Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 626
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvekod Milan NM » 20 čer 2016

Dolezita vec je poznat presne zlozenie zvaraneho materialu,potom sa da vybrat pridavny
VW mexico
VW chrobak hybrid
Buggy Meyers Manx Style

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2646
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvekod Michal » 21 čer 2016

Milan NM píše:Michal ..Sam sa to chce naucit.


Milane, napsal jsem sem příspěvek pro Herbieho, které toto vlákno zakládal a žádal o pomoc. :wink:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12262
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvekod Sam » 21 čer 2016

Michal píše:
Milan NM píše:Michal ..Sam sa to chce naucit.


Milane, napsal jsem sem příspěvek pro Herbieho, které toto vlákno zakládal a žádal o pomoc. :wink:

Lepší pozdě nežli později :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12848
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvekod Herbie » 21 čer 2016

je fajn že i po 5-ti letech k tomu máte co říct :)


vězte, že ten motor nakonec letěl do šrotu, to jen pro pořádek abyste věděli jak to dopadlo :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvekod john » 21 čer 2016

Sam píše:Po delší době bych opět rád oprášil toto téma a tedy svařování magnesiového bloku motoru případně převodovky.Poradí mi někdo jaký drát koupit a jaký postup zvolit aby mi neblafla celá dílna ? Pěkně je to popsané od Johna vč předehřívání, jen by mne zajímalo jaký zvolit proud a jestli je tomu skutečně tak, že v masivu magnesium nezapálím ? Dá se to nedejbože pak uhasit např vhozením do sudu s vodou ?
Svařovat budu samozřejmě AC TIGem.


Sam, filler je magnezium cca 98%...da sa kupit bezne, aspon u nas...predohriatie bloku je extremne dolezite, ak to ohrejes iba lokalne v okoli praskliny, bude praskat dalej a viac... dielna neblafne, pokial nefrezujes dosadacie plochy pre valce...jemne spony chytia velmi lahko, samozrejme len pri blizkosti otvoreneho ohna, mne sa uz podarilo zapalit to odklepnutim popola z cigarety.. :D
Inac nebezpecie nehrozi.Uhasit sa to da len praskovym hasiacim pristrojom, ale aj to da znacnu namahu...magnezium hori aj pod vodou bez problemu, zjavne kyslik z vody na to staci...volba prudu zavisi od skusenosti zvaraca, nemyslim ze viac ako 100A je potrebne...
predohriatie je dostatocne, ked farba na bloku / aj je farbeny/ zacne bublat.Ak nie je farbeny, potom dym zo spaleneho oleja je dobry indikator.Teplo sa v pri vareni magnezia siri pomalsie ako v AL, takze aj zvaraci prud je mensi...ked je priprava bloku dobra, samotne varenie je lahke.Podla polohy a velkosti praskliny je niekedy vhodne prasklinu zvacsit , napr.vybrusit / vyskrabat trochu materialu na hranach praskliny.
To je asi vsetko.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12262
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvekod Sam » 21 čer 2016

john píše:
Sam píše:Po delší době bych opět rád oprášil toto téma a tedy svařování magnesiového bloku motoru případně převodovky.Poradí mi někdo jaký drát koupit a jaký postup zvolit aby mi neblafla celá dílna ? Pěkně je to popsané od Johna vč předehřívání, jen by mne zajímalo jaký zvolit proud a jestli je tomu skutečně tak, že v masivu magnesium nezapálím ? Dá se to nedejbože pak uhasit např vhozením do sudu s vodou ?
Svařovat budu samozřejmě AC TIGem.


Sam, filler je magnezium cca 98%...da sa kupit bezne, aspon u nas...predohriatie bloku je extremne dolezite, ak to ohrejes iba lokalne v okoli praskliny, bude praskat dalej a viac... dielna neblafne, pokial nefrezujes dosadacie plochy pre valce...jemne spony chytia velmi lahko, samozrejme len pri blizkosti otvoreneho ohna, mne sa uz podarilo zapalit to odklepnutim popola z cigarety.. :D
Inac nebezpecie nehrozi.Uhasit sa to da len praskovym hasiacim pristrojom, ale aj to da znacnu namahu...magnezium hori aj pod vodou bez problemu, zjavne kyslik z vody na to staci...volba prudu zavisi od skusenosti zvaraca, nemyslim ze viac ako 100A je potrebne...
predohriatie je dostatocne, ked farba na bloku / aj je farbeny/ zacne bublat.Ak nie je farbeny, potom dym zo spaleneho oleja je dobry indikator.Teplo sa v pri vareni magnezia siri pomalsie ako v AL, takze aj zvaraci prud je mensi...ked je priprava bloku dobra, samotne varenie je lahke.Podla polohy a velkosti praskliny je niekedy vhodne prasklinu zvacsit , napr.vybrusit / vyskrabat trochu materialu na hranach praskliny.
To je asi vsetko.

Johne, děkuji moc za shrnutí celého problému.Dodal si mi odvahu abych se do vaření pustil. Budu informovat o výsledku jakmile nějaký bude.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4531
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvekod lišák » 21 čer 2016

Mě se líbí, že John je takové naše boží oko. Pořád tu chamraď pod sebou sleduje, ale vyjadřuje se pouze v zásadních otázkách :D .
Každý celek se skládá z detailů.


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host