Supercharged VW Bugs
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
v jednoduchosti - horuci vzduch vchadzajuci do valcov je riedky a pri spalovacom procese sa uz len malo roztiahne, studeny vzduch - ma vyssiu hustotu a pri spalovani ma vyssiu roztiaznost a tym silu posobiacu na piesty
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: Supercharged VW Bugs
Spíš bych to v té jednoduchosti řekl tak, že díky vyšší hustotě chladnějšího vzduchu se do válce dostane vzduchu více (tedy hmotnostně) a tím pádem je možné spálit více paliva.
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
palivo plni len jediny ucel, ze pri jeho spalovani dochadza k vyvinu tepla a tym roztiaznosti plynov, ktore tlacia na dane piesty. Nie mnozstvo paliva pohana piesty...
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
Re: Supercharged VW Bugs
Tak ona práci v motoru taky nekoná roztažnost... ale tlak plynů. A hlavní důvod proč se používá mezichladič je právě to zýšení hustoty, které dovolí při stálém složení směsi nasát jí do válce více - tedy nasát více paliva, to následně spálit za účelem zvýšení tlaku.
Jen jsem chtěl být korektnější ve vyjadřování, když už se tu řeší přecijen trochu odbornější věci.
Jen jsem chtěl být korektnější ve vyjadřování, když už se tu řeší přecijen trochu odbornější věci.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
a zase sme pri matike a kto dosadi alebo dosiahne lepsie doplnenie rovnice tomu to bud pojde lepsie , alebo aspon pojde.
aj tu je potrebne ako vako napisal dosiahnut optimalny pomer palivo-vzduch aaaa najlepsie v celom spektre otacok.
V pripade karburacie vzdy otazka kompromisu.
Na druhu stranu je fajn ze sa debata rozprudila.
aj tu je potrebne ako vako napisal dosiahnut optimalny pomer palivo-vzduch aaaa najlepsie v celom spektre otacok.
V pripade karburacie vzdy otazka kompromisu.
Na druhu stranu je fajn ze sa debata rozprudila.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Supercharged VW Bugs
V případě karburace....to je průser větší než SO 545 naznačuje bych si tak myslel.
Ale řešení spojení kompresoru a karburace mi přijde spíš do topicu Vintage speed. Tady už to zavání pokročilejšími úpravami a tam je dnes podstatně rozumnější cesta programovatelné vstřikování. Jak jsem se o to lehce zajímal, pokud člověk netrvá na značkových komponentech, je to vcelku dostupné
Ale řešení spojení kompresoru a karburace mi přijde spíš do topicu Vintage speed. Tady už to zavání pokročilejšími úpravami a tam je dnes podstatně rozumnější cesta programovatelné vstřikování. Jak jsem se o to lehce zajímal, pokud člověk netrvá na značkových komponentech, je to vcelku dostupné
Re: Supercharged VW Bugs
Pánové, jako moderní roots, jde dát na brouka? (docela blbě napsaný dotaz). Jde mi o to, že se můžu celkem snadno dostat ke vw/škoda werke TSI dílům
Mluvim jenom když mám co říci....
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
aj ty ale nie vzdy plati co dielna da je najlepsie.
ale urcite sa oplati aspon kompresor s TSi
ano vstrekovacka je fajn najlepsie z nadstavbou.
ale urcite sa oplati aspon kompresor s TSi
ano vstrekovacka je fajn najlepsie z nadstavbou.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Mirek píše:Tak ona práci v motoru taky nekoná roztažnost... ale tlak plynů. A hlavní důvod proč se používá mezichladič je právě to zýšení hustoty, které dovolí při stálém složení směsi nasát jí do válce více - tedy nasát více paliva, to následně spálit za účelem zvýšení tlaku.
Jen jsem chtěl být korektnější ve vyjadřování, když už se tu řeší přecijen trochu odbornější věci.
Ano je to tak, hovorime o tom istom..
roztiaznost plynov vyvija nasledne tlak na piesty, cize napr. pouzitim Nitra dosiahneme pri zazehu daleko vysiu roztiaznost plynov ako bezne atmosfericke zlozenie vzduchu a tym vyssi tlak. Pri pouziti SC a Turba dostaneme do valcov viac vzduchu, ktory pri spravnom pomere s palivom po zazehu vyvinu vyssi tlak sposobeny roztiaznostou plynov pri spalovacom procese prave na piesty
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Vlastnost N2O je rozpad pri 296 ° C na kyslík a dusík. Vstreknutím do spaľovacieho priestoru pri kompresnom zdvihu tak vznikne veľmi bohatá zmes na kyslík. Teraz je možná na mieste otázka prečo by nestačilo len fúkať kyslík do sania? Dusík tu má ďalšiu dôležitú funkciu. Pri expanzii sa prudko ochladí čím stúpne účinnosť spaľovacieho procesu pretože sa ochladí vzduch do motora o 15-30 ° C (pokles o 4 ° C = 1% výkonu). Efektívne horenia zmesi prebieha len pri lambda blízkej 1. Lambda je stechiometrický súčiniteľ prebytku vzduchu. Hmotnostne na 1 diel benzínu padne 14,8 dielov vzduchu. Zaujímavý číslo vyjde keď na spotrebu 5 litrov benzínu prolítne filtrom 43000 litrov vzduchu. Ak máme moc benzínu tak nemôže všetok zhorieť pretože nemá kyslík a ak máme moc kyslíka tak zase nemá s čím horieť. Preto je snaha dopraviť pri sacom zdvihu do valca maximum zmesi schopné vydať energiu. N2O má 36% hmotnostný podiel kyslíka pričom vzduch len 23%.
Dovolil som si skopirovat jeden vycuc co sa tyka nitra. Pekne je tu popisane co je podstatne cize kyslik !!!
A preco je N2O ucinnejsi ako vzduch hoc aj chladeny intercoolerom.
Dovolil som si skopirovat jeden vycuc co sa tyka nitra. Pekne je tu popisane co je podstatne cize kyslik !!!
A preco je N2O ucinnejsi ako vzduch hoc aj chladeny intercoolerom.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Supercharged VW Bugs
Pánové, zajímalo by mě vstřikování vody do sání (pokud se nepletu, měl to jako seriovka snad Saab 99), používá se to na vyspělém západě? Já jen vím, že se to používalo v leteckých motorech, pak chvíli v F1 a pod.
Mluvim jenom když mám co říci....
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Co ja viem tak to riesili u Saabu kvoli znizeniu spotreby EUnormy nahradzali urcitu cast benzinu vstrekom vody.
System pracoval na principe nahradit cast paliva ktora sa pouziva na /chladenie/ spalovacieho priestoru vodou.
Pri seriovej vyrobe to asi nepreslo ako ucinne a hlavne trvacne riesenie ale to je len moj nazor.
Saab alebo Volvo uz neviem presne mal este jedno genialne riesenie a to variabilny kompresny pomer.
Ale toto su debaty tak trochu okrajove co sa tyka preplnania nasich vzduchacov ale urcite potesia
System pracoval na principe nahradit cast paliva ktora sa pouziva na /chladenie/ spalovacieho priestoru vodou.
Pri seriovej vyrobe to asi nepreslo ako ucinne a hlavne trvacne riesenie ale to je len moj nazor.
Saab alebo Volvo uz neviem presne mal este jedno genialne riesenie a to variabilny kompresny pomer.
Ale toto su debaty tak trochu okrajove co sa tyka preplnania nasich vzduchacov ale urcite potesia
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Supercharged VW Bugs
Měl jsem na VOŠ dopravní starýho pána na předmět diagnostika sil. vozidel..a říkal..že na konci 60. let sám experimentoval se vstřikem nebo přisáváním vody do sání u Spartaka..laboroval s poměry...jezdil kilometry...měřil parametry..sbíral data..a pak se na to vykašlal...od doby co pročítám fóra o VW a sbírám informace k performance VW jsem nenašel nikoho, kdo by tuhle myšlenku rozvinul za hranici teorie.. takže to s čistým svědomím taky vypouštím:-)
jelo to prej líp, žralo to míň, což bylo vynahrazeno problémy s vlhkostí, koroze sacího traktu...ten systém by musel bejt mnohem víc doladěnej...ale on to řešil na voze pro denní ježdění a ne jako aplikaci pro výkon..
jelo to prej líp, žralo to míň, což bylo vynahrazeno problémy s vlhkostí, koroze sacího traktu...ten systém by musel bejt mnohem víc doladěnej...ale on to řešil na voze pro denní ježdění a ne jako aplikaci pro výkon..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Urcite nejde o performence nasim smerom.
mistifikacii na forach po nete je habadej. je cim dalej tazsie najst seriozne informacie.
mistifikacii na forach po nete je habadej. je cim dalej tazsie najst seriozne informacie.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Supercharged VW Bugs
Smazat příspěvek kvůli tomu, že s ním nesouhlasíš, je ubohý.vako píše:V pohode..
chcel som urobit TOPIC, ktory by mal technicku uroven a priniesol radost vsetkym, ktory maju vazny zaujem sa nieco dozvediet a pripadne diskutovat o technickych veciach a posunut sa vedomostne dalej.. zial stalo sa z toho mne neprijemne "jazykove okienko". Vcera som mal zaujem prispiet dalsim prispevkom ohladne potreby chladenia uz stlacenej zmesy.. az sa to tu opat raz ukludni a budeme preberat zaujimevejsie veci ako nacionalizmus a potreby veci nazyvat tak, alebo onak, opat pridem s niecim novym.. Ako spomenul John vyssie, vela cudzojazycnych novych slov sa udomacnuje / kompresor, mobil, video - ten sa spravne nazyva Magnetoskop - nie su domace povodne nazvy/ a ja som preniesol nazvy ako Supercharger, BOV, atd.... do tohoto topiku a za povodnymi angl. nazvami si aj nadalej stojim, aby sme nemuseli riesit nezmyselne preklady - kazdy motorar vie o com hovorim. ostatnym som to chcel ulahcit / kazdy inojazycny nazov som popisal a vysvetlil/.. Nechce sa mi ale dookola riesit napr, ako spravne prelozit ByPass ventil - premostovaci ventil, ked sa driiistami okolo nazvu strati debata, naco to vlastne sluzi a ako to funguje. Nechce sa mi tu dookola hadat s osadenstvom stale len o nazvoslovi.. Napr. s Johnom sa vieme obaja technicky posunut dopredu prave preto, ze neriesime tieto driisty a obcas volame veci v nasich spolocnych debatach slovensky a hned na to anglicky - castejsie anglicky, pretoze tam vieme obaja co dany nazov presne skryva a vyhneme sa omylom pri preklade..
Na nikoho sa nehnevam, ale tymto sposobom/ hadkami o prdeli/ sa dalej nemienim tu zapajat. Mozno casom, ked tu vznikne vazny zaujem, inak sa budu musiet dany priaznivci SC, spojit so mnou po SZ, Skype atd.. ked na co viem - rad odpoviem
A míchat do debaty o tom, proč by se proboha mělo kompresoru říkat supercharger, když se mu říká kompresor v běžný řeči i odborným tisku už desítky let, s tím, že se nedá česky přeložit blow-off ventil (mimochodem, dá - obtokový ventil - ale narozdíl od "supercharger" se BOV v češtině běžně používá) nebo že se pro video kdysi vymyslel termín "magnetoskop" je pitomost.
Nemůžu za to, že ses o existenci kompresoru poprvé dozvěděl na anglicky psaným internetu
Re: Supercharged VW Bugs
Nemas co pridat k tejto debate ine nez jazykovedu? Ak nemas, skus stastie na inych forach...
Pre zaujimavost som si precital vsetky Tvoje prispevky...clen fora od 17.11.2006....13 prispevkov za 4 + rokov, ziadny z nich neprinasa ziadnu hodnotu v oblasti vzduchom chladenych VW...a volba urcitych vyrazov nie velmi vhodna cloveka, ktory pise zjavne zaujimave clanky do casopisov oblubenych medzi pubertakmi a podobnymi typmi...
toto by som ja nazval ubohost...
Have a good and prosperous New Year
Pre zaujimavost som si precital vsetky Tvoje prispevky...clen fora od 17.11.2006....13 prispevkov za 4 + rokov, ziadny z nich neprinasa ziadnu hodnotu v oblasti vzduchom chladenych VW...a volba urcitych vyrazov nie velmi vhodna cloveka, ktory pise zjavne zaujimave clanky do casopisov oblubenych medzi pubertakmi a podobnymi typmi...
toto by som ja nazval ubohost...
Have a good and prosperous New Year
Re: Supercharged VW Bugs
On bob ash je hlavne ve svete, jak bych tak rekl, american muscle and old car
http://www.usmotors.cz/moje/uzivatel.php?id=301
Pak taky autíčkách
http://www.autickar.cz/ - jeden ze tří
Taky trošku renovuje:
Trochu hodnotí, opravuje, dplňuje texty:
http://www.autorevue.cz/ford-mustang-hi ... ndy/?forum
Chodí jistě popíjet sem (mimochodem docela dobrej podnik):
http://www.roadcafe.cz/
A ještě někde foto - v příloze - měl by to být ten člověk v bílých kalhotech a hnědém saku
Ale jinak je to vesměs dobrej člověk
http://www.usmotors.cz/moje/uzivatel.php?id=301
Pak taky autíčkách
http://www.autickar.cz/ - jeden ze tří
Taky trošku renovuje:
Trochu hodnotí, opravuje, dplňuje texty:
http://www.autorevue.cz/ford-mustang-hi ... ndy/?forum
Chodí jistě popíjet sem (mimochodem docela dobrej podnik):
http://www.roadcafe.cz/
A ještě někde foto - v příloze - měl by to být ten člověk v bílých kalhotech a hnědém saku
Ale jinak je to vesměs dobrej člověk
Re: Supercharged VW Bugs
Ty vwoe bubáku, to už je trošku moc
Re: Supercharged VW Bugs
par hodin novej rok a hned netykavky. Copak se nelze nejak rozumne domluvit, aniz by si to hned kazdej bral jako osobni utok?. V mnohym ma bob_ash pravdu, i kdyz je to sepsano trochu ostrej...
English is dead.
spravnej nazev tohohle topicu je 增压大众错误
Takze jen a jen chuī duàn ventil a tohle téma je o zēng yā qì broucich!
English is dead.
spravnej nazev tohohle topicu je 增压大众错误
Takze jen a jen chuī duàn ventil a tohle téma je o zēng yā qì broucich!
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]