veteránské doklady vs. výměna karoserie

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Petr914 » 07 říj 2010

slesa píše:co mam tak informace,táta už nějakej rok dělá testačního komisaře, tak vim že třeba zrovna pojem "denní ježdění" či "běžné používání" je věc nedokazatelná, je to spíš taková fráze. Je tu jedno omezení a to je tunning, částečně tolerován je dobový tunning, ale taky jen do určité míry a pak je to o posouzení testačního komisaře, no asi jako všechno na voze.


...díky bohu...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12236
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Sam » 07 říj 2010

Petr914 píše:
slesa píše:co mam tak informace,táta už nějakej rok dělá testačního komisaře, tak vim že třeba zrovna pojem "denní ježdění" či "běžné používání" je věc nedokazatelná, je to spíš taková fráze. Je tu jedno omezení a to je tunning, částečně tolerován je dobový tunning, ale taky jen do určité míry a pak je to o posouzení testačního komisaře, no asi jako všechno na voze.


...díky bohu...

Za toto se také podepíšu.
Ono jak by to mělo být vs. co je u nás možné to jsou dvě rozdílné věci. To že se nějaký komisař podepíše pod kdejakou olaminátovanou hrůzou či "přehlédne" a zamění rapidně rok výroby či typ vozu, to není jen jeho vizitka a promiňte mi ten výraz, "hulvátství" ale poškozuje to i všechny ostatní veteránisty. A je jen otázkou času, kdy se ucho utrhnu a podmínky provozu historického vozidla budou podobě ohavné jako např. u bratrů slováků kdy se jde proti jádru věci a na veterána dostanete pouze vůz v 1A stavu politým nejlépe novým akryl. lakem.

Můj názor tedy je dát vůz do přiměřeně dobového stavu a poté zažádat o zelený značky.
Druhá možnost je sehnat papíry ze sedmdesátých let a dát to na běžné značky + případná testace (pokud je to možné pro ročník 1977)

Jiné cesty sice také existují ale o těch se prosím nebavme zde ve VW veteran sekci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

slesa
Příspěvky: 114
Registrován: 16 srp 2009

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod slesa » 07 říj 2010

pokud se nepletu tka je tu topic ne vet. značky nebo ne?

No stejně to napíšu sem a max budu off :oops:

Je to přesně ten problem, co komisař to názor, a taky nebudem si lhát v tom je hodně peněz, ceny udělání vet. papírů jsou od cca 2500Kč až ... (to vám nikdo neřekne) ale vim o 12 i 15t . Je to hnus a přitom reálná cena je tech 2500 až řekněme 5000kč víc je zlodějna a pořadná, jenže člověk je tvor hloupý. Vídám třeba naprosto hnusnou westfálku t3 vodník, hnusná jak noc v dezolátním stavu, na vet. značkách. a je toho víc. je to trošku problem, od příštrího roku platí veterán je auto starší 30ti let, letos je to rok 85. To co bude od příštího roku platit u nás je platné v celé EU je to pod záštitou FIA, takže v EU nou problem a ty věci jako ježdění jen na sraz jsou jen fámy, co platí v čechách platí v EU, ale jak je to se zelenejma značkama mimo EU to ví jen Bůh a soudruh Obama.
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Petr914 » 07 říj 2010

...perfektní...díky za osvětu...

...necham si otestovat G1...moc si mě potěšil... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1982
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Skid » 08 říj 2010

S Doldym jsme projezdili celou Evropu s jeho obytnym vozem Mercedes Benz z roku myslim 1970 na veteranskejch znackach a jedinej problem, kde kdy meli, tak byli policie na Slovensku, ale nakonec bez pokuty jsme to nejak uhadali. Jednou na Svycarskejch hranicich nas celnici zastavili, ale ne proto, aby nas vybrali, ale jen proto, ze videli veteranske znacky a moc dobre vedeli co to znamena a chteli se jen podivat na vnitrek a cele auto a hrozne to chvalili.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
roman.sbroukem
Příspěvky: 210
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: Praha10
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod roman.sbroukem » 08 říj 2010

Jak je to teda stím ekopoplatkem u zelených značek. Víte někdo konkrétně v Praze?

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1938
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod VW181 » 08 říj 2010

slesa píše:Je možnost mít auto na bílejch značkách a mít klubovou testaci historického vozidla která stojí myslim 500kč na rok a tim se vyhneš ekodani uplně legálně pokud se nepletu. A jak moc máš legálně spojený papíry s autem? jenom přeraženym vinkem nebo je to v papírech uvedeno jako změna karoserie?

Pak tu někdo podotknul že je lepčí mít normál spz a ne zelený? nevim proč? veteránský značky existujou v celý EU, platěj v celý EU tak proč jsou horší? Jo nesmí se s autem podnikat. Já mam na zelenejch motorku a nemužu si stěžovat.

Nebo ty papíry prodej a přihlaš ho na zelený značky to me přijde jako nejlepčí, pokud teda neplánuješ časem brouka z 61. roku jinak mi ty papíry přijdou sice pěkný ale na jiný auto.


Já mám například legální výměnu karoserie.

Jinak nelze prodat papíry a udělat veteránské, jelikož by se v databázi objevily dve stejné auta.
A mimochodem je třeba si uvědomit, že pokud je vozidlo na veteránských značkách je v případě prodeje bez značek a musí se dělat celé schválení znovu.
Jezdit se dá bez omezení s čímkoliv.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Leer » 08 říj 2010

o čem je tato debata :?:
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Lugen » 08 říj 2010

roman.sbroukem píše:Jak je to teda stím ekopoplatkem u zelených značek. Víte někdo konkrétně v Praze?

Za veterána se samozřejmě ekopoplatek neplatí, přijdeš na motol, probudíš líného úředníka dáš mu všechno co máš mít sebou, řekneš mu jakej tvar registraček chceš a jdeš domů a čekáš na vyhotovení průkazu.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

slesa
Příspěvky: 114
Registrován: 16 srp 2009

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod slesa » 08 říj 2010

za veterána se neplatí a neplatí se ani pokud máš normáílní papíry a vet. testaci (klubovku).

Pokud jsou papíry s tou kastlí sjednocený na jedněch číslech tak to samozřejmě nejde přihlásit na vet. čísla protože číslo karoserie je v databazi. Ale já nechápu jak to s tim broukem kterej se tu řeší vlastně je? Jestli jsou papíry s autem spárovány nějak legálně nebo nuceně raznicí doma v garáži.

Ano a pokud se automobil prodává tak "bez značek" protožej vet. papíry jsou na auto a na majitele zároveň (neznamená že ho muže řídit jen majitel) ale neputují s autem. Ona samotná procedura neni o nic složitější než si jít přehlásit normální auto. Nevim jaké má kdo zkušenosti ale co dělá táta tak na majiteli je vlastne jenom vyzvednutí značek.
Obrázek

slesa
Příspěvky: 114
Registrován: 16 srp 2009

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod slesa » 08 říj 2010

VW181 píše:
slesa píše:Je možnost mít auto na bílejch značkách a mít klubovou testaci historického vozidla která stojí myslim 500kč na rok a tim se vyhneš ekodani uplně legálně pokud se nepletu. A jak moc máš legálně spojený papíry s autem? jenom přeraženym vinkem nebo je to v papírech uvedeno jako změna karoserie?

Pak tu někdo podotknul že je lepčí mít normál spz a ne zelený? nevim proč? veteránský značky existujou v celý EU, platěj v celý EU tak proč jsou horší? Jo nesmí se s autem podnikat. Já mam na zelenejch motorku a nemužu si stěžovat.

Nebo ty papíry prodej a přihlaš ho na zelený značky to me přijde jako nejlepčí, pokud teda neplánuješ časem brouka z 61. roku jinak mi ty papíry přijdou sice pěkný ale na jiný auto.


Já mám například legální výměnu karoserie.

Jinak nelze prodat papíry a udělat veteránské, jelikož by se v databázi objevily dve stejné auta.
A mimochodem je třeba si uvědomit, že pokud je vozidlo na veteránských značkách je v případě prodeje bez značek a musí se dělat celé schválení znovu.

Jezdit se dá bez omezení s čímkoliv.



No jasně pokud máš legálně spárovaný papíry s kastlí tak neni duvod to přehlašovat na zelené značky (ani to legálně nejde) ale stačí ti klubovka (což tě sprostí ekodaně a přinese levnou pojistku) Ale myslim že je tu problem že jsou papíry na dědka a brouk je rovnosvětlo asi na STK nevadí protože to auto neznalec nerozenzná ale klubovou testaci to nedostane protože to neni breouk rok 61 ale 77 a to ej problem.
Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Lugen » 08 říj 2010

z bílejch značek to samozřejmě přihlásit na zelený lze. Odlhlásíš, přihlásíš. Jestli je to zbytečný nebo ne, je na každym...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

j.karel
Příspěvky: 26
Registrován: 16 bře 2009
Bydliště: Praha/Desná
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod j.karel » 08 říj 2010

Stále je tu problém s tím, že prominutí ekopoplatku díky veteránské testaci je zatím legálně nemožné - přestože to někde i dělají. :)

Zákon sice platí, že vozidla testovaná na historickou původnost (klubová testace) a historická vozidla se zvláštní SPZ (zvané "zelené značky" nebo "veteránské značky") jsou ekopoplatku sproštěna, ale není prováděcí předpis podle kterého by to dělali.

Moje osobní zkušenost - na úřad s vytisklými stránkami ze zákona a dodatku, klubovou testací kvůli přepisu vozidla bez ekodaně. Úředníci nechápu, jdou za vedoucím. Vedoucí někam volá (asi kraj), oznamuje mi, že to sice je správně, ale že nemají prováděcí předpis aproto to nelze provézt. Přesně takovou zkušenost má více lidí.

Zatím jediné možnosti jak se ekodaně zbavit o kterých vím jsou tyto:

-smouvy o koupi před 1.1. 2009 - nebo odhláška před tímto datem, například u aut zakoupených jako vraky, několik let se na nich pracovalo a teď je chce majitel přihlásít - vlastní úřední úkon začal před platností zákona, tedy jede podle starého - ověřeno, funguje.

- přihlásit na osobu s průkazem ZTP, nuná evidenčka na něj, pak přehlásit za 800Kč na sebe (druhá evidenčka na sebe), taktéž ověřeno, funguje.

Uživatelský avatar
hugo
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 774
Registrován: 30 zář 2006
Bydliště: Babiččino údolí
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod hugo » 08 říj 2010

U nás tohle funguje a jde naprosto bez problémů (ekodaň 0 při veterásnké testaci) - okres Náchod

petasek1
Příspěvky: 11
Registrován: 26 čer 2010
Bydliště: Praha

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod petasek1 » 09 říj 2010

Děkuji vám všem za rady a zkušenosti,trochu jsem se odmlčel byl jsem mimo net.Na otázku jestli mám zapsanou záměnu kastle v techničáku tak nemám.Kastle byla nejspíš měněná protože byla na ty roky asi dost shnilá :D až ho přivezu domu tak naněm vyměním přední nápravu a hurá na technickou a převod s daní :x

slesa
Příspěvky: 114
Registrován: 16 srp 2009

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod slesa » 09 říj 2010

a je měněná jenom kastle? nebo je to prostě jinej brouk posazenej na jiný papíry? Jako jestli to vzhledově odpovídá těm papírum nebo ne?
Obrázek

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Želvák Bob » 10 říj 2010

... dej sem solidní fotku svýho auta a pak ti řekneme :-)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Petr914 » 10 říj 2010

...v tomdle konkrétním případě je otázka jasně daná a sice...

...lze položit karoserii 1977 na podvozek 1961?...

...pokud ano OK...pokud ne...je přeraženej nebo převařenej VIN...případně se použila páteř z 1961...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Želvák Bob » 10 říj 2010

otázka č. 2 je v tom, jestli se jedná slutečně o kastli z roku 77 nebo kastli s přeraženým číslem ...
Už i tohle jsem jednou viděl ...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvekod Lugen » 10 říj 2010

a kastle má snad číslo? Pokud vim, tak jen štítek kterej vyměnim rychlejc jak kolo... :)
jinak model 77 nikdy nebude vypadat jak model 61, ani zevnitř, ani zvenku, ani kdybych se na hlavu stavěl... Pokud autor nepošle fotky, jak celýho auta, tak nějakejch identifikačních rsů podvozku, tak myslim že je tahle debata uplně o ničem...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti