je nutný stálý průtok chladného vzduchu topníky (výměníky), protože jinak dochází ke kumulaci tepla a zvyšování teploty hlav. Já sám jsem zaznamenal POKLES TEPLOTY OLEJE na 1600 motoru, když jsem zapojil choboty od sahary do topníků. Tento průtok zajistíš nsnadno mechanickým větrákem se stálým převodem 1,5:1 (?) od motoru, než jakýmkoliv elektrickým zařízením.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Variacii bude urcite nespocetne mnozstvo.
Zapojenie chobotov na saharu samozrejme znizi teplotu hlav,tudiz aj oleja
tym,ze nedovoli akumulaciu tepla v oblasti hlav.
Co sa vsak deje v lete,pokial je topenie vypnute?Bypas je minimalny a vymenniky su samozrejme prehriate.To krasne pridava teplote.
Pomoc je keramicky "coat "vyfukovych potrubi,neviem,ci sa to u Vas robi.
Najlepsie je na leto odstranit vymenniky kompletne.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

john píše: Pomoc je keramicky "coat "vyfukovych potrubi,neviem,ci sa to u Vas robi.
Najlepsie je na leto odstranit vymenniky kompletne.
nebo otevřít topení naplno, sundat choboty mezi výměníky a kastlí a díry do kastle ucpat hadrem

nebo otevřít topení naplno a...naplno otevřít okýnka:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Taky by to slo,az na to,ze vyfukujes horky vzduch dozadu kde mu turbulencia pomoze rovno do sahary.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Pokud máš plechařinu a těsnění motoru v pořádku tak by to nemuselo být tak zlý, motor přeci táhne většinu vzduchu mřížkou pod zadním oknem případně mřížkama v kapotě. Fajnšmekr by ale mohl přes léto teplo z topníků odvís flexi hliníkovou hadicí někam kde by neškodilo:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Suhlasim.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

tak to já zas nesouhlasím. Tím, že zapnete topení, odebíráte vzduch, který by jinak šel mezi válce a chladil. Sálající teplo z výměníků ke hlavám nikdy nedorazí, nebo? je strženo proudícím vzduchem od chlazení válců. U vodníků, když zapnete topení vlastně přidáte další chladič. U vzduchového bych viděl vztah čím měně vzduchu na chlazení, tím se motor méně chladí. Nechte si topení v létě pěkně vypnutý.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

prak píše:tak to já zas nesouhlasím. Tím, že zapnete topení, odebíráte vzduch, který by jinak šel mezi válce a chladil. Sálající teplo z výměníků ke hlavám nikdy nedorazí, nebo? je strženo proudícím vzduchem od chlazení válců. U vodníků, když zapnete topení vlastně přidáte další chladič. U vzduchového bych viděl vztah čím měně vzduchu na chlazení, tím se motor méně chladí. Nechte si topení v létě pěkně vypnutý.
no máš v podstatě pravdu - ale to by ti muselo opravdu ale opravdu dobře těsnit aby si vwzdoušek nenašel cestu ven jinama. to už je možná lepší ucpat přímo výdechy na sahaře :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

zvláštní, asi mi to dobře těsní. :wink:
ucpat díry na sahaře je jistě účinné, ale když všude kde chodíme, tak říkámě že brouk je bezúdržbové auto a pak tohle? I kdyby trochu někde foukalo mimo, tak to má furt rezervu. Myslím, že to ve fabrice vymysleli dobře, tak se nesnažme po nich něco "vylepšovat". Úplně stačí, když to udržíme v původním nezbastleném stavu. Jak už říkal šroub, brouk umí topit dobře. Mám stejnou zkušenost. Jediné co starším modelům vyčítám, je nedostatečné ofukování předního okna.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

A sme zase u toho,ventilator vsadeny do systemu vyriesi problem ofukovania celneho skla.

Cela tato diskusia vyplyva vsak z poznania , ze vacsina VW / cest vynimkam ?/ ma za sebou tazkych par dekad , par mensich ci vacsich buraciek,prehodenych kastli,/nie vzdy s profesionalnym pristupom /z coho vyplyva nepresny fit plechariny a tesneni okolo motora,cim nasleduje
zvysena teplota ,cirkulacia medzi "chladnou a teplou "castou motora.

Nie je zriedkavy zjav,ze 1600 je vsadena do dedka bez ohladu na zvysenu potrebu chladiaceho vzduchu.
John

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8946
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

prak píše:Tím, že zapnete topení, odebíráte vzduch, který by jinak šel mezi válce a chladil.
ale ten vzduch tam od sahary přes výměníky jde přece pořád.
Na konci výměníků jsou klapky, které pokud jsou otevřené, pouští ohřátý vzduch z výměníků dále do hadic a karoserie a pokud jsou zavřené, tak ohřátý vzduch z výměníků fouká pod motor.
Takže i v létě při vypnutém topení se výměníky ochlazují!
Podle mě by byla chyba nechat tam výměníky a odpojit přívody vzduchu od sahary - sice by šlo víc vzduchu na motor, ale výměníky by se nechutně zahřívaly. Pokud odpojit topení na pořád, tak jedině nahradit výměníky "J" rourama.
Metoda co popisuje John, je dobrá, mimo jiné proto, že když s broukem popojíždíte po městě na malé otáčky nebo volnoběh, tak můžete mít topení ve 100% stavu a stejně se moc neohřejete, množství dodávaného vzduchu je malé. To ventilátor eliminuje. Viděl jsem to už i vyřešené tak, že klasický malý ventilátor z vodou chlazeného auta byl umístěn u motoru a napojen na chobot na vstupu do výměníku. Řešení s axiálním radiátorem přímo v potrubí někde pod sedačkou je samozřejmě elegantnější.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

výměníky jsou prostě zdroj sálavýho tepla a je třeba ho odvádět. Dovedete si představit mít tam tu masu hliníků, která se ohřívá ohřívá, výfukový koleno pak to teplo odvádá přímo zpátky do hlav...Já když si to uvědomil tak jsem tam choboty honem rychle namontoval.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Je vela ciest,ako to zlepsit.Najjednoduchsie / a ucinne / je prepojit choboty a vylucit saharu z obvodu. Do spojky medzi prahom a vymennikom vpasovat axialny el.ventilator a dosiahnes tym
recirkulaciu vzduchu,cez lavy otvor na doske vzduch je sany cez system a hnany von cez pravy vydych.
Tento sposob nevyluci vymenniky z obehu a umozni recirkulaciu,cize teplo v kabine je vyrovnane a nezavisle na pohybe auta,pricom sahara ma zablokovane topne vyvody - viac vzduchu na motor.Mala uprva je nutna a to kontrola jednej topiacej klapky,aby v lete cirkulacia cez vymenniky zotrvala,ale teply vzduch je vyfuknuty pod auto.Ak je to velmi komplikovane,jednoducha J pipe je najlepsia.
To Yahodak ;
Ty to vies vsetko tak krasne podat ,mal by si byt profesor.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

yahoďák píše:ale ten vzduch tam od sahary přes výměníky jde přece pořád.
Na konci výměníků jsou klapky, které pokud jsou zavřené, tak ohřátý vzduch z výměníků fouká pod motor.
jak ho vedou pod motor? - podle mě se zarazí o klapku a šmitec :shock:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Odpovědět