Finty aneb jak na to?
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Finty aneb jak na to?
Já bych to přetěsnění prasátka přece jen nezavrhoval, je to relativní jestli měnit prasátko nebo ho přetěsnit, bez ohledu na to, že dřív se to tak dělalo běžně.
V zásadě bych ho nepřetěsňoval pokud to není originál VW, ale nějakej druhovýrobní kus..v tom případě rovnou měnit, kdežto originální kus zachránit
Další faktor pro rozhodování je, v jakém stavu jsou jsou spoje na hadičkách/trubičkách a kolik času tomu chceme / můžeme věnovat..jestli je to auto na ježdění, kde to musí být opraveno "hned" a nebo projekt, kde to má čas....protože snaha o povolení spoje hadičky s prasátkem může pokračovat postupnou výměnou všech hadiček a trubiček až k hlavnímu brzdovému válci, když je to moc ohnilé (myslím šestihrany na šroubeních).
Nedávno jsem řešil tekoucí prasátko na Caddym...mohl jsem volit mezi výměnou prasátka, i kdyby se to obešlo bez potíží, tak je možné, že za dva roky druhovýrobní aušus znova poteče, jezdím s tím denně....takže jsem zakoupil bez větších obtíží sadu těsnění... a těsní to.
Kdyby ne, tak bych to nedoporučoval
V zásadě bych ho nepřetěsňoval pokud to není originál VW, ale nějakej druhovýrobní kus..v tom případě rovnou měnit, kdežto originální kus zachránit
Další faktor pro rozhodování je, v jakém stavu jsou jsou spoje na hadičkách/trubičkách a kolik času tomu chceme / můžeme věnovat..jestli je to auto na ježdění, kde to musí být opraveno "hned" a nebo projekt, kde to má čas....protože snaha o povolení spoje hadičky s prasátkem může pokračovat postupnou výměnou všech hadiček a trubiček až k hlavnímu brzdovému válci, když je to moc ohnilé (myslím šestihrany na šroubeních).
Nedávno jsem řešil tekoucí prasátko na Caddym...mohl jsem volit mezi výměnou prasátka, i kdyby se to obešlo bez potíží, tak je možné, že za dva roky druhovýrobní aušus znova poteče, jezdím s tím denně....takže jsem zakoupil bez větších obtíží sadu těsnění... a těsní to.
Kdyby ne, tak bych to nedoporučoval
Re: Finty aneb jak na to?
no rek bych, ze netece, to je od toho, jak jsem to prostrikaval olejem...
jinak hadicky systemu taky drzej, tak nevim, jestli to menit...puvodne jesem myslel, ze vymenim vse za nove...ale je to potreba? jen manzeta na poloose propousti, pakny, buben jsou tutovka a tlumice...v cem je lepsi plyn?
jinak hadicky systemu taky drzej, tak nevim, jestli to menit...puvodne jesem myslel, ze vymenim vse za nove...ale je to potreba? jen manzeta na poloose propousti, pakny, buben jsou tutovka a tlumice...v cem je lepsi plyn?
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Finty aneb jak na to?
Musim dat za pravdu Yahodakovi,brousim Caddyho taky denne a prasatko mi zacolo tect
po vymene oblozeni,kdy se zmenila poloha valecku v prasatku.Na poprve jsem vymenil cele prasatko,
jelikoz se cenove vyplatilo,ale na druhem kole jsem tak jako Jirka pouzil tesneni vyrobene uz ani nevim kde,
avsak na dopruceni me VW mototechny.Drive jsem kupoval prasatka na norku z Brazilie a jake bylo prekvapeni,
kdyz roztece der sroubu nepasovali na stit .Po zavolani do Cipu1 se mi omluvili za vadnou zasilku zapricenenou
novym vyrobcem(to tam kourej u toho travu jak o zivot,kdyz nedokazou ani omerit roztece ) a od te doby jsem
kupoval vymenne tesnici sady a bez problemu.
po vymene oblozeni,kdy se zmenila poloha valecku v prasatku.Na poprve jsem vymenil cele prasatko,
jelikoz se cenove vyplatilo,ale na druhem kole jsem tak jako Jirka pouzil tesneni vyrobene uz ani nevim kde,
avsak na dopruceni me VW mototechny.Drive jsem kupoval prasatka na norku z Brazilie a jake bylo prekvapeni,
kdyz roztece der sroubu nepasovali na stit .Po zavolani do Cipu1 se mi omluvili za vadnou zasilku zapricenenou
novym vyrobcem(to tam kourej u toho travu jak o zivot,kdyz nedokazou ani omerit roztece ) a od te doby jsem
kupoval vymenne tesnici sady a bez problemu.
Vwase nocni sichta...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Finty aneb jak na to?
Georgi jestli měnit hadičky (a trubičky) záleží na stavu a stáří hadiček... někdy se na nich dá najít potisk s datem. Záleží na tom, jak moc s tím hodláš jezdit, jestli hodláš měnit hlavní brzdoivej válec a prasátka...atd.
PS: tuhle pasáž o brzdách časem přesunu do topiku o brzdách...tlumiče zase k tlumičům atd.... nemá smysl aby to tu bylo 3x
takže na otázku:
PS: tuhle pasáž o brzdách časem přesunu do topiku o brzdách...tlumiče zase k tlumičům atd.... nemá smysl aby to tu bylo 3x
takže na otázku:
odpověď hledej tady: Jaké použít tlumiče ?george píše:a tlumice...v cem je lepsi plyn?
Re: Finty aneb jak na to?
Nočníky (gumičky) do prasátka jsem koupil normálně v mototechně, podle průměru. Pravda, byla to prodejna s tradicí od socialismu. Ale když prý neteče... Spíš bych řešil tu divnou stopu na bubnu. Jestli to je obložením (které stejně přijde nové), nebo je potřeba srovnat i buben.
Děravou manžetu nápravy samozřejmě vyměnit. Svého času jsem použil nějakou na Š120. Větší průměr byl přesný, menší byl trochu větší, takže se to muselo podložit gumovou páskou.
Děravou manžetu nápravy samozřejmě vyměnit. Svého času jsem použil nějakou na Š120. Větší průměr byl přesný, menší byl trochu větší, takže se to muselo podložit gumovou páskou.
Re: Finty aneb jak na to?
tak mam doma kayaby (to se natahuje? myslel jsem, ze stlacuje pri montazi)
pak prasatko a novy pakny od ate vsechno
dal jsem za novy pakny 500, takze stejne jako za repas...buben zatim nesehnal soustruznika ...
dik\ vsem za rady, musim se to naucit...
pak prasatko a novy pakny od ate vsechno
dal jsem za novy pakny 500, takze stejne jako za repas...buben zatim nesehnal soustruznika ...
dik\ vsem za rady, musim se to naucit...
Re: Finty aneb jak na to?
...jo...jako autíčko na setrvačník...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...natáhneš a pustíš...george píše:tak mam doma kayaby (to se natahuje?
...co máš za KYB...olejový nebo plynový?...
You can't win 'em all...
Re: Finty aneb jak na to?
Nevím proč se nikdo nezmiňuje o nějakým rázovým klíči (elektrický nebo pneu.), s tím je to docela pohoda.
Tu gymnastiku na lešenářský trubce už jsem taky vyzkoušel,... při třetím výmyku mi došlo, že tudy cesta nevede
Tu gymnastiku na lešenářský trubce už jsem taky vyzkoušel,... při třetím výmyku mi došlo, že tudy cesta nevede
Re: Finty aneb jak na to?
Největší finta je si nekupovat takový starý střep jako je Brouk, pak nemusíš nic řešit.
Co přijde dál???
Re: Finty aneb jak na to?
ale zminuje, klidekRokhin píše:Nevím proč se nikdo nezmiňuje o nějakým rázovým klíči (elektrický nebo pneu.), s tím je to docela pohoda.
Tu gymnastiku na lešenářský trubce už jsem taky vyzkoušel,... při třetím výmyku mi došlo, že tudy cesta nevede
A home is not a house
Re: Finty aneb jak na to?
Na závěr tvé šikovné práce ti z vlastní zkušennosti doporučuji, aby jsi tu matku na poloose pořádně dotáhl alespoň metrovou pákou. Jsou na to sice předepsány nějaká přesná kila, ale jeden starý machr, co mne učil před třiceti lety jak na Brouky, zastával tu metrovou páku jako okorát.
Jednou jsem si totiž koupil auto, kde to majitel přede mnou moc neřešil a pak se mi stalo, že se díky uvolněné matici vymačkaly drážky na bubnu a z ničeho nic jsem při jízdě ztratil zadní kolo i s bubnem. Závlačka byla ustřižena jako by byla z bláta. Samozřejmě, že jsem tehdy ve zmatku šlápl na brzdy, otevřelo se zadní prasátko a já po třech kolech upaloval ještě asi 500 metrů bez brzd. Moc pěkná zábava.
Když jsem dal díky kanarádům (stalo se mi to 100 km od domova) vše zase dohromady a dva lidé pověšení na dvoumetrové páce utáhli matici, myslel jsem že mám vyhráno. Ale nebylo. Po cca 30 kilomertech se závada opakovala. Domů jsem dojel na odtahovce.
Nakonec jsem musel vyměnit brzdový buben (naštěstí drážky na poloose vydržely) a od té doby byl klid.
Tak šťastnou cestu.
Jednou jsem si totiž koupil auto, kde to majitel přede mnou moc neřešil a pak se mi stalo, že se díky uvolněné matici vymačkaly drážky na bubnu a z ničeho nic jsem při jízdě ztratil zadní kolo i s bubnem. Závlačka byla ustřižena jako by byla z bláta. Samozřejmě, že jsem tehdy ve zmatku šlápl na brzdy, otevřelo se zadní prasátko a já po třech kolech upaloval ještě asi 500 metrů bez brzd. Moc pěkná zábava.
Když jsem dal díky kanarádům (stalo se mi to 100 km od domova) vše zase dohromady a dva lidé pověšení na dvoumetrové páce utáhli matici, myslel jsem že mám vyhráno. Ale nebylo. Po cca 30 kilomertech se závada opakovala. Domů jsem dojel na odtahovce.
Nakonec jsem musel vyměnit brzdový buben (naštěstí drážky na poloose vydržely) a od té doby byl klid.
Tak šťastnou cestu.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Finty aneb jak na to?
a k tomu hned nadvezuje ze jedna z dost podstatnych veci v dielni je momentovy kluc...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Finty aneb jak na to?
Ne asi kazdej muze doma mit Impact Wrench/vzduchovej utahovak,ke kteremu je zapotrebi patricny kompresor.Porad tu mame
prevazne fanousky,kteri ackoli vweci rozumi,tak nemaji doma technicke vybaveni profesionalni dilny a presto se snazi v ramci
svych moznostech udelat co je v jejich silach.Pro Go motoru vyjde cena naradi urcite vice jak trojnasobek opravy z renonovaneho servisu...
...takze je tu fura lidi.kteri si mysli,ze vsichni maji perfektne vybavenou dilnu,furu penez aco ja vim co jeste.....
prevazne fanousky,kteri ackoli vweci rozumi,tak nemaji doma technicke vybaveni profesionalni dilny a presto se snazi v ramci
svych moznostech udelat co je v jejich silach.Pro Go motoru vyjde cena naradi urcite vice jak trojnasobek opravy z renonovaneho servisu...
...takze je tu fura lidi.kteri si mysli,ze vsichni maji perfektne vybavenou dilnu,furu penez aco ja vim co jeste.....
Vwase nocni sichta...
Re: Finty aneb jak na to?
Impact wrench nema dost momentu utiahnut maticu zadneho naboja...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Finty aneb jak na to?
ja si nic nemyslimudeeska píše:...takze je tu fura lidi.kteri si mysli,ze vsichni maji perfektne vybavenou dilnu,furu penez aco ja vim co jeste.....
http://www.retecom.sk/10219-Momentove-kluce-PROXXON
ak niekto co i len trosku seriozne chce riesit problematiku naprav , motorov a pod tak investicia do momentoveho kluca a casu k najdeniu potrebnych utahovacich hodnot stoji zato.
Debata o metrovych tyciach a pod je tak trosku s cesty. Je rozdiel ked niekto kto taha za paku o dlzke 1m ma vahu trebars 100kg alebo je to suchar o vahe 65kg... a presne tieto nepresnosti a s nimi spojene neprijemnosti odstrani momentak.
Som socka ale ak chcem nieco robit zabezpecim si slusne naradie , druha moznost poziciam si ho. Odtahovka a pod obcas pohlti aj cenu tak draheho naradia
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Finty aneb jak na to?
Ani ja by som to nevedel lepsie podat...SO 545 píše:ja si nic nemyslimudeeska píše:...takze je tu fura lidi.kteri si mysli,ze vsichni maji perfektne vybavenou dilnu,furu penez aco ja vim co jeste.....
http://www.retecom.sk/10219-Momentove-kluce-PROXXON
ak niekto co i len trosku seriozne chce riesit problematiku naprav , motorov a pod tak investicia do momentoveho kluca a casu k najdeniu potrebnych utahovacich hodnot stoji zato.
Debata o metrovych tyciach a pod je tak trosku s cesty. Je rozdiel ked niekto kto taha za paku o dlzke 1m ma vahu trebars 100kg alebo je to suchar o vahe 65kg... a presne tieto nepresnosti a s nimi spojene neprijemnosti odstrani momentak.
Som socka ale ak chcem nieco robit zabezpecim si slusne naradie , druha moznost poziciam si ho. Odtahovka a pod obcas pohlti aj cenu tak draheho naradia
Co sa tyka metrovej tyce nie je to uplny uchyl, len clovek musi mat dost rozumu nato, aby si spocital, kde musi umiestnit jeho telesnu vahu na tyci, samozrejme, ak vie svoju vahu a potrebny krutiaci moment...
Re: Finty aneb jak na to?
aneb třiceti kilama budeme působit na konec metrové tyče
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: Finty aneb jak na to?
vše nakoupeno, odstrojeno až na demontáž tlumiče šlo vše hladce...šel ven pomocí flexy
Šroub nebylo možné vysunout z očka, protože ten otvor asi na montáž tlumiče je kousek vedle nejen na gazovi se pani inzenyri sekli, ale je pravda, ze tam takovych nianci bylo mnohem vic!
a ted resim, že je brouk vzadu spadlý k jedné straně. Prý torzní tyč, ale tu sám asi nevyřešim, nic na tom špatně totiž nevidim.
Nemáte někdo referenci na někoho, kdo by to nejlépe na počkání vyřešil. Zapojil bych se do toho taky, at se přiučim.
Nebo nějaké jiné rady?
Šroub nebylo možné vysunout z očka, protože ten otvor asi na montáž tlumiče je kousek vedle nejen na gazovi se pani inzenyri sekli, ale je pravda, ze tam takovych nianci bylo mnohem vic!
a ted resim, že je brouk vzadu spadlý k jedné straně. Prý torzní tyč, ale tu sám asi nevyřešim, nic na tom špatně totiž nevidim.
Nemáte někdo referenci na někoho, kdo by to nejlépe na počkání vyřešil. Zapojil bych se do toho taky, at se přiučim.
Nebo nějaké jiné rady?
- Přílohy
-
- flat.JPG (63.01 KiB) Zobrazeno 7871 x
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Finty aneb jak na to?
Nesvaloval bych vinu na inzenyry. Vsadim se o vsechno co mam, ze kdyz auto sjelo z vyrobni linky, ze dira v misce s osou sroubu licovala. Problem nastal az pri zasazich inzenyru garazistu...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Finty aneb jak na to?
http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules. ... cle&sid=22" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)