Finty aneb jak na to?

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8753
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od yahoďák »

Já bych to přetěsnění prasátka přece jen nezavrhoval, je to relativní jestli měnit prasátko nebo ho přetěsnit, bez ohledu na to, že dřív se to tak dělalo běžně.
V zásadě bych ho nepřetěsňoval pokud to není originál VW, ale nějakej druhovýrobní kus..v tom případě rovnou měnit, kdežto originální kus zachránit
Další faktor pro rozhodování je, v jakém stavu jsou jsou spoje na hadičkách/trubičkách a kolik času tomu chceme / můžeme věnovat..jestli je to auto na ježdění, kde to musí být opraveno "hned" a nebo projekt, kde to má čas....protože snaha o povolení spoje hadičky s prasátkem může pokračovat postupnou výměnou všech hadiček a trubiček až k hlavnímu brzdovému válci, když je to moc ohnilé (myslím šestihrany na šroubeních).
Nedávno jsem řešil tekoucí prasátko na Caddym...mohl jsem volit mezi výměnou prasátka, i kdyby se to obešlo bez potíží, tak je možné, že za dva roky druhovýrobní aušus znova poteče, jezdím s tím denně....takže jsem zakoupil bez větších obtíží sadu těsnění... a těsní to.
Kdyby ne, tak bych to nedoporučoval :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od george »

no rek bych, ze netece, to je od toho, jak jsem to prostrikaval olejem...
jinak hadicky systemu taky drzej, tak nevim, jestli to menit...puvodne jesem myslel, ze vymenim vse za nove...ale je to potreba? jen manzeta na poloose propousti, pakny, buben jsou tutovka a tlumice...v cem je lepsi plyn?

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5815
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od udeeska »

Musim dat za pravdu Yahodakovi,brousim Caddyho taky denne a prasatko mi zacolo tect
po vymene oblozeni,kdy se zmenila poloha valecku v prasatku.Na poprve jsem vymenil cele prasatko,
jelikoz se cenove vyplatilo,ale na druhem kole jsem tak jako Jirka pouzil tesneni vyrobene uz ani nevim kde,
avsak na dopruceni me VW mototechny.Drive jsem kupoval prasatka na norku z Brazilie a jake bylo prekvapeni,
kdyz roztece der sroubu nepasovali na stit :roll: .Po zavolani do Cipu1 se mi omluvili za vadnou zasilku zapricenenou
novym vyrobcem(to tam kourej u toho travu jak o zivot,kdyz nedokazou ani omerit roztece :mrgreen: ) a od te doby jsem
kupoval vymenne tesnici sady a bez problemu.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8753
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od yahoďák »

Georgi jestli měnit hadičky (a trubičky) záleží na stavu a stáří hadiček... někdy se na nich dá najít potisk s datem. Záleží na tom, jak moc s tím hodláš jezdit, jestli hodláš měnit hlavní brzdoivej válec a prasátka...atd.
PS: tuhle pasáž o brzdách časem přesunu do topiku o brzdách...tlumiče zase k tlumičům atd.... nemá smysl aby to tu bylo 3x
takže na otázku:
george píše:a tlumice...v cem je lepsi plyn?
odpověď hledej tady: Jaké použít tlumiče ?
Obrázek

lope
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 989
Registrován: 08 zář 2009

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od lope »

Nočníky (gumičky) do prasátka jsem koupil normálně v mototechně, podle průměru. Pravda, byla to prodejna s tradicí od socialismu. Ale když prý neteče... Spíš bych řešil tu divnou stopu na bubnu. Jestli to je obložením (které stejně přijde nové), nebo je potřeba srovnat i buben.

Děravou manžetu nápravy samozřejmě vyměnit. Svého času jsem použil nějakou na Š120. Větší průměr byl přesný, menší byl trochu větší, takže se to muselo podložit gumovou páskou.

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od george »

tak mam doma kayaby (to se natahuje? myslel jsem, ze stlacuje pri montazi) :roll:
pak prasatko a novy pakny od ate vsechno

dal jsem za novy pakny 500, takze stejne jako za repas...buben zatim nesehnal soustruznika ... :)

dik\ vsem za rady, musim se to naucit...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od Petr914 »

george píše:tak mam doma kayaby (to se natahuje?
...jo...jako autíčko na setrvačník...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...

...co máš za KYB...olejový nebo plynový?...
You can't win 'em all...

Rokhin
Příspěvky: 21
Registrován: 09 úno 2008
Bydliště: Plzeň

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od Rokhin »

Nevím proč se nikdo nezmiňuje o nějakým rázovým klíči (elektrický nebo pneu.), s tím je to docela pohoda.
Tu gymnastiku na lešenářský trubce už jsem taky vyzkoušel,... při třetím výmyku mi došlo, že tudy cesta nevede :)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2609
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od OB »

Největší finta je si nekupovat takový starý střep jako je Brouk, pak nemusíš nic řešit. :D
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Peter
Příspěvky: 193
Registrován: 05 dub 2004
Bydliště: Žilina - SK

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od Peter »

Rokhin píše:Nevím proč se nikdo nezmiňuje o nějakým rázovým klíči (elektrický nebo pneu.), s tím je to docela pohoda.
Tu gymnastiku na lešenářský trubce už jsem taky vyzkoušel,... při třetím výmyku mi došlo, že tudy cesta nevede :)
ale zminuje, klidek :wink:
A home is not a house

Uživatelský avatar
Ferdinand
Příspěvky: 194
Registrován: 13 led 2006

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od Ferdinand »

Na závěr tvé šikovné práce ti z vlastní zkušennosti doporučuji, aby jsi tu matku na poloose pořádně dotáhl alespoň metrovou pákou. Jsou na to sice předepsány nějaká přesná kila, ale jeden starý machr, co mne učil před třiceti lety jak na Brouky, zastával tu metrovou páku jako okorát.
Jednou jsem si totiž koupil auto, kde to majitel přede mnou moc neřešil a pak se mi stalo, že se díky uvolněné matici vymačkaly drážky na bubnu a z ničeho nic jsem při jízdě ztratil zadní kolo i s bubnem. Závlačka byla ustřižena jako by byla z bláta. Samozřejmě, že jsem tehdy ve zmatku šlápl na brzdy, otevřelo se zadní prasátko a já po třech kolech upaloval ještě asi 500 metrů bez brzd. Moc pěkná zábava.
Když jsem dal díky kanarádům (stalo se mi to 100 km od domova) vše zase dohromady a dva lidé pověšení na dvoumetrové páce utáhli matici, myslel jsem že mám vyhráno. Ale nebylo. Po cca 30 kilomertech se závada opakovala. Domů jsem dojel na odtahovce.
Nakonec jsem musel vyměnit brzdový buben (naštěstí drážky na poloose vydržely) a od té doby byl klid.
Tak šťastnou cestu.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4489
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od SO 545 »

a k tomu hned nadvezuje ze jedna z dost podstatnych veci v dielni je momentovy kluc...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5815
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od udeeska »

Ne asi kazdej muze doma mit Impact Wrench/vzduchovej utahovak,ke kteremu je zapotrebi patricny kompresor.Porad tu mame
prevazne fanousky,kteri ackoli vweci rozumi,tak nemaji doma technicke vybaveni profesionalni dilny a presto se snazi v ramci
svych moznostech udelat co je v jejich silach.Pro Go motoru vyjde cena naradi urcite vice jak trojnasobek opravy z renonovaneho servisu...
...takze je tu fura lidi.kteri si mysli,ze vsichni maji perfektne vybavenou dilnu,furu penez aco ja vim co jeste.....
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3694
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od john »

Impact wrench nema dost momentu utiahnut maticu zadneho naboja...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4489
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od SO 545 »

udeeska píše:...takze je tu fura lidi.kteri si mysli,ze vsichni maji perfektne vybavenou dilnu,furu penez aco ja vim co jeste.....
ja si nic nemyslim

http://www.retecom.sk/10219-Momentove-kluce-PROXXON

ak niekto co i len trosku seriozne chce riesit problematiku naprav , motorov a pod tak investicia do momentoveho kluca a casu k najdeniu potrebnych utahovacich hodnot stoji zato.

Debata o metrovych tyciach a pod je tak trosku s cesty. Je rozdiel ked niekto kto taha za paku o dlzke 1m ma vahu trebars 100kg alebo je to suchar o vahe 65kg... a presne tieto nepresnosti a s nimi spojene neprijemnosti odstrani momentak.

Som socka ale ak chcem nieco robit zabezpecim si slusne naradie , druha moznost poziciam si ho. Odtahovka a pod obcas pohlti aj cenu tak draheho naradia
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3694
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od john »

SO 545 píše:
udeeska píše:...takze je tu fura lidi.kteri si mysli,ze vsichni maji perfektne vybavenou dilnu,furu penez aco ja vim co jeste.....
ja si nic nemyslim

http://www.retecom.sk/10219-Momentove-kluce-PROXXON

ak niekto co i len trosku seriozne chce riesit problematiku naprav , motorov a pod tak investicia do momentoveho kluca a casu k najdeniu potrebnych utahovacich hodnot stoji zato.

Debata o metrovych tyciach a pod je tak trosku s cesty. Je rozdiel ked niekto kto taha za paku o dlzke 1m ma vahu trebars 100kg alebo je to suchar o vahe 65kg... a presne tieto nepresnosti a s nimi spojene neprijemnosti odstrani momentak.

Som socka ale ak chcem nieco robit zabezpecim si slusne naradie , druha moznost poziciam si ho. Odtahovka a pod obcas pohlti aj cenu tak draheho naradia
Ani ja by som to nevedel lepsie podat... =D>


Co sa tyka metrovej tyce nie je to uplny uchyl, len clovek musi mat dost rozumu nato, aby si spocital, kde musi umiestnit jeho telesnu vahu na tyci, samozrejme, ak vie svoju vahu a potrebny krutiaci moment... :D

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od Lugen »

aneb třiceti kilama budeme působit na konec metrové tyče :)
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od george »

vše nakoupeno, odstrojeno až na demontáž tlumiče šlo vše hladce...šel ven pomocí flexy :)
Šroub nebylo možné vysunout z očka, protože ten otvor asi na montáž tlumiče je kousek vedle :shock: nejen na gazovi se pani inzenyri sekli, ale je pravda, ze tam takovych nianci bylo mnohem vic!

a ted resim, že je brouk vzadu spadlý k jedné straně. Prý torzní tyč, ale tu sám asi nevyřešim, nic na tom špatně totiž nevidim.
Nemáte někdo referenci na někoho, kdo by to nejlépe na počkání vyřešil. Zapojil bych se do toho taky, at se přiučim.
Nebo nějaké jiné rady?
Přílohy
flat.JPG
flat.JPG (63.01 KiB) Zobrazeno 4896 x

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12625
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od Sam »

Nesvaloval bych vinu na inzenyry. Vsadim se o vsechno co mam, ze kdyz auto sjelo z vyrobni linky, ze dira v misce s osou sroubu licovala. Problem nastal az pri zasazich inzenyru garazistu... :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Finty aneb jak na to?

Příspěvek od Skid »

http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules. ... cle&sid=22" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Odpovědět