Odhlučnění brouků
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Odhlučnění brouků
Zdravim,
Jiz delsi dobu premyslim jak si co nejvice zprijemnit jizdu ve VW Beetle a uvazuju o nejaky zvukovy izolaci. Material je celkem jasnej, bud to bude to co nabizi www.micra.cz, nebo takova ta sada, co se pouziva na odhlucneni PC (0.3 mm hmoty na bazi asfaltu, 1cm cupaniny).
Problem je spis v tom, kam vsude tuhle "izolaci" dat. Urcite prijde do prostoru za zadni sedacku (jak na zem, tak na zadek pod okynko). Ale kam dal ? Vyplati se ji dat i pod zadni tapecirung, nebo i do prednich dveri ?
Mate s tim nekdo nejaky prakticky zkusenosti ?
Jiz delsi dobu premyslim jak si co nejvice zprijemnit jizdu ve VW Beetle a uvazuju o nejaky zvukovy izolaci. Material je celkem jasnej, bud to bude to co nabizi www.micra.cz, nebo takova ta sada, co se pouziva na odhlucneni PC (0.3 mm hmoty na bazi asfaltu, 1cm cupaniny).
Problem je spis v tom, kam vsude tuhle "izolaci" dat. Urcite prijde do prostoru za zadni sedacku (jak na zem, tak na zadek pod okynko). Ale kam dal ? Vyplati se ji dat i pod zadni tapecirung, nebo i do prednich dveri ?
Mate s tim nekdo nejaky prakticky zkusenosti ?
Já se přidávám k otázce. O tom samém u svého brouka také uvažuji, než tam budu dávat čalounění a sedačky teď po lakování. Bohužel cena za ten odhlučňovací materiál není vůbec malá - 481,90 Kč za m2 vč. DPH.
Adresa firmy Mikra se píše s "K": www.mikra.cz
Máte s tím někdo zkušenost?
Adresa firmy Mikra se píše s "K": www.mikra.cz
Máte s tím někdo zkušenost?
no mel sem podobnej problem
ve svem prvnim aute to byl utra mega kraval ze nebylo slyset vlastniho slova
kdyz sem dodelaval druhy auto snazil sem se jit cestou nejlevnejsiho reseni takze nakupy specialnich materialu se nekona
1-vsecko sem to vzadu napajcoval tlumexem
2-u motoru jsem nechal tu puvodni desku a pres ni sem natahnul jeste vrstvu takovy ty lepenky co ma na sobe hlinikovej povrch
3-prostor za sedackou jsem vylepil silnejsim kobercem az pod okno
4-hodne dela prostor pod sedackou(nad prevodovkou) puvodne je tam takovej tlustej material, takze to sem poresil pouzitim stary montazni deky
5-v tom prostoru za sedackou vozim slozenou dalsi deku pro pripad oprav na silnici takze to je dalsi tlumeni
6-v tom prvnim aute sem mel jeste desku vzadu pod oknem, ale ted jsem ji tam nedaval
kazdopadne vysledek je vybornej
teda byl by vybornej kdyby me porad nezlobil vejfuk
pokazdy mi to za nejakej cas zacne profukovat kolem tech posranejch spojek mezi topnikem a tlumicem
pretesnim to, nacpu tam azbestovou snuru, mesic jezdim a prd, zase si to tu cesticku ven najde
ve svem prvnim aute to byl utra mega kraval ze nebylo slyset vlastniho slova
kdyz sem dodelaval druhy auto snazil sem se jit cestou nejlevnejsiho reseni takze nakupy specialnich materialu se nekona
1-vsecko sem to vzadu napajcoval tlumexem
2-u motoru jsem nechal tu puvodni desku a pres ni sem natahnul jeste vrstvu takovy ty lepenky co ma na sobe hlinikovej povrch
3-prostor za sedackou jsem vylepil silnejsim kobercem az pod okno
4-hodne dela prostor pod sedackou(nad prevodovkou) puvodne je tam takovej tlustej material, takze to sem poresil pouzitim stary montazni deky
5-v tom prostoru za sedackou vozim slozenou dalsi deku pro pripad oprav na silnici takze to je dalsi tlumeni
6-v tom prvnim aute sem mel jeste desku vzadu pod oknem, ale ted jsem ji tam nedaval
kazdopadne vysledek je vybornej
teda byl by vybornej kdyby me porad nezlobil vejfuk
pokazdy mi to za nejakej cas zacne profukovat kolem tech posranejch spojek mezi topnikem a tlumicem
pretesnim to, nacpu tam azbestovou snuru, mesic jezdim a prd, zase si to tu cesticku ven najde
K tomu odhlučení. Kluci z AHC (autohifi club) s tím mají docela zkušenosti a můžu od nich sehnat kvalitní samolepící tlumící hmotu v rozměru vždy 1x2m tlouš?ky 2mm za 700Kč. Je to dobrý a hlavně odzkoušený materiál. Já osobně se na to chystám také a dám to úplně všude pod tapec, do dveří, pod i za sedačku a možná i na podlahu .
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Hmm, jsou k tomuhle materialu nejaky blizsi informace (kontakt na vyrobce, ...) ? Nejak se mi nechce verit, ze samotna vrstva 2 mm tlusta muze mit nejaky dobry akusticky utlum.Cipec píše:K tomu odhlučení. Kluci z AHC (autohifi club) s tím mají docela zkušenosti a můžu od nich sehnat kvalitní samolepící tlumící hmotu v rozměru vždy 1x2m tlouš?ky 2mm za 700Kč. Je to dobrý a hlavně odzkoušený materiál.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
To Sameleon:
Zkusím od nich sehnat nějaké přesnější informace a fotky a pošlu Ti je mailem. Je to samozřejmě o kompromisu, ale myslím si že za ty prachy neseženeš nic lepšího. Jsou samozřejmě materiály, který odtlumý vnější hluk absolutně, ale jsou podstatně dražší (slyšel jsem o jednom který dal za vytlumení 20 tisíc )
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Urcite bych tam ten matros nechal a ten plech dal az za nej.Michal píše:měl bych dotaz ohledně chromu za motorem ( za saharou). Teď tam mám nějakej matroš, ale chtěl bych tam hodit chromovanej plech. Jak se tam přidělává a jestli to nemá nějakej účinek na hlučnost, pokud dám fuč co tam je. Kde a zakolik bych ho sehnal. Díky moc.
Jeste k tem materialum na odhlucneni.... zde je link na jeden matros : http://www.adesign.cz/silentec.html Hodlam ho nacpat pod zadni sedacky na podlahu a do prostoru pod zadnim okynkem. Az tam bude, dam vedet jak moc to pomohlo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Inu, co se týče odhlučnění, tak já nejsu ta správná osoba, nebo? mám odhlučnění z podlah a podlážek komplet vytrhaný. Jediný, co jsem zatím udělal, je, že jsem dveře a zadní čtvrtpanely vylepil zevnitř celoplošně asi 4 mm tlustou gumou. Čemu bych věnoval taky pozornost, kromě toho, co psal Herbie (v jeho autě jsem jel a je to báseň), jsou spojnice mezi topníky a karoserií (ta vycpávka, která v nich má být, tam nebyla jen kvůli termoizolaci, ale i kvůli utlumení akustiky od výfuku) a taky bych ucpal ty oblouky v karoserii, kterými vede na levé straně elektroinstalace (napravo je ten oblouk prázdný). Zkontrolovat silentbloky na převodovce, aby to někde zbytečně nerezonovalo do karoserie. Jo a taky dost pomůže, když pod zadními sedačkami nechybí ty "panely" směrem do interiéru. Jestli se na jaře otřepu, tak budu taky odhlučňovat:D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
To Sameleon
Tak dozvěděl jsem se toto: Je to antivibrační hmota (jakoby vyválcovaná plastelína), bez zápachu, samolepící, používá se v průmyslu na tentýž účel, je roztažitelná (za tepla lépe), je použitelná i do motorového prostoru, s textilní vrstvou a Al folií.
Fotky můžu poslat mailem.
Fotky můžu poslat mailem.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se poptaval po tech odhlucnovacich matrosich a nasel jsem peknej vzorkovnik s tappajou :
http://www.tappaja.wz.cz/autohifi/materialy/index.htm
Ta s AL vrstvou prijde k motoru, dovnitr dam tu s tou plsti na povrchu...
http://www.tappaja.wz.cz/autohifi/materialy/index.htm
Ta s AL vrstvou prijde k motoru, dovnitr dam tu s tou plsti na povrchu...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Dostal jsem zpravu, ze zitra 10.12 od 18:00 bude ten clovek co tyhle materialy prodava na nejaky Tunning party na Strahove. Vezme prej nejakou tappaju (pouze tu pruznou hmotu) sebou a bude ji tam mozny od nej koupit.1961bluebug píše:teeda ty materiály vypadaj moc pěkně, kde se to dá sehnat?
Premejslim tedy, ze prekonam svoji nechut k tunningovym upravam a zajedu na SH se s tim typkem domluvit, jestli by nesehnal i ty "sendvicovy" verze.
Samotna tappaja je opravdu vhodna jen pro zamezeni vibraci. Hluk z okoli moc nepohlti...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Cau,
Tak po cca 2 mesicich cekani se ke me konecne dostal ten matros na odhlucneni. Nevahal jsem ani chvilku a o vykendu nainstaloval prvni cast do prostoru motoru (2mm tappaja, 8mm plst, perf. alobal). Hluk se dost snizil, ale jeste to neni ono (je slyset jeste rambajz od prevodovky a z podvozku) Uz mi tu ale v pokojiku lezi druhej matros s dvojtou plsti a povrchovou upravou pro interier. Jakmile se trosku otepli, jdu ho tam dat.
Prace s tim je vcelku jednoducha, staci mit sikovny ruce, nuzky a dobry pocasi, aby samolepici vrstva dobre lepila. (da se simulovat i horkovzdusnou pistoli, ale je to zdouhavejsi
A zde je vysledek meho snazeni.....
Tak po cca 2 mesicich cekani se ke me konecne dostal ten matros na odhlucneni. Nevahal jsem ani chvilku a o vykendu nainstaloval prvni cast do prostoru motoru (2mm tappaja, 8mm plst, perf. alobal). Hluk se dost snizil, ale jeste to neni ono (je slyset jeste rambajz od prevodovky a z podvozku) Uz mi tu ale v pokojiku lezi druhej matros s dvojtou plsti a povrchovou upravou pro interier. Jakmile se trosku otepli, jdu ho tam dat.
Prace s tim je vcelku jednoducha, staci mit sikovny ruce, nuzky a dobry pocasi, aby samolepici vrstva dobre lepila. (da se simulovat i horkovzdusnou pistoli, ale je to zdouhavejsi
A zde je vysledek meho snazeni.....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912