Super brouk Alá Porsche (Nordstadt Beetle)

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Romulus
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 15 zář 2006
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Super brouk Alá Porsche (Nordstadt Beetle)

Příspěvek od Romulus »

Obrázek
V sedmdesátých letech začala firma Nordstadt vyrábět prototyp brouka (vw 1303) s motorem uprostřed. Motor byl použit plochý šestiválec z Porsche Carrera o objemu 2,7l a výkonu úctyhodných 210 koňských sil. V této době se jednalo o nejvýkonější seriově vyráběný vzduchem chlazený motor. Výroba celého prototypu zabrala cca 1000hodin. Podvozek bylo potřeba vyrobit nový a vystužit celou karoserii. Zavěšení přední nápravy, včetně řízení, je použito s Porsche 911s, zatímco zadní náprava měla diferenciál s 80% účinkem uzavírání koncových ramen z Posrche 914/6 a tyto nápravy byly vybaveny sportovními kotoučovými brzdami Porsche. O převody se starala 5ti stupňová převodovka z Porsche 911s 2.2l. Nekompromisní bylo dvojité chlazení oleje z 911 o objemu 2,4l a přídavnou olejovou nádrží o objemu 15l. Pro přísun vzduchu bylo vytvořeno žebrování na panelech za dveřmi. Ani interiér nezůstal původní. Opět byly použity prvky z Porsche, jako například palubní deska s 5ti přístroji. Motor byl schovaný za předními sedačkami v černém boxu.
ObrázekObrázek
Obrázek
Zrychlení z 0 na 100km/h tento vůz dosáhnul za 7,3s při zařazení druhého rychlostního stupně a 7300ot/min. Zrychlení z 0 na 160km/h trvalo 18,3s. I konkurenční auta italské výroby vyšší cenové kategorie s vysokoobjemovými motory měli co dělat, aby se za tímto vozem udržely. Maximální rychlost pak byla 213,1km/h, což bylo o 30km/h nižší než Porsche Carrera, kvůli horší aerodynamice a o 100kg vyšší váze.
ObrázekObrázek
Umístěním plochého šestiválce doprostřed vozu, použitím komponent z Porsche 911s a 914 na podvozku se absolutně změnily jízdní vlastnosti. A to i díky rozložení váhy 500kg na přední nápravu a 600kg na zadní nápravu. Celková váha vozu tak činila 1100kg. O stabilitu v zatáčkách se staraly tlumiče Koni, rozšířené nápravy a 9 paluců široká kola FR 70 VR 14. Cena tohoto vozu byla docela vysoká a to tak, že byla srovnatelná s cenami Ferrari a Lamborghini.
Celkem byly vyrobeny asi 3 vozy. Po čase se začaly objevovat i repliky.
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá :-D
romand.cz

Odpovědět