veteránské doklady vs. výměna karoserie

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
petasek1
Příspěvky: 11
Registrován: 26 čer 2010
Bydliště: Praha

veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od petasek1 »

Poradil by mi prosím někdo ohledně převodu vozu na veteránské papíry???Mám takový problém...mám na sebe odhlášeného brouka s papírama na rok 1961 přičemž karoserie je z roku 1977.Slyšel jsem že jim stačí kupní smlouva,vyřazení z registru,vin vozu a oni si vše vyčtou a zjistí o jaký typ se jedná.Myslím že brouka ze 77 od 61poznají a naopak.Mám shánět nějaké papíry ze 77 a nebo to jde nějak udělat???Nemá s tímto někdo zkušenost...prosím poradte,s Brouky teprve začínám.
Naposledy upravil(a) petasek1 dne 07 říj 2010, celkem upraveno 1 x.

j.karel
Příspěvky: 26
Registrován: 16 bře 2009
Bydliště: Praha/Desná
Kontaktovat uživatele:

Re: prosííím pomoc

Příspěvek od j.karel »

Pokud je auto na tebe odhlášeno - má normální papíry, veteránské nepotřebuje. Je lepší to mít na "bílých" značkách. Výměna karoserie, pokud je zapsána vůbec ničemu nevadí, takže stačí projít technickou, sjednat pojistku (třeba krátkodobou) a normálně přepsat auto. Problém je s ekopoplatkem, není prováděcí vyhláška (a vypadá to že ještě nějakou dobu nebude) na jeho promíjení pro veterána, ale je to možné obejít přes ZTP.
Následně projít klubovou testací (testace na historickou původnost - výměna karoserie je dobová úprava, T603-2 na papírech T603-1 taky nemá problém) a na jejím základě sjednat povinné ručení za cca 1/12 běžné ceny.

Edit: Uprav si název topicu, ať je nějaký smysluplný - třeba "veteránské doklady vs. výměna karoserie"

štěpán
Příspěvky: 16
Registrován: 09 čer 2009
Bydliště: Teplice v Čechách
Kontaktovat uživatele:

Re: prosííím pomoc

Příspěvek od štěpán »

Co se týče veteránských čísel,tak o tom toho moc nevím,mám brouka na normálních bílejch SPZ ,ale co se týče povinného pojištění,tak tam ti poradit mohu,pokud si necháš bílý SPZ tak potom některé pojišťovny nabízí pojistky na auta starší 25 let a tam jsou úplně jiné sazby.Já mám tokovou pojistku u ČPP bez bonusů a jakých koliv výhod platím pojistku 700KČ na rok (Brouk 1200) a je to jen pro to,že v TP mám napsáno rok výroby 1964,tak k čemu veteránský čísla....
Štěpán R.

petasek1
Příspěvky: 11
Registrován: 26 čer 2010
Bydliště: Praha

Re: prosííím pomoc

Příspěvek od petasek1 »

Přesně tak,chtěl bych se vyhnout ekologické dani a nechce se mi zrovna platit zbytečně vysoké pojištění za půlroční vyjíždky.Co to znamená ZTP,je to zrušení TP?Nechce se mi přicházet o bílé papíry,ale co jsem se dočetl na foru,tak můžu mít pouze jedny.Bílý nebo veteránský(posraná dan) :D

j.karel
Příspěvky: 26
Registrován: 16 bře 2009
Bydliště: Praha/Desná
Kontaktovat uživatele:

Re: prosííím pomoc

Příspěvek od j.karel »

ZTP - to je člověk s průkazem ZTP (zdravotně postižený nebo jak to je). Ekodaň by jsi platil i u přihlášení veterána, to je právě problém té prováděcí vyhlášky.

Uživatelský avatar
wlodek
Příspěvky: 61
Registrován: 17 led 2005
Bydliště: Płock - Poland
Kontaktovat uživatele:

Re: prosííím pomoc

Příspěvek od wlodek »

Ahoj
sory ale mezi 61 i 77 to mnoho zmen po cesce bylo znam to od nas :) ukaż te svoje auto :)
jestem kim jestem :)

petasek1
Příspěvky: 11
Registrován: 26 čer 2010
Bydliště: Praha

Re: prosííím pomoc

Příspěvek od petasek1 »

Aha tak to jsem netušil,v tomto případě se tedy dani nevyhnu(ale zkusil jsem to)nejspíš si tedy nechám ty bílý a nebudu řešit nějaké atestace akorát bych přišel o origo papíry z 61r.Děkuji vám moc

petasek1
Příspěvky: 11
Registrován: 26 čer 2010
Bydliště: Praha

veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od petasek1 »

Bohužel tu u sebe foto nemám třebas časem sem něco šoupnu :wink:

j.karel
Příspěvky: 26
Registrován: 16 bře 2009
Bydliště: Praha/Desná
Kontaktovat uživatele:

Re: prosííím pomoc

Příspěvek od j.karel »

Testace je kvůli pojistce - ne kvůli papírům. Stále to nechápeš. Samozřejmě se to dá vyřešit "sezóní pojistkou" myslím u ČPP a nebo některé pojišťovny poskytují spec. zlevněnou pojistku pro auta nad určitý věk.

Ekodani se dá vyhnout legálně tak, že to přepíšeš na ZTP (nutná evidenčka na něj) a z něho na sebe (druhá evidenčka) už bez ekodaně.

petasek1
Příspěvky: 11
Registrován: 26 čer 2010
Bydliště: Praha

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od petasek1 »

Ale chápu jen jsem to špatně napsal...nedodal jsem tam ještě rušit z registru vozidel.Pak už bych právě přišel o ty své značky bílé barvy.Pojistku budu řešit s ČPP ale bledě to vidím s tím postiženým.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12621
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: prosííím pomoc

Příspěvek od Sam »

j.karel píše:Pokud je auto na tebe odhlášeno - má normální papíry, veteránské nepotřebuje. Je lepší to mít na "bílých" značkách. Výměna karoserie, pokud je zapsána vůbec ničemu nevadí, takže stačí projít technickou, sjednat pojistku (třeba krátkodobou) a normálně přepsat auto. Problém je s ekopoplatkem, není prováděcí vyhláška (a vypadá to že ještě nějakou dobu nebude) na jeho promíjení pro veterána, ale je to možné obejít přes ZTP.
Následně projít klubovou testací (testace na historickou původnost - výměna karoserie je dobová úprava, T603-2 na papírech T603-1 taky nemá problém) a na jejím základě sjednat povinné ručení za cca 1/12 běžné ceny.

Edit: Uprav si název topicu, ať je nějaký smysluplný - třeba "veteránské doklady vs. výměna karoserie"
Pardon panove, ze vam vstupuji do diskuze, ale tenhle vyrok v souvislosti se zamenou karoserie 1961 a 1977 mi roluje ponozky. Vemte si seznam dilu na oba modelove roky brouku a zkuste mezi nimi najit pro oba rocniky shodne. Myslim ze krom zapalovacich svicek a vonaveho stomecku budete mit hodne problemu napocitat jich aspon deset.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

j.karel
Příspěvky: 26
Registrován: 16 bře 2009
Bydliště: Praha/Desná
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od j.karel »

Omlouvám se za nezlalost, myslel jsem to tak, že pokud je auto z roku 1961 v roce 1977 zgenerálkováno (jako příklad jsme uváděl ty T603 které byly generálkovány a tím modernizovány průběžně když je státní podnik dal po určité době zpět do Kopřivnice), je to stále dobová úprava, a když je zapsána v TP, není to závadou pro veteránskou testaci.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12621
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od Sam »

Zas tak moc se nestalo. Pro nezasvedcene vypada povalecny brouk i mexiko z 98 stale stejne. I kdyz je zachovani kompatability dilu u VW prislovecne, tak zejmena v rane fazi je techto dilu, ktere je mozne pouzit v modernejsich VW, minimum.
Brouk 1961 a Brouk 1977 to je neco jako Golf I vs Golf IV. Zkratka jine auto, stejny nazev. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1948
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od VW181 »

Bych to zas tak nehrotil.
Mám úplně stejný případ.
Stačí udělat klubovou testaci a přihlásit auto na sebe bez eko poplatku.
S tou klubovkou jde auto pojistit na 1/12 a přitom zůstává na normálních značkách.
Kolem těch pojistek se tu už někde nakecalo dost.
Jinak s tou testací se optej v nějakém klubu u Vás a určitě se nějak dohodnete.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

slesa
Příspěvky: 115
Registrován: 16 srp 2009

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od slesa »

Je možnost mít auto na bílejch značkách a mít klubovou testaci historického vozidla která stojí myslim 500kč na rok a tim se vyhneš ekodani uplně legálně pokud se nepletu. A jak moc máš legálně spojený papíry s autem? jenom přeraženym vinkem nebo je to v papírech uvedeno jako změna karoserie?

Pak tu někdo podotknul že je lepčí mít normál spz a ne zelený? nevim proč? veteránský značky existujou v celý EU, platěj v celý EU tak proč jsou horší? Jo nesmí se s autem podnikat. Já mam na zelenejch motorku a nemužu si stěžovat.

Nebo ty papíry prodej a přihlaš ho na zelený značky to me přijde jako nejlepčí, pokud teda neplánuješ časem brouka z 61. roku jinak mi ty papíry přijdou sice pěkný ale na jiný auto.
Obrázek

j.karel
Příspěvky: 26
Registrován: 16 bře 2009
Bydliště: Praha/Desná
Kontaktovat uživatele:

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od j.karel »

S tím přepisem bez ekodaně je právě problém - není prováděcí předpis, takže pokud to někde udělají, vlastně to dělají nesprávně. A bílé značky jsou (dle mého názoru) pokud je někdo má lepší, stačí technická 1x za 2 roky a nemusí se dělat krajská testace. Pojistka 1/12 na klubovou testaci. Jak už bylo napsáno, nesmí se s autem na zelených značkách podnikat, ale každý veteranista občas nějakou svatbu udělá.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od Petr914 »

...podnikat...jezdit denně...a pak bejvalo,že ho smí řídit pouze majitel vozu...ale to nevim...jestli trvá dodnes...

...ohledně podnikání a ježdění denně...už vidim orgány...jak mě točí na kameru...aby si sehnali průkazný materiály k tomu...abych dostal pokutu...je to v podstatě bez omezení...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od Želvák Bob »

... krom toho tě může potkat při cestách do ciziny, že někde smí veteráni jezdit jen na hengru - nebo v rámci konkrétní veteránské akce.

Což jsem ovšem jen slyšel - takže to píšu bez záruky - nepanikař :-)
Ale třeba se k tomu někdo znalý vyjádří ...

slesa
Příspěvky: 115
Registrován: 16 srp 2009

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od slesa »

co mam tak informace,táta už nějakej rok dělá testačního komisaře, tak vim že třeba zrovna pojem "denní ježdění" či "běžné používání" je věc nedokazatelná, je to spíš taková fráze. Je tu jedno omezení a to je tunning, částečně tolerován je dobový tunning, ale taky jen do určité míry a pak je to o posouzení testačního komisaře, no asi jako všechno na voze.
Obrázek

slesa
Příspěvky: 115
Registrován: 16 srp 2009

Re: veteránské doklady vs. výměna karoserie

Příspěvek od slesa »

Želvák Bob píše:... krom toho tě může potkat při cestách do ciziny, že někde smí veteráni jezdit jen na hengru - nebo v rámci konkrétní veteránské akce.

Což jsem ovšem jen slyšel - takže to píšu bez záruky - nepanikař :-)
Ale třeba se k tomu někdo znalý vyjádří ...

zjistim, kdyby měl někdo dotaz tak myslim že mužu pozjištovat a citovat vyjádření táty tady na forum ale ne ted, je v hospodě, teda na schůzi :D
Obrázek

Odpovědět