Supercharged VW Bugs

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 23 kvě 2010

:(
Naposledy upravil(a) vako dne 22 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Lugen » 23 kvě 2010

hezky spýkuješ, proč ale téma nepojmenovat česky/slovensky? Kompresor se to hadam vola aj u vás :)
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 23 kvě 2010

:(
Naposledy upravil(a) vako dne 22 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3562
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Milosak_1 » 23 kvě 2010

Tatinek mi rikaval, kdyz neco nevis, zeptej se, at jsi chytrejsi a nestyd se za to.

Turbo vim jak vunguje, ale jak toto monstrum funguje, nevim.

Na nekterych fotkach jde vyfukove potrubi rovnou do vyfuku
Obrázek

a na nekterych jdou do kompresoru....
Obrázek

a to me hrozne mate.

Vako, nebyla by nejaka fotka/nakres jak to vypada uvnitr ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Lugen » 23 kvě 2010

zjednodušeně, místo vejfukovýho potrubí je tam ten řemen, tedy je hnaný mechanicky :wink: takže Buď je to kompresor/nebo turbo.

Vako: ty jo, to mi přijde trochu extrémní, každej českej/slovenskej pojem má svuj anglickej ekvivalent, kterej jak řikáš je známej celosvětově, tim pádem můžem všechno psát anglicky... Ale mě je to v zásadě fuk, spš že bude téma hůře dohledatelné, založils to, je to na tobě a nechť moje škarohlídský keci modi smažou :wink:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 23 kvě 2010

:(
Naposledy upravil(a) vako dne 22 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 23 kvě 2010

:(
Naposledy upravil(a) vako dne 22 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12232
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Sam » 23 kvě 2010

Fotky to jsou pěkné. Na webu se jich válí tuna. Co bych ale uvítal tak to je detailnější popis jednotlivých kompresorů (supercharger for English-speaking Peoples...), jejich parametry, z jakého vozu pocházejí a jaká je konfigurace konkrétních staveb. Jsme přeci na flat4 a ne na nějakém puberťáckém fóru. Zajímají mne tedy parametry, hodnoty a nic než holá fakta.

Abych nebyl OT, tak přikládám dvě pěkné stavby kompresorů na 30PS bloku:
Pepco:



A můj favorit MAG:


Detailnější informace k nalezení v topicu Vintage Speed

Kompresory jsou dle mého správná cesta ale celá instalece se musí vejít pod kapotu brouka/busa/karmanna. V opačném případě mi to přijde trošku jako saškárna s hlavním účelem oslnit diváka monstrózní instalací.

Nakonec mi dovolte vyslovit své přesvědčení, že nebude trvat dlouho co československou VW scénu obohatí pár kompresorů a nastartuje tak novou kapitolu tuningu VW v čechách. :)

UPDATE:
PS: ten judson o příspěvek výše mi přijde dost utahanej...stejných radovánek se dá dosáhnout i s atmosférou.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5553
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod udeeska » 23 kvě 2010

Jde o motor ze?Jinak jsem taky pro pocesteni a slovensteni vyrazu zde na foru.Veci jako"pokec after" mi drasaj nervy .
Jsem jeste nevidel amika,ze by michal do vet cesky slova.John muze nekdy zapomenout,ale ten k tomu ma duvod,preci
jen zije nejakej patek za hranicemi domova....

Obrázek
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Pětišroub » 23 kvě 2010

přesně tak, kompresor je mechanicky krásná a čistá cesta k výkonu, i když to nejdřív musí pár koní sežrat aby se mohlo pár koní vyrobit. V tomto mi přijde účinnější turbo, i když to je možná subjektivní. Ale jakmile se to nevejde pod kapotu, tzn vyšší než sahara, tak je to pro mě bohužel nepoužitelný..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 24 kvě 2010

:(
Naposledy upravil(a) vako dne 22 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12232
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Sam » 24 kvě 2010

Vako, hlavně nikam neodstupuj, na obrozence zapomeň a raději se pochlub jaký kompresor a na čem máš v hledáčku :)

Aby se to rozjelo, rovnou ti tu budu oponovat na to, že se žádný kompresor na VW T1 nevyrábí. Nedávno jsem narazil na tuto firmičku která se zabývá replikou kompresoru Judson. Vypadá to, že se blýská na dobré časy VintageSpeed. Bohužel zatím o nikom nevím, že by měl jejich judson nainstalovaný, takže reference o kvalitě schází.

http://theluckybug.de/kaefer_kompressor.php
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod john » 24 kvě 2010

Dobre, budeme pouzivat len rodny jazyk... :D ...
Stlacovac nasavanej zmesi .. :D ..je znamy ludstvu skoro od doby prvych / kurva, ako sa povie cesky "aviator "? snad vzduchoplavec? / ano, vzduchoplavcov, ktorych stroje boli pohanane spalovacimi motormi...a uz nemozem dalej... :D .....Lugco, trhni si nohou, ak Ta to rozculuje, necitaj...

Rootsov kompressor bol navrhnuty a pouzity primarne ako pomocka na udrziavanie tlaku v kabinach lietadiel...netrvalo dlho a pouzitie sa samozrejme uplatnilo aj pri zvysovani tlaku plnenia spalovacich motorov...

Typov kompresorov je viac, boli vsak uz spomenute vyssie..
Turbo prebralo na urcitu dobu vedenie v automobilovom priemysle, ale chytre hlavy prisli nato, ze nevyhodne momenty pouzitia turba prave supercharger nema...a co vidime dnes? auta, ktore maju oba typy kompresorov pod jednou kapotou...
Urcite toto vsetko uz viete, takze staci...

Nam sa hlavne jedna o aplikaciu SC / Supercharger / na vzduchom chladeny motor ci typ1, alebo 4.
Judson bol / a stale este je / vysoko uznavana vybava pre 1200 cc motory...ale tam to konci...vsetky dalsie variacie ako MAG, Eaton atd neboli o nic lepsie, nehovoriac o tom, ze potrebovali extra mazanie a castu vymenu lamiel..
Dnesna technologia umoznila postup od tychto systemov az k SC, ktory je [selfcontained], alebo bezudrzbovy, pokial za udrzbu nepokladame vymenu oleja tak zhruba raz za rok...
Ine , starsie typy pouzivaju na mazanie motorovy olej, kde je to trochu komplikovane tym, ze sa musime napojit na obehovy , tlakovany system motora...to nechceme, tak zvolime " bezudrzbovu " jednotku...
Tych je tiez dost vela, ale pri aplikacii na typ1 motor nastane problem s fyzickou velkostou SC...
Tu je zase viac moznosti, ale ak nechceme robit zasahy do kapoty, sme odkazani na SC maleho rozmeru, co vsak limituje dosazitelny vykon...

Najbeznejsie pouzivane su SC12, SC 14 , AMR 300, AMR 500 a kopa dalsich...vo vacsine pripadov boli tieo kompresory montovane na japonske auta od Suzuki cez Toyotu, Nissan az Subaru...

Kazdy z nich bol vsak navrhnuty na urcitu kapacitu a parametre motora , takze vyber pre VW motor je vcelku zuzeny na par modelov..

Samova poziadavka na hodnoty sa tu neda presne vyjadrit vzhladom na to, ze zvoleny kompresor musi byt zladeny s poziadavkami a moznostami VW motora a taktiez ocakavanej zivotnosti...tieto hodnoty sa daju zodpovedat len po dlhodobom laborovani na dynamometri...

Je to vsak elegantna a vcelku jednoducha cesta zvysenia vykonu a hromada ludi to uz urobila a hromada na tom pracuje...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19248
Registrován: 02 led 2003

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Pětišroub » 24 kvě 2010

Známou firmou, která dodávala v nedávných létech kompletní funkční kit, ale bohužel po smrti majitele přestala, je Dick Landy Industries (též pod zkratkou DLI)

http://www.dicklandy.com/index.htm
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod john » 24 kvě 2010

Jo, Dick to ma za sebou...ale pojdeme tam vsetci... :D

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 24 kvě 2010

:(
Naposledy upravil(a) vako dne 22 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4446
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod SO 545 » 24 kvě 2010

Nato aby stlacena zmes vo valcoch kvalitne prehorela a vyvinula, kvalitnu roztiaznost je treba zas upravit aj spravne nastavenie zmesi a aj kvalitne zapalovanie a proces zazehu..


a to v systeme karburator alebo aj viac karburatorov je viac ci menej stale loteria.
ale kto sa hra nezlosti...

Obrázek

turbo sa zmesti pod kapotu skoro urcite
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 826
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod vako » 24 kvě 2010

:(
Naposledy upravil(a) vako dne 22 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3686
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod john » 25 kvě 2010

EFI je asi jedina vec, ktora umozni denne pouzivanie Brouka v nie dalekej buducnosti...
Nehovorim o tom, ze / spomenul to uz Maros / najlepsi karburator je vstrekovanie... :D
Skor, ci neskor autority rozhodnu, ze karburacne motory nebudu povolene / mimo veteranov na stretnutia / , takze je to jedina cesta ako im vytret rypak... :D
U brouka je viac moznosti, vcelku overene a fungujuce, chce to vsak trochu odvahy, znalosti, nervov a penazi dostat to do stavu, s ktorym bude clovek spokojny na dlhu dobu...
Pretoze mimo juhoamerickych Bugs a niektorych modelov typ3 a bus typ4, ktore boli vstrekovanim vybavene z fabriky nie je nic ine dostupne a vhodne pre bezne Beetles, jedina moznost je pouzitie aftermarket ECU.
Z tychto ECU je najviac pouzivany Megasquirt / UK / a cela rada inych, navrhnutych na zavodne motory a vykonove aplikacie hlavne Japonskych " ricers "
Tieto su vsak plno programovatelne, s velkym mnozstvom extra funkii, a su vysoko pouzitelne aj na Brouky...
Cena vsak nie je nizka a motorove hardware skoro nedostupne, takze je to na nas vyrobit potrebne suciastky na aplikaciu Aircooled VW...

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3562
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Supercharged VW Bugs

Příspěvekod Milosak_1 » 25 kvě 2010

john píše:takze je to na nas vyrobit potrebne suciastky na aplikaciu Aircooled VW...

Panove, az to otestujete a vychytate mouchy, stavim se do fronty....

Sam píše:Vako, jaký kompresor a na čem máš v hledáčku :)

Same, uz se to provalilo proc vlastne Vako zakladal tento topic... :wink:
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.


Zpět na “Broučí fórum”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host