Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete
Dolezita vec je poznat presne zlozenie zvaraneho materialu,potom sa da vybrat pridavny
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete
Milane, napsal jsem sem příspěvek pro Herbieho, které toto vlákno zakládal a žádal o pomoc.Milan NM píše:Michal ..Sam sa to chce naucit.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete
Lepší pozdě nežli pozdějiMichal píše:Milane, napsal jsem sem příspěvek pro Herbieho, které toto vlákno zakládal a žádal o pomoc.Milan NM píše:Michal ..Sam sa to chce naucit.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete
je fajn že i po 5-ti letech k tomu máte co říct
vězte, že ten motor nakonec letěl do šrotu, to jen pro pořádek abyste věděli jak to dopadlo
vězte, že ten motor nakonec letěl do šrotu, to jen pro pořádek abyste věděli jak to dopadlo
... a vůbec !
Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete
Sam, filler je magnezium cca 98%...da sa kupit bezne, aspon u nas...predohriatie bloku je extremne dolezite, ak to ohrejes iba lokalne v okoli praskliny, bude praskat dalej a viac... dielna neblafne, pokial nefrezujes dosadacie plochy pre valce...jemne spony chytia velmi lahko, samozrejme len pri blizkosti otvoreneho ohna, mne sa uz podarilo zapalit to odklepnutim popola z cigarety..Sam píše:Po delší době bych opět rád oprášil toto téma a tedy svařování magnesiového bloku motoru případně převodovky.Poradí mi někdo jaký drát koupit a jaký postup zvolit aby mi neblafla celá dílna ? Pěkně je to popsané od Johna vč předehřívání, jen by mne zajímalo jaký zvolit proud a jestli je tomu skutečně tak, že v masivu magnesium nezapálím ? Dá se to nedejbože pak uhasit např vhozením do sudu s vodou ?
Svařovat budu samozřejmě AC TIGem.
Inac nebezpecie nehrozi.Uhasit sa to da len praskovym hasiacim pristrojom, ale aj to da znacnu namahu...magnezium hori aj pod vodou bez problemu, zjavne kyslik z vody na to staci...volba prudu zavisi od skusenosti zvaraca, nemyslim ze viac ako 100A je potrebne...
predohriatie je dostatocne, ked farba na bloku / aj je farbeny/ zacne bublat.Ak nie je farbeny, potom dym zo spaleneho oleja je dobry indikator.Teplo sa v pri vareni magnezia siri pomalsie ako v AL, takze aj zvaraci prud je mensi...ked je priprava bloku dobra, samotne varenie je lahke.Podla polohy a velkosti praskliny je niekedy vhodne prasklinu zvacsit , napr.vybrusit / vyskrabat trochu materialu na hranach praskliny.
To je asi vsetko.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete
Johne, děkuji moc za shrnutí celého problému.Dodal si mi odvahu abych se do vaření pustil. Budu informovat o výsledku jakmile nějaký bude.john píše:Sam, filler je magnezium cca 98%...da sa kupit bezne, aspon u nas...predohriatie bloku je extremne dolezite, ak to ohrejes iba lokalne v okoli praskliny, bude praskat dalej a viac... dielna neblafne, pokial nefrezujes dosadacie plochy pre valce...jemne spony chytia velmi lahko, samozrejme len pri blizkosti otvoreneho ohna, mne sa uz podarilo zapalit to odklepnutim popola z cigarety..Sam píše:Po delší době bych opět rád oprášil toto téma a tedy svařování magnesiového bloku motoru případně převodovky.Poradí mi někdo jaký drát koupit a jaký postup zvolit aby mi neblafla celá dílna ? Pěkně je to popsané od Johna vč předehřívání, jen by mne zajímalo jaký zvolit proud a jestli je tomu skutečně tak, že v masivu magnesium nezapálím ? Dá se to nedejbože pak uhasit např vhozením do sudu s vodou ?
Svařovat budu samozřejmě AC TIGem.
Inac nebezpecie nehrozi.Uhasit sa to da len praskovym hasiacim pristrojom, ale aj to da znacnu namahu...magnezium hori aj pod vodou bez problemu, zjavne kyslik z vody na to staci...volba prudu zavisi od skusenosti zvaraca, nemyslim ze viac ako 100A je potrebne...
predohriatie je dostatocne, ked farba na bloku / aj je farbeny/ zacne bublat.Ak nie je farbeny, potom dym zo spaleneho oleja je dobry indikator.Teplo sa v pri vareni magnezia siri pomalsie ako v AL, takze aj zvaraci prud je mensi...ked je priprava bloku dobra, samotne varenie je lahke.Podla polohy a velkosti praskliny je niekedy vhodne prasklinu zvacsit , napr.vybrusit / vyskrabat trochu materialu na hranach praskliny.
To je asi vsetko.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete
Mě se líbí, že John je takové naše boží oko. Pořád tu chamraď pod sebou sleduje, ale vyjadřuje se pouze v zásadních otázkách .
Každý celek se skládá z detailů.