Standard brouk versus superbrouk

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!

Máte standarda, či superbrouka?

mám standarda a vyhovuje mi
41
52%
mám superbrouka a vyhovuje mi
25
32%
mám standarda, ale raději bych měl superbrouka
1
1%
mám superbrouka, ale raději bych měl standarda
0
Žádná hlasování
je mi to jedno, brouk je přeci brouk...
12
15%
 
Celkem hlasů: 79

cimi
Příspěvky: 3
Registrován: 11 pro 2005
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvekod cimi » 30 led 2006

Ja teda nevim, kteryho mam brouka, ale SUPER je tak jako tak. Proc tedy polemizovat? :D
A nerikejte mi, ze su debil. To uz vim :D

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 30 led 2006

To poznáš jednoduše, buď máš rezervu na šikmo postavenou nebo ti leží ve vaně na plocho :wink:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

cimi
Příspěvky: 3
Registrován: 11 pro 2005
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvekod cimi » 30 led 2006

tak mam SUPER SUPER brouka!

Pro neco takoveho neni ani kolonka v hlasovaci listine! :D

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8720
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 30 led 2006

Lugena a co když jí mám vyndanou a opřenou v garáži, jak to potom poznám? :lol:

Cimi, ty zrovna prodáváš (jestli se nepletu) jednoho tzv. superbrouka - t.j. typ 1303, nebo se tak říká i 1302, název pochází z amerického označení Superbug).
Hlavní a zásadní rozdíl oproti standartu nebo kjinak řečeno klasice je provedení přední nápravy - modernější typu McPerson.
Ale jinak jsi to rozlousknul - každý brouk je super :!:

cimi
Příspěvky: 3
Registrován: 11 pro 2005
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvekod cimi » 30 led 2006

Ja vim, ja vim. Ale sranda musi bejt i kdyby na benzin nebylo - coz se doufam nestane!

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Superbrouk vesus Klasika

Příspěvekod 5amba » 24 bře 2006

No nevim s tou usporou vyr.nakladu. vem si jak dlouho se 1302 a 1303 vyrabely ? A proc kdyz jsou vyrobne levnejsi a maji lepsi jzdni vlastnosti :evil: neskoncily vyrobu brouka tyto typy ale 1200 standart.

Kdyz vlastne ta levna predni naprava je Golf1 ?

Kdo to vi, kdo to vi ?
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 24 bře 2006

počkej tohle si musíme ujasnit?

Nikdo netvrdí že 1302 a 1303 měly vést k úspoře nákladů, byly přeci technickým rozvinutím standarda a tím pádem byli i dražší. Což v roce 74 vedlo k ukončení výroby a návratu k původní koncepci. No, musel to být ekonomický propadák jako blázen.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
5amba
Příspěvky: 218
Registrován: 15 bře 2005
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod 5amba » 24 bře 2006

No nekde nahore jsme to cetl tak jsem se ozval. Ze sve osobni zkusenosti z jizdy 1200 1302 1303 jednoznacne pro 1200. Co se tyka narazovich testu zazil a prezil jen crash v 1200 v 80 Km/h mi poslali naproti manika co mi daval prednost. A muzu rict ze se hodne lidi divilo proc to neni vic rozbite ( sice byl na odpis ... ale prezil jsem )
Tady Samba, ten z 5TP

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvekod Lugen » 26 bře 2006

Tak levnější to fakt nebylo, názorně si to může okázat každý sám při rekonstrukci, to nepočítam to, že plechy atd na super jsou dnes dražší než na klasiku, to vyplývá z menší výroby, ale je tam o hodně víc "drahejch" dílů a je to přeci jen konstrukčně složitější.
Z toho pak můžeme vydedukovat jednoduchou rovnici:

Superbrouk byl podstarně dražší než klasika -> lidi to nekupovali -> do mexika se přesunula výroba klasik, protože to bylo levnější, technologicky méně náročné - do rozvojvý země pochopitelně začnu ládovat to nejlevnější
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 pro 2006
Bydliště: Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod beetle66 » 11 úno 2009

máme tu oživenou debatu němec vs mexico tak oživíme i toto, Pro mě je to jasný - superka hraje druhé housle 8)
Obrázek
1958 + 1966

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3687
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 11 úno 2009

Omyl, poznam velmi dobre auta aj majitelov.Super je vybaveny ej22 turbo a dedek ma 1915 a je vysoko upraveny...obaja sz zucastnuju zavodov na okruhoch...

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Želvák Bob » 11 úno 2009

:wink: ... tohle téma - to je vždy subjektivní. Klasika je prostě klasika - obzvlášť dědek a ovál mají svoje velké kouzlo ladných linií - když se dívám na předek superek a na sloní tlapy na těch vydutých blatnících typu 1303 - by člověk brečel.

Ale je jiná doba - dnes máme brouky pro radost - ne pro jejich užitné vlastnosti :wink:

Osobně si myslím (a dobová literatura mě v tom utvrzuje), že lepší jízdní vlastnosti superek jsou spíš díky lébrům a důvěře v propagační masáž továrny, než kvůli předním persnům (že je to spíš subjektivní dojem jejich majitelů). S půjčenou superkou 1302 jsem byl třetí předloni na Attacku - ale myslím, že s klasikou se stejným motorem bych byl i rychlejší (kvůli váze). Řídil jsem i 1303, ale nebyla v zatáčkách lepší než Želva - a to na Želvě nebyl ani přední stabilizátor. Rozhodně mi superka k srdci nepřirostla.
Vím, že mě ukamenujete, ale za svým ryze subjektivním názorem si stojím - alespoň do té doby - než se svezu v superce, která by fakt měla lepší vlastnosti než klasika.
Ale ta fotka je luxusní! :wink:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3687
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvekod john » 12 úno 2009

Ako kazda automoblka, tak aj VW pokrcovali v technickom vyvoji vyrabnych modelov. Nutne zlepsenia predchadzajucich modelov, hlavne
zlepsenie jazdnych vlstnosti, komfortu jazdy, bezpecnosti a neposledne ekonomie prevozu, doniesli nam Super Beetle.
O tom, ze je superka "superior", nie su ziadne pochyby a prave Ty, Bob, by si to mal vediet najlepsie...co si dosiahol na Attacku, ci s dedkom, alebo Superkou je absolutne nepodstatne...tu subjektivita poraza vsetky fakty.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3562
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Milosak_1 » 12 úno 2009

john píše:Ako kazda automoblka, tak aj VW pokrcovali v technickom vyvoji vyrabnych modelov. Nutne zlepsenia predchadzajucich modelov, hlavne
zlepsenie jazdnych vlstnosti, komfortu jazdy, bezpecnosti a neposledne ekonomie prevozu, doniesli nam Super Beetle.
O tom, ze je superka "superior", nie su ziadne pochyby a prave Ty, Bob, by si to mal vediet najlepsie...co si dosiahol na Attacku, ci s dedkom, alebo Superkou je absolutne nepodstatne...tu subjektivita poraza vsetky fakty.

Johne, moje slova. Superka je vrchol vyvoje brouku. Mam ji, protoze jsem vzdy mel prechodaky (vystridal jsem 5 brouku nez prisla 1303) a pro me superky byli jako Porsche. Vyvoj proste nejde zastavit. Nekdo radeji klasiku a nekdo zas modernu. Ja jsem spis pro to druhe, pac vychytali vsechny mouchy predchozich modelu a meli by byt logicky lepsi. Pravda ale je ze i klasika ma hodne do sebe, ale uz bych ji po superce nechtel. Velke pohodlne sedacky (s moji vahou a delkou plne vyhovujici), hrebenove rizeni, McPherson, kotoucove brzdy, atd... atd... ma hodne do sebe.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Bonvi
Příspěvky: 70
Registrován: 30 dub 2007
Bydliště: Luhačovice

Příspěvekod Bonvi » 12 úno 2009

Pořídil jsem si před léty svého prvního brouka. To, že je to 1303 Superbrouk jsem se dozvěděl až později. Od milovníků klasiky jsem potom slyšel spoustu narážek na tento "nepovedený" model. Jezdíme v něm celá naše čtyřčlenná rodina. A to v běžném provozu tak na dovolené. Proto oceňuji jeho prostornost. Vždy jsem dojel tam a zpět. Pokud jsem ovšem nezapomněl dotankovat :D . Nedávno jsem si pořídil druhého a je to opět 1303. Brouků bylo naštěstí vyrobeno dost tak si můžeme každý vybrat jaký model chceme.
Debata mi tak trochu připomíná odvěký spor trenýrkářů se slipaři. :lol:
Ale velice rád si ji přečtu.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12869
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 12 úno 2009

kdyby ty superky nebyly takovy divne bachraty ..... :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19268
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 12 úno 2009

rozumná evoluce byly US modely kolem roku 70 - vzadu lébr, vepředu torzky jako u automatu, kastle standard a motor 1600 jednokanál, posléze dvoukanál.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvekod Petr914 » 12 úno 2009

...superka je odporná...ale jako auto je rozhodně lepší než klasickej brouk...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4453
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod SO 545 » 12 úno 2009

asi tak
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
TTT
Příspěvky: 113
Registrován: 31 pro 2008
Bydliště: úplně na severu

Příspěvekod TTT » 12 úno 2009

Myslím, že je to pouze věc názoru. Před deseti lety, když jsem si pořizoval prvního brouka, tak jsem koupil 1302 aniž bych věděl, že je více typů. Před 5 měsícema jsem si pořídil znovu brouka a opět superku- právě kvůli těm phersonům a jízdním vlastnostem, kterými superka disponuje.


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host