1961bluebug píše:šéfe je to trochu oftopik, ale kdeže se dá sehnat ta krásná samolepka co máš na cívce?:D
Sam nevim, kdyz jsem si kdysi porizoval tenhle kousek, tak uz ta samolepka na civce byla. )
Nekde jsem ale videl (Adip ?), ze ji davaj k nejakejm origos dilum jako darek...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Najucinnejsi material na zvukovu izolaciu je ten,ktoreho vaha a hustota na danu plochu je najvyssia./ Zase ten posrany teoretizmus /.
V auto priemysle mimo nastrekovacich materialov sa pouzival material,ktory vypada ako kozenka na jednej strane a koberec na spodnej.Je asi 6 -8 mm silny a vnutorne vrstvy su ladovane beryliom .
Raz som to pouzil na Range Rover a to bolo teda odhlucnene.
Vlakna bud sklene,alebo ineho povodu nepracuju,pretoze tam chyba "density"
Jo a jel jsem ve Š 120 a to ticho,prý tam měl místy až ztrojenou orig. isolaci a navíc nosníky k motoru vystříkal rezistýnem a pak montážní pěnou.Divim se,že to ty nosníky neroztrhalo.
Herbie píše:Miralon se pouziva pri montazi plovoucich podlah
a snad jako izolace kolem potrubi topeni
je to "netkana textilie"
...jestli to je ten "Miralon" , kterej používáme do ruksaků, tak je to taková pěna podobná materiálu použivanému na karimatky, ale s menší hustotou...v tom případě tady ale máme podstatně lepší materiály s hustotou minimálně 5x větší ...asi začnu prodávat odhlučnění na motory
Herbie píše:Miralon se pouziva pri montazi plovoucich podlah
a snad jako izolace kolem potrubi topeni
je to "netkana textilie"
...jestli to je ten "Miralon" , kterej používáme do ruksaků, tak je to taková pěna podobná materiálu použivanému na karimatky, ale s menší hustotou...v tom případě tady ale máme podstatně lepší materiály s hustotou minimálně 5x větší ...asi začnu prodávat odhlučnění na motory
dovez mi vzorek 2x2m asi v sobotu pojedem s autem k calouniku, nebo v patek, pojedes semnou?
no já teda nevim jestli zrovna Miralon...dy? to má konzistenci jak řídkej molitan ne, nemá to hustotu!? To už by tam čoek moh´dát záclonky...s mašličkama...
Pětišroub píše:no já teda nevim jestli zrovna Miralon...dy? to má konzistenci jak řídkej molitan ne, nemá to hustotu!? To už by tam čoek moh´dát záclonky...s mašličkama...
...jojo tojo...říkám že bych použil něco hustšího...třeba takovej poreten v tlouš?ce 15mm by neměl chybu...je to lehonký ale přitom to má super tepelnou a zvukovou izolaci....
Co vím já tak zvukově izolační mrška by měla mít vzduchový kapsy - zvuk se šíří chvěním a plynem se šíří hůř - nejhůř se šíří vakuem (čistým vakuem se nešíří vůbec). No a ideální by byla kombinace s nějakou zvuk odrážející (neizolující hmotou) - tady je zase na místě vysoká atomová hustota 8)
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
Žanek píše:Co vím já tak zvukově izolační mrška by měla mít vzduchový kapsy - zvuk se šíří chvěním a plynem se šíří hůř - nejhůř se šíří vakuem (čistým vakuem se nešíří vůbec). No a ideální by byla kombinace s nějakou zvuk odrážející (neizolující hmotou) - tady je zase na místě vysoká atomová hustota 8)
.... ty vole to je nějaká věda...ještě že jsem nahluchlej a tudíš žádnou izolaci nepotřebuju...
Hluk motora ,ako vsetci vieme,pochadza z dvoch hlavnych zdrojov a to vyfuk a sani.Vsetci sa snazime zrychlit a zvykonnit nase auta a jedina oblast na tieto upreavy je zrovna vyfuk a sanie,cize sme v prdeli.
Mechanicke a aerodynamicke hluky su neporovnatelne mensie,takze nema cenu ich riesit.Prenos hluku cez karoseriu je limitovany silentblokmi do maximalnej miery,najhorsie pre prenos zvuku su otvory medzi motorovym priestorom a kabinou,hlavne "kanaly " za zadnym oknom a koniec tunela.Tie miesta su potrebne odblokovat najprv.