Supercharged VW Bugs
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
projekt SC dovrsil hadam svojho konca a je treba si hlavne uzivat.. Musim ale povedat, ze keby nebolo Johna, asi by z toho celeho nic nebolo.. On je otcom myslienky a stvoritel zakladneho plena.. takisto keby nebol do mna vrtal s WAI,Naca Duct ani to by nebolo a tymto mu chcem za to vsetko zlozit velke gesto - VDAKA KAMARAT.. Az potom prislo peklo s doladenim DellOrta, uprav rozdelovaca - rozjebal som ich a specialne vyskladal pre rozne vykonove krivky niekolko, vyskladanie a specialna vyroba na zakazku vacky pre SC, kompresny pomer, uchladenie zmesi a kopec dalsich a dalsich picovin a stale je co este doladovat a zlepsovat, pretoze za tych 6 rokov sme nasali do seba, co uz bolo davno zabudnute, pretoze dnes sa da vsetko kupit ako cely TURBO kit uz aj s nastavenymi mapami a elektronikou.. Ale ako je velka pravda, nikekto chodi ku Psychiatrovi a my do garage
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Este stale to nie je ten pravy trhac asfaltu, ale uz teraz je to viac jak paradna jazda.. a strecha je chopnuta - decentnych 4cm, aby sa bez problemov dalo prechadzat STK..Andy píše:Nevim co to je a jak to funguje ale vypada to ze to musi ject jak hovado!! Libej se mi suicide dvere a vubec celkove to opravdu vypada jak strasnej trhac asfaltu. Neni strecha trochu chopovana?
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
WAI - Water Alcohol Injection, tiez ale aj nazyvane Methanol Injection..Jan.cl píše:Pánové, zajímalo by mě vstřikování vody do sání (pokud se nepletu, měl to jako seriovka snad Saab 99), používá se to na vyspělém západě? Já jen vím, že se to používalo v leteckých motorech, pak chvíli v F1 a pod.
O vstrekovani vody do zmesi som sa zase pred rokmi dozvedel od Johnyho .. On to mal namontovane v takej jednoduchej forme na svojom bug-u, na principe fixirky.. dnes mame o tom kopec vedomosti, bolo to 1. pouzite v IISvet.vojne nemeckymi stihackami, neskor to prebrali aj ostatne staty.. dnes je to bezne pouzivane pri preplnovanych motoroch. Ma to svoj ucel pri uchladeni stlacenej zmesi a znizeni bodu, kedy dochaddza k neziaducej detonacii.. uz samotny WAI je ucinejsi ako Intercooler, ale v spolupraci s intercoolerom je to idealne uchladenie zmesi. Dnes sa pouziva niekolko bodove pouzitie WAI - pre samotne vstrekovanie do sania, dalej rozprasovanie pred samotny intercooler, ale aj na rozprasovanie na samotne pneumatiky pri drifte. Ako zmes pre vstrekovanie do sania sa pouziva pomer Methanol /voda v pomere 50/50, alebo Ethanol - denaturovany lieh tiez v pomere 50/50. Methanol je viac odporucany, lebo dochadza k lepsej vaporizacii a lepsiemu uchladeniu. Pri spravnemu otryskovaniu WAI sa zvysi oktanove cislo zmesi z povodnych natankovanych 95 oktanov na 116 a pri Ethanole asi na 114 oktanov a tym padom aj k moznosti ist do pouzitia vyssieho tlaku/boost s SC, alebo Turbom. WAI je bezne mozne pouzit aj pri atmosferickych motoroch, ako to mal John, avsak s mensou ucinnostou, ako pri preplnovanych motoroch. Dolezity pri vybere WAI je vyber spravnych trysiek a kvalitnej pumpy/250 a viac PSi..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Tak trochu [smilie=offtopic.gif]
Včera na ČT2 od 20:00 byl dokument o nejvýkonějším letadle 2. sv. války P-47 Thunderbolt, který měl turbodmychalo a vstřikování vody do válců.
Je o tom v AJ povidání od 16:45 a pak cca další minutu. https://www.youtube.com/watch?v=O86SCHNf-PI" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdyby neko měl zájem vidět tento dokument v ČJ, budou ho opakovat, cituji z ČT programu:
Letečtí stíhači v boji II: Thunderbolt
Dokument USA. Opakování 25.1./ČT2 a 27.1./ČT2. Prožijte s válečnými piloty dramatické okamžiky bojového vypětí! Díky realistické animaci se ocitneme nad evropským válčištěm v kokpitu největší a nejodolnější jednomotorové stíhačky, jakou Spojenci během II. světové války vyráběli
Včera na ČT2 od 20:00 byl dokument o nejvýkonějším letadle 2. sv. války P-47 Thunderbolt, který měl turbodmychalo a vstřikování vody do válců.
Je o tom v AJ povidání od 16:45 a pak cca další minutu. https://www.youtube.com/watch?v=O86SCHNf-PI" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdyby neko měl zájem vidět tento dokument v ČJ, budou ho opakovat, cituji z ČT programu:
Letečtí stíhači v boji II: Thunderbolt
Dokument USA. Opakování 25.1./ČT2 a 27.1./ČT2. Prožijte s válečnými piloty dramatické okamžiky bojového vypětí! Díky realistické animaci se ocitneme nad evropským válčištěm v kokpitu největší a nejodolnější jednomotorové stíhačky, jakou Spojenci během II. světové války vyráběli
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Supercharged VW Bugs
Dalsia zatial nespomenuta vyhoda Wai je, ze po rozobrani vybehaneho motora je tak cisty ako v den skladania...
Re: Supercharged VW Bugs
...vono to neni přímo vstřikování vody...je to ochlazení palivový směsi vstřikem chladný "mlhy"...která podchladí směs a čim víc směsi...tim líp...
...první aplikace byla myslim u ME Bf 109 pro krátkodobý zvýšení výkonu a když sme tady ti specialisti na F-1 tak ve vrcholový éře Turbomotorů v seriálu MS F-1 se ochlazování směsi vodou používalo pro tréninkový nastavení motoru...
...jednim z pilotů...kterej si tudle dobu moc pochvaloval byl Nelson Piquet...kterej říkal...že zvýšení plnícího tlaku...vstřikování vody a slicky fungující pouze 3 kola...to je ta správná challenge...
...tehdejší turbomotory dávaly z objemu 1500 ccm v tréninku 1200-1300 PS...
...první aplikace byla myslim u ME Bf 109 pro krátkodobý zvýšení výkonu a když sme tady ti specialisti na F-1 tak ve vrcholový éře Turbomotorů v seriálu MS F-1 se ochlazování směsi vodou používalo pro tréninkový nastavení motoru...
...jednim z pilotů...kterej si tudle dobu moc pochvaloval byl Nelson Piquet...kterej říkal...že zvýšení plnícího tlaku...vstřikování vody a slicky fungující pouze 3 kola...to je ta správná challenge...
...tehdejší turbomotory dávaly z objemu 1500 ccm v tréninku 1200-1300 PS...
You can't win 'em all...
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Eeeeeeeej nie celkom pravda.. Myslim, ze aj Johny jazdil na cistu vodu.. Tu je paradny test, pravdou je, ze najlepsou zmesou ostava asi stale METHANOL/WATER 50/50
Inak Petr914.. Som fest rad, ze si sa tu zas objavil
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Dalsou bajecnou vecou pre Aircooled motory je takzvany NACA DUCT.. Projekt SC som mal urobeny pre premavku uz pred 4 rokmi, ale len ako hruby nacrt.. Skusenosti na VW forach boli ohladom SC velmi male a skupe.. velkym problemom sa stalo prehrievanie motora, vtedy ma Johny oslovil s NACA DUCT. Je to zase specialitka z leteckeho sudka, neskor vyuzivana pre vozy NASCAR. Ma daleko vyssiu ucinnost, ako nabehove chladice.. Treba dodrzat presne proporcie, aby to malo najvyssiu ucinnost- su na to vzorce a plany.. Za seba mozem povedat, ze uchladenie motora sa podarilo poriadne znizit.. Len palec hore..
http://www.formula1-dictionary.net/naca_duct.html
http://www.formula1-dictionary.net/naca_duct.html
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Ruben z Belgicka a jeho projekt:
1641cc
DellOrto 36DRLA
SC AMR500
pulleys SC to Crankshaft 1:3
boost 1bar
1641cc
DellOrto 36DRLA
SC AMR500
pulleys SC to Crankshaft 1:3
boost 1bar
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Supercharged VW Bugs
..a za tohle děkuju já, to by mohlo funkčně, elegantně a stylově vyřešit problém s přívodem vzduchu u speedstera.vako píše:Dalsou bajecnou vecou pre Aircooled motory je takzvany NACA DUCT..http://www.formula1-dictionary.net/naca_duct.html
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Projekt SC12 vydrzal zial iba 12000km a v roku 2016 odisla vacka.. Zrejme aj mojou vinou, hoci som menil olej kazdych 2000 km, ale zial iba predpisany 15W-40 a ten ma velmi maly obsah zinku a zrejme doslo pri zdvojenych vent. pruzinach a vackou s vysokym zdvihom k nadmernemu treniu.. Motor bol rozobraty, vacka vymenena za novu zasa WebCam 218 s LC112.. Po dvoch rokoch bug zasa vrci a beha veselo po kopcoch, tentokrat na oleji Valvoline race 20W-50 s vyssim obsahom zinku pre motory s vyssim mechanickym namahanim.. Este dodam - spotreba 12 - 15l 100 EA pri sposobe jazdy
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
zerie ti to ako maja dvojkolka na okruhu...snad tak aj jazdi ...
uzivaj v zdravi bratmmm.
uzivaj v zdravi bratmmm.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Supercharged VW Bugs
Vako dekuju...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
V levém horním rohu máš v motorovém prostoru ještě trochu místa, mělo by se to zaplnit
Ale jinak hezké "zlobidlo".
Ale jinak hezké "zlobidlo".
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Supercharged VW Bugs
Že umí v číně udělat funkční karburátor a zapalování už víme, tak kdy zkusí někdo tohle:
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... SIN+AMR500
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... SIN+AMR500
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Supercharged VW Bugs
Soused ve vedlejší ulici se nudí,tak dělá "drobné úpravy"
Vwase nocni sichta...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Supercharged VW Bugs
Vypadá to, že se s tím vleze pod kapotu, to se cení. Jen to asi bude trochu těžké vzadu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- VWenca
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 488
- Registrován: 19 bře 2005
- Bydliště: Lounsko
Re: Supercharged VW Bugs
Jestli máte sucho a bezprašno, tak by to umístění filtru vzduchu takhle dole nevadilo. Já bych ho dal určitě nahoru.
A ta roura od turba nahoru, tam je nějaký mezichladič?
A ta roura od turba nahoru, tam je nějaký mezichladič?