Ratlook opravy

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
thomek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 478
Registrován: 23 úno 2009
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

Ratlook opravy

Příspěvekod thomek » 17 led 2011

... Asi si v první chvíli řikáte, proč jsem vůbec založil tenhle topic ...

... Ono je to docela jednoduchý, vezmete odpovídající auto, které se tomuto stylu alespoň trochu přibližuje a zprovozníte ho ... tím to končí, tím to hasne ... netřeba se o něj více starat ... ale je tady jedno velké ALE ... tehle styl se pravděpodobně začal uplatňovat daleko daleko za velkou louží a ještě dál od Severního pólu ... lokalit, srovnávajcí se s Californií, je nespočet ... bohužel lokalita, kde žije většina z nás, se ani trochu neztotožňuje s lokalitou výše popisovanou ... škoda ...

... Cílem je tady alespoň trochu přiblížit opravy a renovace některých dílů a částí našich vozidel, protože víme, že Ratlook se u nás prostě nědá provozovat v tý míře, jako naši kolegové z jihu USA. Samozřejmě to má i svá určitá specifika. S místním vysokým čislem, co se týče ročního prměrného úhrnu srážek na metr čtvereční, si ani já nerisknu nechat auto nevyspravené, děrevé. A proč? Odpověď je jednoduchá. Provozujete-li stejně zašlé auto totožného typu na dvou místech světa ( dosaďte si ČR a některý ze států na jihu USA), auto v našich končinách půjde rychlejš do prdele. A to je fakt.

... Navíc spousta z nás nemá auto dostatečných kvalit pro to, aby auto mohli provozovat z fleku bez dalších úprav. Můj stroj je na tom velmi podobně. když já jsem se rozhodoval, jakým způsobem provedu restaurování, tak mě automaticky po pár zkušebních sondách do laku napadlo, že se na stroji VW pokusim co nejvíce obnažit původní lak a zbytek zakonzervovat. V tý době mi nějakej Ratlook neřikal vůbec nic. A tohle je přesně to, čím bych se chtěl v tomhle topicu zabývat.

... Dost bylo slov a teď alespoň něco popíšeme ...





... Dopis Vencovi101 na dotaz ohledně odstranění parazitujícího laku ...

Obrázek
Obrázek
... takhle nějak by měl potom vypadat lak po odstranění všech nánosů ...

... Lak jsem si obecně je rozdělil do dvou kategorií ... ten kterej je náchylnej na nějaký rozpouštědlo ... a ten kterej neni ... rozpouštědlem tady myslim aceton ...

1.) tak za prvý ten, kterej neni náchylnej na aceton ... z toho vyplývá, že tenhle typ rozpouštědla můžeš aplikovat na lak a nic by se mu nemělo stát ... a jak na to? ... koupíš si v drogerii takový ty houbičky na mytí nádobí ... jeden balíček á 12 Kč ... myslim, takže finance prakticky nulový ... potom si doma seženeš nějakou nádobku do který přibližně v poměru 1:10 naleješ naftu (1) s acetonem (10) ... pěkně to zamícháš ... a máš připraveno ... postup práce je ještě jednodušší ... vezmeš si houbičku, namočíš do připravený směsi a tou drsnou stranou začneš drhnout ten parazitující lak ... nemusíš namáčet nějak moc, stačí vopravdu málo ... jo a postupně si to vždycky utíráš nějakym připravenym hadříkem ... tim to utíráš proto, aby ti to zbytečně nezasychalo a nedělal si furt jednu práci dokola a dokola ... mimochodem ti po týhle práci naběhne neskutečně sval na inkriminovaný ruce ... ... jakmile ten danej úsek máš vočištěnej ... tak se na něj koukneš zblízka ... co uvidíš ... krásně odhalenej původní lak, kterej je ale poškozenej drobnejma miniauturníma škrábanečkama od tý drsný strany houbičky ... co s tim? ... jako první vezmeš nějaký odmašťovadlo ... třeba aceton nebo nějakej typ technickýho benzínu ... a odmastíš to ... tim ti zůstane krásně čistej lak odproštěnej od původní směsi acetonu s naftou ... super ... odmaštěno máme a co teď ... vezmeš smirk třeba 300 pod vodu a začneš to polehoučku brousit ... když letmým pohledem zjistíš, že některé škrábanečky zmizely, tak použiješ nějakej další jemnější smirk ... třeba plácnu 600 pod vodu ... znovu budeš zlehka brousit ... potom vezmeš 1200 pod vodu a znovu ... a nakonec to doleštíš do krásnýho lesku třebas 2000 pod vodou ... tim ti vznikne prakticky neporušenej lak vysokýho lesku ... ale on zas tak neporušenej neni, jak říká Petr 914 ... nejlepší je na to nakonec nanést nějakej typ leštěnky, která ti tomu dá alespoň nějakej definitivní lesk a hlavně podle kvality krátkodobou či dlouhodobou ochranu před nepříznivými vlivy ... na výběr buď máš český Tempo nebo výrobky značky Farecla ... mimochodem o těhle firmách padla taky slušná debata v tom mym topicu ... takže na to si už udělej názor sám ...

2.) No a druhá verze je ta, že lak je náchylnej na rozpuštědla ... tudíž to budeš odstraňovat jenom mechanicky ... takže vezmeš nějakej smirk ... třeba 120 pod vodu a ten parazitující lak rozrušíš ... pak vezmeš 240 pod vodu ... a pokračuješ ... potom třeba 400 pod vodou ... pak 800 ... 1200 ... a nakonec zase dvoulitr pod vodou ... opět pro 3D efekt použiješ nějakej typ leštěnky ...

Toť vše ... jak jednoduchý, že jo ...

Jinak ti musim říct, že je tahle práce pěkněj voser, chleba to nežere, to je jediná výhoda, páč všechny materiály jsou normálně dostupný prakticky všude a jsou za pakatel ( 9 litrů acetonu á 5OO Kč, 10 litrů naftky á 330 Kč, houbičky za hubičku, no a smirk á 10 Kč za aršík ... ) ... ale ten čas, co na tom strávíš ... osobně musim říct, že jakmile mám, alespoň nějakou volnou chvilku, tak pracuju na kňouračovi ... těch hodin, co jsem na tom dělal, už ani nepočítám ... protože to by to se mnou akorát tak šlehlo ... přibejvá to pomalu, ale musim říct, že ten výsledek za to stoprocentně stojí ... je to prostě něco jinýho, než klasický auta leštěnky ... a o tom to je ...
Naposledy upravil(a) thomek dne 17 led 2011, celkem upraveno 1 x.
My bus doesn't leaks an oil it just marks its territory ...

Uživatelský avatar
thomek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 478
Registrován: 23 úno 2009
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod thomek » 17 led 2011

... Jinak pokud máte někdo nějaký další zkušenosti, tak sem napište, případně přiložte fotky výsledku atd.
... Co by nás mohlo zajímat :

1) zakonzervováním zrezavělých ploch na střeše
2) zabránění rezavění u míst, kde se původní barva nenachází a je to probroušeno na plech ( ... stačí bezbarvý lak? ... )
3) zastavení postupu rzi na poklicích ... atd atd
My bus doesn't leaks an oil it just marks its territory ...

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Kůča » 17 led 2011

Já měl zadní část vnitřku busu kolem oken a příčku mezi kabinou nastříkanou nějakou zlatou barvou,a musim říct že žádné dostupné rozpouštědlo nebylo schopno tuto barvu odstranit.
Tak jsem nakoupil také již zde zmiňované houbičky na nádobí a asi 6 balení CIF Cream Lemon :D
Čištění taky pěkná pakárna,než se člověk dostal na původní šedou barvu,bohužel v některých záhybech kam jsem se nedostal to někde trochu zůstalo.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1060
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod venca101 » 17 led 2011

Thomku, tenhle topik mně udělal radost, pěkně jsi to napsal... :D Vydal sem se totiž podobnou cestou a řekl sem si, když krysu, tak krysu a původní lak budu zachovávat téměř všude, kde to bude zachránitelný (kromě podvozku). Návod, jak opucovat kastli a konzervaci motorovýho prostoru sem vyškemral po zdejších uživatelích a motor sem si udělal podle svýho...
Protože chci auto užívat i mimo asfaltový silnice, tak sem upustil od pískování. Válce neřeším vůbec, jen hliníkový díly motoru. Motor sem po vytažení z auta důkladně umyl vapkou a čističem motorů, ale léty zaschlá hlína s olejem nešla dolů-následovala plastová špachtle a benzín. Pak sem motor rozebral, na blok motoru a hlavy sem použil čistič na grily (inspirace viz Lišák), Cif, prášek a dráťenka na nádobí, dráŤenej kartáč a trpělivost.
S výsledkem jsem velmi spokojenej i když očištění není samosebou 100%, protože do těch úzkejch drážek a zákoutí se normální smrtelník drátěnkou prostě nedostane. Avšak na krysu perfektní a povrchová úprava přece nejezdí :D
Obrázek

Plechy kolem motoru sem nejdřív umyl technickým benzínem a plastovou špachtlí, jenže rezavý místa byly dost drsný, tak sem vzal jemnej šmirgl 600 pod vodu a rezavý místa vybrousil do hladka. Pak 2x rozprašovačem odrezovač na 24h. Druhej den sem zaschlej odrezovač umyl tech. benzínem a plechy několikrát vyleštil tempem...
S výsledkem sem opět zpokojen, i když můj recept ještě není dokonalý. Tempo totiž nevydrží věčně a musí se obnovovat, proto je recept ještě ve fázi vývoje a než motor složím a hodím do auta, tak plechy ještě něčím ošetřím, ale zatím nevím čím...
Obrázek

Tak teď by mě zajimaly ty první 2 body jak psal Thomek...

Uživatelský avatar
thomek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 478
Registrován: 23 úno 2009
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod thomek » 17 led 2011

... Tak se mi to líbí ... a další se určitě připojí ... pěkně Venco ... =D>
... jinak u Lišáka se koukám inspiruje spousta lidí ...
My bus doesn't leaks an oil it just marks its territory ...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4526
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod lišák » 17 led 2011

Jen nechte na hlavě. Všechno sleduju, a sám také nasávám. To, že se ne ke všemu a ne vždy vyjadřuji, je jenom proto, že tak nějak nestíhám. Osobně asi vyzkouším to ošetření motorových plechů. Jinak čest Vaši práci soudruzi.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Petr914 » 17 led 2011

venca101 píše:než motor složím a hodím do auta, tak plechy ještě něčím ošetřím, ale zatím nevím čím...


...no opatláš je bílou vazelínou...co jinýho by si s nima chtěl dělat... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1060
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod venca101 » 18 led 2011

Petr914 píše:...no opatláš je bílou vazelínou...co jinýho by si s nima chtěl dělat...

Bílá vazelína bude v motorovým prostoru, no a s plechama to beztak dopadne stejně, protože budu línej něco jinýho hledat :D
Ještě bych rád dodal, že né na všech plechách se dochoval původní lak, třeba plechy pod válcema byly kompletně zrzavý, tak přišly obrousit a ošetřit vypalovací barvou. Zas nemůžu tvořit krysu za každou cenu...

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4352
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod pulenejksicht » 18 led 2011

konečně zajímavej topik :wink:

já se na oválu snažím patinku nechávat a pouze jsem jí navoskoval

kastli kvalitním autovoskem , plechy na motor tempem .. pokud to není hloubkový , tak to stačí , za těch víc než 5 let se ta povrchová liška zvenku v garáži ani
nehla .. samo kdybych víc jezdil , víc bych voskoval


Obrázek

Obrázek
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
kiwi
Příspěvky: 98
Registrován: 06 led 2011
Bydliště: Chrudim

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod kiwi » 18 led 2011

pulenejksicht píše: za těch víc než 5 let se ta povrchová liška zvenku v garáži ani nehla ..


No to je fakt k neuvěření. Přitom já mám pocit, že my Lišáci se pořád hejbeme. :D Nejen v garáži, ale i mimo ni. Tak to asi nebude příbuzná. :wink:

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1060
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod venca101 » 19 čer 2011

Trochu oživim téma... O víkendu probíhalo čištění odmontovaných částí valníka, používal sem kombinaci výše uvedených Thomkových receptů (akorát používám čistej aceton), práce hrozná a přibejvá to hodně pomalu...
Ale když sem šel včera na oběd, tak sem houbičku nasáklou acetonem nechal ležet na ještě neodstraněným laku a když sem po obědě vrátil k práci, pod houbičkou se hnusnej lak skrabatěl a šel lehce seškrábnout špachtlí. Tak odteď už nedrhnu celou plochu jak lama šmirglem a houbičkou, ale namočím hadr acetonem, rozprostřu na hnusnej lak, přikryju igelitem a nechám to cca 20-30min naleptat (origo lak zůstává nepoškozen) a pak hravě seškrabávám špachtlí... Nejvzdornější místa pak dočistím už klasicky houbičkou a šmirglem 600, ale tohle naleptání mně šetří a ulehčuje práci a to se vyplatí! :D

Špachtli používám tupou ocelovou se zakulacenýma hranama, škrabat se musí opatrně a s citem!
Obrázek

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Kůča » 19 čer 2011

venca101
Už jsem strašně zvědavej až tínto způsobem uděláš celé auto,myslim že to bude perfektní. =D>
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1060
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod venca101 » 20 čer 2011

Kůča píše:venca101
Už jsem strašně zvědavej až tínto způsobem uděláš celé auto,myslim že to bude perfektní. =D>


No to já sem zas zvědavej, jestli to potom dokážu postavit na veteránský čísla :?

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Kůča » 11 črc 2011

Používáte někdo nějakej přípravek(nejlépe ve spreji)na zachování původní patinky,nechci nic mastného,ani žádnou leštěnku.Něco co by jen zabránilo při náhodném :roll: dešti proniknout k mírně rezavějícím místům na venkovní straně karoserie.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Kůča » 11 črc 2011

Používáte někdo nějakej přípravek(nejlépe ve spreji)na zachování původní patinky,nechci nic mastného,ani žádnou leštěnku.Něco co by jen zabránilo při náhodném :roll: dešti proniknout k mírně rezavějícím místům na venkovní straně karoserie.
PARDON,NĚJAK SE MĚ TO ODESLALO DVAKRÁT,JENO MOŽNO SMAZNOUT.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19251
Registrován: 02 led 2003

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Pětišroub » 11 črc 2011

hardwax
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Kůča » 11 črc 2011

Pětišroub píše:hardwax


Myslíš tento? Waxoyl HARDWAX aerosol na podvozky 500ml - AC W0011

http://www.autodilycz.cz/zbozi/waxoyl-h ... 11/145729/
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Židuuu
Příspěvky: 111
Registrován: 17 led 2013

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Židuuu » 06 bře 2015

Ahoj, mám dotaz. Vie mi niekto poradiť, ako odstrániť asi sedem vrstiev laku, aby som sa dostal k pôvodnej farbe? zatiaľ zmienené spôsoby vôbec nepomáhajú... asi kvalitná farba.. :(
@vansofvw

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12236
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Sam » 07 bře 2015

Židuuu píše:Ahoj, mám dotaz. Vie mi niekto poradiť, ako odstrániť asi sedem vrstiev laku, aby som sa dostal k pôvodnej farbe? zatiaľ zmienené spôsoby vôbec nepomáhajú... asi kvalitná farba.. :(

Proč si Židuuuu myslíš, že by měla jít barva po vrstvách odstranit ? Správně politý lak je samozřejmě propojený s vrstvou pod ním a nepodaří se ti jej smejt.
To co tady někteří předvádí je jen nalezení chyby nebo nedůslednosti lakýrnický práce.
Pokud chceš skutečně poradit, pošli sem fotky a detailně popiš, co jsi s lakem prováděl. Jinak ti nikdo nepomůže.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 972
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Ratlook opravy

Příspěvekod Ales-X » 08 bře 2015

Židuuu ale jde to, ale je to piplačka na pětiletku, zjisti si odstín předposlení vrstvy a na ten to drbej hrubým papírem v excentru, na tu poslení vrstvu vem už hodně jemným papírem, něco excentru, záhyby a rohy ručně. Tím máš za sebou tu jednodužší část a prašnější. Pak tě čeká aceton na půl na naftou, houbičky a hadříky a šudlat do zblbnutí až odstraníš i tu poslední vrstvu na tebe vykoukne parání původní lak.

Teprve si všímám že Thomek to už psal v prvním přízpěvku, tak jen potvrzuji že tak postupuji i já. A to když se ti podaří narazit na dobře slité vrstvy barev, je to jen o mnohem větší pečlivosti a přesnosti v šudlání (aby jsi neprobrousil originál barvu, ale ani aby na ní nezůstala barva co tam byla dostříkaná)


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti