Stránka 4 z 5

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 06 bře 2011
od brbrouk
Když píšete o seřízení zadních torzek, tak bych měl taky prosbu o pomoc, na T2b mám o 2,5 cm pokleslou jednu stranu, dá se seřídit i tento rozdíl na jedné straně auta nebo musí se rozebrat obě dvě strany.
Díky za Vaše názory.

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 06 bře 2011
od prak
samozřejmě stačí jedna
vyber výšku na straně která ti vyhovuje a druhou můžeš štelovat donekonečna

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 29 bře 2011
od george
mel jsem asi založit nejakej projekt, ale zas tolik na tom nedělám :)

Zadek hotov a předek samá komplikace, je to orezlý, takže šrouby ochranného plechu se odvrtávaly.
Při sundávání tlumiče použita opět flexa, ale fragment oka tlumiče dole zůstal na závitu jako kdyby tam patřil. Nejde naprosto dolu.
Takže se raději ptám: mám do toho jít ještě hrubší silou? :x
díky za rady, fakt to vypadá, jak když to tam patří.

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 29 bře 2011
od prak
dvě kladiva proti sobě a otloukat a otloukat
pak to povolí

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 29 bře 2011
od coltan
Mě to tam taky takhle zůstalo a nešlo to dolů, protože to přirezlo...... tak sem to opatrně naříz flexou, pak kladivo a bylo to :wink:

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 30 bře 2011
od Romulus
jo a až tam budeš dávat nové tlumiče, tak to mázni grafitovou vazelínou, abys to neřešil při další výměně tlumičů :wink:

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 30 bře 2011
od Pětišroub
penetrovat a siky nebo Visegripy... nebo podélně naříznout mikrobruskou...

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 31 bře 2011
od SO 545
decentne zbrusenie flexou. bezna zavada u drandivcoch nonstopnoservisfuckincar

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 31 bře 2011
od aircooled
:D :D :D Musím si dať spraviť nálepku na okno...

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 02 dub 2011
od george
tak e to blíží snad ke zdárnýmu konci a nikde nic nepoteče...
dnes jsem měnil přední tlumiče. Měl jsem tam krátké s redukcí a od kayaby jesm koupil dlouhy. O centak pri plným natažení to stejně nevyšlo, tak jsem přitáhnul rameno a tlumič nasadil. Ted je tedy na max. Až to dám na kola nejspíš to povolí ješte, ale je to tak v pořádku?

dík :)

jo a taky jsem urval náhon tacho :oops: jak náročný je to vyměnit? koukal jsem, že nestojí svět...tak až mě páni oficíři zastaví za 60ku, abych o tom taky věděl :)

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 02 dub 2011
od Skid
nahon na tachometr jen protahnes bovdenem a je vymalovano, teda tak jsem to udelal ja.

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 07 dub 2011
od yahoďák
Skid píše:nahon na tachometr jen protahnes bovdenem a je vymalovano, teda tak jsem to udelal ja.
to bych doporučil jen v případě časové tísně.
Náhony praskají ze dvou důvodů:
- porouchaný tachometr, který je přidřený, klade náhonu odpor a brzy stejně přestane ukazovat, i když náhon nepraskne
- často dochází k tomu, že bowden je na dolním konci, v místě kde je zaústěn do osy kola poškozen. Vlivem zahnutí a namáhání mechanického i povětrnostními vlivy a nečistotami (to vše v míře mnohem větší než kdekoliv jinde po trase náhonu) dojde časem k prasknutí povlaku, nebo chcete-li bužírky na bowdenu, tudy začně vnikat dovnitř voda a časem se tam lanko roztřepí a praskne.

Takže doporučuju tomu věnovat asi tak o 10minut více času a vyměnit náhon komplet, samozřejmě ho předtím zavěsit a prolít řídkým olejem.

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 07 dub 2011
od Skid
yahoďák píše:
Skid píše:nahon na tachometr jen protahnes bovdenem a je vymalovano, teda tak jsem to udelal ja.
to bych doporučil jen v případě časové tísně.
Náhony praskají ze dvou důvodů:
- porouchaný tachometr, který je přidřený, klade náhonu odpor a brzy stejně přestane ukazovat, i když náhon nepraskne
- často dochází k tomu, že bowden je na dolním konci, v místě kde je zaústěn do osy kola poškozen. Vlivem zahnutí a namáhání mechanického i povětrnostními vlivy a nečistotami (to vše v míře mnohem větší než kdekoliv jinde po trase náhonu) dojde časem k prasknutí povlaku, nebo chcete-li bužírky na bowdenu, tudy začně vnikat dovnitř voda a časem se tam lanko roztřepí a praskne.

Takže doporučuju tomu věnovat asi tak o 10minut více času a vyměnit náhon komplet, samozřejmě ho předtím zavěsit a prolít řídkým olejem.
Presne jak pises. A jeste se mi stalo, ze dole jak drzi nahon v kolu, tak to vicko bylo za ta leta (u mexika rok 96) :lol: totalne sjeta ta cepicka, takze koupena nova cepicka, nandana a dana na bovden ta zavlacka.

A dalsi problem co jsem mel u ovala, tak mi nesel tachometr, ale porad nacital km. Rozebral jsem to a bovdenem nahoru se mi dostala vazelina a ta totalne ucpala vnitrek tachometru. Tak jsem to rozebral, vycistil a vynuloval si km (bylo to hne prvni zavada, kdyz jsem to koupil).

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 13 črc 2011
od firestorm69
Čaute panstvo. Vedel by mi niekto poradiť fintu ako v domácich podmienkach vytiahnuť staré púzdro štartéra z prevodovky? Dnes som sa neúspešne pokúšal o jeho výmenu, ale akurát som sa precvičil v demontáži a montáži štartéra v tzv. núdzovom režime :^o (auto na zdviháku a pravé zadné koleso dolu). Jediné, čo ma napadlo skúsiť navariť na závitník nejaké predľženie a skúsiť staré púzdro po zarezaní závitníka vytočiť... #-o Máte niekto lepší nápad, alebo grif? Ďakujem

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 13 črc 2011
od Herbie
pokud nepletu, existuje na to nejaky pripravek



samozrejme pokud neni v aute motor, jde to vyrazne lepe a jednoduseji :)

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 13 črc 2011
od OB
firestorm69 píše:Čaute panstvo. Vedel by mi niekto poradiť fintu ako v domácich podmienkach vytiahnuť staré púzdro štartéra z prevodovky? Dnes som sa neúspešne pokúšal o jeho výmenu, ale akurát som sa precvičil v demontáži a montáži štartéra v tzv. núdzovom režime :^o (auto na zdviháku a pravé zadné koleso dolu). Jediné, čo ma napadlo skúsiť navariť na závitník nejaké predľženie a skúsiť staré púzdro po zarezaní závitníka vytočiť... #-o Máte niekto lepší nápad, alebo grif? Ďakujem
Největší finta na tento problém je sehnat si startér z automatu a našroubovat ho tam nastartovat a jet. Automatový startér má totiž rotor 2x uložený. Tím pádem nemusíš řešit nějaký vyběhaný futro v převodovce. Tento startér z automatu jde bez jakýchkoliv úprav namontovat do manuální převodovky. Prostě žádné úpravy.

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 13 črc 2011
od Kůča
OB píše:
firestorm69 píše:Čaute panstvo. Vedel by mi niekto poradiť fintu ako v domácich podmienkach vytiahnuť staré púzdro štartéra z prevodovky? Dnes som sa neúspešne pokúšal o jeho výmenu, ale akurát som sa precvičil v demontáži a montáži štartéra v tzv. núdzovom režime :^o (auto na zdviháku a pravé zadné koleso dolu). Jediné, čo ma napadlo skúsiť navariť na závitník nejaké predľženie a skúsiť staré púzdro po zarezaní závitníka vytočiť... #-o Máte niekto lepší nápad, alebo grif? Ďakujem
Největší finta na tento problém je sehnat si startér z automatu a našroubovat ho tam nastartovat a jet. Automatový startér má totiž rotor 2x uložený. Tím pádem nemusíš řešit nějaký vyběhaný futro v převodovce. Tento startér z automatu jde bez jakýchkoliv úprav namontovat do manuální převodovky. Prostě žádné úpravy.
To máš pravdu,pak už se vyběhané pouzdro nikdy řešit nemusí. :D

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 13 črc 2011
od Pětišroub
startér z Feldy - je silnější a mnohem lehčí než startér z Automata. Na vrakči za pár korun, jsem přítelem rychlých a funkčních řešení :-)

Ideální je stáhnout dosedací přírubu startéru o cca 2mm aby se dále zlepšil záběr pastorku ve věnci setrvačníku, ale lze používat dlouhodobě i bez úprav.


Obrázek

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 13 črc 2011
od firestorm69
Síce super nápad, ale žeby som chcel zrovna kupovať ďalší štartér... [-X Mám to origo 6 volt a nerád by som to krvavil. Štartér mám po repase, tak už len zmáknuť to púzdro. Zajtra to skúsim s tým závitníkom... :mrgreen:

Re: Finty aneb jak na to?

Napsal: 13 črc 2011
od lišák
Já jsem kdysi pouzdro "rozštípnul" jednou dobře mířenou ránou kladívkem na sekáček udělaný ze starého šroubováku. Pouzdro je z poměrně křehkýho materiálu a hned se rozsypalo. Zbytky jsem vyškrábl háčkem z drátu. No nic profi, ale když nemáš co potřebuješ, musíš použít co máš.