Supercharged VW Bugs

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 13 led 2015

projekt SC dovrsil hadam svojho konca a je treba si hlavne uzivat.. Musim ale povedat, ze keby nebolo Johna, asi by z toho celeho nic nebolo.. On je otcom myslienky a stvoritel zakladneho plena.. takisto keby nebol do mna vrtal s WAI,Naca Duct ani to by nebolo a tymto mu chcem za to vsetko zlozit velke gesto - VDAKA KAMARAT.. Az potom prislo peklo s doladenim DellOrta, uprav rozdelovaca - rozjebal som ich a specialne vyskladal pre rozne vykonove krivky niekolko, vyskladanie a specialna vyroba na zakazku vacky pre SC, kompresny pomer, uchladenie zmesi a kopec dalsich a dalsich picovin a stale je co este doladovat a zlepsovat, pretoze za tych 6 rokov sme nasali do seba, co uz bolo davno zabudnute, pretoze dnes sa da vsetko kupit ako cely TURBO kit uz aj s nastavenymi mapami a elektronikou.. Ale ako je velka pravda, nikekto chodi ku Psychiatrovi a my do garage :mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 13 led 2015

Andy píše:Nevim co to je a jak to funguje ale vypada to ze to musi ject jak hovado!! Libej se mi suicide dvere :wink: a vubec celkove to opravdu vypada jak strasnej trhac asfaltu. Neni strecha trochu chopovana?

Este stale to nie je ten pravy trhac asfaltu, ale uz teraz je to viac jak paradna jazda.. a strecha je chopnuta - decentnych 4cm, aby sa bez problemov dalo prechadzat STK..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 21 led 2015

Jan.cl píše:Pánové, zajímalo by mě vstřikování vody do sání (pokud se nepletu, měl to jako seriovka snad Saab 99), používá se to na vyspělém západě? :) Já jen vím, že se to používalo v leteckých motorech, pak chvíli v F1 a pod.

WAI - Water Alcohol Injection, tiez ale aj nazyvane Methanol Injection..
O vstrekovani vody do zmesi som sa zase pred rokmi dozvedel od Johnyho :mrgreen: .. On to mal namontovane v takej jednoduchej forme na svojom bug-u, na principe fixirky.. dnes mame o tom kopec vedomosti, bolo to 1. pouzite v IISvet.vojne nemeckymi stihackami, neskor to prebrali aj ostatne staty.. dnes je to bezne pouzivane pri preplnovanych motoroch. Ma to svoj ucel pri uchladeni stlacenej zmesi a znizeni bodu, kedy dochaddza k neziaducej detonacii.. uz samotny WAI je ucinejsi ako Intercooler, ale v spolupraci s intercoolerom je to idealne uchladenie zmesi. Dnes sa pouziva niekolko bodove pouzitie WAI - pre samotne vstrekovanie do sania, dalej rozprasovanie pred samotny intercooler, ale aj na rozprasovanie na samotne pneumatiky pri drifte. Ako zmes pre vstrekovanie do sania sa pouziva pomer Methanol /voda v pomere 50/50, alebo Ethanol - denaturovany lieh tiez v pomere 50/50. Methanol je viac odporucany, lebo dochadza k lepsej vaporizacii a lepsiemu uchladeniu. Pri spravnemu otryskovaniu WAI sa zvysi oktanove cislo zmesi z povodnych natankovanych 95 oktanov na 116 a pri Ethanole asi na 114 oktanov a tym padom aj k moznosti ist do pouzitia vyssieho tlaku/boost s SC, alebo Turbom. WAI je bezne mozne pouzit aj pri atmosferickych motoroch, ako to mal John, avsak s mensou ucinnostou, ako pri preplnovanych motoroch. Dolezity pri vybere WAI je vyber spravnych trysiek a kvalitnej pumpy/250 a viac PSi..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3562
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Milosak_1 » 21 led 2015

Tak trochu [smilie=offtopic.gif]
Včera na ČT2 od 20:00 byl dokument o nejvýkonějším letadle 2. sv. války P-47 Thunderbolt, který měl turbodmychalo a vstřikování vody do válců.
Je o tom v AJ povidání od 16:45 a pak cca další minutu. https://www.youtube.com/watch?v=O86SCHNf-PI
Kdyby neko měl zájem vidět tento dokument v ČJ, budou ho opakovat, cituji z ČT programu:
Letečtí stíhači v boji II: Thunderbolt
Dokument USA. Opakování 25.1./ČT2 a 27.1./ČT2. Prožijte s válečnými piloty dramatické okamžiky bojového vypětí! Díky realistické animaci se ocitneme nad evropským válčištěm v kokpitu největší a nejodolnější jednomotorové stíhačky, jakou Spojenci během II. světové války vyráběli
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod john » 22 led 2015

Dalsia zatial nespomenuta vyhoda Wai je, ze po rozobrani vybehaneho motora je tak cisty ako v den skladania...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Petr914 » 22 led 2015

...vono to neni přímo vstřikování vody...je to ochlazení palivový směsi vstřikem chladný "mlhy"...která podchladí směs a čim víc směsi...tim líp...

...první aplikace byla myslim u ME Bf 109 pro krátkodobý zvýšení výkonu a když sme tady ti specialisti na F-1 tak ve vrcholový éře Turbomotorů v seriálu MS F-1 se ochlazování směsi vodou používalo pro tréninkový nastavení motoru...

...jednim z pilotů...kterej si tudle dobu moc pochvaloval byl Nelson Piquet...kterej říkal...že zvýšení plnícího tlaku...vstřikování vody a slicky fungující pouze 3 kola...to je ta správná challenge...

...tehdejší turbomotory dávaly z objemu 1500 ccm v tréninku 1200-1300 PS...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 22 led 2015

Eeeeeeeej nie celkom pravda.. Myslim, ze aj Johny jazdil na cistu vodu.. Tu je paradny test, pravdou je, ze najlepsou zmesou ostava asi stale METHANOL/WATER 50/50


Inak Petr914.. Som fest rad, ze si sa tu zas objavil
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 22 led 2015

Dalsou bajecnou vecou pre Aircooled motory je takzvany NACA DUCT.. Projekt SC som mal urobeny pre premavku uz pred 4 rokmi, ale len ako hruby nacrt.. Skusenosti na VW forach boli ohladom SC velmi male a skupe.. velkym problemom sa stalo prehrievanie motora, vtedy ma Johny oslovil s NACA DUCT. Je to zase specialitka z leteckeho sudka, neskor vyuzivana pre vozy NASCAR. Ma daleko vyssiu ucinnost, ako nabehove chladice.. Treba dodrzat presne proporcie, aby to malo najvyssiu ucinnost- su na to vzorce a plany.. Za seba mozem povedat, ze uchladenie motora sa podarilo poriadne znizit.. Len palec hore..
http://www.formula1-dictionary.net/naca_duct.html
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 28 led 2015

Ruben z Belgicka a jeho projekt:
1641cc
DellOrto 36DRLA
SC AMR500
pulleys SC to Crankshaft 1:3
boost 1bar

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8711
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod yahoďák » 28 led 2015

vako píše:Dalsou bajecnou vecou pre Aircooled motory je takzvany NACA DUCT..http://www.formula1-dictionary.net/naca_duct.html

..a za tohle děkuju já, to by mohlo funkčně, elegantně a stylově vyřešit problém s přívodem vzduchu u speedstera.
Obrázek

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 18 srp 2018

Projekt SC12 vydrzal zial iba 12000km a v roku 2016 odisla vacka.. Zrejme aj mojou vinou, hoci som menil olej kazdych 2000 km, ale zial iba predpisany 15W-40 a ten ma velmi maly obsah zinku a zrejme doslo pri zdvojenych vent. pruzinach a vackou s vysokym zdvihom k nadmernemu treniu.. Motor bol rozobraty, vacka vymenena za novu zasa WebCam 218 s LC112.. Po dvoch rokoch bug zasa vrci a beha veselo po kopcoch, tentokrat na oleji Valvoline race 20W-50 s vyssim obsahom zinku pre motory s vyssim mechanickym namahanim.. Este dodam - spotreba 12 - 15l 100 EA pri sposobe jazdy
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod SO 545 » 18 srp 2018

zerie ti to ako maja dvojkolka na okruhu...snad tak aj jazdi :twisted: ...

uzivaj v zdravi bratmmm.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti