Standard brouk versus superbrouk
Standard brouk versus superbrouk
Tato diskuse navazuje na kratičký článeček z mých stránek http://www.flat4.org/techhelptest.htm. Nejen já bych rád slyšel názory a zkušenosti s jednotlivými typy brouků. Já sám mám standarda a superbrouka jsem nikdy neřídil. Přesto však usilovně chystám vecpání motoru superbrouka do svého standarda
Každý, co do brouků dělá už nějaký pátek (já už 11 let), dobře ví ,že
z hlediska jízdních vlastností, možnosti seřizovat světlou výšku a docílit
přikrčení vozu je lepší předek na torzkách (nazýváte to standart), pokud
ovšem jdete do super motoru tak vzniká problém převodovky (samozřejmě 5ti-kvaltové) a tudíž je nejlepší podvozek z modelu
Automatic.
Jinak mám model 69 a super!
Petr
z hlediska jízdních vlastností, možnosti seřizovat světlou výšku a docílit
přikrčení vozu je lepší předek na torzkách (nazýváte to standart), pokud
ovšem jdete do super motoru tak vzniká problém převodovky (samozřejmě 5ti-kvaltové) a tudíž je nejlepší podvozek z modelu
Automatic.
Jinak mám model 69 a super!
Petr
Díky za první reakci. Co se týče pětirychlostní převodovky, tak myslím, že nejsou až tak rozšířené a nezbytně nutné. Co jsem viděl, jsou různé úpravy čtyřkvaltu co se týče převodových poměrů, zesílení a vyztužení, aby byla převodovka schopná trvale přenášet zvýšený výkon motoru, standardní převodovka prý bez problémů přenese 150 koní i víc. Proto jsou tyto převodovky k vidění v troufám si říci převážné většině laděných brouků v zahraničí. Pětikvaltová převodovka, jak jsem slyšel, spíš umožňuje lepší rozložení rychlostí a tím i komfortnější provoz, ale konečný převod (a tím i rychlost, pokud motor dostačuje) se výrazně neliší. Je to taky trochu luxus, viděl jsem pětikvalt za 3000 Euro.Anonymous píše:Každý, co do brouků dělá už nějaký pátek (já už 11 let), dobře ví ,že
z hlediska jízdních vlastností, možnosti seřizovat světlou výšku a docílit
přikrčení vozu je lepší předek na torzkách (nazýváte to standart), pokud
ovšem jdete do super motoru tak vzniká problém převodovky (samozřejmě 5ti-kvaltové) a tudíž je nejlepší podvozek z modelu
Automatic.
Jinak mám model 69 a super!
Petr
Má tady v Čechách někdo pětikvalt?
Jak se liší podvozek z Automatica od toho standardního?
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Standart
Jsem konzerva a prostě se mi líbí standart. Superbrouka bych si ale rád vyzkoušel, i když myslím, že názor nezměním.
Zdravím!
Broukama se zabývám, tedy i vlastním je pouze 8 let, ale určité zkušensti mám. Můj první brouk byla tragicky zrezivělá 1302 a její jízdní vlatnosti byly příšerný, není divu kladivo vyselo na zbytcích plechu. Převodovka byla jednoznačně kratší (pomalejší) než originál, přesto brouk s třinátkou uháněl bez problémů 130 km/h. Pak sem s bratrem pořídil mexico 85 rok. (podvozek standart). Stav auta i motoru (opět 1300) byl uspokojivý, vše plně funkční. Auto moc pěkně jezdilo a samozřejmě jízdní vlastnosti mi přišli s předchozí 1302 nesrovnatelný. Pak sem vlastnil asi tři měsíce brouka z 57. (klasický pdvozek), jelikož jeho stav nebyl tak dobrý, tak i jeho jzdní vlastnosti byly výrazně horší než u předchozího mexika. Nyní vlastním model 1302 stav je uspokojivý až na pár detajlů. Rok sem jezdil na zimních gumách a přesto se mi jízdní vlastnosti zdáli rozhodně nejlepší o to i z klasických brouků starších ročníků mých přátel. Nyní sem pořídil disky originál broučí kříže z 1303s rozměr 5.5j a auto sedí bez jakých koliv neoriginálních úprav jak přibitý. Teď se chystám přehodit dvoukanálovou třináctku za šestnácku a bude to naprosto ideální stav pro SUPER brouka. Možná protože mím prvním broukem byla třinácsetdvojka na "SUPERBROUKY" nedám dopustit. S pozdravem roman.sbroukem
Broukama se zabývám, tedy i vlastním je pouze 8 let, ale určité zkušensti mám. Můj první brouk byla tragicky zrezivělá 1302 a její jízdní vlatnosti byly příšerný, není divu kladivo vyselo na zbytcích plechu. Převodovka byla jednoznačně kratší (pomalejší) než originál, přesto brouk s třinátkou uháněl bez problémů 130 km/h. Pak sem s bratrem pořídil mexico 85 rok. (podvozek standart). Stav auta i motoru (opět 1300) byl uspokojivý, vše plně funkční. Auto moc pěkně jezdilo a samozřejmě jízdní vlastnosti mi přišli s předchozí 1302 nesrovnatelný. Pak sem vlastnil asi tři měsíce brouka z 57. (klasický pdvozek), jelikož jeho stav nebyl tak dobrý, tak i jeho jzdní vlastnosti byly výrazně horší než u předchozího mexika. Nyní vlastním model 1302 stav je uspokojivý až na pár detajlů. Rok sem jezdil na zimních gumách a přesto se mi jízdní vlastnosti zdáli rozhodně nejlepší o to i z klasických brouků starších ročníků mých přátel. Nyní sem pořídil disky originál broučí kříže z 1303s rozměr 5.5j a auto sedí bez jakých koliv neoriginálních úprav jak přibitý. Teď se chystám přehodit dvoukanálovou třináctku za šestnácku a bude to naprosto ideální stav pro SUPER brouka. Možná protože mím prvním broukem byla třinácsetdvojka na "SUPERBROUKY" nedám dopustit. S pozdravem roman.sbroukem
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
Hlasuji pro superbrouka, mám totiž jen jedno auto a tak musím trochu hledět i na praktičnost. Já vím, že z tohoto hlediska měla volba padnout spíš na nějaké zánovní dieselové kombi, ale to by nemělo tu přitažlivost, danou broučím charakterem.
Takže volím super, protože:
1) díky většímu kufru odvezu i supermarketový nákup nebo věci na dovolenou.
2) s prima šestnáctkou pod kapotou a modernějším podvozkem se dá jet svižněji a s větší jistotou.
3) ... no a abychom nebyli tak přízemní: dokáže zkrátka vykouzlit úsměv tím jak se snaží nezaostávat a jako buldoček se stále tlačí vpřed.
Ostatní broučky (s torzkami) mám ale taky moc rád, všem jejich majitelům gratuluji ke správnému rozhodnutí a dobrému vkusu. Ostatně co se vzhledu týče, nejkrásnější jsou podle mě starší brouci před r. 68, s ležatými světly. Jinak ten, kdo si stejně jako já vždycky rád vyzkouší jiného brouka, má možnost se se mnou domluvit. (jsem z Brna) Totéž platí pro spolujízdu na sraz v Jeseníku, nebo ohledně výměny odb. literatury a časopisů. Ahoj a broukům zdar!
Pavel
Takže volím super, protože:
1) díky většímu kufru odvezu i supermarketový nákup nebo věci na dovolenou.
2) s prima šestnáctkou pod kapotou a modernějším podvozkem se dá jet svižněji a s větší jistotou.
3) ... no a abychom nebyli tak přízemní: dokáže zkrátka vykouzlit úsměv tím jak se snaží nezaostávat a jako buldoček se stále tlačí vpřed.
Ostatní broučky (s torzkami) mám ale taky moc rád, všem jejich majitelům gratuluji ke správnému rozhodnutí a dobrému vkusu. Ostatně co se vzhledu týče, nejkrásnější jsou podle mě starší brouci před r. 68, s ležatými světly. Jinak ten, kdo si stejně jako já vždycky rád vyzkouší jiného brouka, má možnost se se mnou domluvit. (jsem z Brna) Totéž platí pro spolujízdu na sraz v Jeseníku, nebo ohledně výměny odb. literatury a časopisů. Ahoj a broukům zdar!
Pavel
- carrera
- Fridolín fóra flat4.org
- Příspěvky: 409
- Registrován: 16 srp 2004
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
cituju ..... Každý, co do brouků dělá už nějaký pátek (já už 11 let), dobře ví ,že z hlediska jízdních vlastností, .......je lepší předek na torzkách
To mi nepřijde jako dobrej postřeh. Superbrouka jsme mněl a v zatáčkách se za mnou neudržel nikdo ...... . Řek bych že kliková náprava za Mc Persnama pokulhává. Přece by do modernizovanýho brouka nedali nápravu která je na jízdu horší,ne??? Co vy na to?? Máte jinou zkušenost??
To mi nepřijde jako dobrej postřeh. Superbrouka jsme mněl a v zatáčkách se za mnou neudržel nikdo ...... . Řek bych že kliková náprava za Mc Persnama pokulhává. Přece by do modernizovanýho brouka nedali nápravu která je na jízdu horší,ne??? Co vy na to?? Máte jinou zkušenost??
Naposledy upravil(a) carrera dne 03 zář 2004, celkem upraveno 1 x.
... VW 183 Iltis, VW 181 (už ne), 964 už brzo ...
http://WWW.IGNORACING.COM" onclick="window.open(this.href);return false; - http://WWW.AUDIKLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
"Smyk překvapí pouze toho, kdo v něm právě není!"
http://WWW.IGNORACING.COM" onclick="window.open(this.href);return false; - http://WWW.AUDIKLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
"Smyk překvapí pouze toho, kdo v něm právě není!"
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... tak koukám, že Pavel Kubínů by měl aktualizovat svůj příspěvek. Superbrouka totiž prodal a koupil dvě '64!!!
Jinak pro "Carreru":
Mám klasiku - tedy standarta - a stejně v zatáčkách za sebou supry nechám ... (za předpokladu stejně výkonnýho motoru) - možná je to tím, že je standart lehčí a tím i hbitější.
Jinak jsem nepozoroval žádný rozdíl v tolik vychvalovaném řízení superbrouka (loni jsme si je s Pavlem K. projeli) - i když je možná na vině velikost volantu - kdo znáte Želvu - víte co mi sedí...
Jinak pro "Carreru":
Mám klasiku - tedy standarta - a stejně v zatáčkách za sebou supry nechám ... (za předpokladu stejně výkonnýho motoru) - možná je to tím, že je standart lehčí a tím i hbitější.
Jinak jsem nepozoroval žádný rozdíl v tolik vychvalovaném řízení superbrouka (loni jsme si je s Pavlem K. projeli) - i když je možná na vině velikost volantu - kdo znáte Želvu - víte co mi sedí...
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... na to první Ti, Honzo, můžu odpovědět. Ano.jan.pestal píše:
1/ Má tady v Čechách někdo pětikvalt?
2/ Jak se liší podvozek z Automatica od toho standardního?
Např. Honza Kukla z Prahy v tom svým červeňákovi s motorem 2,4 litru a el. vstřikováním ...........
A taky Jirka Vichta z VIVA RACING TEAMU v té závodní 1302 s motorem 2,8 litru ...
..... takže na výhody pětikvaltu se ptejte těchto dvou lidí .....
Ale já to vidím tak, že zatímco pátej kvalt zajiš?uje pohodovější vyšší cestovní rychlost bez zbytečného vytáčení motoru nad únosnou mez, tak kratší dvojka a trojka zajiš?ují vozu lepší akceleraci.
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
Želvák Bob píše:... na to první Ti, Honzo, můžu odpovědět. Ano.jan.pestal píše:
1/ Má tady v Čechách někdo pětikvalt?
2/ Jak se liší podvozek z Automatica od toho standardního?
Např. Honza Kukla z Prahy v tom svým červeňákovi s motorem 2,4 litru a el. vstřikováním ...........
A taky Jirka Vichta z VIVA RACING TEAMU v té závodní 1302 s motorem 2,8 litru ...
..... takže na výhody pětikvaltu se ptejte těchto dvou lidí .....
Ale já to vidím tak, že zatímco pátej kvalt zajiš?uje pohodovější vyšší cestovní rychlost bez zbytečného vytáčení motoru nad únosnou mez, tak kratší dvojka a trojka zajiš?ují vozu lepší akceleraci.
Bobe, Jirka tam ma ten upraveny, prodlouzeny a vystuzeny 4kvalt 8) na 3ku 180km/h
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... áááá sem se sek! Kuš! Pardón ...
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
- carrera
- Fridolín fóra flat4.org
- Příspěvky: 409
- Registrován: 16 srp 2004
- Bydliště: Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
to Želvák Bob
Vezmi z fabriky klasiku s klikou a superku. Vše v originálu,stejný motory,pneu. Superka má o cca 70 kg víc na úkor delšímu rozvoru a o cca 60 mm šíršímu rozchodu na předku. Když k ní ještě přidáš lepší přední stabilizátor tak mi neříkej že jí klika ujede...........
A s tim že ti nestačí superky v zatáčkách??? Nezapomínej ze zaleží na řidici. Dam krk na to ze byt to obráceně tak ty se superkou tu kliku spraskáš ještě ukázkovějc.
Každopádně já jsem teď taky skončil na klice a jsem spokojenej. Každej má svoje ale že superka má ten podvozek o něco lepší vim jasně.
Vezmi z fabriky klasiku s klikou a superku. Vše v originálu,stejný motory,pneu. Superka má o cca 70 kg víc na úkor delšímu rozvoru a o cca 60 mm šíršímu rozchodu na předku. Když k ní ještě přidáš lepší přední stabilizátor tak mi neříkej že jí klika ujede...........
A s tim že ti nestačí superky v zatáčkách??? Nezapomínej ze zaleží na řidici. Dam krk na to ze byt to obráceně tak ty se superkou tu kliku spraskáš ještě ukázkovějc.
Každopádně já jsem teď taky skončil na klice a jsem spokojenej. Každej má svoje ale že superka má ten podvozek o něco lepší vim jasně.
... VW 183 Iltis, VW 181 (už ne), 964 už brzo ...
http://WWW.IGNORACING.COM" onclick="window.open(this.href);return false; - http://WWW.AUDIKLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
"Smyk překvapí pouze toho, kdo v něm právě není!"
http://WWW.IGNORACING.COM" onclick="window.open(this.href);return false; - http://WWW.AUDIKLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
"Smyk překvapí pouze toho, kdo v něm právě není!"
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Podvozek z Automatica měl hned od svého uvedení (10/64) zadní nápravu typu IRS = místo nohavic a šavlí, které umožňují zadnímu kolu pohyb pouze po kružnici se středem v místě kloubu u převodovky má tato náprava IRS na poloose dva homokinetické klouby a výkyné rameno je svařenec ze dvou plechových výlisků ve tvaru "S" - takže kolo při propružení udržuje kolmou polohu k vozovce.jan.pestal píše: Jak se liší podvozek z Automatica od toho standardního?
Je snad bez debaty, že tohle řešení má lepší jízdní vlastnosti...takže body pro superbrouky, kteří měli tuto zadní nápravu všichni.
S přední nápravou je to taky vcelku bez debaty...vinutá pružina na každém kole zvláš? asi bude mít trochu lepší charakteristiku než dvě torzní tyče že?
Nicméně superbrouci mají díky McPersonově přední nápravě svůj charakteristický čumák, který se nemusí líbit každému broukařovi. Mě osobně se taky víc líbí klasika s kyvadlovou nápravou....a ještě jeden argument - McPerson šel do výroby taky pro nižší výrobní náklady, klasická přední náprava je určitě bytelnější a má větší životnost.
Nejlepší je podle mě klasický brouk s torzkama vpředu a s automatovou zadní nápravou, která umožňuje montáž dlouhé převodovky...ale to už se tu řešilo jinde.
A pravdu má Cerrera - je to v rukách, nohách a srdci...
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 24 led 2006, celkem upraveno 1 x.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Myslim, ze toto je idealni stav. Kdyz je majitel spokojen s tim co maLugen píše:Jééé tenhle topic vidim poprvé, dycinky jsem chtěl superbrouka, tak sjem si ho pořídil. Mě se naopak ten čumák moc líbil. Ale musim uznat že do začátku by byla lepší klasika hlavně kuli dostupnosti a nižší ceně dílů.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Vsetko zavisi od toho,o co nam ide.
1. mat klasickeho brouka a jazdit s nim tak,ako to bolo mienene v dobe vyroby
2.mat klasicky vyzerajuceho brouka,na podvozku s gulovymi capmi a IRS.
a jazdit rychlejsie a bezpecnejsie.
3. mat superbrouka zo vsetkym / Mc Pherson,IRS,lepsie brzdy,lepsia vybava
4./ mat klasicky vyzerajuceho brouka na modifikovanom superbroucim podvozku.
Inac porovnanie torzneho predku s Mc Pherson je jednoznacne v prospech McPherson.
Tym, ze mam 67 brouka a 76 Superbug / momentalne s nim jazdi Makos / tak viem presne,aky je v nich rozdiel.
1. mat klasickeho brouka a jazdit s nim tak,ako to bolo mienene v dobe vyroby
2.mat klasicky vyzerajuceho brouka,na podvozku s gulovymi capmi a IRS.
a jazdit rychlejsie a bezpecnejsie.
3. mat superbrouka zo vsetkym / Mc Pherson,IRS,lepsie brzdy,lepsia vybava
4./ mat klasicky vyzerajuceho brouka na modifikovanom superbroucim podvozku.
Inac porovnanie torzneho predku s Mc Pherson je jednoznacne v prospech McPherson.
Tym, ze mam 67 brouka a 76 Superbug / momentalne s nim jazdi Makos / tak viem presne,aky je v nich rozdiel.