Kola,ráfky,podložky-litá, kovaná, mangels a jiná nestandart
Využiju příležitosti, a měl bych ještě jednu otázku. Budu moc vděčný za dobrou radu. Jak víte, celé moje autíčko si v tuhle chvíli nechávám dát do kupy, a zbývá mi ještě jeden (snad poslední) problém. Jde o to, že můj brouček má oproti originálu širší blatníky (+ stupačky), z každé strany o cca. 10 cm. Na kolech mám rozšiřovací podložky (což prý ničí čepy, ale co mám dělat), i přesto jsou kola v podbězích pořád pořádně "utopené", a vypadá to fakt hloupě. Uvažoval jsem, že si koupím chromované Mangelsy, ale po kalkulaci všech výdajů 100% vím, že mi na ně nezbyde. A po takových hrozných investicích, které do auta teď dám si představuji, že auto musí vypadat výborně a ta kola by to kazila. K věci:
Slyšel jsem o tzv. "převařování disků", co si o tom myslíte? Mě ke štěstí stačí širší kola, na Mangelsech bych ani netrval..., ale na internetu jsem žádnou firmu, která by disky převařovala, nenašel. Ona je to asi nepovolená úprava, tak jí asi žádná firma oficielně neudělá. (?) Nevíte někdo o někom, nebo není to, kromě toho, že je to nepovolené, taky nebezpečné? Můj výkřik je o to úpěnlivější, že já broučkovi po všech opravách a laku, GO brzd, opravě motoru a převodovky, výměně spojky... bezpodmínečně musím koupit nové gumy, a kupovat je na kola, která tam stejně nechci mít, je pro mě celkem drahá sranda...
Takže shrnu, otázka zní: co říkáte na "převaření" kol, příp. kde to dělají? Nebo dají se koupit nějaké starší disky, ale široké, ale aby moc nestály...?
Díky moc za ochotu, budete to mít u mě kamarádi. Vašek
Slyšel jsem o tzv. "převařování disků", co si o tom myslíte? Mě ke štěstí stačí širší kola, na Mangelsech bych ani netrval..., ale na internetu jsem žádnou firmu, která by disky převařovala, nenašel. Ona je to asi nepovolená úprava, tak jí asi žádná firma oficielně neudělá. (?) Nevíte někdo o někom, nebo není to, kromě toho, že je to nepovolené, taky nebezpečné? Můj výkřik je o to úpěnlivější, že já broučkovi po všech opravách a laku, GO brzd, opravě motoru a převodovky, výměně spojky... bezpodmínečně musím koupit nové gumy, a kupovat je na kola, která tam stejně nechci mít, je pro mě celkem drahá sranda...
Takže shrnu, otázka zní: co říkáte na "převaření" kol, příp. kde to dělají? Nebo dají se koupit nějaké starší disky, ale široké, ale aby moc nestály...?
Díky moc za ochotu, budete to mít u mě kamarádi. Vašek
Jo, v galerii na www.vwbroukklub.cz je nějakej brouk, jehož majitel převařoval disky - plecháče. Mám pocit, že jde o to, že se střed odbrousí od límce a převaří v přípravku tak, aby límec víc koukal ven. Pokud to bude dobře provedený a kola vyvážený, tak bych z toho neměl strach. Jinak na brouky s pěti šrouby se dají dát pětišrouby z busa, který právě měly větší límec, na čtyřšroubový brouky by se daly dát originál broučí plecháče s rozměrem 5.5*15 - mám pocit, že se dávaly na nějakou sportovní edici. Na ráfek 5.5 bys pak mohl bezpečně dát pneu 185/xx*15, ale kalkulačku povolených kombinací nadeš na http://www.tirerack.com
Co se týče legálnosti téhle úpravy, tak bych si z toho strach nedělal, policajti nemají broučí kola úplně "ve voku". Když najdeš někoho, kdo to vaření dělá, tak to sem hoď
Co se týče legálnosti téhle úpravy, tak bych si z toho strach nedělal, policajti nemají broučí kola úplně "ve voku". Když najdeš někoho, kdo to vaření dělá, tak to sem hoď
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 10 říj 2003, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Jinak jsem si uvědomil, že budeš mít ve velkém TP zapsanej jedinej typ ráfku (narozdíl od moderních aut, kde je těch povolených typů víc), tedy předpokládám 4.5J x 15, čímž by tě změna šířky ráfku mohla potrápit při TK. Převařený disky by tedy byly z tohoto hlediska nejčistším řešením, ale zas se to nesmí přehnat... JInak ten odkaz na převařený disky je zde: http://www.vwbroukklub.cz/html/autosalo ... ericha.htm, možná by stálo za to se s panem Řeřichou spojit a poprosit o info nebo pomoc...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Zdravim,
Pokud trvas na stejnem vzhledu jakej maj origos brouci a mas 4 sroubovy disky, muzu doporucit ty, co se davaly na porsche 356ku (5.5x15).
Schanej jsem je dlouho u porschaku, ale ty ani nevedeli, ze tohle auticko vubec kdysi delali
Kdyz jsem ale zjistil, ze je maj kluci od Adipu, tak jsem je hned poridil a obul 185x65 bravurisama.
ByE.
Pokud trvas na stejnem vzhledu jakej maj origos brouci a mas 4 sroubovy disky, muzu doporucit ty, co se davaly na porsche 356ku (5.5x15).
Schanej jsem je dlouho u porschaku, ale ty ani nevedeli, ze tohle auticko vubec kdysi delali
Kdyz jsem ale zjistil, ze je maj kluci od Adipu, tak jsem je hned poridil a obul 185x65 bravurisama.
ByE.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Ahoj, uvítal bych, kdybys dal vědět až seženeš někoho, kdo to provede - hlavně kvalitně. Řeším podobný problém, mám zajímavá kola tzv. Weltmeister, která někdo rozšířil, ale tak, že zvenku hází. takže je chci znova odpíchnout, z jiných ráfků tam nechat navařit límce (které předtím nechám vyleštit pod chrom). Po chopitelně to musí provést někdo přesně, zatím dík.
převaření disků...
ano, původní rozměr 5,5J x 15, ale dělali je s různými ET, až se dostanu do garáže, sfotím je a pošlu Ti fotky originálu i těch mých neš?astně rozšířených... pak taky byla sportovní kola tzv. kříže anebo zdvojené kříže - Lemmerz - taky hezká věc, ta se nechala v němcích sehnat i v různých nadstandartních šířkách
Kola,ráfky,podložky-litá, kovaná, mangels a jiná nestandart
Čus!Zdravím všechny broukaře!Sem tu dneska poprvý tak to snad napíšu ok!Potřeboval bych poradit...chtel bych svemu milackovi poridit novy kolecka,ale bohuzel absolutne nevim kde shanet!Pokud byste mel nekdo nejakej typ at uz na funglace nebo na jety alu dejte mi vedet!Jinak cetl sem problem s chcipanim pri prudkem brzdeni-muj nazor je ten,ze problem muze byt v automatickem sitici nebo stavem benzinu v nadrzi,samozdrejme spatne serizeny predstih ....diky za vaše reakce! [quote][/quote]
Re: Litá kola
Ja osbne mam redukcni podlozky 4x100(material dural 7075) a nemuzu si stezovat.Vyber hliniku je vetsi nez original kol na broucky.Kola mam moznost sehnad taky levne-dovoz DE:lol: Co se tyce materialu na podlozky,tak taktez...
Musim se ti zeptat,jestli je takova kulatina:-) Doporucuji dural co mam ja.4Ks moje vazi min co jedna ocelova...ja osobne kupoval 165mm prumer a 1cm me vysle cca 110Kc.Je to letecky dural a cena 10x vetsi,ale neptej te se kde to beru Pak prace soustruznika cca kdyz je to kamos,tak nic-100kc za podlozku...
Litá kola?
Nazdárek, já bych měl prosbu a budu vám všem moc vděčný za vyjádření a radu. Potřebuju se rozhodonout a nemůžu z toho poslední týden ani spát...
Na svém brouku mám rozšířené blatníky a originální disky s podložkami. Kola jsou přesto dost utopená (viz. "Vaškův červený brouk" )
V nejbližší době se musím rozhodnout, jestli koupit v Adipu nové pneu na disky původní (Pneu 155 R15 Firestone F560 stojí v ADIPu 1.450,-- + DPH, celkem za 4 gumy vč. daně bych dal 7.076,-- Kč). Bohužel kola by byla dále utopená a nevypadá to nic moc...
Druhá možnost je koupit širší disky, třeba i s pneu, ale - a to je ten problém - nesměly by být o moc dražší, abych do toho mohl jít.
Poraďte, co s tím, já fakt nevím. Kupovat gumy na kola, která tam stejně nechci mít mi připadá škoda, na druhou stranu na ta litá nevím jestli bych měl dost. Od převařování disků jsem upustil.
Nevíte někdo o nějakých kolech? (Podložky na změnu rozteče nemám)...
Díky předem Vašek
Na svém brouku mám rozšířené blatníky a originální disky s podložkami. Kola jsou přesto dost utopená (viz. "Vaškův červený brouk" )
V nejbližší době se musím rozhodnout, jestli koupit v Adipu nové pneu na disky původní (Pneu 155 R15 Firestone F560 stojí v ADIPu 1.450,-- + DPH, celkem za 4 gumy vč. daně bych dal 7.076,-- Kč). Bohužel kola by byla dále utopená a nevypadá to nic moc...
Druhá možnost je koupit širší disky, třeba i s pneu, ale - a to je ten problém - nesměly by být o moc dražší, abych do toho mohl jít.
Poraďte, co s tím, já fakt nevím. Kupovat gumy na kola, která tam stejně nechci mít mi připadá škoda, na druhou stranu na ta litá nevím jestli bych měl dost. Od převařování disků jsem upustil.
Nevíte někdo o nějakých kolech? (Podložky na změnu rozteče nemám)...
Díky předem Vašek
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
litá kola
Ahoj lidi,
zkusím k tomu taky něco říct:
existují originál litá kola na brouka s roztečí 4x130 (Ronal, ATS, Mahle, Empi, Riviera,BRM a další), ale stojí pro většinu z nás naprosté nesmysly( cca 5.000,- za kus a podobně)
taky jsem jednou viděl na brouku vcelku běžně dostupná litá kola na Škodovku 100 - 130 - stejná rozteč, ale jen 13" - nevypadalo to moc dobře
další varianta pro toho kdo chce jiná-širší kola jsou plechová kola ve stylu off road, ale s roztečí pro brouky (Mangels, DK)-cena od cca 8.000,- (5,5" a jen v laku) přes 16.000,-(6-7" chromovaná) za sadu
pak tu máme zmiňované podložky se změnou rozteče, nebo se stejnou roztečí a delšími šrouby jen pro rozšíření rozchodu - zde jsem si pro Vaška dovolil najít inzerát:
Roman, 604472925 - 14.10.2003
Prodám na Skoda 100-136 2kusy rozšiřovacích podložek 40mm z hliníku i s dlouhými šrouby, cena 1500kč,po dohodě mohu zaslat na dobírku,Beroun
pak tu máme možnost hojně používanou škodovkářema - prolisování kol - prostě se na velkém lisu někde v kolbence "zamáčkne" střed kola dovnitř, takže kola lezou víc ven (spisovně změní se ET) - do toho bych osobně nešel, to už radši převařené ráfky
nakonec to nejlepší - dají se sehnat na brouka bubny i kotouče (a to i dozadu! a i na starší modely Honzo!) buďto zcela bez vrtání, nebo se standartními roztečemi (Porsche 5x130, AudiFordPeugeot 4x108, VW 4x100,5x100,5x112)-sice to taky něco stojí, ale pak už je sranda sehnat za slušné peníze ojetá Al kola.
Bubny a kotouče se nechají sehnat třeba v Německu u CSP, mrkněte sem:
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/
Howgh!
zkusím k tomu taky něco říct:
existují originál litá kola na brouka s roztečí 4x130 (Ronal, ATS, Mahle, Empi, Riviera,BRM a další), ale stojí pro většinu z nás naprosté nesmysly( cca 5.000,- za kus a podobně)
taky jsem jednou viděl na brouku vcelku běžně dostupná litá kola na Škodovku 100 - 130 - stejná rozteč, ale jen 13" - nevypadalo to moc dobře
další varianta pro toho kdo chce jiná-širší kola jsou plechová kola ve stylu off road, ale s roztečí pro brouky (Mangels, DK)-cena od cca 8.000,- (5,5" a jen v laku) přes 16.000,-(6-7" chromovaná) za sadu
pak tu máme zmiňované podložky se změnou rozteče, nebo se stejnou roztečí a delšími šrouby jen pro rozšíření rozchodu - zde jsem si pro Vaška dovolil najít inzerát:
Roman, 604472925 - 14.10.2003
Prodám na Skoda 100-136 2kusy rozšiřovacích podložek 40mm z hliníku i s dlouhými šrouby, cena 1500kč,po dohodě mohu zaslat na dobírku,Beroun
pak tu máme možnost hojně používanou škodovkářema - prolisování kol - prostě se na velkém lisu někde v kolbence "zamáčkne" střed kola dovnitř, takže kola lezou víc ven (spisovně změní se ET) - do toho bych osobně nešel, to už radši převařené ráfky
nakonec to nejlepší - dají se sehnat na brouka bubny i kotouče (a to i dozadu! a i na starší modely Honzo!) buďto zcela bez vrtání, nebo se standartními roztečemi (Porsche 5x130, AudiFordPeugeot 4x108, VW 4x100,5x100,5x112)-sice to taky něco stojí, ale pak už je sranda sehnat za slušné peníze ojetá Al kola.
Bubny a kotouče se nechají sehnat třeba v Německu u CSP, mrkněte sem:
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/
Howgh!