Nápravy - podvozky
Nápravy - podvozky
Tak jsem objevil svoje slabé místo - mohl by mi někdo ve stručnosti rozepsat, kdy a jak se používaly úzké/široké nápravy, co je to "ušatá" náprava, kdy se přešlo z klasické čepové nápravy na tu s kulovými klouby atd.? Něco samozřejmě vím, ale potřeboval bych to utřídit...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
ušatá se říká té, která má "uši" - t. j. vrchní část, kde je uchycen tlumič je zahnutá a upevňovací šroub tlumiče prochází svisle skrz tyto uši. U staré nápravy je šroub vodorovně (jako dole). Stará náprava je ale tuším také ve dvou rozměrech. Ušatá je pochopitelně nejširší.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Poraďte, povzbuďte prosím. Jak velká pakárna je vrátit omezený rejd na ušatý nápravě do jejího původního "rozpětí"?
Jinými slovy: předchozí majitel Červa udělal nejspíš nějakej zákrok na nápravě, aby mu neškrtaly široký mangelsy o podběhy. No a já mam teka problémy se na silnici otočit. Co všechno obnáši vrácení do původního stavu? Kuju za rady.
PS: Hledal jsem jak divej, ale nikde tu nic nenašel. Pokud jsem použil nevhodný topik, předem se omlouvám.
Jinými slovy: předchozí majitel Červa udělal nejspíš nějakej zákrok na nápravě, aby mu neškrtaly široký mangelsy o podběhy. No a já mam teka problémy se na silnici otočit. Co všechno obnáši vrácení do původního stavu? Kuju za rady.
PS: Hledal jsem jak divej, ale nikde tu nic nenašel. Pokud jsem použil nevhodný topik, předem se omlouvám.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Skôr je treba nastavi? dorazy nápravy . To sú skrutky o ktoré sa opiera rameno domčeka riadenia v krajných polohách. Sú na vylusku z plechu zaistené kontramaticou a sem tam je pakáreň ich povoli?.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
doraz vytočenia kolies do prava
doraz ramena vytočenia do ľava. Povoľuje sa matica a nastavuje sa skrutkovačom. Občas pakáreň keď je to ožužlané alebo zhrdzavené.
ešte jeden detail.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Nafoti? je brnkačka držím ti palce pri práci.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem si to tady přečet tak to trošku shrnu - původní náprava úzká se dělala do přelomového roku 1965 pak ji střídá ušatá a to stále s pětišroubovými bubny - to trvá až do přelomu 1967 kdy nastupuje čtyřšroub, ale když v roce 1966 zavedli 1500ky motory tak nastupují kotouče vepředu a ty byly již v roce 1966 čtyřšroubový. Až po roce 1967 se nám tedy všechno přeorientovalo na 4x130.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM