Finty aneb jak na to?

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
brbrouk
Příspěvky: 158
Registrován: 17 čer 2006
Bydliště: Liberec

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod brbrouk » 06 bře 2011

Když píšete o seřízení zadních torzek, tak bych měl taky prosbu o pomoc, na T2b mám o 2,5 cm pokleslou jednu stranu, dá se seřídit i tento rozdíl na jedné straně auta nebo musí se rozebrat obě dvě strany.
Díky za Vaše názory.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod prak » 06 bře 2011

samozřejmě stačí jedna
vyber výšku na straně která ti vyhovuje a druhou můžeš štelovat donekonečna
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod george » 29 bře 2011

mel jsem asi založit nejakej projekt, ale zas tolik na tom nedělám :)

Zadek hotov a předek samá komplikace, je to orezlý, takže šrouby ochranného plechu se odvrtávaly.
Při sundávání tlumiče použita opět flexa, ale fragment oka tlumiče dole zůstal na závitu jako kdyby tam patřil. Nejde naprosto dolu.
Takže se raději ptám: mám do toho jít ještě hrubší silou? :x
díky za rady, fakt to vypadá, jak když to tam patří.
Přílohy
DSC05305flat.JPG

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4466
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod prak » 29 bře 2011

dvě kladiva proti sobě a otloukat a otloukat
pak to povolí
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
coltan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 387
Registrován: 03 srp 2008
Bydliště: Plzeň

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod coltan » 29 bře 2011

Mě to tam taky takhle zůstalo a nešlo to dolů, protože to přirezlo...... tak sem to opatrně naříz flexou, pak kladivo a bylo to :wink:

Uživatelský avatar
Romulus
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 15 zář 2006
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod Romulus » 30 bře 2011

jo a až tam budeš dávat nové tlumiče, tak to mázni grafitovou vazelínou, abys to neřešil při další výměně tlumičů :wink:
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá :-D
romand.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod Pětišroub » 30 bře 2011

penetrovat a siky nebo Visegripy... nebo podélně naříznout mikrobruskou...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod SO 545 » 31 bře 2011

decentne zbrusenie flexou. bezna zavada u drandivcoch nonstopnoservisfuckincar
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
aircooled
aircooled kecálek
Příspěvky: 706
Registrován: 19 říj 2010

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod aircooled » 31 bře 2011

:D :D :D Musím si dať spraviť nálepku na okno...
ExBruno

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod george » 02 dub 2011

tak e to blíží snad ke zdárnýmu konci a nikde nic nepoteče...
dnes jsem měnil přední tlumiče. Měl jsem tam krátké s redukcí a od kayaby jesm koupil dlouhy. O centak pri plným natažení to stejně nevyšlo, tak jsem přitáhnul rameno a tlumič nasadil. Ted je tedy na max. Až to dám na kola nejspíš to povolí ješte, ale je to tak v pořádku?

dík :)

jo a taky jsem urval náhon tacho :oops: jak náročný je to vyměnit? koukal jsem, že nestojí svět...tak až mě páni oficíři zastaví za 60ku, abych o tom taky věděl :)
Přílohy
flat tlumič.JPG

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1982
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod Skid » 02 dub 2011

nahon na tachometr jen protahnes bovdenem a je vymalovano, teda tak jsem to udelal ja.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8715
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod yahoďák » 07 dub 2011

Skid píše:nahon na tachometr jen protahnes bovdenem a je vymalovano, teda tak jsem to udelal ja.


to bych doporučil jen v případě časové tísně.
Náhony praskají ze dvou důvodů:
- porouchaný tachometr, který je přidřený, klade náhonu odpor a brzy stejně přestane ukazovat, i když náhon nepraskne
- často dochází k tomu, že bowden je na dolním konci, v místě kde je zaústěn do osy kola poškozen. Vlivem zahnutí a namáhání mechanického i povětrnostními vlivy a nečistotami (to vše v míře mnohem větší než kdekoliv jinde po trase náhonu) dojde časem k prasknutí povlaku, nebo chcete-li bužírky na bowdenu, tudy začně vnikat dovnitř voda a časem se tam lanko roztřepí a praskne.

Takže doporučuju tomu věnovat asi tak o 10minut více času a vyměnit náhon komplet, samozřejmě ho předtím zavěsit a prolít řídkým olejem.
Obrázek

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1982
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod Skid » 07 dub 2011

yahoďák píše:
Skid píše:nahon na tachometr jen protahnes bovdenem a je vymalovano, teda tak jsem to udelal ja.


to bych doporučil jen v případě časové tísně.
Náhony praskají ze dvou důvodů:
- porouchaný tachometr, který je přidřený, klade náhonu odpor a brzy stejně přestane ukazovat, i když náhon nepraskne
- často dochází k tomu, že bowden je na dolním konci, v místě kde je zaústěn do osy kola poškozen. Vlivem zahnutí a namáhání mechanického i povětrnostními vlivy a nečistotami (to vše v míře mnohem větší než kdekoliv jinde po trase náhonu) dojde časem k prasknutí povlaku, nebo chcete-li bužírky na bowdenu, tudy začně vnikat dovnitř voda a časem se tam lanko roztřepí a praskne.

Takže doporučuju tomu věnovat asi tak o 10minut více času a vyměnit náhon komplet, samozřejmě ho předtím zavěsit a prolít řídkým olejem.


Presne jak pises. A jeste se mi stalo, ze dole jak drzi nahon v kolu, tak to vicko bylo za ta leta (u mexika rok 96) :lol: totalne sjeta ta cepicka, takze koupena nova cepicka, nandana a dana na bovden ta zavlacka.

A dalsi problem co jsem mel u ovala, tak mi nesel tachometr, ale porad nacital km. Rozebral jsem to a bovdenem nahoru se mi dostala vazelina a ta totalne ucpala vnitrek tachometru. Tak jsem to rozebral, vycistil a vynuloval si km (bylo to hne prvni zavada, kdyz jsem to koupil).
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1085
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod firestorm69 » 13 črc 2011

Čaute panstvo. Vedel by mi niekto poradiť fintu ako v domácich podmienkach vytiahnuť staré púzdro štartéra z prevodovky? Dnes som sa neúspešne pokúšal o jeho výmenu, ale akurát som sa precvičil v demontáži a montáži štartéra v tzv. núdzovom režime :^o (auto na zdviháku a pravé zadné koleso dolu). Jediné, čo ma napadlo skúsiť navariť na závitník nejaké predľženie a skúsiť staré púzdro po zarezaní závitníka vytočiť... #-o Máte niekto lepší nápad, alebo grif? Ďakujem
carpe diem

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod Herbie » 13 črc 2011

pokud nepletu, existuje na to nejaky pripravek



samozrejme pokud neni v aute motor, jde to vyrazne lepe a jednoduseji :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2499
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod OB » 13 črc 2011

firestorm69 píše:Čaute panstvo. Vedel by mi niekto poradiť fintu ako v domácich podmienkach vytiahnuť staré púzdro štartéra z prevodovky? Dnes som sa neúspešne pokúšal o jeho výmenu, ale akurát som sa precvičil v demontáži a montáži štartéra v tzv. núdzovom režime :^o (auto na zdviháku a pravé zadné koleso dolu). Jediné, čo ma napadlo skúsiť navariť na závitník nejaké predľženie a skúsiť staré púzdro po zarezaní závitníka vytočiť... #-o Máte niekto lepší nápad, alebo grif? Ďakujem


Největší finta na tento problém je sehnat si startér z automatu a našroubovat ho tam nastartovat a jet. Automatový startér má totiž rotor 2x uložený. Tím pádem nemusíš řešit nějaký vyběhaný futro v převodovce. Tento startér z automatu jde bez jakýchkoliv úprav namontovat do manuální převodovky. Prostě žádné úpravy.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod Kůča » 13 črc 2011

OB píše:
firestorm69 píše:Čaute panstvo. Vedel by mi niekto poradiť fintu ako v domácich podmienkach vytiahnuť staré púzdro štartéra z prevodovky? Dnes som sa neúspešne pokúšal o jeho výmenu, ale akurát som sa precvičil v demontáži a montáži štartéra v tzv. núdzovom režime :^o (auto na zdviháku a pravé zadné koleso dolu). Jediné, čo ma napadlo skúsiť navariť na závitník nejaké predľženie a skúsiť staré púzdro po zarezaní závitníka vytočiť... #-o Máte niekto lepší nápad, alebo grif? Ďakujem


Největší finta na tento problém je sehnat si startér z automatu a našroubovat ho tam nastartovat a jet. Automatový startér má totiž rotor 2x uložený. Tím pádem nemusíš řešit nějaký vyběhaný futro v převodovce. Tento startér z automatu jde bez jakýchkoliv úprav namontovat do manuální převodovky. Prostě žádné úpravy.


To máš pravdu,pak už se vyběhané pouzdro nikdy řešit nemusí. :D
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19252
Registrován: 02 led 2003

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod Pětišroub » 13 črc 2011

startér z Feldy - je silnější a mnohem lehčí než startér z Automata. Na vrakči za pár korun, jsem přítelem rychlých a funkčních řešení :-)

Ideální je stáhnout dosedací přírubu startéru o cca 2mm aby se dále zlepšil záběr pastorku ve věnci setrvačníku, ale lze používat dlouhodobě i bez úprav.


Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1085
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod firestorm69 » 13 črc 2011

Síce super nápad, ale žeby som chcel zrovna kupovať ďalší štartér... [-X Mám to origo 6 volt a nerád by som to krvavil. Štartér mám po repase, tak už len zmáknuť to púzdro. Zajtra to skúsim s tým závitníkom... :mrgreen:
carpe diem

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4529
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvekod lišák » 13 črc 2011

Já jsem kdysi pouzdro "rozštípnul" jednou dobře mířenou ránou kladívkem na sekáček udělaný ze starého šroubováku. Pouzdro je z poměrně křehkýho materiálu a hned se rozsypalo. Zbytky jsem vyškrábl háčkem z drátu. No nic profi, ale když nemáš co potřebuješ, musíš použít co máš.
Každý celek se skládá z detailů.


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti